MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:
Huh, hoezo niet grappig? Wat een rare discussie.
De videoclip is grappig (bedoeld), de songtekst is grappig (bedoeld):
Het kan je humor niet zijn, heel begrijpelijk, maar in dit highschoolgrunge-vederlichtdeuntje zit meer (pogingen tot) humor verwerkt dan in het hele leven van Sam Smith.

Blijkbaar is het mijn humor niet dan, aangezien ik die echt niet kan vinden. Als ik er slechte humor in terug zou horen, zou ik dat wel zeggen. Maar persoonlijk hoor ik geen humor.

Geen idee waarom Sam Smith er verder mij betrokken moet worden, maar naast dat het whataboutism van de bovenste plank is, is het ook een totaal onzinnige vergelijking. Sam Smith pretendeert niet grappig te zijn, hij maakt serieuze muziek. Liedjes over zijn hartenzeer enzo. Daar kan je dan wat van vinden (aanstellerij, kattengejank), maar hem verwijten geen humor te hebben (niet eens in zijn muziek, maar in zijn leven, daar zal ik verder maar niet op in gaan) is als The Bloodhound Gang verwijten geen gevoelige liedjes te maken. Totaal onzinnig.

Een 7 voor Ruby en Jonathan

7. Fijne niets-aan-de-hand-muziek

Arrie schreef:
(quote)

Blijkbaar is het mijn humor niet dan, aangezien ik die echt niet kan vinden. Als ik er slechte humor in terug zou horen, zou ik dat wel zeggen. Maar persoonlijk hoor ik geen humor.

Geen idee waarom Sam Smith er verder mij betrokken moet worden, maar naast dat het whataboutism van de bovenste plank is, is het ook een totaal onzinnige vergelijking. Sam Smith pretendeert niet grappig te zijn, hij maakt serieuze muziek. Liedjes over zijn hartenzeer enzo. Daar kan je dan wat van vinden (aanstellerij, kattengejank), maar hem verwijten geen humor te hebben (niet eens in zijn muziek, maar in zijn leven, daar zal ik verder maar niet op in gaan) is als The Bloodhound Gang verwijten geen gevoelige liedjes te maken. Totaal onzinnig.

Ik geef toe, het was even zoeken en je moet het ruim zien, maar niet totaal onzinnig, want... het nummer bestaat! Soort van...
The Bloodhound Gang I'm the least you could do - YouTube

Wat betreft Sam: och, actueel sarcasme in dit topic: je mag ook een willekeurig ander schaamhaarloos koorknaapje dat de Top40-lijsten teistert daarvoor invullen.

Alhoewel, dit zingt knaapje Sam als refrein:
Oh, won't you, stay with me
'Cause you're all I need
This ain't love, it's clear to see
But darling, stay with me

Dit soort knullige nijntjesrijmelarij kan ik écht niet serieus nemen - dit is pre-fab Google-werk en een belediging voor mijn intelligentie. Daarmee vergeleken is de songtekst van Puddle Of Mudd (die tekstueel dezelfde strekking heeft, dus blijkbaar niet eens onzinnig), laat staan die van Bloodhound Gang, van Shakespeariaans niveau met de diepgang van een Baudelaire. En nee, dan ben ik niet eens sarcastisch.

Je moet van songteksten ook geen Shakespeariaans niveau met de diepgang van een Baudelaire verwachten. Tenminste, dat is niet iets wat ik zoek in een songtekst. Ik vind het wel fijn als dingen op een creative wijze worden overgebracht, maar in popmuziek vind ik het ook prima als een boodschap / emotie simpel doch effectief wordt overgebracht. Dat geldt voor heel veel refreinen van popliedjes. Jij citeert immers alleen het refrein. Laten we dan even vergelijken:

"She fucking hates me
Trust
She fucking hates me
La la la love
I tried too hard
And she tore my feelings like I had none
And ripped them away"

Doe mij dan maar Sam. Ik vind het aangrijpender hoe hij uitdrukt dat ie aan iemand vast probeert te houden, ondanks dat er voor die persoon geen gevoel van liefde is. Puddle of Mudd vind ik daarentegen zo plat als een dubbeltje.

Arrie schreef:
maar hem verwijten geen humor te hebben (niet eens in zijn muziek, maar in zijn leven, daar zal ik verder maar niet op in gaan)...

Ojee, ik was alleen maar sarcastisch, maar wat blijkt, afgaande op dit clipje? Het klopt ook nog! Helaas, zou ik bijna zeggen, want ik houd enorm van Britse humor. Maar als jij ook maar één keer een klein beetje je lippen hiervan kan laten krullen: dan is het tóch verschil in humor. Maar hier zie ik het echt niet. Zelfs als ik zou willen. Zijn humor vind ik net zo interessant als zijn muziek. Sam Smith Funny Moments - YouTube

Ik luister zelden naar songteksten van Top40-liedjes (in andere genres hangt het er vanaf), juist omdat je dan zo enorm wordt teleugesteld in het simplisme en banale, waardoor stompzinnige liedjes nog stompzinniger worden en liedjes die je wel aardig vindt alsnog kunnen teleurstellen.
Verder ga ik helemaal in je mee wat betreft creativiteit en effectiviteit.
Maar fair enough dat jij kiest voor Sams refrein, ik kies blind voor het bijtende, frustrerende refrein van Puddle Of Mudd, al zullen die er de Grote Poëzieprijs ook niet mee winnen (die van Bloodhound Gang was eigenlijk nog wel vermakelijk en spitsvondig).
Een ding is duidelijk: de relaties in beide liedjes mislukken.

Ast
6,5

6,25 voor Ruby en Jonathan: plek 518.

Net als vorig jaar zullen ook nu de komende drie dagen kerstsongs voorbijkomen.
https://i.imgflip.com/2nlscw.gif

We beginnen met deze 00s song van eigen bodem. Dit nummer werd gemaakt voor het programma Katja vs Bridget waarbij Schuurman en Maasland verschillende taken moesten uitvoeren en degene die dat het beste deed won het programma. Een van de uitdagingen was: WIe maakt de beste kerstplaat?

Hele fijne feestdagen allemaal, een mooie Kerst gewenst en als je hier allemaal niets mee hebt: prettig weekend!

849. Katja & De Jeugd van Tegenwoordig - Ho Ho Ho

[2005, #aw2, #hp32]

Vooruit, omdat het bijna kerst is: een extra puntje voor de lol in de videoclip en het kerstpakje van Katja.

3

Sam Smith 5.5
Ohio Players 7.5
Puddle of Mud 5
Ruby + Jonathan 6
JVT + Katja 6

Katja & De Jeugd van Tegenwoordig - Ho Ho Ho : 3

Katja brengt twee pluspunten mee

Puddle of Mudd: 7,0 ooit nog eens live gezien in, ik denk, de Melkweg. Blurry en vooral Control vind ik beter.
Ruby Turner: 6,0
DJVT & Katja: 4,0

Morgen Bridget en Jan Smit?

Kerst bijeenkomsten enzo, dus het gemiddelde volgt morgen. Late stemmen zijn uiteraard nog gewoon welkom, ook nog ná de feestdagen.

Vandaag de song die in de ITV-poll in 2012 als 10e favoriete Christmas song in de UK uit de bus kwam. Laat ik 'm met de volledige artiestennaam posten, gewoon omdat het kan.

850. John & Yoko & The Plastic One Band with the Harlem Community Choir - Happy Xmas (War Is Over)

[1972, #aw7, #hp6] + [1981, #aw5, #hp6]

8.5

Jeugdsentiment doet er zeker een punt bovenop!

Platgedraaid, uitgekauwd, verskyradiood van haver tot gort en niet meer om aan te horen.
Maar als ik dit nummer voor het eerst zou luisteren, dan was ik, ondanks de te kleffe kinderkoortjes, zeker gepakt door de fijne melodieën en mooie zanglijnen van John.

7,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.