Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
2
geplaatst: 12 mei 2021, 07:25 uur
Re-Act-Tor was toch altijd zo'n album om de verzameling compleet te houden, bij herbeluistering valt het eigenlijk reuze mee.
En ja Shots was als afsluiter voor mij altijd al het pareltje van het album, een op en top Neil en Crazy Horse ( of moet ik Cra●zy Horse zeggen) nummer .
9,5 toch zeker.
En ja Shots was als afsluiter voor mij altijd al het pareltje van het album, een op en top Neil en Crazy Horse ( of moet ik Cra●zy Horse zeggen) nummer .
9,5 toch zeker.
0
geplaatst: 12 mei 2021, 09:04 uur
Verrassend hoge stemmen voor Shots, dat van mij een 8.5 krijgt, waarmee het na 15 stemmen op een 7.47 staat. Boven nummers als Sedan Delivery en Ocean Girl. Dat had ik vooraf niet kunnen voorspellen!
Gezien de thuissituatie met zoon Ben duurde het even voor de nummers van Re-Ac-Tor live werden gespeeld. Shots werd in 1978 live gespeeld (daarna niet meer), Opera Star pas in 1986, Surfer Joe pas in 1987, T-bone slechts 2x in 1990, Rapid Transit en Get Back On It zelfs helemaal nooit.
Het eerste nummer van kant 2, Southern Pacific, vond in 1984 zijn weg naar het live repertoire van Young. Southern Pacific speelde hij avond aan avond in 1984 en 1985. Motor City werd in 1980 al eens live gespeeld tijdens het Bread & Roses festival en werd in 1983 veel solo gespeeld, maar was vooral aan het begin van 1984 vaste prik met The International Harvesters. Beide nummers staan ook op A Treasure, wat mij betreft overtreffen deze twee live versies de album versie ruimschoots, niet in de laatste plaats door de fantastische harmoniezang van Anthony Crawford en het vioolspel van Rufus Thibodeaux. Het publiek luste er ook wel pap van, de ietwat nationalistische teksten gingen erin als zoete koek.
We stemmen dus vandaag op twee nummers, te weten de live versies van Southern Pacific en Motor City:
Info Card op neilyoungarchives.com
Gezien de thuissituatie met zoon Ben duurde het even voor de nummers van Re-Ac-Tor live werden gespeeld. Shots werd in 1978 live gespeeld (daarna niet meer), Opera Star pas in 1986, Surfer Joe pas in 1987, T-bone slechts 2x in 1990, Rapid Transit en Get Back On It zelfs helemaal nooit.
Het eerste nummer van kant 2, Southern Pacific, vond in 1984 zijn weg naar het live repertoire van Young. Southern Pacific speelde hij avond aan avond in 1984 en 1985. Motor City werd in 1980 al eens live gespeeld tijdens het Bread & Roses festival en werd in 1983 veel solo gespeeld, maar was vooral aan het begin van 1984 vaste prik met The International Harvesters. Beide nummers staan ook op A Treasure, wat mij betreft overtreffen deze twee live versies de album versie ruimschoots, niet in de laatste plaats door de fantastische harmoniezang van Anthony Crawford en het vioolspel van Rufus Thibodeaux. Het publiek luste er ook wel pap van, de ietwat nationalistische teksten gingen erin als zoete koek.
We stemmen dus vandaag op twee nummers, te weten de live versies van Southern Pacific en Motor City:
0
geplaatst: 12 mei 2021, 09:52 uur
Motor City :Ietwat flauw maar wel de juiste vibe .7
Southern Pacific : Prima nummer , en zo slecht was Re-Ac-Tor toch niet met 5 nummers bovengemiddeld.8.4
Southern Pacific : Prima nummer , en zo slecht was Re-Ac-Tor toch niet met 5 nummers bovengemiddeld.8.4
0
geplaatst: 12 mei 2021, 10:05 uur
Motor City: 7
Southern Pacific: viool- en banjospel maken dit nummer gevoelig beter! 8,5
Southern Pacific: viool- en banjospel maken dit nummer gevoelig beter! 8,5
0
geplaatst: 12 mei 2021, 11:07 uur
Het was wel een dilemma of ik de album versie van Motor City moest nemen, bij herbeluisteren zitten de versies toch niet zover uit elkaar.
1
geplaatst: 12 mei 2021, 22:16 uur
Ik kan me prima vinden in een 7 voor Motor City en een 8,5 voor Southern Pacific, met de aantekening dat beide nummers inderdaad boven zichzelf uitstijgen vanwege The International Harvesters.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 08:39 uur
Wat Sandokan-veld zegt onderschrijf ik volledig, zeker in het geval van Southern Pacific, Motor City bevalt me in de Re-Ac-Tor versie evenwel, al was het maar vanwege de korte solo op 2:30. Motor City krijgt van mij een 8.5, waarmee het na 12 stemmen uitkomt op een 7 precies. Southern Pacific krijgt een 9.3, waarmee het uitkomt op een 8.10.
Vandaag wederom een double header, maar dat is voorlopig de laatste (over ongeveer 2,5 week pas weer). Ik denk dat ik morgen even een dagje over sla, om mensen wat te laten inhalen. Enfin, Ook in 1999 zou Neil Young het nummer Southern Pacific nog een keer of 20 spelen tijdens zijn akoestische tour. Motor City verdween na 1985 van de setlist. Het hart van de setlist van de tour van 1999 bestond uit nummers die hij in de periode vanaf 1997 had geschreven en waarvan de bulk op Silver & Gold uit 2000 terecht zou komen (drie nummers ‘schonk’ hij aan Crosby, Stills & Nash voor het album Looking Forward).
Twee nummers, Silver & Gold en Razor Love had hij al in 1984 opgenomen, Silver & Gold met the International Harvesters, Razor Love in zijn eentje met de Synclavier. Ook in 1991 heeft Neil Young een poging gewaagd om Silver & Gold op te nemen met the Stray Gators, de engineer (John Nowland, die zijn eerste dag had) was echter vergeten om tijdig op de record knop te drukken, juist terwijl dat DE take was...
Beide nummers werden met enige regelmaat gespeeld met The International Harvesters in 1984, maar waar Silver & Gold na 1999 zo goed als uit de setlist verdween had ik het geluk Razor Love, één van mijn favoriete nummers van het album, live te mogen horen in 2016 in de Ziggo Dome.
Vandaag wederom een double header, maar dat is voorlopig de laatste (over ongeveer 2,5 week pas weer). Ik denk dat ik morgen even een dagje over sla, om mensen wat te laten inhalen. Enfin, Ook in 1999 zou Neil Young het nummer Southern Pacific nog een keer of 20 spelen tijdens zijn akoestische tour. Motor City verdween na 1985 van de setlist. Het hart van de setlist van de tour van 1999 bestond uit nummers die hij in de periode vanaf 1997 had geschreven en waarvan de bulk op Silver & Gold uit 2000 terecht zou komen (drie nummers ‘schonk’ hij aan Crosby, Stills & Nash voor het album Looking Forward).
Twee nummers, Silver & Gold en Razor Love had hij al in 1984 opgenomen, Silver & Gold met the International Harvesters, Razor Love in zijn eentje met de Synclavier. Ook in 1991 heeft Neil Young een poging gewaagd om Silver & Gold op te nemen met the Stray Gators, de engineer (John Nowland, die zijn eerste dag had) was echter vergeten om tijdig op de record knop te drukken, juist terwijl dat DE take was...
Beide nummers werden met enige regelmaat gespeeld met The International Harvesters in 1984, maar waar Silver & Gold na 1999 zo goed als uit de setlist verdween had ik het geluk Razor Love, één van mijn favoriete nummers van het album, live te mogen horen in 2016 in de Ziggo Dome.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 11:38 uur
Shots: 7,5
Motor City: 6
Southern Pacific: 7
Silver & Gold: 7
Razor Love: 8
Motor City: 6
Southern Pacific: 7
Silver & Gold: 7
Razor Love: 8
0
geplaatst: 13 mei 2021, 12:09 uur
Too Far Gone: 7
Shots: 8
Southern Pacific: 7,5
Silver & Gold: 7,2
Razor Love: 7,5
Shots: 8
Southern Pacific: 7,5
Silver & Gold: 7,2
Razor Love: 7,5
0
geplaatst: 13 mei 2021, 17:37 uur
Silver & Gold:Fijn liedje 7.8
Razor Love :Mooie intieme song 8.1
Silver & Gold is een, album waar ik niet altijd zin in heb. Staat het eenmaal op , geniet ik er wel van.
Razor Love :Mooie intieme song 8.1
Silver & Gold is een, album waar ik niet altijd zin in heb. Staat het eenmaal op , geniet ik er wel van.
0
geplaatst: 13 mei 2021, 18:48 uur
Motor City: 7 (ik ben zo,n Toyota rijder
)
Southern Pacific: 8
Silver & Gold 8
Razor Love 8
De mondharmonica (of Country getint)doet het voor de score meestal wel goed bij mij
)Southern Pacific: 8
Silver & Gold 8
Razor Love 8
De mondharmonica (of Country getint)doet het voor de score meestal wel goed bij mij
0
geplaatst: 13 mei 2021, 19:01 uur
teus schreef:
)
Southern Pacific: 8
Silver & Gold 8
Razor Love 8
)Southern Pacific: 8
Silver & Gold 8
Razor Love 8
In het origineel, dat uit 1980 stamt, heeft hij het over Datsuns. Geen idee waarom hij dat live in Toyota's heeft veranderd. Waarschijnlijk omdat in Berkeley, waar deze versie van Motor City is opgenomen, een grote Toyota Dealer zit. Ik zou de versie van Austin City Limits moeten terugluisteren om te checken of hij het daar ook zingt. Ook de tekst 'my Levis are shredded too' is uniek aan de live versie.
* denotes required fields.