MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter

zoeken in:

Prairie Wind 7
Nothing Is Perfect 7

Muzikaal een 7.5
De tekst kan ik niet in mee gaan ,perfect was het...
De mensen kregen dus een eigen wil ,en daarna maakten ze er zelf een zooitje van..oorlog voeren , het doen onstaan van een coranavirus ,discrimineren etc
Wel makkelijk om God de schuld geven

Geen discussies verder

Nothing is Perfect: 6

teus schreef:
Muzikaal een 7.5
De tekst kan ik niet in mee gaan ,perfect was het...
De mensen kregen dus een eigen wil ,en daarna maakten ze er zelf een zooitje van..oorlog voeren , het doen onstaan van een coranavirus ,discrimineren etc
Wel makkelijk om God de schuld geven

Geen discussies verder

Volgens mij geeft Young juist niet de schuld aan god en is de tekst ironisch bedoeld. De blaam ligt juist bij de dan zittende president, en zijn voorgangers, met één hand op de bijbel en de andere op de rode knop. Het plan is perfect, alleen de uitvoering doet hij niet zelf

Hij heeft wel ballen dat hij in plaats van alleen zijn grote hits af te wikkelen juist op Live Aid, terwijl honderden miljoenen mensen kijken met een volledig nieuw, politiek beladen liedje komt. Dat is nog eens wat anders dan Teach Your Children.

Nothing is Perfect. 8

Nothing is Perfect: 6,7 - Ik hoor de diepere laag ook niet zo.

Twee dingen, voordat ik straks weer een nieuw nummer plaats: toch blij verrast hoeveel mensen inhaalstemmen plaatsen én dat er toch nog mensen zijn die een nummer voor het eerst horen.

harm1985 schreef:
én dat er toch nog mensen zijn die een nummer voor het eerst horen.

Toch niet echt verrast mag ik hopen.
Neil heeft inmiddels wel een hele ruime catalogus en niet iedere muziekliefhebber volgt hem zo obsessief

Ik dacht dat ik toch wel een selectie had gemaakt van de meeste bekende nummers (in ieder geval van zijn meest populaire albums). Hoe dan ook, na 16 stemmen, inclusief een 8.4 van mijzelf, staat Nothing is Perfect op een 7.5 gemiddeld.

Een wat onderbelicht lid van The International Harvesters (de band waarmee Neil Young in 1984 en 85 tourde en dus óók op Live Aid stond) is Larry Cragg, Neil’s trouwe guitar tech, die toch al gauw 415 keer met hem op het podium stond. Eén van de dingen die mij bijstond bij het eerste concert van Neil Young dat ik zelf bijwoonde is de gedrevenheid en alertheid van Cragg, meer dan eens moest Neil na het spelen van een nummer van gitaar wisselen, hij gooide daarbij zijn huidige exemplaar af die Cragg dan maar net op tijd wist te vangen. Kwestie van oefenen, denk ik.

Als Cragg op het podium stond bespeelde hij daarbij meestal de Banjo, soms ook de drums. Een wel héél bijzonder instrument bespeelde hij tijdens het MTV Unplugged concert: de bezem, en wel op het nummer Harvest Moon, de regie spendeert er zelfs extra aandacht aan, tot groot genoegen van het publiek.

Harvest Moon volgde op Ragged Glory en Weld, bij het mixen van het laatste album heeft Neil naar eigen zeggen gehoorschade opgelopen, te weten hyperacusis, waardoor je oren overgevoelig zijn geworden. Dus voor Harvest Moon moest het allemaal een tandje zachter. Toen Cragg op een dag een Farfisa versterker aansloot en deze ook maar een klein kraakje gaf ontplofte Young haast en werd de versterker verbannen uit de studio.

Harvest Moon is de tegenhanger van Harvest, een album dat gaat over hoe je een oude relatie nieuw houdt en is in tegenstelling tot diens voorganger, voor zover je daarover kunt spreken, met veel zorg samengesteld. Maanden werd gewerkt aan het finetunen, tot aan de volgorde van de liedjes aan toe. Daarmee ging meteen wat van de spontaniteit van het materiaal, dat wel wordt gevangen tijdens de live concerten van 1992 (te horen op Dreamin’ Man Live) verloren. Ook hier zijn de parallellen met Harvest (en Live at Massey Hall) duidelijk aanwezig.

De video is ook zeker de moeite waard, Neil Young die liefdevol danst met (de inmiddels overleden) Pegi. Ook de andere, inmiddels overleden, leden van The Stray Gators geven acte de présence.

Info Card op neilyoungarchives.com

Als bonus, een live solo versie uit 1992:

Haha, Harm mooi.
Voordat dat ik zelf leerde snarenplukken speelde ik ook weleens " gitaar" op een bezem , maar dat is compleet anders als Larry Cragg hier doet, bij hem zijn het een soort van brushes van een drumstel

9 en een fijn album ook.

Harvest Moon: 9

Pracht van een plaat, pracht van een nummer!

9,8

Prairie Wind 7,5
Nothing Is Perfect 8,5
Harvest Moon 9

Harvest Moon...een van zijn mooiste... van een van zijn mooiste albums
( vind ik).....10

Het heeft iets truttigs , maar toch ook iets onweerstaanbaars.
8.1 voor Harvest Moon

Harvest Moon: De voornaamste reden dat ik het jammer vond dat Neil en Pegi uiteindelijk scheidden (moeten ze verder zelf weten natuurlijk), is dat het toch een beetje een schaduw werpt op de bijna volmaakte liedjes over duurzame liefde op Harvest Moon, waarvan het titelnummer meteen een van de besten is. 9,2

Hoge cijfers voor Harvest Moon zeg! Daar kan ik het niet mee oneens zijn natuurlijk

Gast
geplaatst: vandaag om 01:19 uur

geplaatst: vandaag om 01:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.