MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2021]

zoeken in:

Op de valreep een lijstje ingestuurd (voor de derde keer, in 2014 en 2017 deed ik ook mee). Ik merk dat het hier nog meer een momentopname is dan bij de grote broer. Het lijstje dat ik voor het naluisteren in gedachte had en het lijstje dat ik nu inlever zijn flink verschillend van elkaar. Zo stond mijn nummer 2 vooraf niet bij de eerste twaalf en mijn nummer 20 bij de eerste vijf.

Ik tel op de 24, twee nummers die ik welgemeend helemaal niks vind. Twee die me volkomen koud laten. En twintig waar ik verschillende gradaties (op zijn minst enige )waardering voor heb.

Wordt de Top 400 hier ook gepubliceerd? Maw wie is de Geert van de Witte Trui?

Mooi lijstje alvast en fijn dat Venom er nipt bij is.

johan de witt schreef:
Wordt de Top 400 hier ook gepubliceerd? Maw wie is de Geert van de Witte Trui?

Het plaatje van Onweerwolf een stukje omhoog is de lijst tot dat moment, ik vermoed dat hij elke 30 nummers zo'n blokje post.

Onweerwolf
Voor het eerst in de geschiedenis van dit topic is de 100-lijstjes mijlpaal bereikt!

Met dank aan starbright boy

kaj_666 schreef:
(quote)

Het plaatje van Onweerwolf een stukje omhoog is de lijst tot dat moment, ik vermoed dat hij elke 30 nummers zo'n blokje post.

Ah, top, alleen niet te lezen voor mij zonder leesbril

johan de witt schreef:
(quote)

Het plaatje is eigenlijk groter: https://i.vgy.me/2m6TFD.png

Onweerwolf
johan de witt schreef:
(quote)

Je kunt er op klicken als het goed is. Musicmeter is nou eenmaal een heel smal forumpje.

edit: hier plaats ik ze ook: 10/11/12 dec: De Witte Trui 2021 - wallofsound.actieforum.com

Onweerwolf
Stemming gesloten!

We zijn uitgekomen op 101 lijstjes!

Het eerste lijstje zie je morgen verschijnen om 18:15!

Onweerwolf
Bij deze ook vast een nieuwtje. Voor de mensen die het betreffende topic volgen was het al bekend maar nu voor iedereen. Vanaf 2022 voeg ik "Nieuw in de Alternatieve Hitlijst" toe als bron voor de automatische nominaties voor De Witte Trui. Qua percentages ga ik nog wat schuiven maar we gaan iig voor dit topic een voorrondeladder met maandwinnaars spelen zoals we dat ook bij het Song van het Jaar topic doen.

Onweerwolf
Er mag gegokt worden trouwens..

Wat wordt bv de Top 3?

Dim
Over 35 minuten gaat het festijn verder!

Onweerwolf schreef:
Er mag gegokt worden trouwens..

Wat wordt bv de Top 3?

Ik mag hopen dat Red Eyes wint t.k.v. Jubilee Street en CLH. Wat jij 123poetertjes? Kratje klok ertussen?

Onweerwolf
Helemaal alleen in de grote, koude chat.

Is Gretz al gevloerd?

Blokje Chandelier, Shark Smile en Ya Hey vloert mij hier ook vrij redelijk

Dim
We hadden even wat technische mankementjes, maar we zijn er weer !

Onweerwolf
We gaan bijna beginnen! De grote finale van de negende editie van De Witte Trui.

De strijd om de beste plaat van 2011-2020 is bijna gestreden, morgenavond om precies 21:30 weten we waar de wisselbokaal naar toe mag.

Maar liefst 101 eindlijstjes vonden hun weg naar mijn inbox en dat zijn er weer 2 meer dan vorig jaar. Wederom een nieuw record dus!

De nieuwelingen, welcome to the white side:

Coma Cat, Dim, music4life, musicfriek, shimahero, Spul, TornadoEF5, Verweggistan

De volgende mensen stuurden voor de tweede keer een lijstje in:

forzautregivo, Johnny Marrissey, madmadder, Mausie, tafkat

Deze mensen deden voor de derde keer mee:

aerobag, andré, esteban, jeroentjuhh, marsupilami, Marzipaintree, Porcupine Head, sj0n88, starbright boy

Dan waren er mensen die al vier jaar de finale meebepalen:

cosmic kid, Guessmaker, Joren999, MRDammann, Poek, ranja, Rudi S, SanderT, SBube, STaRS, The Eraser, VladTheImpaler, wibro

Al vijf jaar aanwezig:

Finidi, gerre, jordidj1, pauljojo, Riesdude, Robbie34

Zes lange jaren present:

123poetertjes, AstroStart, Grafmat, Gyzzz, sokra, WhyNotSmile

Maar liefst zeven keer stemden deze mensen voor de finale:

Brunniepoo, Casartelli, Glen Hansard, GrafGantz, luigifort, Mastroianni, mauricedegier, Outlaw104, stardust_be, Vince vega, willemdeux

Er waren zelfs mensen die maar liefst acht maal voor de finale stemden:

50tracks, curufin, Edgar18, Gebruiker43757, hoi123, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, Maartenn, mol, Scorpion_21, Simon77, Teunnis, thelion

En dit zijn de veteranen die in alle negen edities een eindlijstje hebben ingestuurd:

aERodynamIC, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, chevy93, Choconas, Co Jackso, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Gretz, herman, Johnny Marr, Koenr, laxus11, nico1616, Onweerwolf, Ploppesteksel, Poeha, remcodulac, Silent_shout, stoepkrijt, Titmeister, vigil, yeahyeahyeah

Allen dank daarvoor!

De einduitslag staat nu helemaal vast maar ik heb hem dus nog niet opgeteld want dat ga ik vandaag doen. Eén voor één zal ik random de lijstjes presenteren, vandaag om de 15 minuten en morgen om de 10 minuten totdat we morgenavond om half 10 aangekomen zijn bij het laatste lijstje.

Om dit te doen heb ik een scoreboard ontwikkeld in het almachtige Excel. Dit scoreboard is losjes gebaseerd op hoe ze dat doen bij het Eurovisie Song Festival en geeft na elk lijstje in één opslag direct de actuele stand weer.

Omdat er is besloten om slechts de helft van de platen punten te geven telt de startladder (de finale top 24 gerangschikt naar de behaalde percentages van alle voorgaande rondes) niet mee voor De Witte Trui. Immers, dat is een volledige rangschikking van 24 ipv 12. De startladder zal echter wel in alle gevallen de tiebreaker zijn.

Bij deze presenteer ik derhalve het eerste 'blanke' scoreboard waarin de 24 finalisten zijn gerangschikt naar de volgorde van de startladder:

https://i.vgy.me/efNs6Y.png

Dit betekent dus dat Red Eyes alle tiebreaks wint en Scheef ze allemaal zal verliezen.

Onweerwolf
Het eerste lijstje zometeen is van...

Dance Lover!

Onweerwolf
En vergeet ondertussen niet mee te luisteren en eventueel te chatten!

Luisteren: http://185.87.186.220:8000/orinoco
Chatten: Kiwi IRC - The web IRC client - kiwiirc.com

Onweerwolf

Onweerwolf

Onweerwolf

Gast
geplaatst: vandaag om 00:37 uur

geplaatst: vandaag om 00:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.