Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2021, 19:36 uur
Ik vond dit erg langdradig, het rechtvaardigt voor mij zijn speelduur niet. Het voelde meer als drie kwartier dan 22 minuten en dat is absoluut geen goed teken. Als je de keelgezangen en saxofoonsolo weghaalt is het eigenlijk een vrij kleurloze moderne progressieve/avant-gardistische blackmetaltrack waar weinig in gebeurt. Het wordt nergens echt spannend en vooral de meer Deathspell Omega-achtige passages richting het einde zijn niet scherp genoeg. Toch kan ik het ook niet slecht noemen.
6,3
6,3
0
geplaatst: 19 maart 2021, 18:49 uur
02/03: Kjeld - Betsjoend (Interlude / 8 / 7.56)
04/03: Gojira - Born for One Thing (dumb_helicopter / 10 / 7,37)
06/03: Autarkh - Turbulence (Don Cappuccino / 10 / 7,12)
09/03: Rob Zombie - The Triumph of King Freak (A Crypt of Preservation and Superstition) (The_CrY / 8 / 7,38)
12/03: Pupil Slicer - Wounds Upon Your Skin (Don Cappuccino / 7 / 7.79)
15/03: Asphyx - Botox Implosion (dumb_helicopter / 7 / 7,26)
17/03: Sea Mosquito - Fire, Magic & Venom (Interlude / 7 / 7,31)
19/03: Mare Cognitum - Antaresian (Don Cappuccino)
04/03: Gojira - Born for One Thing (dumb_helicopter / 10 / 7,37)
06/03: Autarkh - Turbulence (Don Cappuccino / 10 / 7,12)
09/03: Rob Zombie - The Triumph of King Freak (A Crypt of Preservation and Superstition) (The_CrY / 8 / 7,38)
12/03: Pupil Slicer - Wounds Upon Your Skin (Don Cappuccino / 7 / 7.79)
15/03: Asphyx - Botox Implosion (dumb_helicopter / 7 / 7,26)
17/03: Sea Mosquito - Fire, Magic & Venom (Interlude / 7 / 7,31)
19/03: Mare Cognitum - Antaresian (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 20 maart 2021, 17:00 uur
0
geplaatst: 20 maart 2021, 19:35 uur
Check die Don nuchter zijn over z'n eigen aandrage. Effing meesterwerk hoor dit!!
0
geplaatst: 21 maart 2021, 14:25 uur
Het nummer (of, beter gezegd, de EP) van Sea Mosquito heeft zeker z'n momenten en de uitvoering is erg knap, maar het weet me niet helemaal voor zich te winnen. Ik heb de EP (en enkele oudere EP's) van Sea Mosquito trouwens in de wacht gezet, dus hopelijk binnenkort te vinden op MusicMeter!
7,5
Dan Mare Cognitum, een voor mij onbekende naam (hoewel, ik had er vorig jaar van genoteerd dat ze een split met Spectral Lore hadden uitgebracht, maar die duurt bijna 2 uur, dus ben ik nog niet aan toe geraakt ), maar dit nummer maakt behoorlijk wat indruk! Geweldige dynamiek: grof wanneer het grof moet zijn, epiek als daar noodzaak aan is en bovenal heerlijk riffwerk met een melancholische insteek, wat maakt dat ik makkelijk wegdroom zonder de focus te verliezen.
8,5
7,5
Dan Mare Cognitum, een voor mij onbekende naam (hoewel, ik had er vorig jaar van genoteerd dat ze een split met Spectral Lore hadden uitgebracht, maar die duurt bijna 2 uur, dus ben ik nog niet aan toe geraakt ), maar dit nummer maakt behoorlijk wat indruk! Geweldige dynamiek: grof wanneer het grof moet zijn, epiek als daar noodzaak aan is en bovenal heerlijk riffwerk met een melancholische insteek, wat maakt dat ik makkelijk wegdroom zonder de focus te verliezen.
8,5
0
geplaatst: 21 maart 2021, 18:51 uur
02/03: Kjeld - Betsjoend (Interlude / 8 / 7.56)
04/03: Gojira - Born for One Thing (dumb_helicopter / 10 / 7,37)
06/03: Autarkh - Turbulence (Don Cappuccino / 10 / 7,12)
09/03: Rob Zombie - The Triumph of King Freak (A Crypt of Preservation and Superstition) (The_CrY / 8 / 7,38)
12/03: Pupil Slicer - Wounds Upon Your Skin (Don Cappuccino / 7 / 7.79)
15/03: Asphyx - Botox Implosion (dumb_helicopter / 7 / 7,26)
17/03: Sea Mosquito - Fire, Magic & Venom (Interlude / 7 / 7,31)
19/03: Mare Cognitum - Antaresian (Don Cappuccino/ 8 / 8,23)
21/03: Marianas Rest - The Weight (Odi)
04/03: Gojira - Born for One Thing (dumb_helicopter / 10 / 7,37)
06/03: Autarkh - Turbulence (Don Cappuccino / 10 / 7,12)
09/03: Rob Zombie - The Triumph of King Freak (A Crypt of Preservation and Superstition) (The_CrY / 8 / 7,38)
12/03: Pupil Slicer - Wounds Upon Your Skin (Don Cappuccino / 7 / 7.79)
15/03: Asphyx - Botox Implosion (dumb_helicopter / 7 / 7,26)
17/03: Sea Mosquito - Fire, Magic & Venom (Interlude / 7 / 7,31)
19/03: Mare Cognitum - Antaresian (Don Cappuccino/ 8 / 8,23)
21/03: Marianas Rest - The Weight (Odi)
0
geplaatst: 21 maart 2021, 19:41 uur
7
Zeker niet slecht, de Finse melancholie zit er duidelijk in verweven. Ik ben alleen niet echt kapot van de vocalen.
Zeker niet slecht, de Finse melancholie zit er duidelijk in verweven. Ik ben alleen niet echt kapot van de vocalen.
0
geplaatst: 21 maart 2021, 22:58 uur
Moest zelf ook erg wennen aan de zang maar na vele draaibeurten past het voor mij perfect bij de muziek.
9
9
0
geplaatst: 22 maart 2021, 19:55 uur
Ik vind juist de vocalen heel erg gaaf. Iets anders dan de lage desolate grunt die je vaak in dit soort doom hoort, verfrissend. Deze zanger heeft duidelijk bereik in zijn stem en zet dat ook in. Voor de rest is het namelijk een degelijk en sterk staaltje melodoom waar niet heel veel speciaals in gebeurt, maar de vocalen tillen het naar een hoger plan en brengen de track veel meer emotionele diepte mee.
8
8
0
geplaatst: 23 maart 2021, 11:03 uur
Ik vind de vocalen ook wel sterk. Muzikaal ook meer dan prima. Dit zal ik zeker nog wel vaker gaan luisteren.
8
8
0
geplaatst: 24 maart 2021, 09:57 uur
02/03: Kjeld - Betsjoend (Interlude / 8 / 7.56)
04/03: Gojira - Born for One Thing (dumb_helicopter / 10 / 7,37)
06/03: Autarkh - Turbulence (Don Cappuccino / 10 / 7,12)
09/03: Rob Zombie - The Triumph of King Freak (A Crypt of Preservation and Superstition) (The_CrY / 8 / 7,38)
12/03: Pupil Slicer - Wounds Upon Your Skin (Don Cappuccino / 7 / 7.79)
15/03: Asphyx - Botox Implosion (dumb_helicopter / 7 / 7,26)
17/03: Sea Mosquito - Fire, Magic & Venom (Interlude / 7 / 7,31)
19/03: Mare Cognitum - Antaresian (Don Cappuccino/ 8 / 8,23)
21/03: Marianas Rest - The Weight (Odi / 9 / 8,00)
24/03: YAUTJA - Tethered (Interlude)
04/03: Gojira - Born for One Thing (dumb_helicopter / 10 / 7,37)
06/03: Autarkh - Turbulence (Don Cappuccino / 10 / 7,12)
09/03: Rob Zombie - The Triumph of King Freak (A Crypt of Preservation and Superstition) (The_CrY / 8 / 7,38)
12/03: Pupil Slicer - Wounds Upon Your Skin (Don Cappuccino / 7 / 7.79)
15/03: Asphyx - Botox Implosion (dumb_helicopter / 7 / 7,26)
17/03: Sea Mosquito - Fire, Magic & Venom (Interlude / 7 / 7,31)
19/03: Mare Cognitum - Antaresian (Don Cappuccino/ 8 / 8,23)
21/03: Marianas Rest - The Weight (Odi / 9 / 8,00)
24/03: YAUTJA - Tethered (Interlude)
0
geplaatst: 24 maart 2021, 19:40 uur
YAUTJA? More like YAUTJAJAJAJAJAJAJAJAJA!
Dat drumwerk, zo vet! Tyler Coburn is samen met Nick Yacyshyn (die komende vrijdag weer van zich laat horen op de nieuwe Genghis Tron-plaat) een van de meest ondergewaardeerde en onderbelichte metaldrummers.
8,5
Dat drumwerk, zo vet! Tyler Coburn is samen met Nick Yacyshyn (die komende vrijdag weer van zich laat horen op de nieuwe Genghis Tron-plaat) een van de meest ondergewaardeerde en onderbelichte metaldrummers.
8,5
* denotes required fields.