MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Toffe plaat, het moet niet altijd allemaal te serieus zijn.

7

Van serieus zijn kun je me lang niet altijd beschuldigen (ik gaf een voldoende aan The Shorts, nota bene) maar wat hier grappig of goed aan is ontgaat me echt volkomen. Ik kan me bij bijna alles in dit topic nog wel een beetje voorstellen dat iemand dit goed vind, maar bij Puddle of Mudd lukt me dat echt totaal niet. Ik geloof dat ik vrij letterlijk vrijwel alles liever hoor. Zelfs Music van John Miles.

2

Ik mis de humor ook, geloof ik.

Ik vind het ook niet echt grappig en zeker niet origineel (ik geef ook een onvoldoende) maar vervelend of irritant is het niet. Kane, Creed, Nickelback en Limp Bizkit vind ik erger.

Dat ik de band en de song op zich niet serieus neem, wil niet automatisch zeggen dat het ook echt grappig is. Daar was even een misverstand, I guess. Maar ik had anderzijds ook nooit de indruk dat die mannen zichzelf serieus nemen. Ze lijken zich gewoon te amuseren, de bijhorende clip is ook niet al te serieus. Het is, althans naar mijn gevoel, gewoon een leuke genre-plaat, zonder meer.

LucM schreef:
Ik vind het ook niet echt grappig en zeker niet origineel (ik geef ook een onvoldoende) maar vervelend of irritant is het niet. Kane, Creed, Nickelback en Limp Bizkit vind ik erger.

Drie van de vier hoor ik liever. Alleen Creed doet me twijfelen. Ik heb ook niks met al die bands (er zijn er nog wel meer, Staind bijvoorbeeld hoort ook erg in dit rijtje). Maar PoM is nog wel een graadje erger.

1

Puddle of Shit

Ik ga mee met esteban in deze; dit probeert zo hard een toffe gitaarband te zijn en faalt daar zo miserabel in, dat ik het eigenlijk wel aandoenlijk vind. Helpt ook wel mee dat ik het destijds wel een geinig nummer vond.

6,5

Puddle Of Mud 5
Dit zongen we mee op het werk in melige buien, nummer slaat nergens op, ik vond Blurry eigenlijk wel een OK nummer, zeker vergeleken met deze

en nog een 6,8 voor Ohio Players-Fire

wavanbuuren
Ik vind het juist jammer dat er nagenoeg geen (nieuwe) rock meer op de radio is en al helemaal niet meer in de hitlijsten. Dan vind ik dit toch een stuk beter te pruimen dan het gemiddelde uurtje q-music (is dat de meest mainstream radiozender te noemen?). Rock & Roll is dead zou Lenny zeggen.

Hoogdravend is het allemaal niet, maar zo erg als velen het hier doen lijken ook weer niet.
Clipje zelfs wel geinig.

6,8

2 bagger

wavanbuuren schreef:
. Rock & Roll is dead zou Lenny zeggen.

Hoogdravend is het allemaal niet, maar zo erg als velen het hier doen lijken ook weer niet.
Clipje zelfs wel geinig.

6,8

Q is verschrikkelijk om gedwongen te luisteren, leve het thuiswerken.

Dat we niks meer van Lenny in de charts zien is wel een zegen die ik toejuich.

Wat een emoties roept dit nummer op bij de deelnemers. Word er zelf niet warm of koud van:

6

Huh, hoezo niet grappig? Wat een rare discussie.
De videoclip is grappig (bedoeld), de songtekst is grappig (bedoeld):
Het kan je humor niet zijn, heel begrijpelijk, maar in dit highschoolgrunge-vederlichtdeuntje zit meer (pogingen tot) humor verwerkt dan in het hele leven van Sam Smith.

En inderdaad, wat wavanbuuren zegt: de laatste generatie (rockende) gitaren in de Top40, weliswaar way down at the bottom: iets uit lang vervlogen tijden.

Ik durf te wedden dat mijn 14-jarige zoon dit heel erg tof vindt.

5,5

She Hates Me behaalt een gemiddelde van 4,67 en belandt op plek 771.

De Brits-Jamaicaanse zangeres van vandaag scoorde haar grootste hit met de Etta James cover I'd Rather Go Blind. Met nog 12 andere songs wist zij de Britse chart te halen, al scoorden die allemaal zo rond de 60e plek. In de US had ze in 1990 plots een nummer 1-hit te pakken op de R&B chart met It's Gonna Be Alright, maar in Nederland werd ze bekend om haar samenwerking met de Zuid-Afrikaanse Jonathan Butler. Samen coverden zij een The Staple Singers song uit 1973. Behalve solowerk heeft ze ook veel achtergrondwerk gedaan op albums en tours van onder andere Mick Jagger, UB40 en Bryan Ferry.

Ze zingt overigens nog steeds en is ook succesvol als stage- / musicalactrice en is ook in meerdere films en televisieseries te zien in bijrollen.

848. Ruby Turner & Jonathan Butler - If You're Ready (Come Go with Me)

[1986, #aw4, #hp33]

Het origineel klinkt veel leuker dan deze vlakke, nietszeggende uitvoering.
Muziekbehang. Het irriteert niet, maar het boeit ook niet. Gaapsnurkmuziek.

5,5

Aalgladde jaren '80 muziek toen dit soort spul soul werd genoemd en ook grootheden als Aretha Franklin en Stevie Wonder muziek maakten die hier niet ver ver vanaf zat maar ook dit krijgt een jeugdsentiment bonus omdat het uit mijn ultieme jeugdsentimenttijd komt (grofweg 83 tot 87). 6,5

starbright boy schreef:
Aalgladde jaren '80 muziek toen dit soort spul soul werd genoemd.
Spijker op zijn kop! Laten we het 80's soul noemen. Al is er in dat decennium ook genoeg echt goede soul gemaakt.

6,5

Ruby Turner & Jonathan Butler - If You're Ready (Come Go with Me) : 6

Jonathan Butler haalt mijn cd-speler nog wel eens. Als puber vond ik het destijds prachtig. Toen had ik de oude soulmuziek nog niet ontdekt.

Ik geef hier ook de voorkeur aan het origineel, maar heb er toch nog wel een mooie voldoende voor over.

7

wavanbuuren
Saai plaatje met een nogal irritant refreintje.

5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:59 uur

geplaatst: vandaag om 03:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.