MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Variant 2 Top 2000

zoeken in:
Die formule schijnt bij een of ander radiostation vrij succesvol te werken.

Maar je mag ook vrije keuzes invoeren, mocht dat de opdracht vergemakkelijken

Ik wist niet dat het beter was om misschien nummers uit de keuzelijst te selecteren, toen ik mijn inzending had ik geplaatst had ik gewoon willekeurig (los van in welke lijst ze stonden) geselecteerd. Gewoon de 35 nummers die mij het meest deden algemeen.

Grappig dat mijn stomtoevallig stuiten op een post van Teunnis over een alternatieve variant van de Ladder top2000 dit toch nog in beweging heeft gezet

Ik heb mijn bijdrage gedaan. Overigens hoop ik dat Teunnis niet het R2-concept in detail gaat kopiëren, want dat zou betekenen dat er nog flink wat redactie gaat plaatsvinden op de vrije keuzes...
Anyway: mijn top35 is ingestuurd, en daarbij zitten maar 5 tracks (als ik goed heb geteld en gecheckt) die nooit in de Ladder-lijst hebben gestaan. Dat is alweer een heel wat betere score dan in de lijst van Radio2.

Mag ik iedereen die meedoet er trouwens op wijzen dat deze top35 goed bewaard moet worden en in het najaar dan weer ingestuurd moet worden - of als basis kan dienen - voor je inzending voor de De Verrukkelijke 500 van Orinoco Radio...?

Iedereen die een lijstje heeft verstuurd heeft als het goed is een bericht gekregen dat zijn/haar/hun lijstje verwerkt is. Zo niet, dan moet je aan de alarmbel trekken.

Ik heb nog geen stand opgemaakt, maar ik heb natuurlijk nu wel een algemeen beeld. Daar zitten behoorlijk wat opvallende bevindingen bij. Maar daarover pas 30 januari meer.

Na 1e schifting had ik zo'n 200 nummers uit de lijst toen had ik al geen zin meer nog over vrije keus na te denken. Schrappen en schaven tot uiteindelijk 35 over bleven. Net als bij de radio 2 top 2000 veel te weinig. Een per artiest en wel heel veel echte allertijden favorieten.

Benieuwd of Onweerwolf ook hier 35 ABBA's geplugd heeft, trouwens.

Erg leuk concept! Met mijn vrienden organiseren we jaarlijks een top 10/12/15 avond waarop we allemaal een lijst samenstellen van onze favoriete nummers en die onder het genot van een biertje gaan beluisteren. Toen ik van alle edities de nummers uit de keuzelijst op een rijtje had gezet kwam ik op 60 nummers uit. Na flink schrappen (vooral dubbele artiesten) op 35 uitgekomen. Heel benieuwd naar de uitslag!

Wat is precies de bedoeling? 35 nummers uit het blote hoofd noemen, dus zonder rekening te houden met andere lijsten?

Ja dat dacht ik wel, gewoon de top 35 uit je top 100 insturen dus? Ga ik zo doen

Ik probeer het ook nog ... maar ben eigenlijk behoorlijk druk momenteel, dus hopelijk lukt het allemaal nog tussendoor.

Ik probeer het morgen te doen.

Zou het heel graag doen, maar tijd en omstandigheden zitten een beetje in de weg. Maar ga het proberen.

Nou dat viel wel mee, je hebt een lijstje!

Eric Cartman - Kyle's Mom's A Bitch

Dit heeft dus ooit in de MuMeLadder gestaan... toch wel wat verrassende namen zien langskomen

Lijstje komt er zo aan.

herman schreef:
Wat is precies de bedoeling? 35 nummers uit het blote hoofd noemen, dus zonder rekening te houden met andere lijsten?

Er is een keuzelijst, maar je mag ongelimiteerd vrije keuzes toevoegen (zolang het totaal maar niet voorbij 35 gaat).

Je mag dus ook minder dan 35 nummers nomineren (minimaal 5).

Dit zijn exact dezelfde spelregels als de Radio 2 Top 2000. Alleen ziet de keuzelijst er wat anders uit. Daarvoor heb ik de MuMeLadder Top 2000 gebruikt als uitgangspunt.

Die top100’s bij toplijsten zijn ook wel een goede inspiratiebron

Ik stuur nog een lijstje door van nummers die ik recent leuk vond om te horen

Na shimahero

Na Gretz

En ik maar afvragen waarom Gretz niet voor PBH top 500 schrijft

Ik verschuif de deadline iets.

Je hebt nog tot vandaag 16.00 uur.

Er is nog twee uur om een lijstje in te zenden.

Ik heb tot nu toe 43 inzendingen binnengekregen van de volgende users:

50tracks
aERodynamIC
Arno
ArthurDZ
AstroStart
Bartjeking
Bucquoy
Casartelli
Choconas
cosmic kid
DjFrankie
Dwejkk_
dynamo d
Edgar18
El Ninjo
GrafGantz
Grafmat
Gretz
Hedser
jeroentjuhh
johan de witt
jordidj1
Justus18
kaj_666
Kees-Jan
Marco dB
Mastroianni
PB 82
Poek
ranja
remcodulac
Robbie34
Salvadore
shimahero
Sillah
Simon77
Spul
Teunnis
The Eraser
TornadoEF5
vigil
wendyvortex
yeahyeahyeah

Sta je hier niet tussen, maar heb je wel iets opgestuurd? Dan is er iets misgegaan en moet je me snel nog een pm sturen.

Ik hoop verder nog op inzendingen van:

123poetertjes, aerobag, andré, AOVV, Arrie, Ast, Ataloona, Axell, bikkel2, bonothecat, Brunniepoo, catdog, charlotte2807, chevy93, Co Jackso, Coma Cat, Cor, curufin, CWTAB, Dance Lover, danny de punk, DenDimi, deric raven, dircky007, divart, dumb_helicopter, dvdschaaf, ECooper, EttaJamesBrown, Finidi, forzautregivo, Frenkie!, Funky Bookie, Gebruiker43757, gerre, Glen Hansard, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, Jester, JoaMuse, Johnny Marr, Johnny Marrissey, Joren999, Koenr, laxus11, likeahurricane, LucM, luigifort, Lukas, madmadder, marsupilami, Marty McFly, Marzipaintree, mauricedegier, Mausie, Mexicanobakker, mol, motel matches, Mozzer, MRDammann, musicfriek, nico1616, Nicolage Rico, Onweerwolf, orbit, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Porcupine Head, postpunker, ranboy, Razoreater, Reijersen, Ries_72, Riesdude, Rudi S, Rufus, SanderT, SBube, Scorpion_21, Shaky, shinybeast, Silent_shout, sj0n88, Snoeperd, sokra, sq, starbright boy, stardust_be, STaRS, tafkat, the viking, thelion, titan, Titmeister, Vince vega, VladTheImpaler, WhyNotSmile, willemdeux en Zack.

Zet mie af van de lijst, zegt ge? Geen probleem, laat het even weten via een pm en ik zal je niet meer taggen.

Gretz schreef:
Na shimahero

Bzg

Duurt lang...

Ik was zelf gisteren 3 uur te laat met de Jordy's, dus ik mag niet ongeduldig zijn.

Mijn geduld is op.

hoi123 en Johnny Marr hebben alleen nog de tijd tot ik alles helemaal mooi verwerkt heb tot een eindlijst. En dat gaat niet lang meer duren.

Je zou toch zeggen dat hoi123 gewoon zijn bovenste 35 kan opsturen van zijn top 100!?

Zeer benieuwd naar de eindlijst in elk geval!

Teunnis schreef:
Mijn geduld is op.

hoi123 en Johnny Marr hebben alleen nog de tijd tot ik alles helemaal mooi verwerkt heb tot een eindlijst. En dat gaat niet lang meer duren.

Arrie en 123poetertjes hebben dan ook nog tijd x

Zegt degene die nooit tijd vindt voor onze eigen lijst x

Loopt dat nog een beetje lekker, ik hoor er nooit meer wat van? x

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.