MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Variant 2 Top 2000

zoeken in:
Teunnis schreef:
De volgende update is alles uit het VK, de VS, Canada, Australië en Ierland met twee stemmen.

Nieuw-Zeeland zou ook prima in dat rijtje passen, als kleine broer van Australië, waar Engels ook de voertaal is. Maar ergens kan ik me wel voorstellen dat je ze onder exoten schaart.

vigil schreef:
Administratief gezien komt Tikaram inderdaad uit Duitsland. Maar ze is wel gewoon Britse. Ze werd geboren in Duitsland omdat omdat vader op dat moment namens het Britse leger (tijdelijk) in Duitsland gestationeerd was.

Poek schreef:
(quote)

Haar Aziatische vader. Getrouwd met haar Aziatische moeder. En tot mijn schande was ik haar vergeten in mijn lijst #inwiththeasianladies

Kijk, zo leer je nog eens wat bij. Ik heb haar in mijn bestand op Verenigd Koninkrijk gezet.

https://i.ibb.co/Wk8SPCp/300-123.png

En door met nog steeds dezelfde klassering. Nog steeds zijn dit nummers met precies twee noteringen. Ik presenteer ze in clusters. Die nummers binnen de clusters kunnen op verscheidene manier elkaar overkoepelen: bijvoorbeeld geografisch of genrematig.

Ik heb mijn Excel-bestand ook zover weten te krijgen dat hij automatisch meeneemt welke users het nummer in hun lijst genoemd hebben. Dus vanaf nu ook die informatie (plus tag) erbij. Daardoor ben ik er nu ook achtergekomen dat 50tracks en Coma Cat elk een nummer tweemaal in hun lijst hebben opgenomen, waardoor respectievelijk America - A Horse with No Name en Gridlock -Return uit deze ronde vervallen. Dat zorgt er ook voor dat we dus een top-300 hebben.

Fleetwood Mac - Dreams
Jaar: 1977
Album: Rumours
Label: Warner Bros.
Land: Verenigd Koninkrijk
Genre: Soft Rock
MML 2021: 207e
Genoemd door: Choconas en herman

Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Jaar: 1976
Genre: Pop Rock
MML 2021: 97e
Genoemd door: jordidj1 en ranja

Fleetwood Mac - Sara
Jaar: 1979
Album: Tusk
MML 2021: 665e
Genoemd door: dynamo d en Salvadore

Fleetwood Mac - The Chain
MML 2021: 163e
Genoemd door: Hedser en Spul

We openen deze ronde met Fleetwood Mac, want die hebben maar liefst vier nummers die elk twee keer genoemd zijn. In totaal door acht verschillende users. Verdere noteringen voor Fleetwood Mac waren er met Songbird (door Kees-Jan) en Tusk (door 50tracks). Dat is al met al een behoorlijk aantal noteringen, maar doordat ze zo verdeeld zijn haalt geen enkel nummer van Fleetwood Mac de top-100.

Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Jaar: 2013
Album: Push the Sky Away
Label: Bad Seed
Land: Australië
Genre: Art Rock
MML 2021: 39e
Genoemd door: Sillah en yeahyeahyeah

Nick Cave & The Bad Seeds - O Children
Jaar: 2004
Album: Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus
Label: Mute
MML 2021: 1673e
Genoemd door: Hedser en Mastroianni

Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
Jaar: 1988
Album: Tender Prey
Label: Mute
Genre: Gothic Rock
MML 2021: 22e
Genoemd door: aERodynamIC en Spul

Verder met de enige overgebleven artiest die ook meer dan twee nummers in deze regionen heeft staan. Een vaste naam in dit soort lijsten op deze site, maar ook voor Nick Cave en zijn slechte zaad houdt het hier al op. En ook bij Nick Cave was de verdeeldheid onder de fans het probleem. Hij heeft naast deze drie nummers nog een hele waslijst aan nummers met één notering: As I Sat Sadly by Her Side (remcodulac), From Her to Eternity (El Ninjo), Higgs Boson Blues (Marco dB), The Curse of Millhaven (Justus18), There She Goes (Bartjeking) en We Are Not Alone (shimahero).

We maken het rondje Australië meteen even af.

Icehouse - Hey Little Girl
Jaar: 1982
Album: Primitive Man
Label: Regular
Genre: Synthpop
MML 2021: 1925e
Genoemd door: dynamo d en Salvadore

Afgelopen editie bijna uit de MuMeLadder Top 2000 gekukeld, maar het verbaast me niet dat dit nummer hier beter uit de verf komt. Moet het volgens mij altijd hebben voor een groepje fanatieke fans.

Tame Impala - Let It Happen
Jaar: 2015
Album: Currents
Label: Modular
Genre: Indietronica
MML 2021: 145e
Genoemd door: Arno en Gretz

Tegenvallertje voor de moderne klassiekers: geen topklassering voor de kersverse winnaar van De Witte Trui.

The Church - Under the Milky Way
Jaar: 1988
Album: Under the Milky Way
Label: Arista
Genre: Jangle Pop
MML 2021: 124e
Genoemd door: Choconas en johan de witt

En ook dit is niet echt geweldig voor een meervoudig MuMeLadder-finalist.

We gaan op bezoek bij een ander eiland waar Engels de voertaal is: Ierland. Al nemen we wel alleen het gedeelte wat staatkundig ook echt Ierland is. De Noord-Ieren schaar ik onder het Verenigd Koninkrijk.

Damien Rice - 9 Crimes
Jaar: 2006
Album: 9
Label: Atlantic
Land: Ierland
Genre: Singer/Songwriter
MML 2021: 276e
Genoemd door: Bucquoy en Spul

Damien Rice - The Blower's Daughter
Jaar: 2001
Album: O
Label: DRM
Genre: Singer/Songwriter
MML 2021: 859e
Genoemd door: Hedser en Simon77

Ik denk dat Damien Rice en zijn fans best tevreden mogen zijn met twee nummers in de top-300.

My Bloody Valentine - Soon
Jaar: 1990
Album: Loveless
Label: Creation
Genre: Shoegaze
MML 2021: 584e
Genoemd door: hoi123 en Poek

Ik had stiekem wel wat meer verwacht van My Bloody Valentine, een band die bekend staat als enorme "you love it or you hate it"-band. Only Shallow (Poek), Swallow (TornadoEF5) en You Made Me Realise (yeahyeahyeah) kwamen een notering te kort.

Teunnis schreef:

Ik heb mijn Excel-bestand ook zover weten te krijgen dat hij automatisch meeneemt welke users het nummer in hun lijst genoemd hebben. Dus vanaf nu ook die informatie (plus tag) erbij. Daardoor ben ik er nu ook achtergekomen dat 50tracks en Coma Cat elk een nummer tweemaal in hun lijst hebben opgenomen, waardoor respectievelijk America - A Horse with No Name en Gridlock -Return uit deze ronde vervallen. Dat zorgt er ook voor dat we dus een top-300 hebben.

Haha, foutje. Jammer dat niemand anders die heeft, valt toch tegen. Maarreh, mag ik dan nu nog een nieuw nummer kiezen? Ik weet er wel eentje die ik vergeten ben

Gaan we weer even terug naar de grote spelers. Alle oud-finalisten komen in twee updates langs. Eerst oud-finalisten, waarbij de betreffende artiest nog een nummer op deze ranking heeft. Daarna alle eenlingen.

Bill Withers - Ain't No Sunshine
Jaar: 1971
Album: Just as I Am
Label: Sussex
Land: Verenigde Staten
Genre: Deep Soul
MML 2021: 251e
Genoemd door: Edgar18 en jeroentjuhh

Bill Withers - Harlem
Jaar: 1971
Album: Just as I Am
Label: Sussex
Genre: Deep Soul
MML 2021: 613e
Genoemd door: Dance Lover en hoi123

Bill Withers is verre van een vaste klant in de finale van de MuMeladder Top 2000 - Ain't No Sunshine stond er éénmaal in - dus dat er twee nummers de top-300 weten te halen is best een aardig resultaat.

Burial - Ashtray Wasp
Jaar: 2012
Album: Kindred EP
Label: Hyperdub
Genre: Future Garage
MML 2021: 76e
Genoemd door: jordidj1 en Teunnis

Burial - Rival Dealer
Jaar: 2013
Album: Rival Dealer
Label: Hyperdub
Genre: Future Garage
MML 2021: 310e
Genoemd door: jordidj1 en yeahyeahyeah

Ik kan het verhaal bij Bill Withers herhalen. Met daarbij dan nog de kanttekening dat er nog behoorlijk wat verdeeldheid was binnen de Burial-stemmers: Archangel (Koenr), Come Down to Us (Dance Lover) en Shell of Light (shimahero) werden ook (eenmaal) genoemd.

Kate Bush - Running Up That Hill
Jaar: 1985
Album: Hounds of Love
Label: EMI
Genre: Art Pop
MML 2021: 185e
Genoemd door: GrafGantz en Marco dB

Kate Bush - The Man with the Child in His Eyes
Jaar: 1978
Album: The Kick Inside
Genre: Art Pop
MML 2021: 167e
Genoemd door: cosmic kid en Salvadore

Kate Bush is wel een vaste klant in de finale van de MuMeLadder Top 2000, maar deze twee nummers stonden alles bij elkaar opgeteld ook maar één keer in de finale, te weten The Man with the Child in His Eyes in 2011. Wel zijn het allebei vaste waarden in de bovenste 20% van die lijst. De vaste finaleklant Wuthering Heights heb ik nog niet geplaatst. De oplettende lezer weet wat dat betekent.

Neil Young - Like a Hurricane
Album: American Stars 'n Bars
Label: Reprise
Land: Canada
Genre: Hard Rock
MML 2021: 57e
Genoemd door: AstroStart en jordidj1

Neil Young with Crazy Horse - Cortez the Killer
Jaar: 1975
Album: Zuma
Label: Reprise
Genre: Folk Rock
MML 2021: 169e
Genoemd door: Marco dB en The Eraser

In een ver, ver verleden was het niet de vraag of Neil Young de MuMeLadder-finale ging halen, maar met welk(e) nummer(s). Deze twee stonden er respectievelijk drie en twee keer in tussen 2007 en 2012. In die periode haalden ook Cowgirl in the Sand en Down by the River de finale, maar nu werden ze slechts één keer genoemd door respectievelijk Coma Cat en Poek. Verder tel ik ook één notering voor Heart of Gold (50tracks) en The Needle and the Damage Done (Bartjeking). Alweer een artiest die duidelijk te lijden heeft onder de verdeeldheid van de fans.

Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
Jaar: 2005
Album: In the Aeroplane over the Sea
Label: Merge
Genre: Indie Rock
MML 2021: 138e
Genoemd door: Dance Lover en Edgar18

Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy Pt. 2
Jaar: 2005
Album: In the Aeroplane over the Sea
Genre: Indie Folk
MML 2021: niet
Genoemd door: hoi123 en The Eraser

Die verdeeldheid viel bij Neutral Milk Hotel alles mee. Ik was dan wel de enige die voor Oh Comely koos, maar de overige vier stemmen gingen naar deze twee nummers. Voor Two-Headed Boy Pt. 2 is dat een flinke stunt. Die heeft nog nooit de MuMeLadder Top 2000 gehaald (in tegenstelling tot het eerste deel getiteld Two-Headed Boy).

Talking Heads - Once in a Lifetime
Jaar: 1980
Album: Remain in Light
Label: Sire
Genre: New Wave
MML 2021: 33e
Genoemd door: hoi123 en Marco dB

Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
Jaar: 1983
Album: Speaking in Tongues
Label: Sire
MML 2021: 545e
Genoemd door: aerobag en Dance Lover

Op drie (relatief oude) edities van de MuMeLadder Top 2000 na is Once in a Lifetime het hoogste nummer van Talking Heads, waarbij het op één keer na altijd in de top-100 eindige en vijf keer in de finale stond. Desondanks moet het nu de eer van beste Talking Heads delen met This Must Be the Place (Naive Melody), een nummer dat bij de afgelopen editie van de MuMeLadder Top 2000 zijn hoogste positie ooit haalde: 545e.

The Doors - The Crystal Ship
Jaar: 1967
Album: The Doors
Label: Elektra
Genre: Psychedelic Rock
MML 2021: 461e
Genoemd door: aERodynamIC en El Ninjo

The Doors - The End
Jaar: 1967
Album: The Doors
Label: Elektra
Genre: Psychedelic Rock
MML 2021: 88e
Genoemd door: ArthurDZ en Simon77

We eindigen dit deel met een oud-winnaar van de MuMeLadder Top 2000. De allereerste winnaar om precies te zijn. The End stond in de eerste zes edities continu in de finale, maar sindsdien wil dat niet meer lukken. Net als bij Talking Heads is het zo dat het tweede nummer van de band - in dit geval The Crystal Ship - altijd behoorlijk het onderspit heeft moeten delven in de MuMeLadder Top 2000. Wat betreft andere nummers van The Doors ga ik enkel verklappen dat er slechts één ander nummer genoemd is. Maar of dat nummer op één notering is blijven steken of dat we die later in de lijst gaan tegenkomen, laat ik nog even in het midden. Wat verwachten jullie?

Leuk om nu ook de users erbij te zien.

Die andere van The Doors zal toch wel wat vaker genoemd zijn verwacht. Bij The Doors-meter kwam die ook een stuk hoger uit dan The End en The Crystal Ship, als ik me goed herinner.

16 Horsepower - Black Soul Choir
Jaar: 1996
Album: Sackcloth 'n' Ashes
Label: A&M
Genre: Gothic Country
MML 2021: 53e
Genoemd door: Hedser en Spul

Het zal geen grote verrassing zijn dat dit de enige klassering voor 16 Horsepower is. Ze hebben nog wel twee nummers in de MuMeLadder Top 2000 van 2021, maar die staan buiten de top-1000 en zijn in deze variant helemaal niet opgenomen in een lijstje.

Prince - Sign "☮︎" the Times
Jaar: 1987
Album: Sign "☮︎" the Times
Label: Paisley Park
Genre: Funk
MML 2021: 37e
Genoemd door: Marco dB en Mastroianni

Over Prince had ik al verklapt dat we daarvan twee nummers in de eindranking gaan tegenkomen. Deze oud-finalist stelt toch wat teleur als je kijkt naar de prestaties in de afgelopen zeven edities van de MuMeLadder Top 2000: drie finales en altijd ruim in de top-100. Maar zoals ik bij Purple Rain al zei: veel verdeeldheid onder fans. Naast de ene notering voor Purple Rain door Kees-Jan, hadden we ook nog I Could Never Take The Place Of Your Man (cosmic kid), Let's Go Crazy (ranja), Raspberry Beret (aERodynamIC) en The Beautiful Ones (aERodynamIC) die net te kort kwamen.

Talk Talk - Living in Another World
Jaar: 1986
Album: The Colour of Spring
MML 2021: 35e
Genoemd door: Hedser en Salvadore

Van Talk Talk zagen we eerder al Such a Shame langskomen als één van de grote verliezers in deze opzet, mede vanwege - opnieuw - grote verdeeldheid. Waar Such a Shame überhaupt niet genoemd werd, hebben we nog een hele rits aan nummers met slechts één notering: I Believe In You (Mastroianni), Life's What You Make It (GrafGantz), New Grass (aerobag), Renée (remcodulac) en Tomorrow Started (vigil). Maar, niet getreurd voor de fans, want Talk Talk gaat later nog één keer langskomen. En als we zo naar het rijtje nummers kijken dat te kort kwam, dan lijkt het me best een moeilijke om te raden. Wie deze goed heeft, krijgt van mij een mooie sticker! EDIT: Degenen die op dit nummer gestemd hebben mogen niet mee raden en niks verklappen!

The Sound - Winning
Jaar: 1981
Album: From the Lions Mouth
Label: Korova
Genre: Post-Punk
MML 2021: 63e
Genoemd door: AstroStart en Choconas

Hè hè, even een artiest waar je van te voren wel kan raden waar de fans voor gaan. En dat is ook uitgekomen, want verder heeft The Sound geen noteringen. Met dat gegeven is dit dan toch wel licht teleurstellend te noemen van Winning.

Coma Cat schreef:
(quote)

Haha, foutje. Jammer dat niemand anders die heeft, valt toch tegen. Maarreh, mag ik dan nu nog een nieuw nummer kiezen? Ik weet er wel eentje die ik vergeten ben

Je mag van mij best een nieuw nummer kiezen, maar ik ga het niet meer aanpassen in de lijst

Volgende update wellicht vanavond, maar wie weet zet ik het (opnieuw) op een zuipen. Morgen heerlijk de hele dag vrij (en dus veel updates hier te verwachten).

Ondertussen ben ik benieuwd wat men verwacht betreffende mijn vragen bij The Doors en Talk Talk.

Talk Talk - It's my life... kom maar met die sticker

Aangezien ik een Talk Talk genomineerd heb en je die niet vernoemde, ga ik ervan uit dat ie nog moet langskomen.

Oh ja, vergeten te zeggen dat degenen die er op gestemd hebben niet mee mogen raden!

Nu hebben jullie al mooi de hint binnen dat het een Arno-favo is.

Helaas geen Lorde in deze top 300 (of ik moet compleet verrast worden door een nummer met 3 noteringen of meer), maar gelukkig wel Het Zesde Metaal, Nils Frahm en First Aid Kit

Van Talk Talk gaat Time it`s Time nog langskomen.

En The Doors zien we nog wel een nummer terug, grote kans dat het dan L.A. Women gaat zijn.

Ga ik voor Time It's Time en Riders on the Storm (3 noteringen).

We hebben trouwens nu 62 van de 178 nummers in deze ranking gehad. Nog 116 te gaan voordat we naar de nummers met drie noteringen gaan. Allemaal van artiesten uit het VK, de VS en Canada en allemaal artiesten waarvan ik nog niks bekend heb gemaakt over nummers met twee noteringen.

Hier alvast op een rijtje de nummers met twee noteringen die we tot nu toe hebben langs zien komen, alfabetisch gesorteerd:

16 Horsepower - Black Soul Choir
ABBA - Eagle
AIR - La Femme d'Argent
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Bill Withers - Harlem
Björk - Jóga
Boudewijn de Groot - Eva
Burial - Ashtray Wasp
Burial - Rival Dealer
Cerrone - Supernature
Cesária Évora - Sodade
Chico Buarque - Construção
Damien Rice - 9 Crimes
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Bowie - Station to Station
David Bowie - Ashes to Ashes
David Bowie - Sound and Vision
David Bowie - Lazarus
dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me)
dEUS - Nothing Really Ends
dEUS - Suds & Soda
Extrawelt - Soopertrack
Fela Ransome Kuti & The Afrika 70 - Gentleman
First Aid Kit - Emmylou
First Aid Kit - The Lion's Roar
Fishmans - Long Season
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Fleetwood Mac - The Chain
Fleetwood Mac - Dreams
Fleetwood Mac - Sara
Golden Earring - Twilight Zone
Gorky - Ooit Was Ik een Soldaat
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
Icehouse - Hey Little Girl
Kate Bush - The Man with the Child in His Eyes
Kate Bush - Running Up That Hill
Klein Orkest - Over de Muur
Madrugada - The Kids Are on High Street
Mr. Flagio - Take a Chance
My Bloody Valentine - Soon
Neil Young - Like a Hurricane
Neil Young with Crazy Horse - Cortez the Killer
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy Pt. 2
Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Nick Cave & The Bad Seeds - O Children
Nils Frahm - Says
Prince - Sign "☮︎" the Times
Serge Gainsbourg - Melody
Talk Talk - Living in Another World
Talking Heads - Once in a Lifetime
Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
Tame Impala - Let It Happen
Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety
The Chills - Pink Frost
The Chills - Heavenly Pop Hit
The Church - Under the Milky Way
The Doors - The End
The Doors - The Crystal Ship
The Nits - Nescio
The Sound - Winning

Ja, ik verwacht inderdaad wel dat jordidj1 zijn lievelingetje Time It's Time in z'n lijstje heeft opgenomen, dus daar ga ik ook voor!

herman schreef:
Leuk om nu ook de users erbij te zien.

Het was een pittige klus om dat mooi te automatiseren, maar gelukkig ben ik er uit gekomen en heb ik weer wat bijgeleerd over Excel. Helaas kan ik de post van voorgaande dagen niet meer aanpassen en vind ik het te ingewikkeld dat ik het ook niet aan een mod ga vragen.

Mooie ontdekking dat ''Hey Little Girl'' van Icehouse.

Toen ik synthpop zag staan wist ik genoeg.

Teunnis schreef:
(quote)

Het was een pittige klus om dat mooi te automatiseren, maar gelukkig ben ik er uit gekomen en heb ik weer wat bijgeleerd over Excel. Helaas kan ik de post van voorgaande dagen niet meer aanpassen en vind ik het te ingewikkeld dat ik het ook niet aan een mod ga vragen.

Ja, ik wilde het ook niet vragen.

Maar we hebben nog ruim de top 100 tegoed, dus we gaan nog genoeg getagt worden, hopelijk...

herman schreef:
Maar we hebben nog ruim de top 100 tegoed, dus we gaan nog genoeg getagt worden, hopelijk...

In elk geval fijn dat we samen Dreams in de top 300 hebben gestemd!

Burial en Burial

jordidj1 schreef:
Burial en Burial

Een soort Bolland en Bolland, maar dan anders.

Hulde, hoi123 en The Eraser! Volgende keer stem ik ook op Two-Headed Boy Pt. 2, beste nummer van NMH.

Casartelli (moderator)
jordidj1 schreef:
Burial en Burial
GrafGantz schreef:
Een soort Bolland en Bolland, maar dan anders.
Precies. Heb je er een gehoord, dan ken je ze allemaal.

https://i.ibb.co/Wk8SPCp/300-123.png

Weer verder met de nummers met twee noteringen. We hebben nog een hele hoop te gaan, maar daarna zijn we wel ruimschoots voorbij de helft. De nummers in de openingsupdate van vandaag hebben met elkaar gemeen dat ze alle zes in mijn lijstje stonden.

Arcade Fire - No Cars Go
Jaar: 2007
Album: Neon Bible
Genre: Indie Rock
MML 2021: 278e
Genoemd door: Mastroianni en Teunnis

Deze oud-winnaar van De Witte Trui was altijd een stabiele factor rond de honderdste positie in de MuMeLadder Top 2000, maar duikelde afgelopen editie voor het eerst sinds 2012 buiten de top-150. Dus is het ook logisch dat dit niet de best scorende van de Canadese band is. Wel kan ik alvast twee nummers benoemen die het minder deden, met één notering: Ready to Start (Arno) en Wake Up (The Eraser).

Charli XCX - Visions [Appleville Mix]
Jaar: 2020
Album: How I'm Feeling Now
Label: Asylum
Genre: Hyperpop
MML 2021: 1910e
Genoemd door: Gretz en Teunnis

Enigszins verrassend haalde Visions de MuMeLadder Top 2000 van 2021 en ook hier scoort het net voldoende om de lijst te halen. Geert en ik kozen beiden expliciet voor de Appleville Mix. Wat betreft remixen hanteer ik mijn persoonlijke regel: wanneer er expliciet Remix aangegeven staat of wanneer de mixartiest niet de uitvoerder of producer van het origineel is beschouw ik dat als een ander nummer. Dat gaat niet op voor Charli XCX - Visions [Appleville Mix] en zullen stemmen op het origineel en deze mix samen worden gevoegd.

Frank Zappa - Willie the Pimp
Jaar: 1969
Album: Hot Rats
Label: Bizarre
Genre: Jazz-Rock
MML 2021: 1668e
Genoemd door: Coma Cat en Teunnis

Ooit mijn persoonlijke #1, maar dat is al een tijdje geleden. In de MuMeLadder Top 2000 haalde Willie the Pimp nog nooit de top-1000 en hij heeft ook een aantal keer de lijst helemaal niet gehaald. Deze variant werkt dus duidelijk in het voordeel, al helemaal omdat de organisator een Zappafanaat is

Portishead - Machine Gun
Jaar: 2008
Album: Third
Label: Island
Genre: Electro-Industrial
MML 2021: 191e
Genoemd door: Arno en Teunnis

Waar Glory Box helemaal geen stemmen kreeg, lukte het comebacksingle Machine Gun om de eindranking te halen met twee noteringen. Een stuk minder toegankelijk dan het werk op Dummy, maar dat lijkt in deze variant niet meer echt veel uit te maken. We krijgen hogerop nog een Portishead. Om het raden niet te makkelijk te maken vertel ik nog even niet welke drie nummers van de band uit Bristol op één notering bleven steken.

Radiohead - How to Disappear Completely
Jaar: 2000
Album: Kid A
Label: Capitol
MML 2021: 298e
Genoemd door: cosmic kid en Teunnis

Hè hè, eindelijk wordt daar de naam Radiohead genoemd. Maar als ik de nummers met één notering had langsgegaan, dan hadden we al een enorme Radiohead-overkill gehad. Zet u schrap, de volgende nummers zijn op één notering blijven steken: A Wolf at the Door (Mastroianni), Fake Plastic Trees (cosmic kid), Karma Police (50tracks), Lucky (50tracks), Morning Bell / Amnesiac (TornadoEF5), Nude (remcodulac), Reckoner (jordidj1), Videotape (Edgar18) en Weird Fishes / Arpeggi (wendyvortex). In hoeverre heeft dit de grote kanonnen van Radiohead belemmerd?

Tyler, the Creator - Yonkers
Jaar: 2011
Album: Goblin
Label: XL
Genre: Hardcore Hip Hop
MML 2021: 1441e
Genoemd door: ArthurDZ en Teunnis

Waar bij Radiohead ontieglijk veel nummers werden genoemd, moest Tyler, the Creator het hebben van enkel en alleen Yonkers. Logisch ook. Ik had hier stiekem toch wat meer van verwacht. Leek me echt zo'n nummer dat gigantisch zou profiteren van deze opzet. Mja, het blijft hiphop, hè?

Machine Gun en We Carry On...beide stonden (lang) op de shortlist maar uiteindelijk haalde Portishead m'n eindlijst net niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.