MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Gerard Joling - Ik Hou D'r Zo Van : 4,5

Ah, binnen dat genre best nog wel te doen, toch? Nog nooit eerder gehoord trouwens.

5.5

Deep Purple: 8,5
Gerard Jooooooling: 4

wavanbuuren
Tsja, best lastig beoordelen. Hij heeft in elk geval het halve gooi weten te strikken voor zijn clipje.
Volledig buiten mijn genre maar niet verschrikkelijk ofzo.

5,5

wavanbuuren schreef:
Tsja, best lastig beoordelen. Hij heeft in elk geval het halve gooi weten te strikken voor zijn clipje. Volledig buiten mijn genre maar niet verschrikkelijk ofzo. 5,5
Ik was ook positief verrast, vooral omdat hij niet zijn hyperhysterische en/of aanstellerige waffel opzette. Vandaar dat ik ook liefst anderhalf keer zo'n hoog cijfer uitdeelde dan ik normaliter gewend ben aan Gerard te geven.

Ik Hou D'r Zo Van, wij blijkbaar niet. Joling staat op plek 1141 met 3,28 gemiddeld.

In april van dit jaar brachten deze Britten voor het eerst in 27 jaar een album met nieuw materiaal uit.

Hun succesperiode was 1990 t/m 1992 en hun debuutsingle was tevens hun grootste hit.

Het nummer deed het ook in de US enorm goed en staat in de top 300 grootste hits in de Billboard Chart aller tijden.

1170. EMF - Unbelievable

[1990, #aw8, #hp6]

Die 'woow' voor de welbekende titelfrase doet het hem, verder niet heel bijzonder vind ik (maar ook niet slecht)

6,5

1170. EMF - Unbelievable: 6,5
1169. Gerard Joling - Ik Hou D'r Zo Van: 4,5

9,7!

Nr 1 in de VS inderdaad met meer dan een half miljoen verkochte singles enkel daar, in de UK "slechts" nummer 3

Ik zie op RYM twee muziektermen bij EMF staan waar ik nog nooit van heb gehoord: baggy en grebo. Als ik dan de definities lees en de muziek weer hoor, dan denk ik: deze muziek is toch hetzelfde als de Madchester sound? Maar dan uit Gloucester...
Ik vind het nummer nu lekkerder dan destijds.
7,5

EvilDrSmith schreef:
Ik zie op RYM twee muziektermen bij EMF staan waar ik nog nooit van heb gehoord: baggy en grebo. Als ik dan de definities lees en de muziek weer hoor, dan denk ik: deze muziek is toch hetzelfde als de Madchester sound? Maar dan uit Gloucester...
Ik vind het nummer nu lekkerder dan destijds.
7,5

Baggy en Madchester is redelijk synoniem
Die andere term zegt me niks.

8

Baggy ken ik niet, Grebo is een gereformeerde dansstijl.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:07 uur

geplaatst: vandaag om 17:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.