MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021

zoeken in:
01/04: Korpse - Molestation Condonation (Interlude / 8 / 6,16)
03/04: Fuoco Fatuo - Obsidian Bulwark (Creation of the Absurd) (Don Cappuccino / 10 / 6,76
07/04: Frummyrkrið - Umlukinn dauðans myrkri (Interlude / 9 / 7,10)
11/04: Bushido Code - Aftermath (Dieter / 7 / 7,10)
13/03: Sugar Wounds - Semi-Burnt Sugar (Don Cappuccino)

Even wennen, maar klinkt finaal niet verkeerd. Ik snap de link met Deafheaven ook, maar is alsof je dezelfde plek vanuit een ander perspectief zou fotograferen. Deafheaven heeft wel nog duidelijk mijn voorkeur:

7

Behoorlijk overrompelend. Smerige, intense vocalen; verrassend heldere gitaarlijntjes; subtiele doch smaakvolle elektronische toevoegingen. Vooral een heerlijke bak herrie die een dubbelklapper in je maag splitst.

8,6

7

Het kwartje valt uiteindelijk wel, maar het blijft een lastige

odi
7

03/04: Fuoco Fatuo - Obsidian Bulwark (Creation of the Absurd) (Don Cappuccino / 10 / 6,76
13/04: Sugar Wounds - Semi-Burnt Sugar (Don Cappuccino / 7 / 7.69)
16/04: Sweet Oblivion feat. Geoff Tate - Another Change (dumb_helicopter)

Flauw nummer.

5

Zelden een zanger gehoord die van van pure genialiteit zo is afgezakt naar volstrekt futloze matigheid. Dat Tate niet meer het bereik en de soepelheid heeft in z’n stem die hij in de gloriejaren van queensryche had, logisch. Maar gooi dan op z’n minst wat enthousiasme in je zang. Dit klinkt gewoon doods.

4

odi
5,5

7,5

Op de plaat valt dit nummer zeer goed op z'n plek.

Prima nummer, prima album, zeker geen QR niveau.

6,5

16/04: Sweet Oblivion feat. Geoff Tate - Another Change (dumb_helicopter / 7 / 5,90)
19/04: Bodom After Midnight - Paint The Sky With Blood (The_CrY / /)

Nog eenmaal genieten van deze meester.

Even inhalen.

Sweet Oblivion feat. Geoff Tate: Niets bijzonders, ik heb er een vrij neutraal gevoel bij. Haalt het inderdaad niet bij het oude Queensrÿche-materiaal, maar wie had dat nou ooit verwacht?

6

Bodom After Midnight: de opvolger van Children of Bodom was helaas geen lang leven beschoren door de vroegtijdige dood van Alexi Laiho. Altijd erg spijtig en pijnlijk. Er wordt dan toch nog een EP uitgebracht, en dit is gewoon een prima song.

7

odi
6,8

16/04: Sweet Oblivion feat. Geoff Tate - Another Change (dumb_helicopter / 7 / 5,90)
19/04: Bodom After Midnight - Paint The Sky With Blood (The_CrY / 7 / 7.10)
22/04: Witherfall - Tempest (dumb_helicopter / / )

Weinig stemmers trouwens de laatste tijd. Zelfs the Don laat het deze keer afweten.

dumb_helicopter schreef:
Weinig stemmers trouwens de laatste tijd. Zelfs the Don laat het deze keer afweten.

Ik heb de afgelopen dagen mijn vrije tijd volledig gespendeerd aan het kijken naar het online Roadburn Redux-festival. Vanaf deze track sluit ik weer aan.

Vooruit dan, 8,5
Goed album trouwens.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:33 uur

geplaatst: vandaag om 00:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.