MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021

zoeken in:
Klinkt heel lekker!

8,2

Dit is echt niet aan mij besteed, te experimenteel.

6

Ik zeg maar gewoon: zie de bespreking van EvilDrSmith. Deze begint uit te groeien tot een van mijn favoriete platen van het jaar.

9

Don Cappuccino schreef:
Ik zeg maar gewoon: zie de bespreking van EvilDrSmith. Deze begint uit te groeien tot een van mijn favoriete platen van het jaar.

9

Ik zag pas later je recenis op deze site: we zaten wel in een vergelijkbare schrijfmodus.
En wat betreft de jaarlijsten: het volledige album inmiddels twee keer geluisterd en hij dendert bij mij ook met superstip de Top 10 binnen.

7,5

Verrassend nummer. Weet niet of het album aan mij besteed is. Een commanderende zanger(es) had het wellicht wat tastbaarder gemaakt voor mij. De laatste paar minuten eindigen het nummer wel heel sterk.

Dat kan ik onmogelijk beoordelen als metal.
Als ik het een onvoldoende geef, zou ik het te kort doen.
Een voldoende zit er ook niet in.

odi
Kan er helemaal niks mee…

4

Vind er weinig aan, alsof ik in viskom aan het luisteren ben. Vindt dit ook echt op het randje om nog als metal te bestempelen.

6

30/11: Tower - Blood Moon (Don Cappuccino / 8 / 7,44)
02/12: So Hideous - The Emerald Pearl (Don Cappuccino / 10 / 7,75)
04/12: Ember Falls - For All (The_CrY / 8 / 6,32)
07/12: Khemmis - Living Pyre (Dieter / 10 / 7,14)
09/12: Kaatayra - Iasá (Don Cappuccino / 9 / 7,24)
12/12: Bloody Falls - Descend (The_CrY / /)

Volgende dan maar?

7

Leuk nummer.

Fins, cliché bandnaam, magere zesjes: ik vermoedde run-of-the-mill melodeathmetal die vleesch noch visch is. Niet slecht, maar al honderdduizend keer gedaan.

Het bleek een redelijk accurate gok. Al is het op sommige momenten symfonischer van aard en bevallen mij de onverwacht invoegende female vocals wel: niet overdreven operatic. De term "extreme" in de omschrijving snap ik niet zo goed. Als Art Gates Records nou een AOR-label is dat plotseling op de deathmetaltoer gaat, soit, maar dit is heel melodieus, groovend en met een zelfs bijna verstaanbare grunt. Die allerlaatste tien seconden doen me plotseling aan Orphanage denken. Het is vleesch én visch, maar dan toch typisch 'made in Finland': een equivalent voor 'degelijk, best lekker, maar ook een tikje gaargekookt, dus geen échte smaaksensatie'.

7

30/11: Tower - Blood Moon (Don Cappuccino / 8 / 7,44)
02/12: So Hideous - The Emerald Pearl (Don Cappuccino / 10 / 7,75)
04/12: Ember Falls - For All (The_CrY / 8 / 6,32)
07/12: Khemmis - Living Pyre (Dieter / 10 / 7,14)
09/12: Kaatayra - Iasá (Don Cappuccino / 9 / 7,24)
12/12: Bloody Falls - Descend (The_CrY / 9 / 6,62)
14/12 Wilderun - Passenger (Dieter / / )

En de volledige versie:

Vorige album was erg goed. Zeer benieuwd hoe deze gaat bevallen.

Zullen we dan deze volledige versie beoordelen, en niet die bloedirritante radio edits? Wie (van Century Media) dit bedacht heeft....

We beoordelen dus de volledige versie: 8

Dit is een erg goede track die echt luistert als een tien minuten durende muzikale reis met een mooie mix van progmetal, deathmetal, blackmetal en melodeath, met smaakvolle symfonische elementen. Referentiepunten zijn Opeth en Ne Obliviscaris. Ik heb nu gelijk zin om van laatstgenoemde Portal of I in de CD-speler te stoppen. Deze aankomende Wilderun-plaat zal ik nu zeker in de gaten houden en ik ga Veil of Imagination ook maar weer eens een kans geven. Releasedatum: 7 januari 2022.

8,5

Van één ding mogen we al zeker zijn: ook in 2022 zal er ijzersterke metal op ons bord verschijnen.

8,2

8

(stond al op 2 in mijn wekelijkse lijst)

Vanwege voorganger 'Veil Of Imagination' is dit een van de weinige albums in het woud van ontelbare releases waar ik écht naar uitkeek. Uitkeek. Want de inmiddels drie vrijgekomen tracks weerhielden mij om het album in de pre-order te bestellen. Ik weet niet wat, maar ik kwam er niet lekker in. En wat blijkt? Het komt simpelweg omdat er in alledrie de tracks geknipt is. En fors ook, zeker in dit nummer. De lange versie grijpt me nu wel bij mijn kloten. (W)auw! Gelukkig maar.

De kunst van het weglaten is een broodje aap en schrijven is niet schrappen: hoe langer hoe beter.
Fok de edits.
Ik ga 'em nu toch in de pre-order bestellen, want ik kíjk er weer naar uit.

8,7

De vorige plaat van Wilderun werd enorm gehyped, maar uiteindelijk vond ik het niet meer dan degelijk. Deze track klinkt ook weer best veelbelovend, maar ergens vermoed ik dat ik bij hetzelfde oordeel voor de hele plaat zal uitkomen.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.