MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5a: John Coltrane

zoeken in:
Soledad
Pfff dit is inderdaad een hele lastige hoor. Maar Wise One blijft een grote favoriet. Die opbouw.... magisch gewoon.
0-1

Het nummer dat deze wint, is mijn nummer 1, denk ik...

0-2

Mjah, ik behoud me het recht voor in een volgende ronde tegen Wise One te stemmen

Overigens is het enige nummer uit de jaren vijftig dat de eerste ronde wist te overleven, inmiddels dus ook uitgeschakeld.

Brunniepoo schreef:
Mjah, ik behoud me het recht voor in een volgende ronde tegen Wise One te stemmen

Niet stoer, Brunniepoo, zonnebrilletje maar even weggelaten.... Ik heb allang in de gaten dat hier vooral fans van de latere, free jazz spelende Coltrane aan het stemmen zijn. Mijn favoriete periode is toch wel begin tot midden jaren '60, waar Coltrane en Crescent midden in vallen. Het zij zo.

Ter overweging, even serieus; Ik zou het schandalig vinden als niet een nummer van het klassieke kwartet deze KO gaat winnen, want dan begrijpen jullie er niks van wat mij betreft.

Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik er verstand van heb... De periode die jij noemt kan ik ook zéér goed waarderen. Alleen de periode daarna dus nog net even beter.

Soledad
Haha prachtig statement Tony maar volgens mij begrijp je er zelf niets van... maar inderdaad even serieus: ieder z’n ding.

Valt ook wel mee, volgens mij, als 'Om' nu 'Equinox' had verslagen of 'India' was verslagen tegen 'Expression' was ik het meer met je eens geweest. Het enige echte baalmoment van de eerste ronde was 'Olé', maar 'Ascension' is wel echt monumentaal. Hoort ook bij een KO dat er soms rotkeuzes tussen zitten.

'Wise One' wint deze op elegantie. 3-0

Laten we daar om verwarring te voorkomen maar even 0-3 van maken

Inderdaad, excuus.

Sandokan-veld schreef:
Valt ook wel mee, volgens mij, als 'Om' nu 'Equinox' had verslagen of 'India' was verslagen tegen 'Expression' was ik het meer met je eens geweest.

Point taken.

Probeerde alleen het verdere verloop van deze KO een beetje in mijn voordeel te beïnvloeden, maar weinig kans met die eigenwijze donders van een Soledad en Sandokan-veld in ons midden en als ook Brunniepoo not impressed is, moet ik het maar aan de Goden overlaten welk nummer van deze God uiteindelijk gaat winnen. Als het maar niet dat ding met Ali is, want dan vraag ik een ban aan voor jullie allemaal!

Soledad
Dat ding met Ali.... Hij durft wel die Tony

Hahaha

Nu we toch aan het zeuren zijn, mijn favoriet 'Chasing the Trane' doet niet eens méé.

1-4

Soledad schreef:
Dat ding met Ali.... Hij durft wel die Tony

Geintje Soledad, ben een beetje aan het plagen, meer niet, okee? Als jij dat uiteindelijk het mooiste nummer van deze rally vindt, prima. Zullen we hierna een Billy Harper KO doen?

In het zicht van de roemloze uitschakeling, toch maar 2-5, het nummer heet toch niet voor niks zo???

Soledad
vigil kun jij de doorslag geven?

Ja, kan ik. Is overigens ook gewoon mijn keuze

3-6

Soledad
1-0

My Favorite Things behoort zeker tot zijn mijlpalen alleen niet deze versie.

3-1

3-3

Ook met Soledad ben ik het soms oneens.

4-3

5-3

5-4, kom op nou! My Favorite Things in any versie!! (alhoewel, die versie van 57 minuten uit Japan, nee, bedankt).

Gast
geplaatst: vandaag om 04:50 uur

geplaatst: vandaag om 04:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.