MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
We zitten over de 48 uur, dus bij deze de uitslag.

Uitslag ladder 3 (22 stemmers):

1. Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp - So Many Things (To Feel Guilty About) (42)
2. Balimaya Project - Balimaya (39)
3. Katherine Priddy - Eurydice (34)
4. Coco Maria - Me Veo Volar (30)

5. Skrillex, Noisia, josh pan & Dylan Brady - Supersonic (My Existence) (27)
6. Silk Sonic - Skate (22)
7. Evidence - Lost In Time (Park Jams) (17)
8. The Gates - The Fall Into Time (9)

Voorronde ladder 4:

A Place to Bury Strangers - I Might Have
Ambar Lucid - Get Lost In The Music
John Mayer - Last Train Home
Low - Disappearing
MEER - Beehive
Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game
Prequel - And That's The Story of Their Love
The Chemical Brothers - Work Energy Principle

spotify:playlist:1EsXO9SC0QDCtAgDNtTuwP

1. Low - Disappearing
2. Ambar Lucid - Get Lost In The Music
3. Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game
4. Prequel - And That's The Story of Their Love

Euh... enige jammere van dit spel is die belachelijk strakke deadline van 48u

Maar ik moet erover ophouden hé?

Johnny Marr schreef:
Euh... enige jammere van dit spel is die belachelijk strakke deadline van 48u

Maar ik moet erover ophouden hé?

De vraag is, moeten we op iedereen wachten tot het hen uitkomt of moeten stemmers die het binnen 48 uur niet redden gewoon een laddertje overslaan (ook geen ramp toch)? Ik neig naar dat tweede, bovendien kan je vooruit ladderen wanneer je zin/tijd hebt. We liggen volgens mij flink achter op schema, als we op het tempo van de afgelopen maanden doorgaan, moeten we straks een dubbele maand gaan spelen

Als iemand een idee heeft hoe we ladders 48+ uur open kunnen laten staan zonder dat we gaan achterlopen, i'm all ears

Anyhoer, hier alsnog mijn top 4:

1. Silk Sonic - Skate
2. At The Gates - The Fall Into Time
3. Katherine Priddy - Eurydice
4. Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp - So Many Things (To Feel Guilty About)

Hoezo Silk Sonic niet door in dit matig laddertje. Verwerk nog maar in de uitslag hoor Muis

Mausie schreef:
We liggen volgens mij flink achter op schema, als we op het tempo van de afgelopen maanden doorgaan, moeten we straks een dubbele maand gaan spelen

Ik zie écht het probleem niet met dat achterlopen. Wie kan dat nou wat aan z'n reet roesten? Twee maanden tegelijk spelen lijkt me prima!

Johnny Marr schreef:
Verwerk nog maar in de uitslag hoor Muis

Voor deze keer aangepast

Mausie schreef:
(quote)

Voor deze keer aangepast

Hoewel het in dit geval niet uitmaakt, zou ik hier toch geen precedent van willen maken. Anders kan iedereen na de uitslag die hem niet bevalt nog met een top-4 komen om dit aan te passen. Zorgde voor nodeloze discussies in het verleden waardoor die harde lijn echt wel nodig is.

Top trouwens dat je er de vaart in tracht te houden!

Johnny Marr schreef:
Ik zie écht het probleem niet met dat achterlopen. Wie kan dat nou wat aan z'n reet roesten? Twee maanden tegelijk spelen lijkt me prima!

Hoe ga je het dan redden als je dubbele ladders moet doen? of gaan we dan uiteindelijk naar 3 maanden tegelijk

Klinkt een beetje als die studenten die hun punten niet hebben gehaald en dan bij de decaan gaan zeuren dat ze het volgende semester gewoon twee semesters tegelijk willen gaan doen om weer bij te lopen. Wat in 9 van de 10 gevallen natuurlijk nooit lukt, anders hadden ze hun semester gewoon gehaald

Johnny Marr we nemen het idee mee, we zullen je berichten over het besluit als de Drake K.O. afgelopen is

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Hoewel het in dit geval niet uitmaakt, zou ik hier toch geen precedent van willen maken. Anders kan iedereen na de uitslag die hem niet bevalt nog met een top-4 komen om dit aan te passen. Zorgde voor nodeloze discussies in het verleden waardoor die harde lijn echt wel nodig is.

Daar heb je wel gelijk in. Als het de uitslag door elkaar had geschud was ik minder coulant geweest overigens

Ik word gewoon week als JM mij wat vraagt

Mausie schreef:
(quote)

Daar heb je wel gelijk in. Als het de uitslag door elkaar had geschud was ik minder coulant geweest overigens

(ben het een keer) eens met D_H, we moeten het tactische stemmers niet te makkelijk maken. (al valt dat in dit topic gelukkig sowieso enorm mee)

1. A Place to Bury Strangers - I Might Have
2. Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game
3. Prequel - And That's The Story of Their Love
4. The Chemical Brothers - Work Energy Principle

2. The Chemical Brothers - Work Energy Principle
3. Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game
4. MEER - Beehive

Mausie schreef:
Als iemand een idee heeft hoe we ladders 48+ uur open kunnen laten staan zonder dat we gaan achterlopen, i'm all ears

Als we de nominaties na de laatste halve finale doen (dus tegelijk met de finale) dan kan de nieuwe maand sneller opgestart worden (en het geeft mogelijk ook extra luistertijd voor de nieuwe maand).

Poek schreef:
(quote)

Als we de nominaties na de laatste halve finale doen (dus tegelijk met de finale) dan kan de nieuwe maand sneller opgestart worden (en het geeft mogelijk ook extra luistertijd voor de nieuwe maand).

Onder normale omstandigheden is dat lastig, omdat de automatische nominaties pas bekend zijn als de maand ten einde is. Bovendien zou het wel een beetje de spotlight stelen van de finale. Maar momenteel vind ik dit wel een goed idee om de achterstand in te lopen, want de automatische nominaties zijn nu wel al bekend als de finale begint. aerobag, zie jij hier heil in?

1. Low - Disappearing
2. Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game
3. The Chemical Brothers - Work Energy Principle
4. A Place to Bury Strangers - I Might Have

1. Low - Disappearing
2. Prequel - And That's The Story of Their Love
3. A Place to Bury Strangers - I Might Have
4. Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game

Masimo schreef:
1. Low - Disappearing
3. A Place to Bury Strangers - I Might Have
4. Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game

Oei, onze repels zijn weer op zie ik!

ArthurDZ schreef:
Oei, onze repels zijn weer op zie ik!
Ach, zolang je ze bewaart voor tijdens de nominatieronde zal het wel goed komen denk ik.

Masimo schreef:
(quote)
Ach, zolang je ze bewaart voor tijdens de nominatieronde zal het wel goed komen denk ik.

Ik ving altijd zo snel mogelijk een Zubat, zodat ik voor de vijfde gym al een coole Crobat in mijn team had, dus van mij heb je niks te vrezen. Of juist wel?

Mausie schreef:
(quote)

Onder normale omstandigheden is dat lastig, omdat de automatische nominaties pas bekend zijn als de maand ten einde is. Bovendien zou het wel een beetje de spotlight stelen van de finale. Maar momenteel vind ik dit wel een goed idee om de achterstand in te lopen, want de automatische nominaties zijn nu wel al bekend als de finale begint. aerobag, zie jij hier heil in?

Die nominatie-ronde duurt meestal zo'n 2 dagen, dus dat zou per ladder 4 uurtjes extra luistertijd opleveren en misschien 1-2 dagen vooruit luisteren op de eerste ladder. Ik weet niet of dat nu zoveel winst gaat maken.

Normaal gesproken is 48 uur per ladder voor 12 ladders (= 24 dagen) + 5-7 dagen voor de finale wel voldoende. Dat we halve maand achterlopen vind ik zelf ook niet zo erg, dan hebben de scores/stemmen op RYM en de albumpagina's van musicmeter ook even de tijd om te settelen. Die Vylet Pony single op RYM bijvoorbeeld, die snoekduikt van plek 15 naar plek 75 in een week tijd. De releases van de laatste vrijdag van de maand halen vaak die 30 stemmers drempel niet als je een week later direct de maand opstart.

WMB prima zo, met de 48 uur per ladder.

Wat aerobag zegt, we lopen ook helemaal niet veel achter dus ik begrijp niet goed waar die en gene zich druk over maakt. Ladders hoeven ook echt niet na stipt 48 uur afgesloten te worden, maar het is wel zaak er wat tempo in te houden. Als je weet dat stemmen in de één á twee dagen na plaatsing niet lukt dan kun je gewoon een laddertje overslaan.

Ik kan anders de volgende twee ladders wel doen?

1. Nas feat. Cordae & Freddie Gibbs - Life Is Like A Dice Game
2. Ambar Lucid - Get Lost In The Music
3. John Mayer - Last Train Home
4. Prequel - And That's The Story of Their Love

5. MEER - Beehive
6. Low - Disappearing
7. A Place to Bury Strangers - I Might Have
8. The Chemical Brothers - Work Energy Principle

Ladderzat. Snel genoeg voor jullie zo!?!? Djeez. *knipoog*

Sterke ladder wel, alle 8 goed! Low heb ik wel eens sterker gehoord maar het blijven eindbazen natuurlijk. Het begin doet me wel sterk denken aan The Wolves van Bon Iver, wat jij Koenr?

Overigens The Wolves nog mogen horen eergisteren tijdens de aftiteling van de schitterende film "The Place Beyond the Pines" maar dat is zeker wat te Hollywood voor jou, Koen?

Johnny Marr schreef:

Overigens The Wolves nog mogen horen eergisteren tijdens de aftiteling van de schitterende film "The Place Beyond the Pines" maar dat is zeker wat te Hollywood voor jou, Koen?
Topfilm!

Edgar18 schreef:
Ladders hoeven ook echt niet na stipt 48 uur afgesloten te worden, maar het is wel zaak er wat tempo in te houden. Als je weet dat stemmen in de één á twee dagen na plaatsing niet lukt dan kun je gewoon een laddertje overslaan.

De prijs voor het meest diplomatieke antwoord gaat naar Edgar, kan zo de politiek in

aerobag schreef:
(quote)

Normaal gesproken is 48 uur per ladder voor 12 ladders (= 24 dagen) + 5-7 dagen voor de finale wel voldoende. Dat we halve maand achterlopen vind ik zelf ook niet zo erg, dan hebben de scores/stemmen op RYM en de albumpagina's van musicmeter ook even de tijd om te settelen. Die Vylet Pony single op RYM bijvoorbeeld, die snoekduikt van plek 15 naar plek 75 in een week tijd. De releases van de laatste vrijdag van de maand halen vaak die 30 stemmers drempel niet als je een week later direct de maand opstart.

WMB prima zo, met de 48 uur per ladder.

Helder verhaal, en halve maand achter is idd geen probleem. Ik probeer slechts te voorkomen dat het blijft oplopen

Onverlaten als Johnny Marr moet je af en toe even aanpakken, binnen 48 uur stemmen teef!

3. The Chemical Brothers - Work Energy Principle
4. Ambar Lucid - Get Lost In The Music

1. MEER - Beehive
2. Low - Disappearing
3. Prequel - And That's The Story of Their Love
4. The Chemical Brothers - Work Energy Principle

Gast
geplaatst: vandaag om 07:13 uur

geplaatst: vandaag om 07:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.