Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2022, 20:46 uur
7
Zit in Trainspotting, dus ik vind het haast automatisch een goed nummer.
Zit in Trainspotting, dus ik vind het haast automatisch een goed nummer.
0
geplaatst: 7 september 2022, 20:52 uur
1108. Ice MC - Think About the Way: 6,5
1107. AC/DC - Whole Lotta Rosie: 2
1107. AC/DC - Whole Lotta Rosie: 2
0
geplaatst: 8 september 2022, 07:50 uur
Nice!
90s dance als deze is my jam, meestal met zwarte rapper en zingende madam voor 't refrein. Ik was toen 11 going on 12 en verzot op deze muziek. Mijn muzieksmaak is dan wel helemaal omgeslagen in de twintiger-jaren, maar de liefde voor dingen als deze is gebleven. Mijn ouders moesten steeds lachen om het feit dat ik al die rapjes vanbuiten kende. Enfin, qua nabootsing toch, ik had zelf soms geen idee wat ik eigenlijk zei. Dit was ook dé hit op mijn allereerste CD. It's a Rainy Day was ook al zo'n topper.
8.5
90s dance als deze is my jam, meestal met zwarte rapper en zingende madam voor 't refrein. Ik was toen 11 going on 12 en verzot op deze muziek. Mijn muzieksmaak is dan wel helemaal omgeslagen in de twintiger-jaren, maar de liefde voor dingen als deze is gebleven. Mijn ouders moesten steeds lachen om het feit dat ik al die rapjes vanbuiten kende. Enfin, qua nabootsing toch, ik had zelf soms geen idee wat ik eigenlijk zei. Dit was ook dé hit op mijn allereerste CD. It's a Rainy Day was ook al zo'n topper.8.5
1
wavanbuuren
geplaatst: 8 september 2022, 08:44 uur
Ik ben wel een beetje een sucker voor Eurodance.
Zoals eerder gememoreerd midden in mijn "3x per week stap periode".
Deze en Rainy Day lijken wel verdacht veel op elkaar, maar wel allebei leuke plaatjes.
7,3 (net iets hoger dan Rosie dus
)
Zoals eerder gememoreerd midden in mijn "3x per week stap periode".
Deze en Rainy Day lijken wel verdacht veel op elkaar, maar wel allebei leuke plaatjes.
7,3 (net iets hoger dan Rosie dus
)
1
geplaatst: 8 september 2022, 09:54 uur
Whole Lotta Rosie komt niet verder dan 7,16 en staat op de 244e plek.

Vergeleken met de huidige drek waar de Top 40 dit millennium mee is bevuild, blijkt met terugwerkende kracht mijn intense schurfthekel destijds aan Eurodance schromelijk overdreven en ben ik nu een stuk milder.
5
1
geplaatst: 8 september 2022, 14:24 uur
Ik wil mijn lage cijfer voor ac/dc wel toelichten, hoor:
Het is infantiel, zéér eentonig, voorspelbaar en schreeuwerig. Puberaal geschreeuw dat doet denken aan schuurfeesten in het oosten des lands.
Het is infantiel, zéér eentonig, voorspelbaar en schreeuwerig. Puberaal geschreeuw dat doet denken aan schuurfeesten in het oosten des lands.
2
geplaatst: 8 september 2022, 14:55 uur
Fathead schreef:
Met zo'n username had ik ook geen betere toelichting verwacht.
0
geplaatst: 8 september 2022, 17:32 uur
Het gemiddelde van Ice MC volgt morgen.
Deze song werd gecoverd door onder andere Waylon Jennings, Falco en Paul Hardcastle, al gaan wij 50 jaar terug in de tijd om naar het origineel te luisteren.
Het was de eerste single van deze Amerikaanse band die de hitlijsten wist te bereiken en het zou uitgroeien tot hun 2e meest succesvolle single ooit.
1109. Steely Dan - Do It Again
[1972, #aw6, #hp15]
Deze song werd gecoverd door onder andere Waylon Jennings, Falco en Paul Hardcastle, al gaan wij 50 jaar terug in de tijd om naar het origineel te luisteren.
Het was de eerste single van deze Amerikaanse band die de hitlijsten wist te bereiken en het zou uitgroeien tot hun 2e meest succesvolle single ooit.
1109. Steely Dan - Do It Again
[1972, #aw6, #hp15]
0
geplaatst: 8 september 2022, 18:05 uur
Die hebben er wat van begrepen

Maar serieus, ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar het is wel rockisme ten top dat platte rock wel zogenaamd kwaliteit is en platte dance niet...
Dat gezegd hebbende is er veel leukere eurodance dan deze Ice MC; desondanks nog een 6,6
Een 7,4 voor Steely Dan, prima nummer, ze hebben betere.
0
geplaatst: 8 september 2022, 18:15 uur
AC/DC is recht voor de raapse (hard)rock maar daarom niet plat. Aan platte rock denk ik vooral aan Kane, Limp Bizkit en Nickelback vooral omdat hun rock meer pretendeert te zijn dan ze werkelijk is.
Van die eurodance had ik na verloop van tijd genoeg van (het lijkt allemaal op elkaar) maar - wat EvilDrSmith zegt - ik dan dat veel meer waarderen dan de meeste huidige top-40 hits en eerder vermelde rockbands.
Van die eurodance had ik na verloop van tijd genoeg van (het lijkt allemaal op elkaar) maar - wat EvilDrSmith zegt - ik dan dat veel meer waarderen dan de meeste huidige top-40 hits en eerder vermelde rockbands.
0
geplaatst: 8 september 2022, 19:02 uur
Titmeister schreef:
Maar serieus, ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar het is wel rockisme ten top dat platte rock wel zogenaamd kwaliteit is en platte dance niet...
Dat gezegd hebbende is er veel leukere eurodance dan deze Ice MC; desondanks nog een 6,6
(quote)

Respect voor ieders mening natuurlijk maar Whole Lotta Rosie plat? dat je wellicht andere nummers van AC/DC zo kenmerkt oke
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.