MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Tijd voor uber zoete kost vandaag. In 1960 had Paul Anka een enorme crush op Annette Funicello en schreef daar een lief liedje over dat hem een nummer 2-positie in de Billboard Chart opleverde. Een jaar of twaalf later ging een zekere Donald Clark Osmond met deze song aan de haal en zijn cover werd een nummer 1-hit in meerdere landen.

Donald was al jaren een teen idol dankzij The Osmonds en had sinds zijn tienerjaren horde vrouwelijke fans achter zich aan. Deze cover zorgde ervoor dat er nog meer gezwijmeld kon worden.

Voordat we gaan luisteren, wil ik jullie dit verhaal niet onthouden: radio dj Robert W. Morgan speelde dit nummer ooit 90 minuten lang onafgebroken op repeat. Na veel klachten en telefoontjes van luisteraars viel de LAPD de studio binnen om een einde aan de situatie te maken.

702. Donny Osmond - Puppy Love

[1972, #aw6, #hp15]

Shaky schreef:
Voordat we gaan luisteren, wil ik jullie dit verhaal niet onthouden: radio dj Robert W. Morgan speelde dit nummer ooit 90 minuten lang onafgebroken op repeat. Na veel klachten en telefoontjes van luisteraars viel de LAPD de studio binnen om een einde aan de situatie te maken.

Als dit echt is gebeurd, is dit wel een mooi verhaal. Blijkt ook wel dat de LAPD haar prioriteiten op orde heeft; dit 90 minuten lang uitzenden had waarschijnlijk geresulteerd in dat alle tandartsen van Vancouver tot Tijuana 5 jaar bezig waren geweest met het gebarsten glazuur terugplaatsen...

2,5

Edit: even de achtergrond opgezocht; kennelijk waren er meerdere mensen die zich zorgen maakten dat hysterische bakvissen de studio hadden gekaapt en Morgan hadden gekidnapt, omdat Puppy Love non-stop werd gedraaid. Verbaasde politieagenten vonden hem echter goed en wel in zijn studio; Morgan was simpel zo schijtziek van alle aanvragen voor Puppy Love dat ie maar besloot om het 90 minuten lang te draaien, in de hoop dat mensen het beu geraakten. Who can blame him?

4.4

5,5

7.5

Halfje extra uit sympathie.

Cabin Crew - Star To Fall : 3

Donny Osmond - Puppy Love : 4

Shaky schreef:

Ja, nu maak ik er dan ook gewoon een 6 van.

Cabin Crew 4 (origineel ook verschrikkelijk)

Donny Osmond 3,5

Ast
Cabin Crew: 5,5

Donny Osmond: 5,7

Cabin Crew: 3,8

Donny Osmond: 5,5 (slap aftreksel van de Paul Anka original die tenminste nog meent wat hij zingt)

Terug van mijn weekendje weg, nieuwe laptop gekocht, maar dus ook mijn bestanden kwijt door de crash... laatste back-up is van mei, dus mag nog een nummer of 60 opnieuw gaan invoeren en berekenen... Dat klassement gaat dus nog wel even op zich laten wachten.

Hoe dan ook, jullie hebben nog een aantal gemiddelde cijfers tegoed van de afgelopen dagen. Dat kan natuurlijk wat sneller berekend worden:

Pacific Gas & Electric: 7,45
The Seekers: 6,05
Cabin Crew: 4,61
Donny Osmond: 5,12

Vandaag één van de bands die behoren tot de zogenaamde 'Second British Invasion'. Wat moet je nog over het nummer zelf vertellen? Nummer 1-hit in vrijwel heel de wereld, en de grote doorbraak van deze band.

703. Culture Club - Do You Really Want to Hurt Me

[1982, #aw10 #hp2]

Donny Osmond 5
Culture Club 6

7

De band had hierna nog heel wat betere singles, waaronder het prachtige Victims.

6,5 ze kunnen beter.

Donny Osmond ook trouwens, Young Love vind ik oprecht een tof nummer. Maar voor deze gewoon een magere 4

Dit was de nummer één toen ik geboren werd. Dat terzijde. Helaas te vaak gehoord.

6

7.5 inclusief een punt voor jeugdcement

703. Culture Club - Do You Really Want to Hurt Me: 8,5
702. Donny Osmond - Puppy Love: 5

Donny: 6,3
Culture C: 7,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:03 uur

geplaatst: vandaag om 00:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.