MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.

zoeken in:
https://img.discogs.com/pQflZVDa0JRO1vmr7UB7SoBswQY=/600x592/smart/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/A-59792-1306224253.jpeg.jpg

Zo een kleine 60 jaar oud is de carriere van Robert Zimmerman inmiddels. Dus ja in mijn ogen verdient de meester zelf ook een Meter.
En laten we beginnen met een actueel nummer, er is nog steeds geen uitslag van de presidentsverkiezing in de VS en ja, wat staat de VS te wachten als die wel bekend is? Afijn we leven in een Political World zong Dylan al in 1989 op zijn album, Oh Mercy.

1. Bob Dylan - Political World (1989)

Ik stap in. Mooie gelegenheid om het werk van Dylan eens beter te leren kennen. Ik vrees dat ik altijd wat afstandelijk ben geweest aangaande man's stem.
Mooi initiatief.

Voor deze een 7.6

Ik ben groot fan van zijn werk dus kijk er naar uit om het materiaal van de maestro nog eens te luisteren.

8,2 voor Political World

Ik ben ook wel benieuwd naar de rest van zijn werk. Met wat ik ken heb ik een wat lastige verhouding, zijn stem kan me soms behoorlijk tegen staan.

Political World: 6,5

Bob Dylan - Political World : 8,5

Ik ben altijd een bewonderaar geweest van Bob, maar heb, gelijk als anderen, soms moeite met zijn stemgeluid.
Ik ben hem in de zero's uit het oog (oor) verloren. Dit lijkt me een mooie opfrisser.

7.5

Aardige band, redelijke tekst, duurt ook niet te lang gelukkig.

7

Count me in . Ik vind lang niet alles van Dylan goed, maar dit is een lekker begin:
7,5

8 en Oh Mercy is gewoon een heel fijn album.

Een van de mooiste op Oh Mercy

8

Na elke tiental songs zal ik een tussenstand plaatsten en dan sluiten ook de stembussen. Verder staat het iedereen vrij om ook een song aan te dragen en dan graag even per PB svp....deze song moet dan wel op een van de reguliere studio albums staan (ook die met The Band) en op You Tube staan.

Vandaag gaan we terug naar het prille begin van Dylan en dat doen we met "Don't Think Twice, It's All Right", een bewerking van de traditional, "Who's Gonna Buy Your Chickens When I'm Gone".
Don't Think Twice.... werd later door vele grootheden w.o. Elvis en Johnny Cash gecoverd. Het nummer verscheen in 1963 op Dylan's tweede Album, The Freewheelin' Bob Dylan.

2. Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All Right (1963)

AbleMable schreef:
Na

Vandaag gaan we terug naar het prille begin van Dylan en dat doen we met "Don't Think Twice, It's All Right", een bewerking van de traditional, "Who's Gonna Buy Your Chickens When I'm Gone".

Ah, die wist ik niet, Dylan had ' m dus van Paul Clayton.
Maar echt heel mooi , vooruit een van de velen tienen dan maar.
10
Voor wie het wil weten:

Mooi graafwerk, Rudi.

8.6

Geweldige plaat, maar ben niet echt fan van deze uitvoering.

7,3

Ben bang dat ik hier vaak hoge cijfers ga uitdelen.....8.5 (versie van Cash vind ik mooier)

Don't Think Twice: 7,2

Gast
geplaatst: vandaag om 17:23 uur

geplaatst: vandaag om 17:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.