Muziek / Muziekgames / Variant 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 3 februari 2022, 14:14 uur
Ik wist niet dat we van start waren gegaan, nog maar 2 keer gementioned voor een nummer dat de lijst niet haalde.
Bij MBV was dat wel te verwachten. Als je strategisch stemt, kies je voor Soon. When You Sleep trouwens ook geen nominatie, had ik even goed ook op kunnen stemmen. Veel te veel keuze eigenlijk.
Radiohead heeft al genoeg aandacht, dus ben ik gewoon voor mijn favoriet gegaan. En het zou sowieso altijd een nummer van Kid A of Amnesiac geweest zijn, want die twee albums liggen me veel meer.
How To Disappear Completely is inderdaad één van de beste Radiohead nummers verder!
Bij MBV was dat wel te verwachten. Als je strategisch stemt, kies je voor Soon. When You Sleep trouwens ook geen nominatie, had ik even goed ook op kunnen stemmen. Veel te veel keuze eigenlijk.
Radiohead heeft al genoeg aandacht, dus ben ik gewoon voor mijn favoriet gegaan. En het zou sowieso altijd een nummer van Kid A of Amnesiac geweest zijn, want die twee albums liggen me veel meer.
How To Disappear Completely is inderdaad één van de beste Radiohead nummers verder!
0
geplaatst: 3 februari 2022, 14:20 uur
Ben eigenlijk ook wel beetje benieuwd naar de jazz noteringen...Miles, Mingus, Coltrane etc
2
geplaatst: 3 februari 2022, 14:25 uur
Om wat tegengas aan mezelf te bieden, nu een rijtje waar ikzelf helemaal niks mee heb. Alles selecteren wat daar onder valt leverde een veel te lange lijst op, dus ik heb vervolgens doorgeselecteerd op "ouwelullenrock".
Dire Straits - Sultans of Swing
Jaar: 1978
Album: Dire Straits
Label: Vertigo
Land: Verenigd Koninkrijk
Genre: Roots Rock
MML 2021: 232e
Genoemd door: Justus18 en kaj_666
Het lijstje opent meteen met de artiest waar ik misschien wel het allerminst mee heb. Mark Knopfler en co. Dire Straits is wel echt een band die van dit format zou moeten profiteren. Misschien lijkt dat niet direct zo met twee stemmen voor hun bekendste nummer, maar in totaal is er negen keer gestemd op Dire Straits of Mark Knopfler. Ook hier ga ik de nummers die op één notering zijn blijven hangen niet noemen, om het zo spannend te houden wat de hoogste geklasseerde Dire Straits is.
Eagles - The Last Resort
Jaar: 1976
Album: Hotel California
Label: Asylum
Land: Verenigde Staten
Genre: Pop Rock
MML 2021: niet
Genoemd door: kaj_666 en Kees-Jan
Voormalig Radio 2 Top 2000-winnaar Hotel California gaat niet in de eindranking langskomen; kaj_666 heeft geen medestemmers gevonden. Bij The Last Resort lukte dat wel. Dit is de enige Eagles in de eindranking. The Last Resort heeft van 2012 t/m 2020 in de MuMeLadder Top 2000 gestaan, maar vloog er afgelopen editie uit.
Jeff Wayne feat. Richard Burton & Justin Hayward - The Eve of the War
Album: The War of the Worlds
Label: Columbia
Genre: Progressive Rock
Genoemd door: SBube en wendyvortex
The Eve of the War staat niet scherp genoeg in mijn geheugen afgedrukt om heel zeker te zeggen dat ik er helemaal niks aan vind, maar ik vond hem wel mooi in dit rijtje passen. Vanzelfsprekend de enige klassering voor Jeff Wayne. Ook de gastartiesten werden nergens anders genoemd en dat is in het geval van Justin Hayward een lichte verrassing, aangezien hij zanger en gitarist van The Moody Blues was.
Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow
Jaar: 1983
Album: Crises
Label: Virgin
MML 2021: 469
Genoemd door: jordidj1 en ranja
Hier heb ik wel heel duidelijk een hekel aan. Zijn Tubular Bells vind ik nog wel vermakelijk, maar die werd dan niet genoemd.
Supertramp - Fool's Overture
Jaar: 1977
Album: Even in the Quietest Moments…
Label: A&M
MML 2021: 202e
Genoemd door: Casartelli en Grafmat
Supertramp - School
Jaar: 1974
Album: Crime of the Century
Genre: Progressive Pop
MML 2021: 217e
Genoemd door: 50tracks en kaj_666
Een dubbele Supertramp en daarmee hebben we direct alle Supertramp met minstens twee noteringen gehad. Fool's Overture vind ik trouwens nog prima te doen, maar ik dacht als ik School nu langs laat komen, moet die ander ook aan de beurt zijn.
The Alan Parsons Project - Old and Wise
Jaar: 1982
Album: Eye in the Sky
Label: Arista
Genre: Soft Rock
MML 2021: 1505e
Genoemd door: dynamo d en Simon77
The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card
Jaar: 1980
Album: The Turn of a Friendly Card
MML 2021: 1913e
Genoemd door: dynamo d en Salvadore
En nog een dubbelaar. Groot fan van de band, dynamo d, deed een klein Onweerwolfje. Hij nam zeven keer The Alan Parsons Project op in zijn lijst en vond in twee gevallen een medestander. Dit zijn geloof ik ook wel zijn twee bekendste, al ben ik verre van thuis in het oeuvre van Alan Parsons.
Het lijstje opent meteen met de artiest waar ik misschien wel het allerminst mee heb. Mark Knopfler en co. Dire Straits is wel echt een band die van dit format zou moeten profiteren. Misschien lijkt dat niet direct zo met twee stemmen voor hun bekendste nummer, maar in totaal is er negen keer gestemd op Dire Straits of Mark Knopfler. Ook hier ga ik de nummers die op één notering zijn blijven hangen niet noemen, om het zo spannend te houden wat de hoogste geklasseerde Dire Straits is.
Eagles - The Last Resort
Jaar: 1976
Album: Hotel California
Label: Asylum
Genoemd door: kaj_666 en Kees-Jan
Voormalig Radio 2 Top 2000-winnaar Hotel California gaat niet in de eindranking langskomen; kaj_666 heeft geen medestemmers gevonden. Bij The Last Resort lukte dat wel. Dit is de enige Eagles in de eindranking. The Last Resort heeft van 2012 t/m 2020 in de MuMeLadder Top 2000 gestaan, maar vloog er afgelopen editie uit.
Album: The War of the Worlds
Label: Columbia
Genoemd door: SBube en wendyvortex
The Eve of the War staat niet scherp genoeg in mijn geheugen afgedrukt om heel zeker te zeggen dat ik er helemaal niks aan vind, maar ik vond hem wel mooi in dit rijtje passen. Vanzelfsprekend de enige klassering voor Jeff Wayne. Ook de gastartiesten werden nergens anders genoemd en dat is in het geval van Justin Hayward een lichte verrassing, aangezien hij zanger en gitarist van The Moody Blues was.
Jaar: 1983
Album: Crises
Label: Virgin
MML 2021: 469
Genoemd door: jordidj1 en ranja
Hier heb ik wel heel duidelijk een hekel aan. Zijn Tubular Bells vind ik nog wel vermakelijk, maar die werd dan niet genoemd.
Supertramp - Fool's Overture
Jaar: 1977
Album: Even in the Quietest Moments…
MML 2021: 202e
Genoemd door: Casartelli en Grafmat
Supertramp - School
Jaar: 1974
Album: Crime of the Century
Genre: Progressive Pop
MML 2021: 217e
Genoemd door: 50tracks en kaj_666
Een dubbele Supertramp en daarmee hebben we direct alle Supertramp met minstens twee noteringen gehad. Fool's Overture vind ik trouwens nog prima te doen, maar ik dacht als ik School nu langs laat komen, moet die ander ook aan de beurt zijn.
Album: Eye in the Sky
MML 2021: 1505e
Genoemd door: dynamo d en Simon77
Jaar: 1980
Album: The Turn of a Friendly Card
MML 2021: 1913e
Genoemd door: dynamo d en Salvadore
En nog een dubbelaar. Groot fan van de band, dynamo d, deed een klein Onweerwolfje. Hij nam zeven keer The Alan Parsons Project op in zijn lijst en vond in twee gevallen een medestander. Dit zijn geloof ik ook wel zijn twee bekendste, al ben ik verre van thuis in het oeuvre van Alan Parsons.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 februari 2022, 14:31 uur
Teunnis schreef:
Om wat tegengas aan mezelf te bieden, nu een rijtje waar ikzelf helemaal niks mee heb. [...] Fool's Overture vind ik trouwens nog prima te doen
Kruip ik even door het oog van de naald met mijn eerste liedjegerelateerde tagOm wat tegengas aan mezelf te bieden, nu een rijtje waar ikzelf helemaal niks mee heb. [...] Fool's Overture vind ik trouwens nog prima te doen
1
geplaatst: 3 februari 2022, 14:53 uur
Potver, geen tag in t ouwelullenrock groepje! Ouwe hipster die ik ben 
Al had ik Fools Overture eigenlijk wel moeten noemen... en War of the Worlds... en Moonlight Shadow...

Al had ik Fools Overture eigenlijk wel moeten noemen... en War of the Worlds... en Moonlight Shadow...
1
geplaatst: 3 februari 2022, 15:19 uur
TornadoEF5 schreef:
Ik wist niet dat we van start waren gegaan, nog maar 2 keer gementioned voor een nummer dat de lijst niet haalde.
Er gaan nog zat nummers van je langskomen. Al ligt dat natuurlijk wel aan je definitie van zat.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 17:19 uur
Mijn lijstje staat er vol mee. Dat ik hier maar bij 3 nummers (nouja als je Hotel California meetelt 4) getagd word, valt me eigenlijk nog reuze mee

0
geplaatst: 3 februari 2022, 18:00 uur
Teunnis schreef:
Om wat tegengas aan mezelf te bieden, nu een rijtje waar ikzelf helemaal niks mee heb. Alles selecteren wat daar onder valt leverde een veel te lange lijst op, dus ik heb vervolgens doorgeselecteerd op "ouwelullenrock".
Ik was eerlijk gezegd even verbaasd, dat ik hier niet bijstond, ik heb echter de lijst die ik voor de echte Top 2000 heb ingezonden, ook hier gebruikt en ik heb er toen niet op gestemd, omdat ze altijd de studioversie daar gebruiken, terwijl ik de live-versie van Alchemy eigenlijk altijd in mijn persoonlijke top 10 zou plaatsen!
2
geplaatst: 3 februari 2022, 18:34 uur
Van ouwelullen naar jongekutten a.k.a. de Gretzcategorie. Dat jong moet je wel relatief nemen.
Cœur de Pirate - Place de la République
Jaar: 2011
Album: Blonde
Label: Grosse Boîte
Land: Canada
Genre: Indie Pop
Genoemd door: Gretz en kaj_666
De Canadese Béatrice Martin a.k.a. Cœur de Pirate stond slechts één jaartje in de MuMeLadder Top 2000. Buiten Place de la République werden er verder geen nummers van haar genoemd.
Taylor Swift - All Too Well
Jaar: 2012
Album: Red
Label: Big Machine
Taylor Swift feat. Bon Iver - Exile
Jaar: 2020
Album: Folklore
Label: Republic
Genre: Folk Pop
MML 2021: 1918e
Genoemd door: Grafmat en kaj_666
Ik moet bij deze mijn nederige excuses aanbieden aan Gretz en kaj_666: ik ben All Too Well vergeten in mijn lijstje te zetten. Met mijn stem erbij had het de hoogst geklasseerde geweest wat betreft nummers die nog nooit in de MuMeLadder Top 2000 hebben gestaan. Ook voor dit nummer geldt trouwens dat beide versies (het origineel en de recente 10-minuten-versie) op één hoop worden gegooid qua puntentelling. Exile stond afgelopen editie voor het eerst in de MuMeLadder Top 2000. Dat was dan ook pas de eerste mogelijkheid. Daarmee zijn we nu door alle nummers uit 2020 heen. EDIT: Exile is het jongste nummer met minstens twee stemmen.
Grimes - Oblivion
Album: Visions
Label: Arbutus
Genre: Synthpop
MML 2021: 948e
Genoemd door: Koenr en ranja
Grimes heeft al een aantal jaar drie nummers in de MuMeLadder Top 2000. Afgelopen editie was het voor de tweede keer dat ze alledrie tegelijk in de top-1000 stonden. Oblivion was daarvan de laagst geklasseerde, maar in deze variant is het juist weer de hoogst geklasseerde. Maar zo gek is dat nou ook weer niet want in 2019 behaalde Oblivion met een 228e plek de enige top-500-positie ooit voor Grimes in de MuMeLadder Top 2000 en op RateYourMusic is dit duidelijk de populairste en hoogst gewaardeerde single. De andere MuMeLadder-klanten Genesis en REALiTi stonden enkel in de lijstjes van The Eraser en Gretz, en Dream Fortress werd alleen door TornadoEF5 genoemd.
Wolf Alice - Don't Delete the Kisses
Jaar: 2017
Album: Visions of a Life
Label: Dirty Hit
Genre: Dream Pop
MML 2021: 589e
Genoemd door: AstroStart en Gretz
Frontvrouw Ellie Rowsell is de jongste telg in dit rijtje, maar lang niet de jongste vrouw in de eindranking. Charli XCX is exact twee weken jonger en Klara Söderberg (First Aid Kit) is net geen half jaar jonger. In deze tekst zit een tip verborgen.
Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
Jaar: 2018
Album: Norman Fucking Rockwell!
Label: Interscope
Genre: Art Pop
MML 2021: 227e
Genoemd door: cosmic kid en El Ninjo
Of je met 36 levensjaren achter de rug nog jong genoemd mag worden, daar valt over te discussiëren. Niettemin past Lana wel in dit rijtje. De bitch uit Venetië staat uiteraard ook in de lijst, maar niet hier.
Jaar: 2011
Album: Blonde
Label: Grosse Boîte
Genre: Indie Pop
De Canadese Béatrice Martin a.k.a. Cœur de Pirate stond slechts één jaartje in de MuMeLadder Top 2000. Buiten Place de la République werden er verder geen nummers van haar genoemd.
Album: Red
Label: Big Machine
Jaar: 2020
Album: Folklore
Label: Republic
Genre: Folk Pop
MML 2021: 1918e
Genoemd door: Grafmat en kaj_666
Ik moet bij deze mijn nederige excuses aanbieden aan Gretz en kaj_666: ik ben All Too Well vergeten in mijn lijstje te zetten. Met mijn stem erbij had het de hoogst geklasseerde geweest wat betreft nummers die nog nooit in de MuMeLadder Top 2000 hebben gestaan. Ook voor dit nummer geldt trouwens dat beide versies (het origineel en de recente 10-minuten-versie) op één hoop worden gegooid qua puntentelling. Exile stond afgelopen editie voor het eerst in de MuMeLadder Top 2000. Dat was dan ook pas de eerste mogelijkheid. Daarmee zijn we nu door alle nummers uit 2020 heen. EDIT: Exile is het jongste nummer met minstens twee stemmen.
Grimes - Oblivion
Album: Visions
Label: Arbutus
Genre: Synthpop
MML 2021: 948e
Genoemd door: Koenr en ranja
Grimes heeft al een aantal jaar drie nummers in de MuMeLadder Top 2000. Afgelopen editie was het voor de tweede keer dat ze alledrie tegelijk in de top-1000 stonden. Oblivion was daarvan de laagst geklasseerde, maar in deze variant is het juist weer de hoogst geklasseerde. Maar zo gek is dat nou ook weer niet want in 2019 behaalde Oblivion met een 228e plek de enige top-500-positie ooit voor Grimes in de MuMeLadder Top 2000 en op RateYourMusic is dit duidelijk de populairste en hoogst gewaardeerde single. De andere MuMeLadder-klanten Genesis en REALiTi stonden enkel in de lijstjes van The Eraser en Gretz, en Dream Fortress werd alleen door TornadoEF5 genoemd.
Jaar: 2017
Album: Visions of a Life
Label: Dirty Hit
Genre: Dream Pop
MML 2021: 589e
Genoemd door: AstroStart en Gretz
Frontvrouw Ellie Rowsell is de jongste telg in dit rijtje, maar lang niet de jongste vrouw in de eindranking. Charli XCX is exact twee weken jonger en Klara Söderberg (First Aid Kit) is net geen half jaar jonger. In deze tekst zit een tip verborgen.
Jaar: 2018
Album: Norman Fucking Rockwell!
Label: Interscope
Genre: Art Pop
MML 2021: 227e
Genoemd door: cosmic kid en El Ninjo
Of je met 36 levensjaren achter de rug nog jong genoemd mag worden, daar valt over te discussiëren. Niettemin past Lana wel in dit rijtje. De bitch uit Venetië staat uiteraard ook in de lijst, maar niet hier.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 19:18 uur
Van jonge vrouwen naar een (relatief) jong genre: hiphop. Laten we het ook hier chronologisch aflopen.
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Album: The Message
Label: Sugar Hill
Genre: Conscious Hip Hop
MML 2021: 374e
Genoemd door: Edgar18 en jeroentjuhh
Grandmaster Flash stond al op feestje te dj'en voordat de term hiphop bedacht was. Eigenlijk heeft hij niet heel veel met dit nummer te maken, maar hij strijkt wel voor de zoveelste keer de eer op.
The Pharcyde - Passing Me By
Jaar: 1992
Album: Bizarre Ride II the Pharcyde
Label: Delicious Vinyl
Genre: Boom Bap
MML 2021: 674e
Genoemd door: Dwejkk_ en hoi123
Tien jaar verder in de tijd breken dan de echte hoogtijdagen van de hiphop aan. Te beginnen met de enige notering van The Pharcyde.
Souls of Mischief - 93 'Til Infinity
Jaar: 1993
Album: 93 'Til Infinity
Label: Jive
Genre: Jazz Rap
MML 2021: 716e
Genoemd door: Choconas en yeahyeahyeah
We blijven in de piekjaren, misschien wel het allermooiste jaar. Of het ook het beste hiphopjaar is, weet ik niet helemaal zeker. Ook voor Souls of Mischief de enige notering.
DJ Shadow - Building Steam with a Grain of Salt
Jaar: 1996
Album: Endtroducing.....
Label: Mo Wax
Genre: Experimental Hip Hop
MML 2021: 158e
De laatste in deze update uit de jaren '90. We krijgen nog drie hiphopnummers uit dit decennium. Kun jij raden welke? Ik had eerder al verklapt dat dit de enige DJ Shadow is die meerdere keren genoemd is.
Deltron 3030 - 3030
Jaar: 2000
Album: Deltron 3030
Label: 75 Ark
Genoemd door: jordidj1 en Koenr
Daar naar de volgende eeuw en meteen een gigantische sprong in de toekomst. In het fantasie van Del tha Funkee Homosapien wel te verstaan, die waande zich in 3030. Dit nummer stond recent, maar niet al te lang (tweemaal) in de MuMeLadder Top 2000.
Kanye West feat. Pusha T - Runaway
Jaar: 2010
Album: My Beautiful Dark Twisted Fantasy
Label: Roc-A-Fella
Genre: Pop Rap
MML 2021: 148e
Genoemd door: ArthurDZ en Sillah
Oei, dit was toch wel één van de hiphopnummers waarbij ik op een dikke stunt hoopte. Het tegengestelde is waar. Sowieso opvallend dat Kanye West in totaal, maar drie keer genoemd werd. De andere was So Appalled in het lijstje van jordidj1. Ik moet hier trouwens wel hand in eigen boezem steken, want zoals je kunt zien heb ik ook niet op Kanye West gestemd. Foei!
Kate Tempest - Europe Is Lost
Jaar: 2015
Album: Let Them Eat Chaos
Label: Fiction
Genre: Political Hip Hop
MML 2021: 1272e
Genoemd door: AstroStart en remcodulac
Ik had deze klaarstaan in het vorige rijtje. Oeps. K̶a̶t̶e̶ Kae Tempest gaat sinds augustus 2020 door het leven als non-binair. Net als Runaway één van mijn allerlaatste afvallers.
Earl Sweatshirt - Grief
Album: I Don't Like Shit, I Don't Go Outside
Label: Tan Cressida
Genre: Cloud Rap
Genoemd door: Coma Cat en hoi123
De teller van de vrijekeuze-instromers staat met Earl Sweatshirt's Grief op zes. Deze is misschien wel de meest verrassende tot nu toe. Ik denk ook dat dit de jongste man is in de hele lijst, maar zeker weten doe ik dat niet. Wat ik wel heel erg zeker weet is dat er nog twee jongere vrouwen in staan.
Album: The Message
Label: Sugar Hill
Genre: Conscious Hip Hop
MML 2021: 374e
Genoemd door: Edgar18 en jeroentjuhh
Grandmaster Flash stond al op feestje te dj'en voordat de term hiphop bedacht was. Eigenlijk heeft hij niet heel veel met dit nummer te maken, maar hij strijkt wel voor de zoveelste keer de eer op.
Jaar: 1992
Album: Bizarre Ride II the Pharcyde
Label: Delicious Vinyl
Genre: Boom Bap
MML 2021: 674e
Genoemd door: Dwejkk_ en hoi123
Tien jaar verder in de tijd breken dan de echte hoogtijdagen van de hiphop aan. Te beginnen met de enige notering van The Pharcyde.
Jaar: 1993
Album: 93 'Til Infinity
Label: Jive
Genre: Jazz Rap
MML 2021: 716e
We blijven in de piekjaren, misschien wel het allermooiste jaar. Of het ook het beste hiphopjaar is, weet ik niet helemaal zeker. Ook voor Souls of Mischief de enige notering.
Jaar: 1996
Album: Endtroducing.....
Label: Mo Wax
MML 2021: 158e
De laatste in deze update uit de jaren '90. We krijgen nog drie hiphopnummers uit dit decennium. Kun jij raden welke? Ik had eerder al verklapt dat dit de enige DJ Shadow is die meerdere keren genoemd is.
Deltron 3030 - 3030
Jaar: 2000
Album: Deltron 3030
Label: 75 Ark
Genoemd door: jordidj1 en Koenr
Daar naar de volgende eeuw en meteen een gigantische sprong in de toekomst. In het fantasie van Del tha Funkee Homosapien wel te verstaan, die waande zich in 3030. Dit nummer stond recent, maar niet al te lang (tweemaal) in de MuMeLadder Top 2000.
Jaar: 2010
Album: My Beautiful Dark Twisted Fantasy
Label: Roc-A-Fella
Genre: Pop Rap
MML 2021: 148e
Genoemd door: ArthurDZ en Sillah
Oei, dit was toch wel één van de hiphopnummers waarbij ik op een dikke stunt hoopte. Het tegengestelde is waar. Sowieso opvallend dat Kanye West in totaal, maar drie keer genoemd werd. De andere was So Appalled in het lijstje van jordidj1. Ik moet hier trouwens wel hand in eigen boezem steken, want zoals je kunt zien heb ik ook niet op Kanye West gestemd. Foei!
Album: Let Them Eat Chaos
Label: Fiction
Genre: Political Hip Hop
MML 2021: 1272e
Genoemd door: AstroStart en remcodulac
Ik had deze klaarstaan in het vorige rijtje. Oeps. K̶a̶t̶e̶ Kae Tempest gaat sinds augustus 2020 door het leven als non-binair. Net als Runaway één van mijn allerlaatste afvallers.
Earl Sweatshirt - Grief
Album: I Don't Like Shit, I Don't Go Outside
Label: Tan Cressida
Genre: Cloud Rap
Genoemd door: Coma Cat en hoi123
De teller van de vrijekeuze-instromers staat met Earl Sweatshirt's Grief op zes. Deze is misschien wel de meest verrassende tot nu toe. Ik denk ook dat dit de jongste man is in de hele lijst, maar zeker weten doe ik dat niet. Wat ik wel heel erg zeker weet is dat er nog twee jongere vrouwen in staan.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 19:28 uur
Drie hiphopnummers uit de jaren '90? Gaan we sowieso heel hoog de lucht in. Verder vloeibare zwaarden en de gemoedstoestand van de stad die nooit slaapt?
1
geplaatst: 3 februari 2022, 20:18 uur
Zo zo, yeahyeahyeah en ik zitten flink op één lijn wat hiphop betreft, zeg!
Verder verwacht ik de altijd wakkere stad ook nog.
Verder verwacht ik de altijd wakkere stad ook nog.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 20:42 uur
Nog vergeten te melden dat Taylor Swift feat. Bon Iver - Exile het jongste nummer is in de lijst, mits we bij Charli XCX - Visions het origineel als uitgangspunt nemen.
1
geplaatst: 3 februari 2022, 20:46 uur
Teunnis schreef:
[…] in totaal is er negen keer gestemd op Dire Straits of Mark Knopfler. Ook hier ga ik de nummers die op één notering zijn blijven hangen niet noemen, om het zo spannend te houden wat de hoogste geklasseerde Dire Straits is.
[…] in totaal is er negen keer gestemd op Dire Straits of Mark Knopfler. Ook hier ga ik de nummers die op één notering zijn blijven hangen niet noemen, om het zo spannend te houden wat de hoogste geklasseerde Dire Straits is.
De gokkantoren zijn nog open!
0
geplaatst: 3 februari 2022, 21:19 uur
Passing Me By vind ik een geweldig nummer. Ik denk dat het een tijd geleden was dat ik mijn lijstje had ingestuurd, maar dat had zeker nu op een shortlist gestaan. Al weet ik niet of het dan tot de 35 nummers zou geraakt zijn.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 21:21 uur
Jemig, dat niemand heeft opgemerkt dat ik ergens iets onwaar had opgeschreven. Ik heb het al weggehaald. Was een foutje met grote gevolgen als ik het niet had gezien.
0
geplaatst: 3 februari 2022, 22:49 uur
ik krijg goede hoop dat geen enkele van mijn 35 nominaties uiteindelijk het overzicht haalt! Dat is me bij de Top 2000 al een paar keer/jaar gelukt! Het is als bij goede whisky: niet te veel mensen moeten er lucht van krijgen, dan gaat alleen de prijs omhoog.
Hopen dat na deze competitie ook een Snob 2000-versie volgt …
0
geplaatst: 3 februari 2022, 22:57 uur
PB 82 schreef:
Waarbij alleen nummers genoemd mogen worden die nooit de MuMeLadder hebben gehaald?
0
geplaatst: 3 februari 2022, 23:06 uur
Poek schreef:
Waarbij alleen nummers genoemd mogen worden die nooit de MuMeLadder hebben gehaald?
Goed idee, dat was oorspronkelijk ook de opzet van Pinguin Radio, maar als we het bij de keuzelijst van afgelopen jaar 2021 houden, dan komen we vast een heel end … of als je luistert … Ondanks alle kritiek, blijft er op Spotify nog genoeg over, in een kleine 173 uur loop je door de hele lijst …(quote)
0
geplaatst: 4 februari 2022, 00:32 uur
TC Matic zou een top 100 wel gehaald hebben bij mij, maar een top 35 was net te hoog gegrepen.
0
geplaatst: 4 februari 2022, 14:15 uur
Hmmm, The Pharcyde boom bap noemen... hier klopt zeker iets niet ForWhomThePeteTolls, wat jij?
Hulde voor Grief trouwens, die ging ook dik in mijn lijstje gestaan hebben. Net als So Appalled, jordidj1. Maar ik heb dus geen lijstje ingestuurd, want ik vond deze klus veel te moeilijk. Wel leuk om te lezen Teunnis, lekker bezig!
1
geplaatst: 4 februari 2022, 15:26 uur
Johnny Marr schreef:
Hmmm, The Pharcyde boom bap noemen... hier klopt zeker iets niet ForWhomThePeteTolls, wat jij?
(quote)
Zojuist het nummer weer eens goed beluisterd. Ik vind het eigenlijk te weinig jazz om het Jazz Rap te noemen, maar ook veel te veel jazz om het boom bap te noemen. En West Coast Hip Hop vind ik een beetje een zwaktebod. Dan staat er op RYM ook nog Conscious Hip Hop, maar dat lijkt me vergezocht.
tl;dr: Jazz Rap vind ik achteraf (net iets) accurater is dan Boom Bap.
0
geplaatst: 4 februari 2022, 15:28 uur
Dit zijn de 90 nummers die al langs zijn gekomen in de ranking 123 t/m 300:
16 Horsepower - Black Soul Choir
ABBA - Eagle
AIR - La Femme d'Argent
Arcade Fire - No Cars Go
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Bill Withers - Harlem
Björk - Jóga
Boudewijn de Groot - Eva
Burial - Ashtray Wasp
Burial - Rival Dealer
Cerrone - Supernature
Cesária Évora - Sodade
Charli XCX - Visions [Appleville Mix]
Chico Buarque - Construção
Damien Rice - 9 Crimes
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Bowie - Ashes to Ashes
David Bowie - Lazarus
David Bowie - Sound and Vision
David Bowie - Station to Station
Deltron 3030 - 3030
dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me)
dEUS - Nothing Really Ends
dEUS - Suds & Soda
Eagles - The Last Resort
Earl Sweatshirt - Grief
Extrawelt - Soopertrack
Fela Ransome Kuti & The Afrika 70 - Gentleman
First Aid Kit - Emmylou
First Aid Kit - The Lion's Roar
Fishmans - Long Season
Fleetwood Mac - Dreams
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Fleetwood Mac - Sara
Fleetwood Mac - The Chain
Frank Zappa - Willie the Pimp
Golden Earring - Twilight Zone
Gorky - Ooit Was Ik een Soldaat
Grimes - Oblivion
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
Icehouse - Hey Little Girl
Kate Bush - Running Up That Hill
Kate Bush - The Man with the Child in His Eyes
Klein Orkest - Over de Muur
Madrugada - The Kids Are on High Street
Mr. Flagio - Take a Chance
My Bloody Valentine - Soon
Neil Young - Like a Hurricane
Neil Young with Crazy Horse - Cortez the Killer
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy Pt. 2
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Nick Cave & The Bad Seeds - O Children
Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
Nils Frahm - Says
Portishead - Machine Gun
Prince - Sign "☮︎" the Times
Radiohead - How to Disappear Completely
Serge Gainsbourg - Melody
Supertramp - Fool's overture
Supertramp - School
Talk Talk - Living in Another World
Talking Heads - Once in a Lifetime
Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
Tame Impala - Let It Happen
Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety
The Chills - Heavenly Pop Hit
The Chills - Pink Frost
The Church - Under the Milky Way
The Doors - The Crystal Ship
The Doors - The End
The Nits - Nescio
The Sound - Winning
Tyler, the Creator - Yonkers
Nog 88 nummers te gaan.
16 Horsepower - Black Soul Choir
ABBA - Eagle
AIR - La Femme d'Argent
Arcade Fire - No Cars Go
Bill Withers - Ain't No Sunshine
Bill Withers - Harlem
Björk - Jóga
Boudewijn de Groot - Eva
Burial - Ashtray Wasp
Burial - Rival Dealer
Cerrone - Supernature
Cesária Évora - Sodade
Charli XCX - Visions [Appleville Mix]
Chico Buarque - Construção
Damien Rice - 9 Crimes
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Bowie - Ashes to Ashes
David Bowie - Lazarus
David Bowie - Sound and Vision
David Bowie - Station to Station
Deltron 3030 - 3030
dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me)
dEUS - Nothing Really Ends
dEUS - Suds & Soda
Eagles - The Last Resort
Earl Sweatshirt - Grief
Extrawelt - Soopertrack
Fela Ransome Kuti & The Afrika 70 - Gentleman
First Aid Kit - Emmylou
First Aid Kit - The Lion's Roar
Fishmans - Long Season
Fleetwood Mac - Dreams
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Fleetwood Mac - Sara
Fleetwood Mac - The Chain
Frank Zappa - Willie the Pimp
Golden Earring - Twilight Zone
Gorky - Ooit Was Ik een Soldaat
Grimes - Oblivion
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
Icehouse - Hey Little Girl
Kate Bush - Running Up That Hill
Kate Bush - The Man with the Child in His Eyes
Klein Orkest - Over de Muur
Madrugada - The Kids Are on High Street
Mr. Flagio - Take a Chance
My Bloody Valentine - Soon
Neil Young - Like a Hurricane
Neil Young with Crazy Horse - Cortez the Killer
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy Pt. 2
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street
Nick Cave & The Bad Seeds - O Children
Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
Nils Frahm - Says
Portishead - Machine Gun
Prince - Sign "☮︎" the Times
Radiohead - How to Disappear Completely
Serge Gainsbourg - Melody
Supertramp - Fool's overture
Supertramp - School
Talk Talk - Living in Another World
Talking Heads - Once in a Lifetime
Talking Heads - This Must Be the Place (Naive Melody)
Tame Impala - Let It Happen
Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety
The Chills - Heavenly Pop Hit
The Chills - Pink Frost
The Church - Under the Milky Way
The Doors - The Crystal Ship
The Doors - The End
The Nits - Nescio
The Sound - Winning
Tyler, the Creator - Yonkers
Nog 88 nummers te gaan.
0
geplaatst: 4 februari 2022, 16:14 uur
Niet echt een verrassing lijkt me. Dat zijn toch ook gewoon de vier bands die altijd overblijven op Mume?

* denotes required fields.