MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Voegt voor mij helemaal niets toe aan alle bekende versies uit de 50s, geef mij maar bv The Chordettes.

Wel voldoende hoor, is gewoon goed gezongen: 6

wavanbuuren
Voegt natuurlijk weinig toe aan de 300 versies hiervoor.
Wat moet je er mee?

6

Een paar gemist...

Acda en de Munnik: 7,5
Verreweg hun beste single. Gewoon een goed liedje.

Rihanna: 5
Wel erg generiek, ze heeft veel betere nummers.

Emmylou Harris: 5
Suf.

Emmylou scoort 6,00 en haar versie van Mr. Sandman staat daarmee op plek 756.

David Lee Roth werd vervangen door Sammy Hagar, en de eerste single die werd uitgebracht met deze nieuwe leadzanger is de song waar wij vandaag naar gaan luisteren.

Het nummer werd nogal wisselend ontvangen door de critici, maar het publiek was enthousiast: nr. 3 in de US en nr. 8 in de UK.

Wat vinden wij?

1138. Van Halen - Why Can't This Be Love

[1987, #aw8, #hp16]

7,5 altijd wel een tof nummer gevonden!

6.4

Alles voor dit album/single was wel een pak beter.

1136. Rihanna: irritant barbiepopsuikerspinnenstemmetje. Melodietje is nog wel catchy. Als ze niet zo infantiel kinderachtig [sic] zingt, had het cijfer misschien nog wel een voldoende kunnen zijn. 5

1137. Emmylou Harris: gaapsnurkpfffrtttzzzzzzzzzzzzz. 3

1138. Van Halen: ha, even wakker geschud. Destijds, 1986, een van mijn eerste [fullprice] gekochte lp's. Sammy is eigenlijk minstens net zo'n goede zanger als David, maar ja: minder seks en luchtacrobatiek.
Van dat album vond (en vind) ik 'Get Up' met afstand het vetste nummer, maar als ik naar de stemmen kijk op MuMe zie ik daarin weinig medestanders. Dit nogal kommersjele nummer later meer leren waarderen dan toen.
7,8

Emmylou 5
Van Halen 5,3

cosmic kid (moderator)
Er is he-le-maal niets mis met Why Can't This Be Love: 7,5

Van Halen: 8,7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:45 uur

geplaatst: vandaag om 08:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.