menu

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
avatar van Arrie
1. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
2. Lakou Mizik & Joseph Ray - Lamizè Pa Dous
3. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun
4. Meis - Alsof

avatar van AstroStart
Max Verstand

1. Meis - Alsof
2. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
3. black midi - Chondromalacia Patella
4. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun

avatar van Cervantes
1. black midi - Chondromalacia Patella
2. Lakou Mizik & Joseph Ray - Lamizè Pa Dous
3. Vola - These Black Claws
4. Japanese Breakfast - Posing in Bondage

avatar van 123poetertjes
1. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
2. Lakou Mizik & Joseph Ray - Lamizè Pa Dous
3. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun
4. black midi - Chondromalacia Patella

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Er hoefde van mij niet veel door vorige ladder, maar Deafheaven was er wel een van (naast Sons of Kemet), teleurstellend.

Ook in deze ladder hoeven er maar twee door van mij.

1. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
2. ionnalee - Sommaren är min och jag kommer tillbaka
3. Lakou Mizik & Joseph Ray - Lamizè Pa Dous
4. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun

avatar van yeahyeahyeah
1. Lakou Mizik & Joseph Ray - Lamizè Pa Dous
2. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
3. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun
4. ionnalee - Sommaren är min och jag kommer tillbaka

avatar van ArthurDZ
Ik stem vandaag nog

avatar van aerobag
Zal ik het maar weer een keer zeggen? Ik ga het maar weer een keer zeggen: Vind Black Midi zo verschrikkelijk goed hé. Bijna niet eerlijk hoeveel talent en bereik die gasten hebben. En dan moet Ascending Forth ook nog komen.

Daarnaast toch ook weer ingepalmd door de charmante song/writing skills van Japanese Breakfast, waar ik eerst nog niet echt klikte met Be Sweet. Van het recente album geniet ik ook van non-singles Paprika en Posing for Cars, ik verwacht ergens dat de Breakfast-boys deze nog wel gaan nomineren.

Die Max Verstand haha. Beste EK-liedje wel, ook al is de concurrentie wel erg matig dit jaar. In belgië nog mooie liedjes ArthurDZ Johnny Marr?

1. black midi - Chondromalacia Patella
2. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
3. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun
4. ionnalee - Sommaren är min och jag kommer tillbaka

5. Lakou Mizik & Joseph Ray - Lamizè Pa Dous

avatar van Johnny Marr
Mensen nemen dit topic wel heel erg serieus, hé?


avatar van dumb_helicopter
Mausie schreef:
Er hoefde van mij niet veel door vorige ladder, maar Deafheaven was er wel een van (naast Sons of Kemet), teleurstellend.


Spijtig, hoewel deze uitslag me helemaal ook niet meer verrast natuurlijk als ik het stempatroon zie. Had er enigszins op gehoopt omdat hun sound toegankelijker is geworden en daardoor ook de niet-metalheads zou kunnen aangesproken hebben. Helaas.

Al bij al, weer de te verwachte, maar daarom niet minder teleurstellende uitslag...

avatar van Arrie
Deafheaven spreekt mij zeker aan, al vanaf Sunbather doen ze dat. Simpelweg een te sterke ladder.

avatar van Johnny Marr
Dat nummer van Deafheaven is een groeier, maar is weer een wonderschoon nummer. Moest zeker door.

Ik stem vanavond of morgen.

avatar van stardust_be
Dat Deafheaven nummer klinkt voor mij toch eerder als afdankertje van Slowdive met mindere zanger.

Deze ladder steekt Japanese Breakfast er wel bovenuit, prachtig nummer en de plaat staat ook al weken op repeat. Geen slechte ladder maar van Black Midi word ik nog altijd bloednerveus van en voetbal is echt nooit grappig.

1. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
2. Meis - Alsof
3. ionnalee - Sommaren är min och jag kommer tillbaka
4. Lakou Mizik & Joseph Ray - Lamizè Pa Dous

avatar van aerobag
Johnny Marr schreef:
Mensen nemen dit topic wel heel erg serieus, hé?


'Metal komt tot de achtsteeeeeeee finale, maar het zal de finale weer niet halen, niks aan te doen, en een anderstalige jazzfolk fusie wordt kampioen'

avatar van niels94
Deafheaven heeft in het verleden genoeg nummers gemaakt die ik hier op plek 1 had gezet, maar dit nummer, waarin ze hun inner Steven Wilson lijken te omarmen, vind ik erg weinig bijzonder eerlijk gezegd..

avatar van Johnny Marr
aerobag schreef:
(quote)


'Metal komt tot de achtsteeeeeeee finale, maar het zal de finale weer niet halen, niks aan te doen, en een anderstalige jazzfolk fusie wordt kampioen'


avatar van Teunnis
Doe dit maar nooit meer, De Speld. Al is het een stuk beter te verteren dan Sophie Straat. Wel net zo humorloos. Is het eigenlijk wel als grap bedoeld of probeerde ze alleen (tevergeefs) een aanstekelijk hitje te maken?

1. black midi - Chondromalacia Patella




2. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun
3. Japanese Breakfast - Posing in Bondage

4. ionnalee - Sommaren är min och jag kommer tillbaka

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik probeer vandaag nog te stemmen.

avatar van Poek
1. Max Verstand & De Speld - We Komen Tot De Achtste Finale
2. Meis - Alsof
3. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
4. ionnalee - Sommaren är min och jag kommer tillbaka

avatar van Arno
Stem morgenochtend.

avatar van niels94
1. black midi - Chondromalacia Patella
2. Lakou Mizik & Joseph Ray - Lamizè Pa Dous
3. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun
4. Japanese Breakfast - Posing in Bondage

avatar van Gretz
aerobag schreef:
(quote)


'Metal komt tot de achtsteeeeeeee finale, maar het zal de finale weer niet halen, niks aan te doen, en een anderstalige jazzfolk fusie wordt kampioen'

Wat is de laatste keer dat er in SvhJ een Nederlandstalig nummer in de finale stond, Eefjes uitgesloten?

Zelfs Spinvis - Scherven van Jou en Wies - Maar Ik Doe Het Toch haalden het niet

Het is dan ook echt lang geleden dat ik een fatsoenlijk Nederlandstalig nummer hier voorbij heb zien komen.

Op deze ladder stem ik uiterlijk morgenochtend.

avatar van hoi123
Typhoon - Ogen Dicht in de februarifinale vorig jaar?

hoi123 schreef:
Typhoon - Ogen Dicht in de februarifinale vorig jaar?

Hij geeft hem zelf al weg

avatar van hoi123
Haha, niks gezegd.

avatar van Gretz
Titmeister schreef:
(quote)

Hij geeft hem zelf al weg

Ja, net opgezocht

Meis lijkt wel op een jongere versie van Eefje, dus kan me voorstellen dat haar muziek niet voor iedereen is weggelegd. Maar voor mij heeft ze een indrukwekkende debuut-EP uitgebracht eerder dit jaar

avatar van Gretz
Teunnis schreef:
Doe dit maar nooit meer, De Speld. Al is het een stuk beter te verteren dan Sophie Straat. Wel net zo humorloos. Is het eigenlijk wel als grap bedoeld of probeerde ze alleen (tevergeefs) een aanstekelijk hitje te maken?

Het is in feite net zo tongue-in-cheek als hun gebruikelijke satirische berichten/filmpjes Voor de hitpotentie is het wel mooi meegenomen dat er een heerlijke melodie is uitgerold en dat het refrein makkelijk mee te zingen is.

Noem eens een humoristische ⚽️-hit die je wel geslaagd vindt? Moet ik dan denken aan een van deze kneiters?





avatar van hoi123
1. black midi - Chondromalacia Patella
2. Japanese Breakfast - Posing in Bondage
3. ionnalee - Sommaren är min och jag kommer tillbaka
4. Jim Jones & Harry Fraud - Laps Around The Sun

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.