MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5a: John Coltrane

zoeken in:
Ow, had 'm net opgehaald, maar je bent me voor Brownie.

2-0

Equinox zou bijna iedere andere battle winnen, maar niet deze. Het begint pijn te doen. Equinox, waarop Tyner begint met een op Mal Waldron gelijkende drone, Trane heerlijk cool soleert en de vibe het hele nummer lang onderkoeld, ingetogen, of hoe wil je het noemen, blijft. Hoe mooi terughoudendheid kan klinken hoor je hier. Anyway, byebye Equinox, want Ascension is gewoon extraterrastrial, simple as that.

Soledad
Ja Equinox is 1 van zijn allerbeste stukken uit de Atlantic periode. Ontzettend goed maar haalt het dan weer niet bij het monumentale Ascension.

3-0

Soledad
0-1

Beide erg goed maar eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Ik ga nu voor Sun ship, als ik om 23.00 dezelfde keuze moest maken was het waarschijnlijk de andere kant op gevallen.

1-2

2-4, Sun Ship is gewoon helemaal geweldig en ik hoop ook niet dat we op het eind met alle 3 delen van A Love Supreme zitten opgescheept. Een van de 3 is voor mij voldoende en dat is dus niet deze voor mij.

Ik had niet verwacht dat Sun Ship zo makkelijk zou winnen (of überhaupt zou winnen, maar bij mij speelde ook wel mee dat er al twee nummers van het verder fantastische A Love Supreme door waren)

Ronde drie, tot de 7:

1 Part II: Resolution (A Love Supreme, 1965) - Africa (Africa / Brass, 1961)
2 Wise One (Crescent, 1964) - Part I: Acknowledgement (A Love Supreme, 1965)
3 Ascension - Edition II (Ascension, 1966) - The Father and the Son and the Holy Ghost (Meditations, 1966)
4 Suite (Transition, 1970) - Sun Ship (Sun Ship, 1971)

3-0

Soledad
5-0

6-1

Soledad
Is zeven realistisch bij Trane?

Soledad schreef:

7-2

Soledad schreef:

ik mag hopen van wel, maar voor de zekerheid voeg ik een 24-uursregel toe: als er 24 uur niet is gestemd, dan gaat degene die voor staat door, dan wel degene die als eerste op een gelijke stand belandde.

Gedroomde finale: Wise one- Sun Ship, dan moet ik nog goed gaan nadenken welke ik kies trouwens.

2-1

3-1 voor Wise One, de allermooiste ballad van Coltrane without a doubt. Heb Crescent in mijn top 10 staan, dus extra reden om een nummer van dit album te pluggen en hoog te laten eindigen in deze KO.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:15 uur

geplaatst: vandaag om 06:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.