MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2021

zoeken in:
aerobag schreef:

De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand september uit het topic Maak kennis met... 2021

Jan Swerts - Lig Hier Zacht en Stil
Fred again - Billie (Loving Arms)
Lakou Mizik & Joseph Ray - Sanba Yo Pran Pale [DJ Koze Remix]
Emma Ruth Rundle - Return

Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de recentste gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2021

Placebo - Beautiful James
The War on Drugs feat. Lucius - I Don't Live Here Anymore
Let's Eat Grandma - Hall of Mirrors
Hatchie - This Enchanted

aerobag: Hatchie - This Enchanted is op basis van de IMDb-formule de best scorende Maak kennis met-nominatie van september. Moet dit nummer dan niet automatisch via Maak kennis met 2021 instromen zodat het 5-na-hoogst genoteerde nummer uit de MuMeAfrekening in de plaats kan meedoen?

28. Clara Luciani - Le Reste spotify:track:73oVDoxJHbqOIkZ0C9ir31

Bedankt voor de finale presentatie Aero.
Nicely Done. Kan me vinden in de uitslag. Ben fan geworden van Little Simz

29. Moritz Von Oswald Trio - Chapter 4
Op fietstocht, kijk eventueel of dat nog lukt voor spotify link

aerobag schreef:
(quote)

'Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer.'

De mindere goden ook eens een kans geven. (kijk mij eens Manic Street Preachers een mindere god noemen)

Je omschrijving van MSP ben ik het wel mee eens, maar ik vind het vooral knap om een band te vinden die anno 2021 nog minder relevant is dan Iron Maiden

Dank en chapeau weer aerobag!

30. The Umlauts - Boiler Suits & Combat Boots spotify:track:2z5QZ1TOCslYFgTHpTZ24D

Bedankt Tim voor de toch nog weer erg vermakelijke presentatie. Erg fijn dat je die op je neemt als de rest ‘m laat vliegen, een echte SvhJ-OG!!

31. d'Eon - Poplar spotify:track:66QrmOmdiLeLEKQWp00znv

Gretz schreef:
(quote)

aerobag: Hatchie - This Enchanted is op basis van de IMDb-formule de best scorende Maak kennis met-nominatie van september. Moet dit nummer dan niet automatisch via Maak kennis met 2021 instromen zodat het 5-na-hoogst genoteerde nummer uit de MuMeAfrekening in de plaats kan meedoen?

Ah ook scherp, had sommige nomi's vorige week al klaargezet en toen stond Hatchie via RYM op automatisch doorgaan, maar die is na de chart update van deze week eruit gevallen.

Dan schuift inderdaad Hatchie naar maak kennis met IPV Emma Ruth en komt Madrugada - Nobody Loves You Like I do erbij als 4de nomi bij afrekening

aerobag schreef:
(quote)

Ah ook scherp, had sommige nomi's vorige week al klaargezet en toen stond Hatchie via RYM op automatisch doorgaan, maar die is na de chart update van deze week eruit gevallen.

Mooi, dan klopt de volgorde weer

We zouden het voor volgend jaar nog wel eens kunnen bespreken binnen de SvhJ-gemeenschap of we nog achter deze volgorde van nominaties staan (eerst RYM, dan MKM -> MuMeAfrekening -> albums). En ook het bredere plaatje, of we het automatische aantal van 16 nominaties willen behouden (paar jaar terug was het immers nog 25). Ik zou zeggen zolang de animo voor dit spel zo groot blijft (en niet elke vaste speler elke maand twee nominaties kan indienen) dan is het het beste om het aantal automatische nomi's beperkt te houden.

aerobag schreef:

Dan schuift inderdaad Hatchie naar maak kennis met IPV Emma Ruth en komt Madrugada - Nobody Loves You Like I do erbij als 4de nomi bij afrekening

Mooie kans voor Don Cappuccino om Emma Ruth zelf te nomineren dan

panjoe (moderator)
32. JPEGMAFIA- HAZARD DUTY PAY JPEGMAFIA - HAZARD DUTY PAY! - YouTube

Sample is niet gecleard en zodoende niet op Spotify.

Titmeister schreef:
Je omschrijving van MSP ben ik het wel mee eens, maar ik vind het vooral knap om een band te vinden die anno 2021 nog minder relevant is dan Iron Maiden

Ik noem mezelf graag een MSP-fan, en ik had niet door dat ze weer iets nieuws hebben uitgebracht. Dat zegt genoeg. Alsnog benieuwd naar!

Bedankt voor de finalepresentatie, aerobag! Anders dan anders, maar minstens zo vermakelijk. Verder negeer ik die matige top 3 maar.

Nieuwe maand dan, de automatische nominaties zijn er gelijk boenk op. Ik mag meteen een stuk of vijf nummers schrappen van m'n shortlist. Voorlopig ken ik vrijwel niets van de usernomi's, dus dat wordt weer een boeiende ontdekkingstocht.

Zelf drop ik dit feelgoed popliedje:

33. Wiegedood - Nuages spotify:track:0M8SZowixkE3bRfY492RWx

ArthurDZ schreef:
18. Rural Internet - Tension spotify:track:0QTzHn5ir7qnpWCv42zxTq
Nice 'BRAINWORMS' stond ook op mijn nominatielonglist. Wist niet dat ze een nieuwe uit hadden!

Gretz schreef:

Mooie kans voor Don Cappuccino om Emma Ruth zelf te nomineren dan

Een van de Emma-tracks zal wel voor volgende maand worden (als er tenminste niet een ander album uitkomt dat ik nog beter vind), als de volledige plaat uit is. Misschien staat er een nog mooier nummer dan Return op.

Masimo schreef:
(quote)
Nice 'BRAINWORMS' stond ook op mijn nominatielonglist. Wist niet dat ze een nieuwe uit hadden!

Heerlijke single alvast, ik ken deze bijzondere groep nog niet zo goed, maar daar wil ik snel verandering in brengen!

34. Low - All Night spotify:track:5AjSHEwBGH6bPGN0arKmSb

Meteen nog maar es proberen, Low blijkt hier wel een schot in de roos te zijn! Bedankt voor de vermakelijke presentatie trouwens, aerobag.

Terug wat meer tijd en er staan al wat leuke nummers in de startlijst deze maand dus ik ga nog eens meedoen

35. Wet Leg - Chaise Longue
spotify:track:7iqAuZe5yS0suLQcFfVK39

aerobag schreef:
Mijn vader heeft een niets met hip hop (oké boomer), maar ik heb tegen hem gezegd dat hij dit toch echt even een kans moet geven en hij loopt er helemaal mee weg.

De uitslag van de afgelopen maand was helaas niet zo best, maar van zo'n bericht word ik dan wel weer blij. Simbi die generaties overbrugt, tof om te horen. Met dat in gedachten, ga ik het tofste nummer van het nieuwe album nomineren dat hier nog niet heeft meegedaan. Een staande ovatie voor Simbi! ❤️

36. Little Simz - Standing Ovation spotify:track:3eMv1zl9vJhN5Lp7ol5NqM

Prachtig podium thanks voor de presentatie aero!

En wat een sterke startlijst voor deze maand ik ga met mijn brakke ADE hoofd maar eens op een nominatie broeden.

Geweldig podium en mooie presentatie aero!

37. Moritz von Oswald Trio - Chapter 5 spotify:track:2ky1SMZ2oeUY8Oe2cR58eH

stardust_be schreef:
Terug wat meer tijd en er staan al wat leuke nummers in de startlijst deze maand dus ik ga nog eens meedoen

Nu nog Simon77 terug en dan hebben de indiejannen weer een kans van slagen!

38. IDLES - The Beachland Ballroom spotify:track:6kPGjAjso3mAm3nZ2VzhDY

Ik weet niet precies wat indiejannen zijn, maar ik zou denken dat het hele podium van zojuist al uit indiejannen bestaat?

Gyzzz schreef:
Ik weet niet precies wat indiejannen zijn, maar ik zou denken dat het hele podium van zojuist al uit indiejannen bestaat?

De nummers van Low zou ik niet als indiejannen bestempelen. Fai Baba mss wel, maar door de taal toch ook wat minder toegankelijk. Een prachtig podium, daar niet van.

Volgens mij moet je eerder denken aan de automatische nominaties van de MuMeAfrekening, dat soort werk. Ik heb daarnaast bijvoorbeeld nog de nieuwe nummers van Elbow, Alt-J, White Lies en Sam Fender op mijn lijstje staan.

Gretz schreef:
28. Clara Luciani - Le Reste spotify:track:73oVDoxJHbqOIkZ0C9ir31
Die heeft al meegedaan.
En dat zou je moeten weten.
Gretz schreef:
1. Clara Luciani - Le Reste
2. CHVRCHES - Good Girls
3. Fred Again.. feat. Baxter Dury - Baxter (These Are My Friends)
4. Jakuzi - Hiç Işık Yok

39. CHVRCHES - Nightmares spotify:track:0lDDvkMXd9mml8b4SKIFVC

40. Bendik Giske - Cruising spotify:track:2JWuyURftUgQezZMYTRMZ7

41. Tkay Maidza - Syrup spotify:track:5nzX0GtmuW03QGb2l9Hw0C

Mausie schreef:
(quote)

De nummers van Low zou ik niet als indiejannen bestempelen. Fai Baba mss wel, maar door de taal toch ook wat minder toegankelijk. Een prachtig podium, daar niet van.

Volgens mij moet je eerder denken aan de automatische nominaties van de MuMeAfrekening, dat soort werk. Ik heb daarnaast bijvoorbeeld nog de nieuwe nummers van Elbow, Alt-J, White Lies en Sam Fender op mijn lijstje staan.

Dan begrijp ik de connotatie 'indie' hierin waarschijnlijk verkeerd. Elbow en White Lies brengen hun albums toch juist uit op grote commerciele labels als BMG, Universal (en de sublabels daarvan) etc.?

Nou zit Low ook op 'Sub Pop', maar hun muzikale aanpak lijkt me toch een stuk onafhankelijker (al weet ik dat natuurlijk niet zeker).

Gyzzz schreef:
(quote)

Dan begrijp ik de connotatie 'indie' hierin waarschijnlijk verkeerd. Elbow en White Lies brengen hun albums toch juist uit op grote commerciele labels als BMG, Universal (en de sublabels daarvan) etc.?

Nou zit Low ook op 'Sub Pop', maar hun muzikale aanpak lijkt me toch een stuk onafhankelijker (al weet ik dat natuurlijk niet zeker).

Ik associeer indie zelf persoonlijk meer met bepaalde sounds. Ik ken maar weinig indiebands die hun muziek nog echt via independent labels uitbrengen. Maar op de wiki staat dit ook vermeld, de oorspronkelijke definitie wordt vaak niet meer gebruikt. Eigenlijk een beetje hetzelfde als bij pop naar mijn idee, wat vaak genoeg ook niet meer daadwerkelijk om populaire muziek gaat, maar een bepaalde catchyness.

JoaMuse schreef:
(quote)
Die heeft al meegedaan.
En dat zou je moeten weten.
(quote)

Waarschijnlijk dan een pijnlijke uitschakeling die ik direct heb weggestopt. Dank voor je oplettendheid

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.