Muziek / Muziekgames / Variant 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 13:50 uur
Stem voor de Top 2000
Welke plaat mag niet ontbreken in de lijst? Selecteer minimaal 5 en maximaal 35 nummers en stuur dit via een pm naar mij.
Zoek een nummer of ga voor een vrije keuze.
Stem tot ergens in december (nog te bepalen).
Welke plaat mag niet ontbreken in de lijst? Selecteer minimaal 5 en maximaal 35 nummers en stuur dit via een pm naar mij.
Zoek een nummer of ga voor een vrije keuze.
Stem tot ergens in december (nog te bepalen).
2
geplaatst: 26 augustus 2021, 13:52 uur
Zodra de enige echte Top 2000 een datum heeft, zal ik de deadline ook hier bekend maken. Dan zal ik nogmaals iedereen taggen.
123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aerobag , aERodynamIC , andré , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dumb_helicopter , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , musicfriek , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , remcodulac , Reijersen , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux ,yeahyeahyeah , Zack
123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aerobag , aERodynamIC , andré , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dumb_helicopter , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , musicfriek , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , remcodulac , Reijersen , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux ,yeahyeahyeah , Zack
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 13:55 uur
Dus de keuzelijst van deze top 2000 zijn de nummers die dit jaar in de ladder meedoen/meededen? Leuk, ik stuur zeker nog een lijstje in!
1
geplaatst: 26 augustus 2021, 13:56 uur
Dat wil ik je wel doen laten geloven, maar uiteindelijk blijkt dat je ook gewoon 35 nummers als vrije keuze mag selecteren.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 14:06 uur
Wat ik me wel afvraag, is als je max. 35 nummers kunt insturen er maar 3500 nummers worden ingestuurd als er 100 deelnemers zijn (wat al best veel is), gezien er wel zullen zijn, die dezelfde nummers zullen insturen (lijkt me zelfs logisch), vraag ik me af of je een top 2000 gaat kunnen vullen.
1
geplaatst: 26 augustus 2021, 14:09 uur
Ik werd getagd in iets met als titel "Variant", dus ik werd al enthousiast 

4
geplaatst: 26 augustus 2021, 14:20 uur
TornadoEF5 schreef:
Wat ik me wel afvraag, is als je max. 35 nummers kunt insturen er maar 3500 nummers worden ingestuurd als er 100 deelnemers zijn (wat al best veel is), gezien er wel zullen zijn, die dezelfde nummers zullen insturen (lijkt me zelfs logisch), vraag ik me af of je een top 2000 gaat kunnen vullen.
Gretz heeft rond deze tijd meestal plots tien broers en zussen. Die willen vast ook meestemmen. Nee, alle gekheid op een stokje, hier kan ik de parallel niet doorzetten. Het zij zo, we zien wel waar het schip strandt.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 14:30 uur
Dus (aangezien je ook mag selecteren uit de MuMeLadder) het wordt niet echt een SnobLadder 2000 in de zin van ... deze nummers ontbreken nu in de MuMeLadder Top 2000 maar zouden er eigenlijk wel in moeten staan
1
geplaatst: 26 augustus 2021, 14:51 uur
Klopt. Het is de Radio 2-methode exclusief meerdere keren kunnen stemmen, maar inclusief gesjoemel, met het MuMeLadder-publiek.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 18:42 uur
Leuk initiatief! Ik begrijp dat we de Radio 2-methode volgen, dus inclusief het gegeven dat alle geselecteerde nummers hetzelfde gewicht krijgen (geselecteerd is één punt, niet geselecteerd is nul punten)?
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 19:03 uur
Even opgezocht: de top 35 van mijn hier gepubliceerde top 100 had negen overeenkomsten met andere lijstjes (niet met negen verschillende nummers overigens).
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 26 augustus 2021, 19:13 uur
El Ninjo schreef:
Dus (aangezien je ook mag selecteren uit de MuMeLadder) het wordt niet echt een SnobLadder 2000 in de zin van ... deze nummers ontbreken nu in de MuMeLadder Top 2000 maar zouden er eigenlijk wel in moeten staan
Het is dat ik geen tijd heb anders zou ik me hier wel in willen vast willen bijten. Heb je gelijk een dossier voor het jaarlijkse klassieker lijstje van de MuMeLadder. Hopelijk bieden de vrije keuzes inspiratie.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 19:16 uur
Leuk idee, maar zo te zien heb ik nog eventjes om een lijstje in te dienen. Maar ik zal binnenkort wel eens kijken welke nummers het verdienen om in mijn lijstje te staan
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 26 augustus 2021, 19:34 uur
Gelukkig ben ik al een tijdje bezig met het samenstellen van mijn persoonlijke Top 2000 dus een lijstje was zo ingediend. Leuk idee Teunnis!
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 21:08 uur
Choconas schreef:
Leuk initiatief! Ik begrijp dat we de Radio 2-methode volgen, dus inclusief het gegeven dat alle geselecteerde nummers hetzelfde gewicht krijgen (geselecteerd is één punt, niet geselecteerd is nul punten)?
Klopt!
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 21:25 uur
Teunnis schreef:
Klopt. Het is de Radio 2-methode exclusief meerdere keren kunnen stemmen, maar inclusief gesjoemel, met het MuMeLadder-publiek.
Was het bij de laatste Radio 2 "methode" ook niet zo dat je van de 35 nummers die je mocht inleveren er maximaal 5 vrije keuzes waren (zie ik volgens mij terug in mijn laatst ingeleverde lijst daar).....zouden we dat dan hier ook niet willen aanhouden als we ook dezelfde puntentelling etc doen? Gewoon een vraag hoor, geen must.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 21:29 uur
Poek schreef:
Even opgezocht: de top 35 van mijn hier gepubliceerde top 100 had negen overeenkomsten met andere lijstjes (niet met negen verschillende nummers overigens).
Hoe bedoel je: "andere lijstjes"?
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 21:58 uur
El Ninjo schreef:
Was het bij de laatste Radio 2 "methode" ook niet zo dat je van de 35 nummers die je mocht inleveren er maximaal 5 vrije keuzes waren (zie ik volgens mij terug in mijn laatst ingeleverde lijst daar).....zouden we dat dan hier ook niet willen aanhouden als we ook dezelfde puntentelling etc doen? Gewoon een vraag hoor, geen must.
(quote)
Oh, volgens Wikipedia is het sinds 2018 compleet vrij. Maar ik houd me er de laatste jaren nauwelijks meer mee bezig. Kan iemand uitsluitsel geven?
1
geplaatst: 26 augustus 2021, 22:02 uur
Ja, sinds enige jaren is het aantal vrije keuzes inderdaad helemaal vrij. De enige randvoorwaarde is dat je minimaal vijf en maximaal 35 liedjes nomineert.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 22:03 uur
Ah kijk...dan heb ik waarschijnlijk zelf die 5 vrije keuzes aangehouden in mijn eigen lijstje.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 22:10 uur
Ja, dat denk ik. Wellicht ook omdat dit aantal in het verleden wel begrensd was. Zelf ben ik al jaren geleden van de vrije keuzes afgestapt, ik kies alleen nog maar liedjes uit de keuzelijst.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 22:11 uur
TornadoEF5 schreef:
(quote)
De top 35's van de andere mensen in het top100-draadje.
0
geplaatst: 26 augustus 2021, 22:48 uur
Ik heb zelf mijn lijst ook ingediend een paar uur geleden, en dat ook even opgezocht. Ik kom uit 10 gemeenschappelijke entries met de top 100 threads, dus eentje meer dan bij jou het geval is, Poek.
0
geplaatst: 27 augustus 2021, 10:53 uur
Misschien heb ik het topic Variant 1 gemist, maar wat is precies het idee hier?
0
geplaatst: 27 augustus 2021, 14:55 uur
Volgens mij is het de bedoeling dat we 35 nummers opsturen, uitgaande van de nummers die vorig jaar in de ladder stonden als keuzelijst - en we mogen zelf bepalen hoeveel van die 35 nummers vrije keuze zijn. Klopt dat, Teunnis? En zo ja, wil je dan niet uit gaan van de nummers die dit jaar in de ladder geëindigd zijn? Zou erg goed uitkomen, hoef ik minder vrije keus aan te brengen. 

0
geplaatst: 27 augustus 2021, 15:00 uur
Hoewel ik vrije keuzes leuker vind is het voor het spelletje denk ik leuker om ons te beperken tot de tweeduizend liedjes die in de ladder staan.
0
geplaatst: 27 augustus 2021, 15:01 uur
Ben ik het wel mee eens, denk dat het al lastig genoeg wordt om genoeg nummers te vinden die door meerdere mensen worden genoemd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 augustus 2021, 15:19 uur
Eens met de vorige sprekers. Daarnaast: is de Verrukkelijke 500 niet al een verfijnder antwoord op de vraag die ten grondslag ligt aan dit topic?
0
geplaatst: 27 augustus 2021, 15:20 uur
In de praktijk zullen mensen toch wel alleen of voornamelijk op de nummers uit de keuzelijst stemmen, net als bij de Radio 2 top 2000.
0
geplaatst: 27 augustus 2021, 15:21 uur
chevy93 schreef:
Dit is een variant op de enige echte Top 2000. Deze variant is qua spelregels een kopie van de Radio 2 Top 2000. Dus vond ik het hilarisch om dit dan de Variant 2 Top 2000 te noemen. Neem mijn matige humor me alsjeblieft niet kwalijk.
* denotes required fields.