MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2021

zoeken in:
5,5

Jammer dat het zo lang doorgaat

6,2

Het duurt inderdaad te lang. Slecht vind ik het niet, maar ik zal het ook niet zo snel weer luisteren.

01/04: Korpse - Molestation Condonation (Interlude / 8 / 6,16)
03/04: Fuoco Fatuo - Obsidian Bulwark (Creation of the Absurd) (Don Cappuccino)

Ah, daar is-ie dan. Ik leerde dit 2 weken geleden kennen door de onwaarschijnlijke reden dat ik dit album in de komende releases zag staan (uiteraard nooit van de band gehoord) en zag dat er een spelfout in de titel zat (obisidian in plaats van obsidian), en ja, dan beluister ik het ook maar even. En werd flink weggeblazen, door dit onheilspellende geluid uit de krochten van de hel. Inmiddels al in mijn top 10, dus in de Mume-afrekening kunnen ze het al kennen...

Toch denk ik dat het bij de ongelofelijke sound blijft, en dat de melodie of structuur van de song mij niet verder gaat inpakken.

8

Sorry, hier kan ik niet veel mee. Zelfs niet met Pasen.

5

Het Italiaanse Fuoco Fatuo maakt echt gitzwarte funeraldoom, nog een tikje onheilspellender dan veel subgenre-genoten. Ik zag de band live op Roadburn 2018 in een snikhete Hall of Fame en de combinatie van deze maalstroom en rode verlichting voelde echt hels aan op een goede manier. Toch weet de band dat gevoel ook op plaat over te brengen. Echt voor de liefhebber van funeraldoom bedoeld voor wie het niet traag en guur genoeg kan. Metersdiepe grunts, stroperig voortbewegend gitaarwerk en bezwerende drums. Helemaal mijn ding.

8,5

Niet mijn kopje thee dit

6,3

odi
7,8

03/04: Fuoco Fatuo - Obsidian Bulwark (Creation of the Absurd) (Don Cappuccino / 9 / 6,96)
07/04: Frummyrkrið - Umlukinn dauðans myrkri (Interlude)

Graag het 1e nummer beoordelen, dat duurt tot 8:24

Ontstaan er uit de as van een IJslandse vulkaanuitbarsting daar weer 20 nieuwe blackmetalbands ofzo? Het lijkt maar niet op te houden daar.

7

Een 7 lijkt me hier een prima score. Lang niet slecht, maar echt opmerkelijk ook weer niet.

odi
7,5

Even inhalen:
Fuoco Fatuo: nee. Ik hoor ook echt niet wat hier de aantrekkingskracht van zou moeten zijn. 5
Frummyrkrið: dit onderscheid zich op geen enkele manier van de honderden black metalbands die er al zijn. Echt vervelend vind ik het ook niet. 6.

03/04: Fuoco Fatuo - Obsidian Bulwark (Creation of the Absurd) (Don Cappuccino / 10 / 6,76
07/04: Frummyrkrið - Umlukinn dauðans myrkri (Interlude / 9 / 7,10)
11/04: Bushido Code - Aftermath (Dieter)

7

Lekkere track, vooral erg mooie en vloeiende tempowisseling in het midden van de track.

Idem! 7 dus.

7,5

7

Tempowisseling is lekker ja! *duwt Don in die pit*

odi
7

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.