MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
Ik stem vanavond

1. Kanye West - Hurricane
2. Jadsa - Olho de Vidro
3. Joyeria - Here Comes Trouble
4. Little Simz - Fear No Man

1. Jadsa - Olho de Vidro
2. Joyeria - Here Comes Trouble
3. Little Simz - Fear No Man
4. Parquet Courts - Walking at a Downtown Pace

1. Little Simz - Fear No Man
2. Jadsa - Olho de Vidro
4. ABBA - Don’t Shut Me Down

Ik stem uiterlijk vanavond.

ArthurDZ schreef:
Ik stem vanavond

Prima ladder weer

2. Jadsa - Olho de Vidro

1. Parquet Courts - Walking at a Downtown Pace
2. Angus & Julia Stone - Heavy Gets Light
4. Jadsa - Olho de Vidro

Moeilijke ladder om punten aan uit te delen, ligt allemaal dicht bij elkaar.

Super toffe ladder, Jadsa vond ik net iets minder, verder alleen maar toppers wat mij betreft.

1. Kanye West - Hurricane
2. ABBA - Don’t Shut Me Down

2. Drake feat. Travis Scott - Fair Trade
3. Jadsa - Olho de Vidro
4. Joyeria - Here Comes Trouble

1. Joyeria - Here Comes Trouble
2. Jadsa - Olho de Vidro
3. Kanye West - Hurricane
4. Little Simz - Fear No Man

Stem morgenochtend

Morgenochtend.

Teunnis schreef:
En dat ik een samenwerking tussen Kanye en The Weeknd slechts op plek 6 zou zetten had ik tien jaar geleden echt voor onmogelijk gehouden.
Zonde dat je smaak er in die tien jaar zo op achteruit is gegaan. Wel tof dat je tien jaar geleden The Weeknd al kende, dan was je een echte early adapter .

Bazennummer van Kanye. Samen met Jesus Lord wel echt hoogtepunten van het album. Sowieso een bijzonder fraaie plaat, al staan er zeker ook zwakke nummer op. Die ertussenuit halen en je hebt een topplaat.

1. Joyeria - Here Comes Trouble
2. Jadsa - Olho de Vidro

Edgar18 schreef:
(quote)
Zonde dat je smaak er in die tien jaar zo op achteruit is gegaan. Wel tof dat je tien jaar geleden The Weeknd al kende, dan was je een echte early adapter .

Negen jaar en een paar maanden geleden. Pitch Festival, Gashouder. Zelden zo overtuigd geweest dat dit het begin was van een hele grote carrière. Maar goed, ik was toen al lang niet meer de enige die dat doorhad. Verbaasde me nog hoe lang het duurde voordat hij zijn eerste hit had.

Edgar18 schreef:
(quote)

Zo gek is dat toch niet? Zijn eerste EP is nu 10 jaar oud en kreeg toen ook al wel wat aandacht - natuurlijk een fractie van zijn latere hits, maar ik kende hem iig toen ook al.

2. Parquet Courts - Walking at a Downtown Pace
4. Kanye West - Hurricane

5. Jadsa - Olho de Vidro

Titmeister schreef:
Zo gek is dat toch niet? Zijn eerste EP is nu 10 jaar oud en kreeg toen ook al wel wat aandacht - natuurlijk een fractie van zijn latere hits, maar ik kende hem iig toen ook al.
Zijn eerste mixtape kwam in maart 2011 uit. In mei kwam de eerste RYM reactie en in december de tweede. Als jij toen al op de hoogte was vind ik je wel een early adapter hoor. De serieuze buzz kwam pas in 2012 op gang.

De Pitch-editie waar Teun aan refereert daar was ik ook, maar ik kan me niet herinneren toen bij The Weeknd geweest te zijn. Wellicht heb ik hem wel gezien, maar dan heeft hij duidelijk minder indruk gemaakt dan op Teun.

Toch morgenochtend.

Edgar18 schreef:
(quote)
Zijn eerste mixtape kwam in maart 2011 uit. In mei kwam de eerste RYM reactie en in december de tweede. Als jij toen al op de hoogte was vind ik je wel een early adapter hoor. De serieuze buzz kwam pas in 2012 op gang.
Nouja, op MuMe hadden we in juni 2011 toch al een goede pagina volgeschreven bij House of Balloons (wellicht gedreven door Pitchforks 8.5 destijds). Dat trok toen in ieder geval wel mijn aandacht, terwijl ik lang niet alles in dat hoekje beluister.

Gyzzz schreef:
Nouja, op MuMe hadden we in juni 2011 toch al een goede pagina volgeschreven bij House of Balloons. Dat trok toen in ieder geval wel mijn aandacht (terwijl ik lang niet alles in dat hoekje beluister).
Ja, grappig. Waren jullie er vroeg bij. Leuk om met de kennis van nu terug te lezen. Het was duidelijk een klein groepje users die dit snel oppikte. Ik kom ook de naam Jamie Woon een aantal keer tegen. Die is wel echt in het niets verdwenen de laatste jaren.

panjoe (moderator)
Die oude EP van hem was wel een dingetje destijds, dacht toen echt dat er een nieuwe lichting van dubstep aan zat te komen met o.a. hem en Shlohmo. Luister nu hun meest recente tracks naast elkaar en het is een verschil van dag en nacht.

Dat kun je wel zeggen. Ik heb nu wat van die oude nummers aanstaan en dat verschilt flink van Save Your Tears en Blinding Lights. Vaag doen de nummers wel een herkeningsbelletje rinkelen, maar meer ook niet.

Edgar18 schreef:
(quote)

Niet om wijsneuzerig te doen (maar ik doe het toch), in mei 2011 hadden ze al 7 pagina's vol met reviews gekalkt daar op RYM, in december al 1000 stemmen. dus dat was toch wel een hype daaro

Pitchfork deed ook goede duit in het zakje ten tijden van de release van die mixtape, die zetten hem toen gelijk flink in de spotlight.

2. Joyeria - Here Comes Trouble
4. Angus & Julia Stone - Heavy Gets Light

2. Jadsa - Olho de Vidro
4. ABBA - Don’t Shut Me Down

1. Jadsa - Olho de Vidro
2. Drake feat. Travis Scott - Fair Trade

2. Jadsa - Olho de Vidro

Gast
geplaatst: vandaag om 12:55 uur

geplaatst: vandaag om 12:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.