Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2022, 09:01 uur
Les de Groot schreef:
3 en dan ben ik nog mild
3 en dan ben ik nog mild
https://c.tenor.com/xlAIag40wagAAAAC/bad-opinion-your-wrong.gif
0
wavanbuuren
geplaatst: 30 september 2022, 09:03 uur
Echt een nummer wat midden in het muzikale tijdsbeeld past. Was natuurlijk ook niet van de radio en de Tv af te slaan. Ik vond het destijds al een top nummer en dat is nooit minder geworden.
Ik vond het wel oneerlijk dat wij altijd 50 jarige bloempotkapsels voor de klas hadden staan en ik nooit een lerares had zoals Michelle Pfeiffer.
8,5
Ik vond het wel oneerlijk dat wij altijd 50 jarige bloempotkapsels voor de klas hadden staan en ik nooit een lerares had zoals Michelle Pfeiffer.
8,5
0
geplaatst: 30 september 2022, 17:06 uur
Coolio komt tot 7,29 en walks through the valley of the shadow of death richting de 204e plek.
De Brit Phil Cordell aka Springwater aka Dan the Banjo Man was een multi-instrumentalist en bracht tussen 1969 en 1981 zijn singles uit.
Hij was vooral populair in Zwitserland en Duitsland. Zijn laatste grote succes kwam als Dan the Banjo Man toen hij met het gelijknamige nummer een hit scoorde op het Europese vasteland.
1131. Dan the Banjo Man - Dan the Banjo Man
[1973, #aw4, #hp22]
De Brit Phil Cordell aka Springwater aka Dan the Banjo Man was een multi-instrumentalist en bracht tussen 1969 en 1981 zijn singles uit.
Hij was vooral populair in Zwitserland en Duitsland. Zijn laatste grote succes kwam als Dan the Banjo Man toen hij met het gelijknamige nummer een hit scoorde op het Europese vasteland.
1131. Dan the Banjo Man - Dan the Banjo Man
[1973, #aw4, #hp22]
0
geplaatst: 30 september 2022, 19:52 uur
pureshores schreef:
House Of Pain was ook mainstream en in 1992 al een hit en vast nog wel meer van LL Cool J en anderen in de 80's, tenzij je nummer 1 hits bedoeld natuurlijk.
Dat is toch gewoon Rapper's Delight? Anno 1979.House Of Pain was ook mainstream en in 1992 al een hit en vast nog wel meer van LL Cool J en anderen in de 80's, tenzij je nummer 1 hits bedoeld natuurlijk.
Enfin, Coolio krijgt nog een 6,5 van me. Een heel stuk hoger dan dat ik het destijds zou geven.
Dan The Banjo Man: novelty-acts, altijd leuk. Zelfs als het godvergeten k*t is. 5
0
geplaatst: 30 september 2022, 21:08 uur
Niet best. Hook gejat van Games People Play en zonder dat blijft er verdomd weinig over van deze Banjo Man song.
4
4
0
geplaatst: 30 september 2022, 22:36 uur
Klopt, maar zelfs als je naar modernere hiphop kijkt, had 2 Live Crew in '90 al een nummer 1-hit met Me So Horny.
Een vreemde stelling van Edgar dus.
0
geplaatst: 1 oktober 2022, 03:03 uur
Arrie schreef:
Klopt, maar zelfs als je naar modernere hiphop kijkt, had 2 Live Crew in '90 al een nummer 1-hit met Me So Horny.
2 Live Crew is toch geen hiphop... Klopt, maar zelfs als je naar modernere hiphop kijkt, had 2 Live Crew in '90 al een nummer 1-hit met Me So Horny.
Zeg dan gewoon niks.Jump Around zou je als de eerste mainstream hiphop kunnen zien, maar ik doelde op de eerste echt grote hit. En dat is m.i. toch echt Coolio.
1
geplaatst: 1 oktober 2022, 03:24 uur
Ik begijp verder dat je LL Cool J en Sugarhill Gang ook geen hiphop vindt? MC Hammer? Vanilla Ice? Grandmaster Flash?
Vind je geen van de voorgenoemden hiphop en wat vind je het dan wel? Want dat ze grote hits scoorden staat buiten kijf.
Het is jammer dat je de discussie meteen zo dichtgooit door te zeggen 'zeg dan maar niks'.
Vind je geen van de voorgenoemden hiphop en wat vind je het dan wel? Want dat ze grote hits scoorden staat buiten kijf.
Het is jammer dat je de discussie meteen zo dichtgooit door te zeggen 'zeg dan maar niks'.
1
geplaatst: 1 oktober 2022, 08:45 uur
Heeft iemand de makers van die uitstekende reeks op Netflix over de geschiedenis van hiphop al op de vingers getikt? Die hebben iets van een halve aflevering gewijd aan 2 Live Crew. Stelletje prutsers 

1
geplaatst: 1 oktober 2022, 09:55 uur
Alles goed en wel, maar de echte grondleggers van de hiphop zijn toch echt MC Miker G & DJ Sven…
0
geplaatst: 1 oktober 2022, 17:11 uur
De 1044e plek voor Dan the Banjo Man die slechts 15 stemmen heeft mogen ontvangen. Met ons 15en kwamen we niet hoger dan 4,36.
Vandaag een Nederlandse band uit Utrecht die in 2014 ontstond dankzij de Herman Brood Academie.
Dit jaar wonnen ze de Schaal van Richter met dit nummer:
1132. Rondé - Hard to Say Goodbye
[2021, #aw30, #hp5]
Vandaag een Nederlandse band uit Utrecht die in 2014 ontstond dankzij de Herman Brood Academie.
Dit jaar wonnen ze de Schaal van Richter met dit nummer:
1132. Rondé - Hard to Say Goodbye
[2021, #aw30, #hp5]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.