MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

cosmic kid (moderator)
Leuk hoor: 7,5

Wat jammer dat die bassist zo weinig (close-up) in beeld komt: hij is de coolste van het hele liedje.
En dat is hij vandaag de dag nog steeds: wat een briljante looks!
Had ook duidelijke de snaren van Dusty Hill bij ZZ Top mogen overnemen.
https://bassmusicianmagazine.com/wp-content/uploads/2020/12/Whats-New-With-Leland-Sklar.jpg

Oja, een cijfer: een 6,5 (met een halfje voor Leland Sklar)

Phil Collins - Sussudio : 6

Absoluut geen Phil Collins fan. Mijn haren komen recht wanneer ik die irritant nasale stem hoor, een mannelijke Fran Drescher (om even lekker te overdrijven) die ik liever ook niet bezig zie. Dat gezegd zijnde, kan ik hem nu en dan toch verdragen. Sus-Sussudio, waarvan ik in mijn jongere jaren dacht dat het Stu-stu-studio was, vind ik zelfs één van z'n beste. Met dank aan Patrick Bateman!

7

wavanbuuren
7

EvilDrSmith schreef:
Wat jammer dat die bassist zo weinig (close-up) in beeld komt: hij is de coolste van het hele liedje.
En dat is hij vandaag de dag nog steeds: wat een briljante looks!
Had ook duidelijke de snaren van Dusty Hill bij ZZ Top mogen overnemen.
(afbeelding)

Oja, een cijfer: een 6,5 (met een halfje voor Leland Sklar)
Leland verdient beter/meer

Poeha schreef:
Leland verdient beter/meer
Je bent me nét een slag op voor. Want de ondoorgrondelijke wegen van cookies, algoritmes, spyware en weet-ik-veel hoe het heet en hoe ze het allemaal doen achtervolgen me prompt met Leland: ik zoek één keer op zijn naam en wat krijg ik vervolgens zojuist op Facebook voorgesteld in de reels van Bass Magazine (waar ik geen lid van ben)? Facebook
Wel een tof clipje.

6,80 voor Su-su-su-dio. Phil staat op plek 461.

Abel Makkonen Tesfaye kwam hier al een keer voorbij met zijn grootste hit, nu is het tijd voor één van zijn andere noteringen.

Deze single verkocht vooral in de UK en Frankrijk erg goed, maar werd vrijwel overal in de wereld een enorme hit.

Het nummer wordt omschreven als psychedelische disco dance-pop funk synthwave, dus....dan weet je dat voordat je een flater slaat door dit nummer psychedelische disco dance-pop synthwave te noemen ofzo als een total noob.

1235. The Weeknd - Take My Breath

[2021, #aw16, #hp7]

1235. The Weeknd - Take My Breath: 5
1234. Phil Collins - Sussudio: 7
1233. Corry Konings - Het Is Allemaal Gelogen: 4

Ik vind A-ha, Donna Summer, of wie hij dan ook kopieert/plagieert/inspireert, toch leuker. Al vind ik het minder irritant dan ik het had willen vinden. Ik snap het succes wel. Catchy kraak-noch-smaakproductie: geef mij dan maar deze veel organischer klinkende 80s retrosound.
5

Phil C: 7,5
Weeknd: 6,0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:22 uur

geplaatst: vandaag om 10:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.