menu

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
avatar van Finn
3 (paar mooie benen)


avatar van Kees-Jan
Luv' - My Number One : 6,5

avatar van EvilDrSmith
Oeh, dit is wel heel erg kinderachtig allemaal.
Van de andere kant: ik was vandaag heel erg in mijn nopjes toen ik deze plaat in een kringloop tegenkwam, en nog prima draaibaar ook! Dus enige kinderachtigheid kan aan mij goedbesteed zijn. Ik draai dit dan ook liever dan het deuntje van gister. Nipt. En waarschijnlijk vanwege de benen.

5,8

avatar van johan de witt
7,2 blijft leuk





avatar van Ast
Ast
Crosby, Stills & Nash: 6
Luv' : 3




avatar van jeroentjuhh
Crosby, Stills & Nash: 5
Luv' : 2,5

avatar van Shaky
Luv' verdeelt het spelersveld en schiet alle kanten op qua waardering. Gemiddeld resulteert dat in 4,35. De dames staan op plek 1139.

Gisteren een oudje van Nederlandse bodem, en ach kom; vandaag nog een uit 'die goeie ouwe tijd.'

In 1973 scoorde deze Nederlandse zanger, cabaretier en acteur een nummer 1-hit in Nederland. Dat was echter niet de enige keer dat hij de Top 40 wist te bereiken. In totaal lukte hem dit 4x en vandaag gaan wij luisteren naar zijn 2e grootste hit uit zijn carrière.

Origineel is dit een Frans nummer van Joe Dassin, later werd het naar het Duits vertaald en uiteindelijk maakte Gerard er deze Nederlandse versie van.

1247. Gerard Cox - Die Goeie Ouwe Tijd

[1974, #aw10, #hp6]









avatar van Poeha
Serieus? Heeft dit op #1 gestaan in NL?

Edit: Ah, verkeerd afgelezen (bedankt, Rob)

2

avatar van ranboy
Poeha schreef:
Serieus? Heeft dit op #1 gestaan in NL?

2


Nee, wel top 10 (zoals ook hierboven staat)
Het was natuurlijk in de slipstream van zijn gigantische nummer 1 hit 't Is weer voorbij die mooie zomer; anders was het zeker niet zo'n grote hit geworden...







avatar van Kees-Jan
Gerard Cox - Die Goeie Ouwe Tijd : 7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:13 uur

geplaatst: vandaag om 01:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.