Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2021, 12:50 uur
De live versie van DBTR is alvast minder geliefd dan die van CITS. Kan ik me wel in vinden, CITS is toch iets melodischer, maar wel minder veelzijdig.
0
geplaatst: 5 maart 2021, 13:03 uur
Down By The River (studio) 10
Down By The River (Massey Hall) 9
Down By The River (Massey Hall) 9
1
geplaatst: 5 maart 2021, 14:51 uur
Prairie Wind: 7,3
Nothing Is Perfect: 7,5
Harvest Moon: 9,2
Homefire: 8,2
Saddle Op The Palomino: 7,6
The Old Country Waltz: 7,9
Give Me Strength: 7,1
Let’s Impeach The President: 6,4
Campaigner: 8,3
Nothing Is Perfect: 7,5
Harvest Moon: 9,2
Homefire: 8,2
Saddle Op The Palomino: 7,6
The Old Country Waltz: 7,9
Give Me Strength: 7,1
Let’s Impeach The President: 6,4
Campaigner: 8,3
0
geplaatst: 5 maart 2021, 14:55 uur
Down By The River (studio) 9,3
Down By The River (Massey Hall) 8
Down By The River (Massey Hall) 8
0
geplaatst: 5 maart 2021, 15:16 uur
Rogyros, Hawks & Doves, Ambulance Blues en 2x Down by the River volgen nog, neem ik aan?
0
geplaatst: 5 maart 2021, 15:19 uur
harm1985 schreef:
Rogyros, Hawks & Doves, Ambulance Blues en 2x Down by the River volgen nog, neem ik aan?
Ik ben bezig! Rogyros, Hawks & Doves, Ambulance Blues en 2x Down by the River volgen nog, neem ik aan?

0
geplaatst: 5 maart 2021, 15:33 uur
Hawks & Doves kwam voor Let's Impeach the President, vandaar dat ik vermoedde dat het hem over het hoofd had gezien.

0
geplaatst: 5 maart 2021, 15:41 uur
Down By The River (studio): 9,7
Down By The River (Massey Hall): 9,1
Edit: harm1985, aanpassing gedaan van de Massey versie. Iets omhoog geschoven.
Down By The River (Massey Hall): 9,1
Edit: harm1985, aanpassing gedaan van de Massey versie. Iets omhoog geschoven.
1
geplaatst: 5 maart 2021, 15:41 uur
harm1985 schreef:
Hawks & Doves kwam voor Let's Impeach the President, vandaar dat ik vermoedde dat het hem over het hoofd had gezien.
Snap ik. Ik was hem vergeten op te schrijven, want ik had hem wel beluisterd. Ik heb een spotify afspeellijst gemaakt, om tijdens het werken ome Neil te kunnen beluisteren. Daar was ik mee bezig. (quote)

0
geplaatst: 5 maart 2021, 17:52 uur
Down By the River (studio): 9.2
Down By the River (Massey Hall): 8.2
Down By the River (Massey Hall): 8.2
0
geplaatst: 5 maart 2021, 20:11 uur
harm1985 schreef:
Het laat zien hoe veelzijdig en tijdloos het nummer is. Het werkt zowel solo, als met CSNY, als met The International Harvesters, als met Crazy Horse en in 1998 met Phish. Hiernaast heeft hij het in 1993 ook met Booker T & the MGs gespeeld, in 1995 met Pearl Jam, in 2007/08 met The Electric Band en uiteraard recentelijk nog met Promise of the Real.
Het laat zien hoe veelzijdig en tijdloos het nummer is. Het werkt zowel solo, als met CSNY, als met The International Harvesters, als met Crazy Horse en in 1998 met Phish. Hiernaast heeft hij het in 1993 ook met Booker T & the MGs gespeeld, in 1995 met Pearl Jam, in 2007/08 met The Electric Band en uiteraard recentelijk nog met Promise of the Real.
Daar zeg je het. Of Neil dit nu solo brengt, met Crazy Horse of welke band dan ook, het blijft een schitterend nummer. Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel licht uit naar de studio-versie met Crazy Horse, maar de solo-uitvoering is ook prachtig.
Studio-versie: 9,5
Solo-versie: 9,2
1
geplaatst: 5 maart 2021, 20:39 uur
Poek schreef:
Bij het terugzoeken van mijn posting kwam ik ook nog tegen dat Ambulance Blues het favoriete Nelisnummer van niels94 was (en uberhaupt één van zijn favoriete nummers aller tijden). Is dat nog steeds zo Niels?
(quote)
Bij het terugzoeken van mijn posting kwam ik ook nog tegen dat Ambulance Blues het favoriete Nelisnummer van niels94 was (en uberhaupt één van zijn favoriete nummers aller tijden). Is dat nog steeds zo Niels?
Ha, grappig. Een dijk van een nummer natuurlijk, denk nog steeds wel mijn favoriet van Neil Young, en dat zegt alvast iets. Of het nog een van mijn favoriete nummers aller tijden is weet ik niet zo goed, dat heb ik lang geleden op een rij proberen te zetten, sindsdien heb ik veel nieuwe dingen ontdekt en is mijn smaak ook wat veranderd.
1
geplaatst: 6 maart 2021, 09:45 uur
Hawks & Doves 6,8
Let's Impact the President 7,2 (dank ook voor het mooie bonusfilmpje)
Campaigner 8,6
Ambulance Blues 9,8
Down by the River studio 10
Down by the River live 9,2
En toch ook nog maar eens de complimenten aan harm1985. Want alleen de muziek van ome Neil zou het al de moeite waard maken mee te spelen, maar hij weet door zijn presentatie en verhalen het geheel ook nog eens wetenswaardig en nog meer de moeite waard te maken
Let's Impact the President 7,2 (dank ook voor het mooie bonusfilmpje)
Campaigner 8,6
Ambulance Blues 9,8
Down by the River studio 10
Down by the River live 9,2
En toch ook nog maar eens de complimenten aan harm1985. Want alleen de muziek van ome Neil zou het al de moeite waard maken mee te spelen, maar hij weet door zijn presentatie en verhalen het geheel ook nog eens wetenswaardig en nog meer de moeite waard te maken

0
geplaatst: 6 maart 2021, 10:22 uur
Ook van mij krijgt Down By the River een 10. Misschien wel zijn meest veelzijdige nummer, naast Powderfinger, dat hij met minstens net zoveel bands heeft gespeeld als dit nummer. Daarmee komt de studioversie na 24 stemmen op een 9.33 uit en verslaat daarmee Cowgirl in the Sand. De akoestische versie waardeer ik met een 9.5, net iets lager dan de akoestische versie van Cowgirl. Na 23 stemmen komt deze uit op een 8.70, en staat daarmee net onder de akoestische versie van Cowgirl.
De top 20 ziet er nu als volgt uit:
1. After the Gold Rush - 9.46 (27 stemmen)
2. Down by the River - 9.33 (24 stemmen)
3. Cortez the Killer - 9.25 (26 stemmen)
4. The Needle and the Damage Done - 9.18 (28 stemmen)
5. Cowgirl in the Sand - 9.14 (28 stemmen)
6. Old Man - 9.07 (28 stemmen)
7. Heart of Gold - 8.97 (29 stemmen)
8. Ambulance Blues - 8.97 (25 stemmen)
9. Southern Man - 8.96 (31 stemmen)
10. Only Love Can Break Your Heart - 8.86 (28 stemmen)
11. Ohio - 8.85 (26 stemmen)
12. Cowgirl in the Sand (Acoustic) - 8.85 (24 stemmen)
13. Helpless - 8.81 (28 stemmen)
14. Down by the River (Acoustic) - 8.70 (23 stemmen)
15. Harvest - 8.69 (28 stemmen)
16. Thrasher - 8.59 (28 stemmen)
17. Comes a Time - 8.57 (26 stemmen)
18. Look out for my Love - 8.55 (23 stemmen)
19. Words - 8.52 (26 stemmen)
20. When You Dance, I Can Really Love - 8.48 (24 stemmen)
De top 20 ziet er nu als volgt uit:
1. After the Gold Rush - 9.46 (27 stemmen)
2. Down by the River - 9.33 (24 stemmen)
3. Cortez the Killer - 9.25 (26 stemmen)
4. The Needle and the Damage Done - 9.18 (28 stemmen)
5. Cowgirl in the Sand - 9.14 (28 stemmen)
6. Old Man - 9.07 (28 stemmen)
7. Heart of Gold - 8.97 (29 stemmen)
8. Ambulance Blues - 8.97 (25 stemmen)
9. Southern Man - 8.96 (31 stemmen)
10. Only Love Can Break Your Heart - 8.86 (28 stemmen)
11. Ohio - 8.85 (26 stemmen)
12. Cowgirl in the Sand (Acoustic) - 8.85 (24 stemmen)
13. Helpless - 8.81 (28 stemmen)
14. Down by the River (Acoustic) - 8.70 (23 stemmen)
15. Harvest - 8.69 (28 stemmen)
16. Thrasher - 8.59 (28 stemmen)
17. Comes a Time - 8.57 (26 stemmen)
18. Look out for my Love - 8.55 (23 stemmen)
19. Words - 8.52 (26 stemmen)
20. When You Dance, I Can Really Love - 8.48 (24 stemmen)
0
geplaatst: 6 maart 2021, 10:28 uur
Tijd om Poeha eens wakker te schudden 
Farm Aid 1998 was alweer de 11e keer dat het benefietconcert werd gehouden. Zoals gezegd vond de eerste versie plaats in 1985, nadat Bob Dylan daar een zaadje voor had geplant door te zeggen dat een gedeelte van het geld van Live Aid naar de Amerikaanse boer zou moeten gaan. Dat deed wat met Neil Young want niet lang daarna verscheen het nummer This Old House in zijn setlist. De tekst is vrij helder, zonder steun van de Amerikaanse overheid zouden veel boeren kopje onder gaan, ‘and then a man from the bank is gonna take it all away’. Hij speelde het nummer avond aan avond met The International Harvesters, uiteraard ook op Farm Aid en vervolgens met The Blue Notes in 1988, maar de studioversie nam hij gek genoeg op met CSNY voor het album American Dream.
This Old House is, samen met American Dream en Name of Love een beetje verspild aan CSNY. De productie van het album is niet al te best (en dan druk ik me nog positief uit) en de harmonieën op This Old House zijn lang niet van het niveau dat we op Déjà Vu hebben gehoord. Wellicht dat hij in 1985 ook nog een studio versie heeft opgenomen met The International Harvesters, maar met Old Ways als referentie verwacht ik ook daar niet al te veel van. Hopelijk zit er een live opname in het archief, want dit is zijn beste liedje ter ondersteuning van de Amerikaanse boer (later zou hij ook nog Last of His Kind schrijven). Na Farm Aid 1990 (No. 4 inmiddels) werd This Old House overigens niet meer gespeeld.
Info Card op neilyoungarchives.com
In de bonus, een live versie met The International Harvesters tijdens de eerste Farm Aid:

Farm Aid 1998 was alweer de 11e keer dat het benefietconcert werd gehouden. Zoals gezegd vond de eerste versie plaats in 1985, nadat Bob Dylan daar een zaadje voor had geplant door te zeggen dat een gedeelte van het geld van Live Aid naar de Amerikaanse boer zou moeten gaan. Dat deed wat met Neil Young want niet lang daarna verscheen het nummer This Old House in zijn setlist. De tekst is vrij helder, zonder steun van de Amerikaanse overheid zouden veel boeren kopje onder gaan, ‘and then a man from the bank is gonna take it all away’. Hij speelde het nummer avond aan avond met The International Harvesters, uiteraard ook op Farm Aid en vervolgens met The Blue Notes in 1988, maar de studioversie nam hij gek genoeg op met CSNY voor het album American Dream.
This Old House is, samen met American Dream en Name of Love een beetje verspild aan CSNY. De productie van het album is niet al te best (en dan druk ik me nog positief uit) en de harmonieën op This Old House zijn lang niet van het niveau dat we op Déjà Vu hebben gehoord. Wellicht dat hij in 1985 ook nog een studio versie heeft opgenomen met The International Harvesters, maar met Old Ways als referentie verwacht ik ook daar niet al te veel van. Hopelijk zit er een live opname in het archief, want dit is zijn beste liedje ter ondersteuning van de Amerikaanse boer (later zou hij ook nog Last of His Kind schrijven). Na Farm Aid 1990 (No. 4 inmiddels) werd This Old House overigens niet meer gespeeld.
Info Card op neilyoungarchives.com
In de bonus, een live versie met The International Harvesters tijdens de eerste Farm Aid:
0
geplaatst: 6 maart 2021, 11:19 uur
Poeha volgt het topic zeker nog wel, wees gerust:-)
Maar ik moet er weer even voor gaan zitten. Alleen zijn er veel afleidingen in het leven
Voor dit topic een slechte zaak, ik weet het. Maar ik haal alles zeker nog in.
Maar ik moet er weer even voor gaan zitten. Alleen zijn er veel afleidingen in het leven
0
geplaatst: 6 maart 2021, 12:04 uur
Poeha schreef:
(quote)
Poeha volgt het topic zeker nog wel, wees gerust:-)Maar ik moet er weer even voor gaan zitten. Alleen zijn er veel afleidingen in het leven
Voor dit topic een slechte zaak, ik weet het. Maar ik haal alles zeker nog in. Het had meer te maken met je voorliefde voor de jaren 80

0
geplaatst: 6 maart 2021, 12:39 uur
'This Old House': mooi liedje, ik kende het nog niet. Wel opvallend hoeveel beter in die tijd de International Harvesters waren dan het veel bekendere CSNY... Al vond ik de productie niet zo storend als ik had verwacht, vergeleken met de andere dingen die ik heb gehoord van American Dream.
8
8
* denotes required fields.