MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

6.5

Deep Purple rocks! Maar ze hebben betere ...

Arrie schreef:
Opnieuw oneens. Jammer dat je het (en daarmee mijn muzieksmaak) zo wegzet.
(Soms) niks mis met een portie simpele hapklare brokken, hoor. Daar zet ik mijn tanden ook regelmatig in. Maar als dat irritante recycledeuntje meer is dan dat, voel je vrij om het onderbouwen.
Arrie schreef:
Anyway, gelukkig bewijst het achtergrondverhaal hier dat dit een gemakzuchtige wegwerpproductie was: 4.
Haha, die zag ik aankomen.
't Is trouwens ook een nummer dat deels is gejat, maar deze keer is-ie er zeker niet minder om geworden: Ricky Nelson - Summertime

Arrie schreef:
Anyway, gelukkig bewijst het achtergrondverhaal hier dat dit een gemakzuchtige wegwerpproductie was: 4.

Inderdaad, nogal een saai, doorsnee rockertje. De hoge cijfers hier doen mij vermoeden dat mensen toch hun kritische houding verliezen, zodra er maar een gitaar in zit. Doe mij maar Mi Gente.

4

4,5 voor Bobby Brown

Deep Purple - Black Night : 4,5

Ik hoor veel liever stevige rock met energie (veel plezieriger) dan plastic latin als Mi Gente, er mag terug meer rock in de hitlijsten komen. Al is er vele rock die ik ook niet lust, ik zie nu dat ik lage stemmen - 2* en minder - vooral aan rockalbums heb toegekend.

Titmeister schreef:
Inderdaad, nogal een saai, doorsnee rockertje. De hoge cijfers hier doen mij vermoeden dat mensen toch hun kritische houding verliezen, zodra er maar een gitaar in zit. Doe mij maar Mi Gente.
Grinnik, scherp. En in mijn geval beken ik deels schuld, al hebben we het hier wel over de gitaar van de heer Blackmore (en niet te vergeten de drums van Paice). Edoch, mijn 8,5 is idd vrij ruim genomen. En als je kijkt naar de andere (hard)rockers die tegelijkertijd ook de Top 40 haalden - Earrings Back Home, Black Sabs Paranoid, Iron Butterfly, Brainbox, Jimi's Voodoo Chile en zelfs Spooky Tooth (!) (wauw, wat een boel gave nummers bergden de hitlijst toen) - is Black Night nog de minste van allemaal. Santana's 'Soul Sacrifice' stond trouwens toen ook in de Top 40: fantastische Latin (rock) waar Mi Gente een heel bleek neusje van krijgt.

wavanbuuren
Het zal vreemd klinken uit de mond van een Rock / Metal liefhebber, maar ik heb helemaal niks met Deep Purple (Child in Time is nog wel oke hoewel kapot gedraaid).

Procol Harum - 7,7
Bobby - 6
Deep Purple - 6,2

Ik vind Deep Purple op zijn best in de jaren 1970-1973. Nadien hebben ze zelden dat niveau kunnen halen.

8 Absoluut niet hun beste maar wel een heerlijke song

6,25 voor Black Night. De Britten staan op plek 678.

Maar liefst 30 Top 40-hits scoorde deze Alkmaarder, zijn eerste in 1985 en zijn voorlopig laatste in 2013. Tien van die songs belandden zelfs in de top 10.

Hij schreef de song waar wij naar gaan luisteren voor het grootste deel zelf en hij werd door vrienden en collega's aangemoedigd om deze uit te brengen als 3e single van zijn 13e album. Dat pakte goed uit: het werd de laatste keer dat hij nog de top 10 wist te bereiken.

1169. Gerard Joling - Ik Hou D'r Zo Van

[2008, #aw8, #hp7]

Ik ben nog een paar jaar stadsgenoot van hem geweest.
Tot zover het neutrale nieuws.
1,5

Shaky schreef:
deze Alkmaarder

Hij komt uit Schagen toch?

4.5

Opgegroeid in Schagen inderdaad, maar geboren in Alkmaar.

Hoppa, een 5,5 knal ik erin. Heerlijke foute bullcrap dit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:47 uur

geplaatst: vandaag om 18:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.