Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.
zoeken in:
1
geplaatst: 7 november 2020, 20:39 uur
Allereerst: natuurlijk verdient deze geweldige artiest zijn eigen Meter. 
Political World is de opener van het door Daniel Lanois geproducete Oh Mercy, Bawb's glorieuze terugkeer na enkele mindere platen. Venijnig, zowel op tekstueel als instrumentaal vlak!
8,6

Political World is de opener van het door Daniel Lanois geproducete Oh Mercy, Bawb's glorieuze terugkeer na enkele mindere platen. Venijnig, zowel op tekstueel als instrumentaal vlak!
8,6
1
geplaatst: 7 november 2020, 20:44 uur
Kijk, dat wist ik niet over Don't Think Twice, It's All Right, dat het gebaseerd was op een traditional. Zo leren we elke dag weer iets bij. 
Een prachtig, treurig liefdesliedje van een nog jonge Dylan. Niet mijn favoriet van The Freewheelin', wel één van de vele hoogvliegers in het oeuvre van Dylan. Dat weemoedig klinkende gitaargetokkel, die meeslepende mondharmonica.. Ja, dit is prachtig!
9,5

Een prachtig, treurig liefdesliedje van een nog jonge Dylan. Niet mijn favoriet van The Freewheelin', wel één van de vele hoogvliegers in het oeuvre van Dylan. Dat weemoedig klinkende gitaargetokkel, die meeslepende mondharmonica.. Ja, dit is prachtig!
9,5
0
geplaatst: 8 november 2020, 08:42 uur
Vandaag op deze koude maar veelbelovende zondagochtend, hopelijk krijgen we net zo een mooie dag als gisteren. En wat Dylan betreft maken we nu weer een sprongetje naar 1976 en de song, Hurricane afkomstig van Desire. Hurricane gaat over de veroordeling van bokser Rubin "Hurricane" Carter. In de ogen van sommige en ook van Dylan was Carter onschuldig en was zijn veroordeling gebaseerd op racistische motieven.
Dylan en de Rolling Thunder Revue haalde op een benefietconcert nog wel 100.000 dollar op voor een tweede proces rechtsgang waarbij Carter eind 1976 weer veroordeeld werd. Pas in 1985 kwam Carter op vrije voeten na dat een federale rechter hiertoe had besloten.
3. Bob Dylan - Hurricane (1976)
Dylan en de Rolling Thunder Revue haalde op een benefietconcert nog wel 100.000 dollar op voor een tweede proces rechtsgang waarbij Carter eind 1976 weer veroordeeld werd. Pas in 1985 kwam Carter op vrije voeten na dat een federale rechter hiertoe had besloten.
3. Bob Dylan - Hurricane (1976)
0
geplaatst: 8 november 2020, 11:43 uur
Beter heeft Dylan nooit gemaakt w.m.b., maar ik laat me graag verrassen in deze Bob Dylan meter 
Hurricane: 9,6

Hurricane: 9,6
0
geplaatst: 8 november 2020, 12:29 uur
'Don't Think Twice' goed liedje (bewerking of niet), en de kracht van de vroege akoestische Dylan is toch zelden geëvenaard.
8,7
'Hurricane' vind ik best aardig maar de klassiekerstatus heb ik nooit zo begrepen. Eerlijk gezegd vind ik het niet eens het beste nummer op Desire.
7,3
8,7
'Hurricane' vind ik best aardig maar de klassiekerstatus heb ik nooit zo begrepen. Eerlijk gezegd vind ik het niet eens het beste nummer op Desire.
7,3
0
geplaatst: 8 november 2020, 18:58 uur
Sandokan-veld schreef:
7,3
7,3
Daar ben ik het mee eens, Sander. Zelf vind ik het epische Joey en hartverscheurend mooie Sara nog van een ander niveau. Dit overbekende nummer is natuurlijk ook geweldig, met dat vinnige, kwaad klinkende vioolspel dat goed samengaat met de nijdigheid van Dylan.
9
0
geplaatst: 8 november 2020, 23:06 uur
5
outlier op een van zijn beste platen, Desire. Behoudens bij Stuck inside of Mobile is Dylan niet op zn best als de nrs langer worden
outlier op een van zijn beste platen, Desire. Behoudens bij Stuck inside of Mobile is Dylan niet op zn best als de nrs langer worden
1
geplaatst: 9 november 2020, 08:41 uur
Scorpion_21 schreef:
5
5
Desire nog wel in je pers Top 10!,en Hurricane een 5 geven ???

0
geplaatst: 9 november 2020, 10:04 uur
Een goede plaat maakt niet dat alle songs automatisch goed zijn, right?
Ik denk dat ik alleen van mn nr 1 plaat alle nrs goed vind. De rest heeft wel 1 of meerdere mindere songs
0
geplaatst: 9 november 2020, 11:07 uur
Mee eens,komt vaak voor,wat ik bedoel....in verhouding.....en in jou geval vind ik een 5 wel erg drastisch
0
geplaatst: 9 november 2020, 11:57 uur
5 is ook wel erg overdreven, ik zou geen een nummer van een album uit mijn top 10 een 5 of lager geven
0
geplaatst: 9 november 2020, 13:03 uur
laxus11 schreef:
5 is ook wel erg overdreven, ik zou geen een nummer van een album uit mijn top 10 een 5 of lager geven
Je bent zelf overdreven Lex.
Gaat hier om smaak toch? En die is per definitie persoonlijk.
0
geplaatst: 9 november 2020, 15:05 uur
Scorpion_21 schreef:
(quote)
Geen ruzie maken jongens

ik vind het trouwens ook een frappante opmerking, zeker voor een albumopener. “Laat ik even één van mijn favoriete album aller tijden beluisteren......oh ja, die opener vind ik niet zo sterk eigenlijk”. Ik vraag me dan af of je het dan geen moodkiller is
DTTIA 8,7
Desire 9,6
0
geplaatst: 9 november 2020, 15:14 uur
Scorpion_21 schreef:
(quote)
Was geen persoonlijke aanval hoor maar vond het beetje een rare opmerking

* denotes required fields.