Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
1
geplaatst: 13 mei 2022, 19:15 uur
God, wat heb ik dit nummer destijds gehaat!*
God, wat vind ik dit nummer tegenwoordig briljant!
*) destijds als puber aan de radio gekluisterd: koortsachtig en superhongerig naar nieuwe muziek, maar dit nummer werd doodgedraaid. Je kon je kont niet keren of je hoorde weer dat 'geshout' en ik werd daar superchagrijnig van.
9
988. Egbert Douwe: net als wavanbuuren vind ik het lastig om hier een cijfer aan op te hangen. Aangezien ik de sixties wel een leuk decennium vind en álles in dit nummer naar de sixties ruikt: 6,66
989. Calvin Harris & Dua Lipa: brrr! Flutzooi. 3
God, wat vind ik dit nummer tegenwoordig briljant!
*) destijds als puber aan de radio gekluisterd: koortsachtig en superhongerig naar nieuwe muziek, maar dit nummer werd doodgedraaid. Je kon je kont niet keren of je hoorde weer dat 'geshout' en ik werd daar superchagrijnig van.
9
988. Egbert Douwe: net als wavanbuuren vind ik het lastig om hier een cijfer aan op te hangen. Aangezien ik de sixties wel een leuk decennium vind en álles in dit nummer naar de sixties ruikt: 6,66
989. Calvin Harris & Dua Lipa: brrr! Flutzooi. 3
2
geplaatst: 14 mei 2022, 08:11 uur
Naar verluidt was dit het eerste Engelstalige nummer dat de 7-jarige ik de hele dag door fonetisch aan het (mee)zingen was. Een verhaal dat ik nog lang aan heb moeten horen. 
Inmiddels weet ik dat ze 'Let it all out' zingen en niet 'Heddiholoud'
8,7

Inmiddels weet ik dat ze 'Let it all out' zingen en niet 'Heddiholoud'

8,7
1
geplaatst: 14 mei 2022, 17:21 uur
Heddiholoud neemt de 111e plek in met een gemiddelde van 7,57 en daarmee sluiten we deze week van nummer 1-hits af.
Tussen 1966 en 1967 stonden deze mannen uit Baarn 4x in de Nederlandse Top 40, waaronder 2x in de top 10.
Na hun laatste hit in '67 droogde het succes plotseling volledig op. Bandleden kwamen en gingen en twee jaar later besloten ze er mee te stoppen. De leden gingen hun eigen weg en kwamen in onder andere Brainbox, Wild Romance en Ekseption terecht.
Dit was hun grootste hit:
991. Les Baroques - Such a Cad
[1966, #aw16, #hp8]
Tussen 1966 en 1967 stonden deze mannen uit Baarn 4x in de Nederlandse Top 40, waaronder 2x in de top 10.
Na hun laatste hit in '67 droogde het succes plotseling volledig op. Bandleden kwamen en gingen en twee jaar later besloten ze er mee te stoppen. De leden gingen hun eigen weg en kwamen in onder andere Brainbox, Wild Romance en Ekseption terecht.
Dit was hun grootste hit:
991. Les Baroques - Such a Cad
[1966, #aw16, #hp8]
0
geplaatst: 15 mei 2022, 13:29 uur
Egbert Douwe 3
Calvin Harris & Dua Lipa 4
Tears for fears 6,2
Les Baraques 6,5
Calvin Harris & Dua Lipa 4
Tears for fears 6,2
Les Baraques 6,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.