MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5a: John Coltrane

zoeken in:

1-4

Coltrane was wel een beetje de Drake van de jaren '60 he, wat jij Johnny Marr

aerobag schreef:
1-4

Coltrane was wel een beetje de Drake van de jaren '60 he, wat jij Johnny Marr

Hahaha, je lacht, maar eigenlijk wel. Bracht ook elk jaar een album uit. Johnny Coltrane had vast ook alle Spotify-records aan diggelen geslagen (als ie nog geleefd had).

Sun Ship natuurlijk, 1-5.

15 Mister P.C. (Giant Steps, 1960) - Part II: Resolution (A Love Supreme, 1965)

En meteen, nu iedereen toch alweer naar bed is, de 0-1 voor Part II, het mooiste deel van de Love Supreme Suite wat mij betreft.

Nachtplaatje

0-2

0-3 tja

0-4

Soledad
0-5

Al blijft Mr. PC voor mij het hoogtepunt van het toch geweldige Giant Steps. Tegenover Resolution blijft ie echter niet overeind.

Inderdaad.

0-2

0-3

0-5 maar ik vind 'Summertime' ook erg mooi, hoor.

Bonggg einde eerste ronde.

Shit, wilde er net 1-4 van maken. Ben niet zo heel kapot van Interstellar Space, Coltrane alleen begeleid door Ali, maar goed, kan er wel mee dealen hoor.

En nu?

2-0

Soledad
3-0

3-1 nipt

3-2 ruim

3-3

Soledad
Ik denk dat we tot de 5 moeten blijven gaan

Ja, misschien wel, maar zolang we de vier niet halen maakt dat ook niet veel uit

Soledad
Ik vind eigenlijk dat mijn stem 2x hoort te tellen omdat ik moderator ben

Ik kan me best voorstellen dat Meditations zelfs voor open-minded jazzluisteraars een taai stuk is, vooral de geluidsorkaan van 12 minuten aan het begin die hier de keuze is. Het blijft me persoonlijk wel boeien, terwijl op 'Blue Train' eigenlijk alleen de solo van Lee Morgan me écht de oren doet spitsen.

4-3

Nu is dus de keuze aan Pim of hij de macht grijpt of de KO nog een paar uur laat staan. Sterkte met die keuze, ik kan me voorstellen dat het ook niet aantrekkelijk is om in een situatie te komen waarin je een ban moet uitdelen aan alle Coltrane-liefhebbers op Musicmeter.

Soledad
Ik zal eerst door middel van dit topic al mijn tegenstanders in kaart brengen om ze vervolgens allemaal 1 voor 1 uit te schakelen

Ik deel je mening over Meditiations. Blue Train is echt een uitstekende hard bop plaat maar valt toch in het niet bij het vernieuwende, spirituele en mega intense Meditations. Sanders is in vorm maar vooral de dubbele drums met Ali in je ene oor en Jones in de ander. Het blijft een waanzinnige luisterervaring.

5-3 dus. 8 deelnemers hebben een stem uitgebracht, klaar dan nu toch?

Met de volgende doe ik overigens niet mee, soort van Sophie's choice is dat. Wil 'm niet eens klaar zetten voor jullie. Wie heeft dat verzonnen?

6-3

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.