MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

mijn eerste popidolen

9.5

Mud: 7,8

Mud - Dyna-Mite : 10

Die kleding, die pasjes... ik kan er úúren naar kijken.
Wel jammer van de zonnebril.

8

Grappig dat voor sommigen niets-aan-de-hand poprock uit de 70's toch een andere status heeft dan die uit de 00's. Ik vind beide wel geinig.

Avril - 7
Mud - 7

wavanbuuren
Titmeister schreef:
Grappig dat voor sommigen niets-aan-de-hand poprock uit de 70's toch een andere status heeft dan die uit de 00's. Ik vind beide wel geinig.

Avril - 7
Mud - 7

Precies dit.
Inclusief dito beoordeling.

7

Titmeister schreef:
Grappig dat voor sommigen niets-aan-de-hand poprock uit de 70's toch een andere status heeft dan die uit de 00's.

Tja, dat komt door de niet te onderschatten jeugdsentimentfactor

Die kleding, die pasjes, dan vind ik de boybands van tegenwoordig toch wel beter.

5,5

Finn schreef:
(quote)
Tja, dat komt door de niet te onderschatten jeugdsentimentfactor

Of dat het ene liedje om diverse andere redenen ook veel beter bevalt dan het ander.
Zo heb ik een zwak voor het werk van Chinn & Chapman, i.t.t. mijn aversie voor het werk van Stock, Aitken & Waterman die juist een zwarte deken over mijn jeugdsentiment gooiden. Kitcherige 70s glamrock vind ik wel leuker en lekkerder klinken dan puberpunkpop uit de 00's/10's, dat zeker.
En om Mud kan ik lachen. Durfden die boybands zich ook maar zo voor lul te zetten als Mud in hun pakjes: 't zou hun carrière de das omdoen, maar ik had er smakelijk om kunnen lachen. Dus als er tips zijn van boybands die zichzelf durven te relativeren - dan wel belachelijk te maken - in een videoclip, ik lees het graag.

Zo'n clip als Best Song Ever van 1D is natuurlijk veel professioneler, maar het komt op mij echt niet over alsof die jongens zichzelf erg serieus nemen.

7,38 plaatst Dyna-Mite op plek 160.

De Zweden Axel Hedfors en Sebastian Carmine Ingrosso zaten samen al in de Swedish House Maffia en vormden na het uiteengaan van die groep een nieuw duo.

Als duo-act scoorden de mannen 2 grote hits. Vandaag één van die hits:

1010. Axwell ∧ Ingrosso - More Than You Know

[2017, #aw23, #hp3]

Mud nog een 8,1

Arrie schreef:
Zo'n clip als Best Song Ever van 1D is natuurlijk veel professioneler, maar het komt op mij echt niet over alsof die jongens zichzelf erg serieus nemen.
Integendeel, ze willen júist geen rare fratsen aan hun lijf, dat lijkt mij de strekking van dat clipje. Maar het siert ze dat ze idd een poging tot humor in de clip brengen en zichzelf tot een 'femme fatale' en een 'übergay' transformeerden. De foto van The Village People zorgde zowaar nog voor een klein grinnikje.

1010. Axwell ∧ Ingrosso: 5

4

Swedish House Maffia heb ik altijd een passende naam gevonden voor deze act; vrij misdadig wat zij de housemuziek aan hebben gedaan

Axwell ^ Ingrosso: 5,5

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Integendeel, ze willen júist geen rare fratsen aan hun lijf, dat lijkt mij de strekking van dat clipje. Maar het siert ze dat ze idd een poging tot humor in de clip brengen en zichzelf tot een 'femme fatale' en een 'übergay' transformeerden. De foto van The Village People zorgde zowaar nog voor een klein grinnikje.

1010. Axwell ∧ Ingrosso: 5

Ik snap je punt, maar er zitten ook nog wat silly dance moves in, wat ik me ook wel herinner van andere clips. Hoe dan ook, het was maar een voorbeeld, ik heb in ieder geval niet het beeld dat de moderne boybands zichzelf wel serieus nemen, in het algemeen.

Ik hou zelf ook wel van een dergelijke houding dus wat dat betreft ben ik het met je eens.

7 prima track hoor

4.9

Dit komt altijd langs (of iets wat erop lijkt) als ik langs Q-music of 538 zap

4

Ast
Mud: 8,5
Axwell ∧ Ingrosso: 7,5

7

Leuk weetje over Swedish House Maffia, had geen idee dat die groep gestopt was (al kon ik het wel vermoeden vanwege lang niets van gehoord natuurlijk) en dat More Than You Know eraan gelinkt is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:34 uur

geplaatst: vandaag om 07:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.