MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Sour Milk Tea scoort een gemiddelde van 6,31 en belandt op plek 355.

De dame van vandaag is een graag geziene gastartiest op albums van anderen. Zo is ze te horen op albums van onder andere Dionne Warwick, George Duke, Jay-Z en Prince.

Haar grootste solohit scoorde ze in 1999 met Chanté's Got a Man. Dat nummer behaalde de 2e plek in de R&B-charts en kreeg de gouden status. 

In Europa was het een jaar later raak met haar volgende single. Vooral de UK en België liepen warm voor deze song.

581. Chanté Moore - Straight Up

[2001, #aw3, #hp36]

Het feit dat ik mij deze song totaal niet meer herinner, ondanks het feit dat ik in die tijd heel actief alle hitlijsten volgde ... Zegt genoeg, I guess.

4

4.5 Ik herinner dit mij ook niet

Ah, ik ken hem nog wel hoor.

6,5

wavanbuuren
5

Tja, als je zelfs dit vergeet houdt het op.
Misschien moeten wij hier eens een debat over het geheugen van sommige users gaan voeren.
Ik ben ivm Pasen beschikbaar tot circa 04:00 uur (zaterdagochtend).
Oh voor deze 6je.

Ast
Sour Milk Sea: 6
Straight up: 6

Chanté Moore scoort 5,57 gemiddeld (plek 465), maar het aantal stemmers is drastisch afgenomen sinds we overgestapt zijn op het nieuwe topic omdat het eerste vol zat. Hopelijk sluit iedereen weer lekker aan. Stem ook gerust nog op Chanté, elke stem zal een flinke verandering in het gemiddelde teweeg brengen.

De band van vandaag bracht al in 1968 hun eerste single uit, maar het duurde 10 jaar voordat ze in Nederland hun eerste single-succes zouden vinden en pas in de 90's wisten ze hier meerdere hits achter elkaar te scoren.

De song waar we naar gaan luisteren is afkomstig van hun 9e studioalbum en wordt genoemd in het boek Rock Song Index: The 7500 Most Important Songs for the Rock and Roll Era.

582. Genesis - Follow You Follow Me

[1978, #aw6, #hp17]   

Chante nog een 4

7 Prima nummer maar nooit echt een favoriet

10

Zonder enig cynisme.

Chanté Moore - Straight Up: 4,5

Genesis - Follow You Follow Me : 8,5

582. Genesis - Follow You Follow Me 9,5
581. Chanté Moore - Straight Up 4,5
580. Jackie Lomax - Sour Milk Sea 5,5

Als je aan mij vraagt aan welke -zeer gewaardeerde- stem ik een hekel heb, zal mijn antwoord ongetwijfeld als volgt klinken: Phil Collins. Onaangenaam zelfs. En het lied op zich vind ik ook niet goed.

3

Chanté Moore - Straight Up: 5.5
Genesis - Follow You Follow Me: 7

9,5

Heerlijk ontspannen; ook binnen het Genesis-repertoire een unieke plaat. De percussie hobbelt er zo lekker achteraan. En qua liefdeslied ook zelden overtroffen.

Genesis: 8

Chanté Moore - Straight Up : 3,5

Genesis - Follow You Follow Me : 6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.