MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
6

(Vroegeh, zat ABBA in mijn allergie en was een 4 het hoogst haalbare).

Jazzy Jeff & Fresh Prince 5,5

Abba 8,2

DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Boom! Shake the Room: 7,0

ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight): 8,2

Zelfs in mijn beoogklepte metalheadjaren en ik buiten metalgeweld alleen Kim Wilde tolereerde, vond ik dit nummer van Abba stiekem wel een gaaf nummer. Samen met 'Voulez Vous'. Maar dat was met grote tegenzin, want ik vond van mezelf dat ik het niet goed mocht vinden. Ach ja, puberale niches, groepsdruk, zelfontplooiing, zoektocht, recalcitrantie, you name it. Pas toen ik jaren later ook 'Eagle' hoorde, bezweek deze zinloze, adolescente weerstand: Abba kan gewoon écht goed zijn. (Edoch, ze hebben ook verschrikkelijke zeiknummers)
Dit nummer kan ik rustig tien keer achter elkaar draaien en dan nog gaat het me niet vervelen of irriteren. Giga-oorwurm.
8,5

ABBA - Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) : 7,5

10

Hun beste.

wavanbuuren
Ik ben nog aan het bijkomen van de absolute overkill aan Abba numers uit alle December lijstjes.
Na 20 dagen smeerleverworst op je brood ben je er ook wel een keer zat mee. Dat heb ik nu even met Abba.
Eens dat dit een van hun betere is.

6,5

Was ie in augustus langs gekomen wellicht wat hoger.

ABBA: 7

Green Day 8,5
ABBA 8,2

ABBA 7

Een mooie 7,69 voor ABBA. De Zweden staan met Gimme! Gimme! Gimme! op plek 98.

Gisteren overleed David Crosby op 81 jarige leeftijd. We gaan luisteren naar zijn laatste hit in Nederland, en grootste hit in de US, als onderdeel van de supergroup met Stephen en Graham.

1245. Crosby, Stills & Nash - Just a Song Before I Go

[1977, #aw5, #hp22]

Toch wel een imposante vocalist. R.I.P.

7,6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.