MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Vanessa Williams: beetje een zielloze ballade 4,8
Alphabeat: Zo vrolijk dat ik er een hekel aan zou willen hebben. Niet gelukt. 7,4

ArthurDZ schreef:
3

Vreselijk nummer, altijd al gevonden, ook nog voor het overplayed werd (maar dat heeft zeker niet geholpen). Sorry esteban

The word is on your lips! Say the word! THE WORD IS ON YOUR LIPS! SAY THE WOOOORD!

Alphabeat - Fascination 7.5
Donnie & Frans Duijts - Frans Duits 10.0

Alphabeat - Fascination : 5,5

Ast
7,8

wavanbuuren
Vanessa Williams - Een mooie vrouw en een bijna mooi liedje wat toch net teveel sleept. 3:41 is een hele zit.
6,3

Alphabeat - In het begin vond ik het leuk, maar daarna volledig kapot gedraaid en daar was het nummer blijkbaar niet sterk genoeg voor.

6

6,2

Vanessa Williams: 5

Vanessa Williams 6
Alphabeat 7

Tokio Hotel-Monsoon 7

Van Morrison-Brown eyed girl 4

Rick James-Superfreak 7,8

Vanessa Williams-save the best for last 6

Alphabeat-Fascination 7,3

De vrolijke Denen scoren 6,72 gemiddeld en daarmee staat Fascination op plek 348.

Tussen 1957 en 1974 scoorde Robert Calvin Brooks 26 top 10-hits in de R&B chart en talloze noteringen in de Billboard top 100. In Nederland moest hij het met één Top 40-notering doen in 1989, met een song die hij in Amerika al in 1985 als single uitbracht.

Dat deze blues/soul zanger een hele grote was binnen zijn genres moge duidelijk zijn aan zijn grote schare fans. Door de critici en media werd hij echter ook erkend: zo is hij opgenomen in de Blues Hall of Fame, de Rock and Roll Hall of Fame én de Grammy Hall of Fame. Daarnaast ontving hij ook nog eens de Grammy Lifetime Achievement Award.

793. Bobby Bland - Members Only

[1989, #aw5, #hp22]

Bobby Bland - Members Only : 8

5

Saai, ik kan niet anders zeggen.

Maar wat een geweldige clip!!

Wat precies de aanleiding was weet ik niet maar volgens mij is deze ook door een paar DJ's tot hit gedraaid destijds. Er was nog (net) geen commerciële radio dus bijna iedereen luisterde naar radio 2 of radio 3 en sommige programma's hadden haast communistische luistercijfers. Dj's hadden ook veel meer vrijheid. Zenders waren ook extreem gevarieerd in vergelijking met nu. Dus als er een paar neuzen dezelfde kant op stonden was iets zo een hit, terwijl de airplay nog geen enkele rol had in het samenstellen van de top 40. De productie heeft een iets te glad 80's sausje, maar het liedje is prima en zijn stem mag er ook nog steeds zijn.

Er was ook wel een beetje een bluesrevival in die jaren èn een golf van oudere artiesten die ineens (weer) hits hadden (namen als Dusty Springfield, BB king, John Lee Hooker, Aretha Franklin en Van Morrisson hadden allemaal succesvolle comebacks met hits).

Filmpje hierboven is natuurlijk een goed bedoeld amateurfilmpje. Zou kunnen dat er niet eens een clip bestaat. Dat kwam eind jaren 80 ook nog weleens voor.

7,6

Alphabeat: braaf 3FM hitje. Zij zullen het waarschijnlijk indie noemen -> 5
Bobby Bland: leuk vergeten hitje -> 7

Alphabeat: Brrr, veel braver en saaier kan muziek niet worden. Ooit nog live gezien dit, was ook geen aanrader.

3,0

Bobby Bland: Heeft eind jaren '50/ begin jaren '60 een paar geweldige platen gemaakt. Dit komt daar qua niveau niet in de buurt, maar voor een top veertig hit is het nog heel behoorlijk.

7,7

Morgen het gemiddelde, Bobby mag nog wel wat cijfers krijgen.

Deze Utrechtse band werd opgericht in 2005 en 8 jaar later wisten ze voor het eerst de Top 40 te bereiken. Sindsdien hebben ze maar liefst 14x in de Nederlandse hitlijst gestaan en zijn ze een graag geziene gast op allerlei festivals.

Het nummer waar wij naar gaan luisteren werd door de hele band samen geschreven en is beïnvloed door Afrikaanse muziek.

794. Kensington - Done with It

[2015, #aw15, #hp19]

Mij onbekend. Wél goed!

8

7

Dit moet zowat hun beste zijn. Ik heb anders niet veel met Kensington.

Members Only: 6,5
Done with It: 6

Kensington: Ze hebben ergere, dat ligt niet aan de irritante nepperige Afrikaanse invloeden maar vooral aan dat hier de stadionbombastkraan niet zover opengaat. En liever Kensington dan de meest populaire rockband van Nederland voor Kensington dat werd (Kane), maar dat is al het aardige dat ik over ze zeggen kan. 4.0

Ik denk één van de betere..
4.5

Voor Bobby Bland: 6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:36 uur

geplaatst: vandaag om 06:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.