Muziek / Muziekgames / Variant 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 31 januari 2022, 14:53 uur
Ach, ik vind het altijd bijna onmogelijk om dit soort lijstjes samen te stellen. Daarom kies ik altijd voor de ‘associatieve methode’. Ik kies voor een track die absoluut in mijn lijstje moet staan en stel de rest van de lijst willekeurig/associatief samen en als ik daarbij op een dood spoor kom, dan doen de a.i. van YouTube en Spotify vaak wel aardige voorstellen om me weer op weg te helpen.
Dat levert iedere keer weer een andere playlist op en ach het is ook zo betrekkelijk/arbitrair. Waarom Nick Drake wel en Elliott Smith niet en waarom Portishead in plaats van Lamb.
Pas achteraf merk je dat je bepaalde tracks vergeten bent. Dit keer was dat bijvoorbeeld Sun Kil Moon’s ‘Carry me Ohio’.
Wel jammer dat een band als ‘The Red House Painters’ de cut niet haalde die hadden het voor mij wel verdiend, dus daar zal ik volgende keer dan maar mee beginnen.
Ik verwacht overigens niet dat ik veel van mijn nominaties in de eindlijst tegenkom en misschien is dat maar goed ook, want veel van wat hierboven/-onder genoemd wordt, hoort m.i. nu toch wel echt tot wat nu al behoorlijk ‘platgedraaid’ is …
Dat levert iedere keer weer een andere playlist op en ach het is ook zo betrekkelijk/arbitrair. Waarom Nick Drake wel en Elliott Smith niet en waarom Portishead in plaats van Lamb.
Pas achteraf merk je dat je bepaalde tracks vergeten bent. Dit keer was dat bijvoorbeeld Sun Kil Moon’s ‘Carry me Ohio’.
Wel jammer dat een band als ‘The Red House Painters’ de cut niet haalde die hadden het voor mij wel verdiend, dus daar zal ik volgende keer dan maar mee beginnen.
Ik verwacht overigens niet dat ik veel van mijn nominaties in de eindlijst tegenkom en misschien is dat maar goed ook, want veel van wat hierboven/-onder genoemd wordt, hoort m.i. nu toch wel echt tot wat nu al behoorlijk ‘platgedraaid’ is …
0
geplaatst: 31 januari 2022, 14:55 uur
Hm heb ik niet op Nuxx gestemd? zal als een van de laatste afgevallen zijn dan.
Maar ja zo gaat het bij de radio 2 top 2000 ook, als ik lijstjes van anderen zie 'oh die had ik ook wel gewild' maar ja dan moet er een ander weer af en welke dan? Nadeel van dit topic is dat ik niet stiekem 2 lijsten kan insturen
Maar ja zo gaat het bij de radio 2 top 2000 ook, als ik lijstjes van anderen zie 'oh die had ik ook wel gewild' maar ja dan moet er een ander weer af en welke dan? Nadeel van dit topic is dat ik niet stiekem 2 lijsten kan insturen

0
geplaatst: 31 januari 2022, 15:08 uur
remcodulac schreef:
Als we dit experiment een vervolg geven (ik ben voor), dan moeten we misschien iedereen minstens 50 nummers laten kiezen. Komt er wat meer schifting in de lijst.
Ik verwacht niet dat dat jullie ‘probleem’ oplost …Als we dit experiment een vervolg geven (ik ben voor), dan moeten we misschien iedereen minstens 50 nummers laten kiezen. Komt er wat meer schifting in de lijst.
1
geplaatst: 31 januari 2022, 15:10 uur
PB 82 schreef:
Die had één stem.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 15:11 uur
ranja schreef:
Als je "broer" of "zus" een MuMe-account heeft, kan dat wel

0
geplaatst: 31 januari 2022, 15:12 uur
Teunnis schreef:
[
Depeche Mode - Enjoy the Silence
[...]
Everything Counts, Stripped en Walking in My Shoes werden allen ook eenmaal genoemd
[
Depeche Mode - Enjoy the Silence
[...]
Everything Counts, Stripped en Walking in My Shoes werden allen ook eenmaal genoemd
Guilty wat de laatste betreft

2
geplaatst: 31 januari 2022, 15:12 uur
Ik ben jaloers … is er tenminste een deelnemer/deelneemster die Mark niet is vergeten … Chapeau! Uiteindelijk valt alles toch nog mee … Alles sal regkom …!
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 januari 2022, 18:56 uur
aERodynamIC schreef:
En ik de eerste.
En ik de middelste, zoals sommigen wellicht al vermoedden.En ik de eerste.
Zo blijft er ook weinig te raden over.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 19:17 uur
Casartelli schreef:
Zo blijft er ook weinig te raden over.
(quote)
(quote)
En ik de middelste, zoals sommigen wellicht al vermoedden.Zo blijft er ook weinig te raden over.
En blijven hoge scores uit...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 januari 2022, 19:21 uur
Nou, wat heet... Enjoy the Silence, Everything Counts, Stripped en Walking in My Shoes allemaal 303e. Je zou voor minder...
0
geplaatst: 31 januari 2022, 19:35 uur
Teunnis schreef:
Nog even alle users die een lijstje hebben ingezonden in het zonnetje zetten. Dit waren de helden:
Nog even alle users die een lijstje hebben ingezonden in het zonnetje zetten. Dit waren de helden:
SBube ontbrak nog in dit lijstje, maar gelukkig heb ik zijn inzending wel meegenomen in de uitslag. Dat maakt trouwens dat we precies tot vijftig ingezonden lijstjes zijn gekomen.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 20:57 uur
David Bowie is een van mijn favoriete artiesten. Maar in een nummer Top 35 komt hij toch net niet voor bij mij. Echter als ik een Top 1000 zou insturen dan zou hij wellicht mijn meest genoemde artiest zijn.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 23:06 uur
PB 82 schreef:
(quote)
Ik ben jaloers … is er tenminste een deelnemer/deelneemster die Mark niet is vergeten … Chapeau! Uiteindelijk valt alles toch nog mee … Alles sal regkom …! Bedankt
volgende keer niet vergeten..
1
geplaatst: 1 februari 2022, 00:25 uur
https://i.ibb.co/ZK1JhBK/302-123.png
We gaan van de start met de eindlijst met enkel nummers die minstens twee keer op een lijstje zijn gezet. Te beginnen met de nummers die exact tweemaal genoemd werden. Deze nummers eindigen op de plekken 123 t/m 302. Allemaal ex aequo, want buiten het aantal noteringen is er verder geen manier om de nummers verder te rangschikken.
We zetten even meteen de pijnlijke beurt van David Bowie door. Met de volgende vier nummers houden we nog maar één nummer over van Bowie hoger in de eindlijst.
David Bowie - Ashes to Ashes
Jaar: 1980
Album: Scary Monsters (And Super Creeps)
Label: RCA
Land: Verenigd Koninkrijk
Genre: Art Pop
MML 2021: 106e
In een ver verleden een MuMeLadder-finalist, maar de laatste jaren in de subtop, net als hier.
David Bowie - Lazarus
Jaar: 2015
Album: ★
Label: ISO
Genre: Art Rock
MML 2021: 264e
In een wat minder ver verleden een MuMeLadder-finalist, maar toch wel wat weggezakt in de MuMeLadder Top 2000.
David Bowie - Sound and Vision
Jaar: 1977
Album: Low
Label: RCA Victor
MML 2021: 174e
Eentje van Bowie die - zo uit mijn hoofd - heel wat constanter presteert in de MuMeLadder Top 2000.
David Bowie - Station to Station
Jaar: 1976
Album: Station to Station
MML 2021: 101e
En ook Station to Station is niet de hoogst geklasseerde Bowie. Maar welke dan wel?
We gaan van de start met de eindlijst met enkel nummers die minstens twee keer op een lijstje zijn gezet. Te beginnen met de nummers die exact tweemaal genoemd werden. Deze nummers eindigen op de plekken 123 t/m 302. Allemaal ex aequo, want buiten het aantal noteringen is er verder geen manier om de nummers verder te rangschikken.
We zetten even meteen de pijnlijke beurt van David Bowie door. Met de volgende vier nummers houden we nog maar één nummer over van Bowie hoger in de eindlijst.
David Bowie - Ashes to Ashes
Jaar: 1980
Album: Scary Monsters (And Super Creeps)
Label: RCA
MML 2021: 106e
In een ver verleden een MuMeLadder-finalist, maar de laatste jaren in de subtop, net als hier.
David Bowie - Lazarus
Jaar: 2015
Album: ★
Label: ISO
MML 2021: 264e
In een wat minder ver verleden een MuMeLadder-finalist, maar toch wel wat weggezakt in de MuMeLadder Top 2000.
David Bowie - Sound and Vision
Album: Low
MML 2021: 174e
Eentje van Bowie die - zo uit mijn hoofd - heel wat constanter presteert in de MuMeLadder Top 2000.
David Bowie - Station to Station
Jaar: 1976
Album: Station to Station
MML 2021: 101e
En ook Station to Station is niet de hoogst geklasseerde Bowie. Maar welke dan wel?
2
geplaatst: 1 februari 2022, 00:32 uur
Hoe doen de Nederlandse inzendingen het voorlopig? Laten we snel kijken!
Boudewijn de Groot - Eva
Jaar: 1967
Album: Picknick
Label: Decca
Land: Nederland
Genre: Psychedelic Pop
MML 2021: 1820e
Vier nummers werden er in totaal genoemd van één van Nederlands grootste artiesten. De Reiziger en Naast Jou bleven steken op één notering. De kundige rekenaar weet dan dat we er nog één tegoed hebben.
Golden Earring - Twilight Zone
Jaar: 1982
Album: Cut
Label: Mercury
Genre: Pop Rock
MML 2021: 772e
Over grote Nederlandse artiesten gesproken... Dit is wel het enige nummer van ze die genoemd werd.
Klein Orkest - Over de Muur
Jaar: 1984
Album: Later Is Al Lang Begonnen
Label: Polydor
Genre: Nederpop
MML 2021: 226e
We blijven in de wat oudere Nederlandse vijver. Het mag een verrassing heten dat ook hier geldt dat dit de enige notering is van de betreffende artiest
The Nits - Nescio
Jaar: 1983
Album: Omsk
Label: CBS
MML 2021: 687e
82-83-84... Nee, Simple Minds komen nog niet in deze ronde. Het is weer een product uit de "eighties" van eigen bodem.
Boudewijn de Groot - Eva
Jaar: 1967
Album: Picknick
Label: Decca
Genre: Psychedelic Pop
MML 2021: 1820e
Vier nummers werden er in totaal genoemd van één van Nederlands grootste artiesten. De Reiziger en Naast Jou bleven steken op één notering. De kundige rekenaar weet dan dat we er nog één tegoed hebben.
Golden Earring - Twilight Zone
Jaar: 1982
Album: Cut
Label: Mercury
Genre: Pop Rock
MML 2021: 772e
Over grote Nederlandse artiesten gesproken... Dit is wel het enige nummer van ze die genoemd werd.
Klein Orkest - Over de Muur
Album: Later Is Al Lang Begonnen
Genre: Nederpop
MML 2021: 226e
We blijven in de wat oudere Nederlandse vijver. Het mag een verrassing heten dat ook hier geldt dat dit de enige notering is van de betreffende artiest
The Nits - Nescio
Album: Omsk
Label: CBS
MML 2021: 687e
82-83-84... Nee, Simple Minds komen nog niet in deze ronde. Het is weer een product uit de "eighties" van eigen bodem.
3
geplaatst: 1 februari 2022, 00:39 uur
En dan maken we een bruggetje naar onze Zuiderburen. Meestal een maatje te groot voor ons.
dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me)
Jaar: 1994
Album: Worst Case Scenario
Label: Bang!
Land: België
Genre: Alternative Rock
MML 2021: 147e
dEUS - Nothing Really Ends
Jaar: 2001
Album: Pocket Revolution
Label: Universal
Genre: Chamber Pop
MML 2021: 237e
dEUS - Suds & Soda
MML 2021: 406e
Meteen drie! En dan komt er zelfs nog één op een later moment langs. Drie keer raden welke...
Gorky - Ooit Was Ik een Soldaat
Jaar: 1992
Album: Boterhammen
Label: Virgin
Genre: Acoustic Rock
MML 2021: niet
Gorky kan natuurlijk ook niet ontbreken wat betreft Belgische vertegenwoordiging. Mia is de grote hit, zou die nog hoger staan of mist de meervoudige Tijdloze 100-winnaar de boot?
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
Jaar: 2012
Album: Ploegsteert
Label: Het Zesde Metaal
MML 2021: 1778e
En gelukkig is er ook nog plaats voor Het Zesde Metaal. En - naar mijn mening - terecht dat dit plaatsje voor Ge Zwiegt is. Ploegsteert bleef steken op één notering.
dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me)
MML 2021: 147e
dEUS - Nothing Really Ends
Jaar: 2001
Album: Pocket Revolution
Label: Universal
MML 2021: 237e
dEUS - Suds & Soda
MML 2021: 406e
Meteen drie! En dan komt er zelfs nog één op een later moment langs. Drie keer raden welke...
Gorky - Ooit Was Ik een Soldaat
Album: Boterhammen
Label: Virgin
Genre: Acoustic Rock
Gorky kan natuurlijk ook niet ontbreken wat betreft Belgische vertegenwoordiging. Mia is de grote hit, zou die nog hoger staan of mist de meervoudige Tijdloze 100-winnaar de boot?
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
Album: Ploegsteert
Label: Het Zesde Metaal
MML 2021: 1778e
En gelukkig is er ook nog plaats voor Het Zesde Metaal. En - naar mijn mening - terecht dat dit plaatsje voor Ge Zwiegt is. Ploegsteert bleef steken op één notering.
2
geplaatst: 1 februari 2022, 00:55 uur
Wat heeft de Europese Unie in deze regionen nog meer te bieden? We gaan ze per land af.
Extrawelt - Soopertrack
Jaar: 2005
Album: non-album single
Label: Border Community
Land: Duitsland
Genre: Tech House
Nils Frahm - Says
Jaar: 2013
Album: Spaces
Label: Erased Tapes
Genre: Minimalism
MML 2021: 651e
Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety
Jaar: 1988
Album: Ancient Heart
Label: WEA
Genre: Sophisti-Pop
MML 2021: 776e
Duitsland is voorlopig goed bezig met drie nummers. Waarvan twee hele dikke persoonlijke favorieten, waarop ik gehoopt had, maar geen vanzelfsprekendheden vond. Soopertrack stond niet eens in de keuzelijst. Twist in My Sobriety is volgens mij al jaren een zekerheidje in de MuMeLadder Top 2000 en dus ook hier terug te vinden.
AIR - La Femme d'Argent
Jaar: 1998
Album: Moon Safari
Label: Source
Land: Frankrijk
Genre: Downtempo
MML 2021: 1179e
Cerrone - Supernature
Album: Cerrone 3: Supernature
Label: Malligator
Genre: Euro-Disco
Serge Gainsbourg - Melody
Jaar: 1971
Album: Histoire de Melody Nelson
Label: Philips
Ook Frankrijk mag er alvast drie opschrijven. Waarvan twee nummers niet de MuMeLadder Top 2000 van 2021 hebben gehaald, maar dus hier wel mogen schitteren. En La Femme d'Argent is volgens mij ook geen zekerheidje. Overigens hebben we met Melody nu al twee nummers die als vrije keuzes zijn ingestroomd. (En bij een volgende editie zet ik alle nummers met minstens twee noteringen in de keuzelijst.)
Björk - Jóga
Jaar: 1997
Album: Homogenic
Label: One Little Indian
Land: IJsland
MML 2021: 296e
Iets verder van huis nu, naar IJsland. Van IJsland mag je toch wel wat verwachten. Dat we er hier nog maar één tegenkomen, zegt nog niet zoveel: stellen ze massaal teleur of komt er nog flink wat aan in de volgende rondes?
Mr. Flagio - Take a Chance
Label: Squish
Land: Italië
Genre: Italo-Disco
Ook uit Italië komt er eentje verrassend bovendrijven wanneer je het vergelijkt met de MuMeLadder Top 2000. En ook hier een dik persoonlijke favoriet, al kwam deze net niet tot mijn persoonlijke lijst.
Madrugada - The Kids Are on High Street
Album: The Deep End
Label: EMI
Land: Noorwegen
MML 2021: 324e
Voor Noorwegen is het vooral opluchting dat het niet op een deceptie uitdraait en ze er in ieder geval ééntje hebben met genoeg stemmen hebben. Nu de vraag, hebben ze nog meer in de tank? Je zou zeggen dat het moet kunnen...
ABBA - Eagle
Album: The Album
Label: Polar
Land: Zweden
Genre: Progressive Pop
MML 2021: 1259e
First Aid Kit - Emmylou
Album: The Lion's Roar
Label: Wichita
Genre: Americana
MML 2021: 678e
First Aid Kit - The Lion's Roar
Jaar: 2011
Genre: Indie Folk
MML 2021: 1464e
Zweden kan natuurlijk niet ontbreken op een muziekfeestje. En ABBA al helemaal niet. Wel de enige van ABBA die zo ver komt, want buiten één notering voor Take a Chance on Me bleef het angstvallig stil. Waar is Onweerwolf als je hem nodig hebt? Bij de zusjes Söderberg kan de vlag uit, want twee van hun drie MuMeLadder Top 2000-noteringen zitten bij de beste 302 in deze variant.
Extrawelt - Soopertrack
Label: Border Community
Genre: Tech House
Nils Frahm - Says
Jaar: 2013
Album: Spaces
Label: Erased Tapes
Genre: Minimalism
MML 2021: 651e
Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety
Jaar: 1988
Album: Ancient Heart
Label: WEA
Genre: Sophisti-Pop
MML 2021: 776e
Duitsland is voorlopig goed bezig met drie nummers. Waarvan twee hele dikke persoonlijke favorieten, waarop ik gehoopt had, maar geen vanzelfsprekendheden vond. Soopertrack stond niet eens in de keuzelijst. Twist in My Sobriety is volgens mij al jaren een zekerheidje in de MuMeLadder Top 2000 en dus ook hier terug te vinden.
AIR - La Femme d'Argent
Jaar: 1998
Album: Moon Safari
Label: Source
Genre: Downtempo
MML 2021: 1179e
Cerrone - Supernature
Album: Cerrone 3: Supernature
Label: Malligator
Genre: Euro-Disco
Serge Gainsbourg - Melody
Album: Histoire de Melody Nelson
Ook Frankrijk mag er alvast drie opschrijven. Waarvan twee nummers niet de MuMeLadder Top 2000 van 2021 hebben gehaald, maar dus hier wel mogen schitteren. En La Femme d'Argent is volgens mij ook geen zekerheidje. Overigens hebben we met Melody nu al twee nummers die als vrije keuzes zijn ingestroomd. (En bij een volgende editie zet ik alle nummers met minstens twee noteringen in de keuzelijst.)
Björk - Jóga
Jaar: 1997
Album: Homogenic
Label: One Little Indian
Land: IJsland
MML 2021: 296e
Iets verder van huis nu, naar IJsland. Van IJsland mag je toch wel wat verwachten. Dat we er hier nog maar één tegenkomen, zegt nog niet zoveel: stellen ze massaal teleur of komt er nog flink wat aan in de volgende rondes?
Mr. Flagio - Take a Chance
Label: Squish
Land: Italië
Genre: Italo-Disco
Ook uit Italië komt er eentje verrassend bovendrijven wanneer je het vergelijkt met de MuMeLadder Top 2000. En ook hier een dik persoonlijke favoriet, al kwam deze net niet tot mijn persoonlijke lijst.
Madrugada - The Kids Are on High Street
Album: The Deep End
Land: Noorwegen
MML 2021: 324e
Voor Noorwegen is het vooral opluchting dat het niet op een deceptie uitdraait en ze er in ieder geval ééntje hebben met genoeg stemmen hebben. Nu de vraag, hebben ze nog meer in de tank? Je zou zeggen dat het moet kunnen...
ABBA - Eagle
Album: The Album
Label: Polar
Genre: Progressive Pop
MML 2021: 1259e
First Aid Kit - Emmylou
Genre: Americana
MML 2021: 678e
First Aid Kit - The Lion's Roar
Jaar: 2011
Genre: Indie Folk
MML 2021: 1464e
Zweden kan natuurlijk niet ontbreken op een muziekfeestje. En ABBA al helemaal niet. Wel de enige van ABBA die zo ver komt, want buiten één notering voor Take a Chance on Me bleef het angstvallig stil. Waar is Onweerwolf als je hem nodig hebt? Bij de zusjes Söderberg kan de vlag uit, want twee van hun drie MuMeLadder Top 2000-noteringen zitten bij de beste 302 in deze variant.
0
geplaatst: 1 februari 2022, 01:13 uur
Voor het slapen gaan nog de exoten op deze plekken in de eindranking. Morgen wachten de Angelsaksische landen op ons.
Chico Buarque - Construção
Album: Construção
Land: Brazilië
Genre: MPB
Hoera, Brazilië staat er in! En ook nog eens met dit prijsnummer. En er komen best veel nummers als vrije keuze in de eindlijst, want ook Construção heeft nog nooit in de MuMeLadder Top 2000 gestaan.
Fishmans - Long Season
Jaar: 1996
Album: Long Season
Land: Japan
Genre: Neo-Psychedelia
Alweer een nummer dat nog nooit de MuMeLadder Top 2000 heeft gehaald. Het was ook enigszins te verwachten dat de exotische nummers zouden gaan stunten, want er schijnt op MusicMeter een sekte te ontstaan die alles uit dit soort landen op het blinde af vereert. Mafketels...
Cesária Évora - Sodade
Album: Miss Perfumado
Label: Lusafrica
Land: Kaapverdië
Genre: Morna
MML 2021: 794e
Waarschijnlijk is Kaapverdië het meest exotische land in deze lijst, maar dat Sodade hier staat is een minder grote verrassing dan de voorgaande twee nummers. Sodade staat namelijk al sinds 2012 in de MuMeLadder Top 2000.
The Chills - Heavenly Pop Hit
Jaar: 1990
Album: Submarine Bells
Label: Flying Nun
Land: Nieuw-Zeeland
Genre: Jangle Pop
The Chills - Pink Frost
Album: Kaleidoscope World
Genre: Indie Pop
MML 2021: 1103e
Een dubbele notering voor deze band uit Nieuw-Zeeland. Pink Frost is een vaste waarde in de MuMeLadder Top 2000, maar wel eentje die soms op het randje van uitschakeling balanceert. Heavenly Pop Hit gaat daar dikwijls overheen, maar heeft zowel in het recente verleden als het verre verleden wel eens die lijst gehaald.
Fela Ransome Kuti & The Afrika 70 - Gentleman
Jaar: 1973
Album: Gentleman
Land: Nigeria
Genre: Afrobeat
MML 2021: 255e
Als we het over muziek uit exotische landen hebben mag Fela Kuti natuurlijk niet ontbreken en ik ben erg blij dat hij erin staat. Op mijn lijstje kwam ik hiervoor net wat plekken te kort.
Chico Buarque - Construção
Album: Construção
Land: Brazilië
Genre: MPB
Hoera, Brazilië staat er in! En ook nog eens met dit prijsnummer. En er komen best veel nummers als vrije keuze in de eindlijst, want ook Construção heeft nog nooit in de MuMeLadder Top 2000 gestaan.
Fishmans - Long Season
Jaar: 1996
Album: Long Season
Land: Japan
Genre: Neo-Psychedelia
Alweer een nummer dat nog nooit de MuMeLadder Top 2000 heeft gehaald. Het was ook enigszins te verwachten dat de exotische nummers zouden gaan stunten, want er schijnt op MusicMeter een sekte te ontstaan die alles uit dit soort landen op het blinde af vereert. Mafketels...
Cesária Évora - Sodade
Album: Miss Perfumado
Label: Lusafrica
Land: Kaapverdië
Genre: Morna
MML 2021: 794e
Waarschijnlijk is Kaapverdië het meest exotische land in deze lijst, maar dat Sodade hier staat is een minder grote verrassing dan de voorgaande twee nummers. Sodade staat namelijk al sinds 2012 in de MuMeLadder Top 2000.
The Chills - Heavenly Pop Hit
Jaar: 1990
Album: Submarine Bells
Genre: Jangle Pop
The Chills - Pink Frost
Album: Kaleidoscope World
Genre: Indie Pop
MML 2021: 1103e
Een dubbele notering voor deze band uit Nieuw-Zeeland. Pink Frost is een vaste waarde in de MuMeLadder Top 2000, maar wel eentje die soms op het randje van uitschakeling balanceert. Heavenly Pop Hit gaat daar dikwijls overheen, maar heeft zowel in het recente verleden als het verre verleden wel eens die lijst gehaald.
Fela Ransome Kuti & The Afrika 70 - Gentleman
Jaar: 1973
Album: Gentleman
Land: Nigeria
Genre: Afrobeat
MML 2021: 255e
Als we het over muziek uit exotische landen hebben mag Fela Kuti natuurlijk niet ontbreken en ik ben erg blij dat hij erin staat. Op mijn lijstje kwam ik hiervoor net wat plekken te kort.
0
geplaatst: 1 februari 2022, 07:18 uur
Administratief gezien komt Tikaram inderdaad uit Duitsland. Maar ze is wel gewoon Britse. Ze werd geboren in Duitsland omdat omdat vader op dat moment namens het Britse leger (tijdelijk) in Duitsland gestationeerd was.
0
geplaatst: 1 februari 2022, 08:42 uur
vigil schreef:
Administratief gezien komt Tikaram inderdaad uit Duitsland. Maar ze is wel gewoon Britse. Ze werd geboren in Duitsland omdat omdat vader op dat moment namens het Britse leger (tijdelijk) in Duitsland gestationeerd was.
Haar Aziatische vader. Getrouwd met haar Aziatische moeder. En tot mijn schande was ik haar vergeten in mijn lijst
#inwiththeasianladies
0
geplaatst: 1 februari 2022, 09:00 uur
Nog geen Smiths gezien, nog geen Radiohead, nog geen Cure, nog geen R.E.M. Zijn we daar wel allemaal voor dezelfden gegaan?
0
geplaatst: 1 februari 2022, 09:05 uur
Eh...er ontbreken er uiteindelijk 3 vd 4 die je hier noemt in mijn lijstje 

0
geplaatst: 1 februari 2022, 09:13 uur
Ik heb 3 vd 4 dan weer wel.
Maar ze zullen alle vier nog wel meerdere keren langskomen.
Maar ze zullen alle vier nog wel meerdere keren langskomen.
1
geplaatst: 1 februari 2022, 09:29 uur
Als het een artiestenlijst zou zijn geweest hadden ze alle 4 gewoon in de top 20, wellicht zelfs top 15 gestaan, maar met individuele nummers dus niet.
0
geplaatst: 1 februari 2022, 11:15 uur
Ik heb de verkeerde laptop meegenomen, dus de volgende update is pas aan het eind van de middag.
0
geplaatst: 1 februari 2022, 11:21 uur
johan de witt schreef:
Nog geen Smiths gezien, nog geen Radiohead, nog geen Cure, nog geen R.E.M. Zijn we daar wel allemaal voor dezelfden gegaan?
De volgende update is alles uit het VK, de VS, Canada, Australië en Ierland met twee stemmen. (David Bowie hebben we als enige daarvan al gehad, omdat Bowie het meest opmerkelijke resultaat heeft.)
0
geplaatst: 2 februari 2022, 14:19 uur
Teunnis schreef:
Ik heb de verkeerde laptop meegenomen, dus de volgende update is pas aan het eind van de middag.
Deze middag?
0
geplaatst: 2 februari 2022, 14:59 uur
Precies. Dat bedoelde ik al die tijd al...
Ik heb ze klaarstaan, maar nu nog even focus op werk.
Ik heb ze klaarstaan, maar nu nog even focus op werk.
1
geplaatst: 2 februari 2022, 15:39 uur
Verbazingwekkend dat Mr. Flagio & Cerrone niet in de MuMeladder staan....
Blij met de helden die deze 2 platen in hun Top 35 hadden staan.
Blij met de helden die deze 2 platen in hun Top 35 hadden staan.
* denotes required fields.