Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2021, 17:07 uur
7,62 gemiddeld voor The Monkees die daarmee onze top 100 ruim hebben gehaald: plek 82.
In 1958 scoorde David Seville een nummer 1-hit met een novelty song waarmee hij platenmaatschappij Liberty uit de problemen hielp. Ruim 40 jaar later leek het een Deense Eurodance-groep een goed idee om die song opnieuw uit te brengen in een nieuwer jasje. Dat bleek commercieel gezien een slim idee te zijn. De voormalige rockabilly-band scoorde er een dikke wereldhit mee en dat zal niet in de laatste plaats vanwege hun opvallende verschijning geweest zijn.
Ik was een jaar of 12 toen dit uitkwam en kan me dit dus nog wel goed herinneren, doet dit bij de rest ook nog een belletje rinkelen?
837. Cartoons - Witch Doctor
[1999, #aw10, #hp12]
In 1958 scoorde David Seville een nummer 1-hit met een novelty song waarmee hij platenmaatschappij Liberty uit de problemen hielp. Ruim 40 jaar later leek het een Deense Eurodance-groep een goed idee om die song opnieuw uit te brengen in een nieuwer jasje. Dat bleek commercieel gezien een slim idee te zijn. De voormalige rockabilly-band scoorde er een dikke wereldhit mee en dat zal niet in de laatste plaats vanwege hun opvallende verschijning geweest zijn.
Ik was een jaar of 12 toen dit uitkwam en kan me dit dus nog wel goed herinneren, doet dit bij de rest ook nog een belletje rinkelen?
837. Cartoons - Witch Doctor
[1999, #aw10, #hp12]
0
geplaatst: 12 december 2021, 17:18 uur
The Monkees - Daydream Believer : 8
Cartoons - Witch Doctor : 7,5
(Shaky heeft goed geluisterd naar Starbright Boy. Ik verwacht meer onvoldoendes dan voldoendes hier. Ik hou echter wel van dit soort foute (en slechte) muziek
).
Cartoons - Witch Doctor : 7,5
(Shaky heeft goed geluisterd naar Starbright Boy. Ik verwacht meer onvoldoendes dan voldoendes hier. Ik hou echter wel van dit soort foute (en slechte) muziek
).
0
geplaatst: 12 december 2021, 17:38 uur
Wat Aqua ooit in gang gestoken heeft ... Maar goed, ik vind best geinig en, ja hoor, stiekem nog goed ook. Het leven is al serieus genoeg. "Doo Dah" kon ik ook wel hebben. Halfje extra omwille van de nostalgie-bonus en als tegengewicht voor de lage scores die ongetwijfeld volgen.
7.5
7.5
1
geplaatst: 12 december 2021, 18:18 uur
Natuurlijk zo fout en onnozel als maar kan zijn maar in een goede bui kan ik erom lachen vanwege de enorme lulligheid. Vind ik minder erg dan bv. Kane of Elena enkele dagen eerder. Overigens een cover uit 1958 en die vind ik iets beter.
3,5
3,5
0
geplaatst: 12 december 2021, 19:49 uur
Tsja, ik was ook 12 toen dit uitkwam en heb toen zelfs de cd van Cartoons gekocht én helemaal grijsgedraaid. Vanuit jeugdsentiment dus een:
7
7
0
geplaatst: 12 december 2021, 21:45 uur
Niks mis met het vrolijke videoclipje, maar dat refrein is van hetzelfde kleuterkaliber als Schnappi.
Ik weet niet of ik er hoofdpijn van krijg of bloedagressief van word. Zeldzaam irritant is het in ieder geval wel.
2
Ik weet niet of ik er hoofdpijn van krijg of bloedagressief van word. Zeldzaam irritant is het in ieder geval wel.
2
0
geplaatst: 12 december 2021, 21:47 uur
Dank! Die is inderdaad een héél stuk beter genietbaar. Zelfs ondanks de Chipmunks.
0
geplaatst: 12 december 2021, 23:04 uur
Als dit geen cover was geweest had ik hier wel een voldoende aan kwijt gekund, maar dat is het wel en dan is het toch vrij slap op een cover te maken van een idioot catchy antiek novelty hitje. Dan heb ik liever een nieuw idioot catchy novelty hitje.
4,5
4,5
1
geplaatst: 13 december 2021, 11:44 uur
Seville's versie was een dieptepunt voor de 50's. Deze remake.. sja... het waren de 90's...
4,2
4,2
0
geplaatst: 13 december 2021, 17:21 uur
Plek 771 voor Cartoons met 4,55 gemiddeld.
De song van vandaag wordt tot één van de allergrootste Nederblues klassiekers gerekend. Het was daarnaast de meest succesvolle single van deze band met Harry Muskee als frontman. Het nummer won een Edison en werd gebruikt in de film The American (2010)
838. Cuby + Blizzards - Window of My Eyes
[1968, #aw10, #hp10]
De song van vandaag wordt tot één van de allergrootste Nederblues klassiekers gerekend. Het was daarnaast de meest succesvolle single van deze band met Harry Muskee als frontman. Het nummer won een Edison en werd gebruikt in de film The American (2010)
838. Cuby + Blizzards - Window of My Eyes
[1968, #aw10, #hp10]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.