MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
E&F: 6.5
VA: 2

E&F 6,2
Vader Abraham 1

Earth & Fire: 7
Vader Abraham: 4

Earth & Fire - 6.0
Vader Abraham - 6.0

Earth & Fire: 6,7
Vader Abraham: 4,3

1173. Earth & Fire - Ruby Is the One: 8
1174. Vader Abraham - Kinderogen: 4

Ast
Earth & Fire: 6,3
Vader Abraham: 3

E&F 4,7
VA 1,0

E&F: 6
VA: 2

Earth & Fire: 6,80. Plek 441.
Vader Abraham: 3,73. Plek 1125.

Tijd voor één van de grootste artiesten van de 2010s, en ook in de 2020s neemt zijn populariteit niet af getuige de 3 nummer 1-hits in de reguliere US Chart die hij sinds 2020 alweer op zijn naam heeft staan.

De song waar wij naar gaan luisteren is de zoveelste song van hem die tig keer de platina status wist te bereiken. Het nummer werd op veel plekken in de wereld een nummer 1-hit, en vrijwel overal een top 5-hit. In Nederland deed het nummer het ietsje minder; deze 16e plek valt behoorlijk uit de toon met de rest van wereld.

1175. Drake - Toosie Slide

[2020, #aw6, #hp16]

Earth & Fire: 8
Vader Abraham: 3
Drake: 4

Gilla - 5
Earth & Fire - 8,2
Vader Abraham - 3,8
Drake - 6,2

Dit is m'n ding niet echt, je kan me ook moeilijk een Drake-fan noemen. Maar dankzij de TikTok trend van toen, in volle lockdown dacht ik, is die wel blijven hangen zonder dat ik mij er aan ergerde.

5.5

Hoe dit in Godsnaam in de hitlijsten komt snap ik niet, wat een zeiver weer bah bah 2

4

Geef mij maar de andere Drake. Nick Drake, welteverstaan!

De eerste veertig seconden waren best cool (deed me denken aan een bepaald werk van John Cage). En de volgende twaalf seconden waren ook nog te pruimen. En de laatste vijftien seconden hield ik ook nog vol, ondanks dat ik voorstander ben om die hele vuurwerkflauwekul af te schaffen. Dat is al met al toch meer dan een minuut waarover ik positief ben. Ja, ik ben in een opperbeste stemming: ook bij een drake van een song is het glas half vol.
2

Drake: 3

6,3

Lang niet z’n beste

Drake - Toosie Slide : 2

draak 0.7

6 hij heeft zoveel beter

5 inderdaad een mindere van draakje.

een draak van een nummer

3

Wij sliden niet mee met de Toosie: plek 1111, met een gemiddelde van 3,94.

Jazz, rock, pop, soul; deze Amerikaan brengt een heel palet aan smaken. Zo heeft hij voor grote Rock-labels albums opgenomen, maar ook voor Jazz-labels, en laat hij zich niet zo gemakkelijk in hokjes plaatsen. Of dat op commercieel gebied de slimste keuze is, daar kun je vraagtekens bij plaatsen en dat zien we dan ook terug aan zijn hitnoteringen.

Zijn debuutsingle, waar wij naar gaan luisteren, was een enorme hit in heel de wereld, maar daarna haalde hij nog maar sporadisch hier en daar een hitlijst.

Terug naar zijn doorbraak.

1176. Curtis Stigers - I Wonder Why

[1992, #aw8, #hp7]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:41 uur

geplaatst: vandaag om 10:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.