MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
El Ninjo schreef:
Dat durf ik niet zo te stellen...
Het is natuurlijk ook nooit hard te maken, maar hiervoor stond het nummer toch drie jaar op rij stabiel in de ladder. Weliswaar altijd rond plek 1800/1900, maar toch, hij haalde het wel keer op keer. Nu ze samen loten in een ladder lukt het opeens niet. Ik denk toch dat het één wel met het ander te maken heeft. Met meerdere nummers van één artiest in een ladder ga je ze - bewust of onbewust - met elkaar vergelijk. De minste van de twee zakt dan toch iets in een lijstje, of valt het er zelfs uit, terwijl ie anders wellicht een hogere plek had gekregen. En dat pakt in dit geval nadelig uit voor Pancho & Lefty, want Waitin' Around to Die is gewoon nog een stukje beter, dat vind ik zelf ook.

Maar goed, ik heb dit jaar Fare Thee Well, Miss Carousel genomineerd. Als we die gewoon de ladder in stemmen blijft het aantal Townes nominaties in ieder geval gelijk. En wie weet mogen Pancho & Lefty dan in de toekomst nog eens herkansen.

Jammer van deze Balthazar, vind ik een van hun leukste. Maar mooi dat we daar Camera Obscura voor terugkrijgen

Da's toch wel een sterk rijtje afvallers...

Heel spijtig van Balthazar en Jimi.

Simon77 schreef:
Roadhouse Blues niet in de top 15?!

Dat is inderdaad maar moeilijk te bevatten, net zoals Foxey Lady die eruit valt. Echt zonde!

Mausie schreef:
Jammer van deze Balthazar, vind ik een van hun leukste. Maar mooi dat we daar Camera Obscura voor terugkrijgen

Dat is hier ook letterlijk een nieuwe nominatie van mij die in de plaats komt van een oude.

Ronde 1 - Ladder 68

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Rolling Stones - You Can't Always Get What You Want [243] 515
2. Kendrick Lamar - King Kunta [93] 497
3. Damien Rice - The Blower's Daughter [859] 465
4. The Velvet Underground - I'm Waiting For The Man [365] 456
5. Ann Peebles - I Can't Stand The Rain [766] 453
6. M83 - Wait [578] 424
7. Black Sabbath - Black Sabbath [1716] 404
8. Godspeed You! Black Emperor - East Hastings [690] 362
9. The War on Drugs - An Ocean In Between The Waves [492] 334
10. Autechre - Clipper [1418] 320
11. Deep Purple - Highway Star [1471] 308
12. Prince and The Revolution - The Beautiful Ones [774] 301
13. Abel - Onderweg [1618] 299
14. Michael Jackson - Dirty Diana [1166] 282
15. Earl Sweatshirt - Grief [hoi123] 197

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Spinvis - Club Insomnia [1628] 169
17. Regina Spektor - Back of a Truck [El Ninjo] 142
18. Spinvis - Niet Vandaag [1960] 111
19. The Three Degrees - You're The One [Justus18] 96
20. The Neal Morse Band - A Love That Never Dies [Klassiekers 22] 65

62 stemmers deze ronde.

Earl Sweatshirt is de enige nieuwkomer die het hier gered heeft. Daarnaast verliest Spinvis in 1 klap 2 nummers uit de lijst. De afvallers zijn alle 5 ook direct uitgeschakeld.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Spinvis - Club Insomnia
Regina Spektor - Back of a Truck
Spinvis - Niet Vandaag
The Three Degrees - You're The One
The Neal Morse Band - A Love That Never Dies

Wow, de ladder gemist maar Earl haalt het alsnog! Erg tof!

Mooie uitslag!

dumb_helicopter schreef:
Mooie uitslag!

We zijn het niet vaak eens, maar hier sta ik 100% achter; alle nummers waarop ik heb gestemd door, Earl Sweatshirt nieuw en 2x Spinvis gedumpt

Jammer van Club Insomnia, die andere Spinvis vind ik (nog) niet top 2000 waardig. Het valt wel op dat sinds het aantal stemmers een stuk lager is geworden, afvallers het niet meer redden. Is dat toeval?

Titmeister schreef:
(quote)

We zijn het niet vaak eens, maar hier sta ik 100% achter; alle nummers waarop ik heb gestemd door, Earl Sweatshirt nieuw en 2x Spinvis gedumpt

De afvallers juich ik ook toe, bij de platen die het wel gehaald hebben ben ik vooral blij met Black Sabbath, Abel en Michael Jackson.

Mausie schreef:
Het valt wel op dat sinds het aantal stemmers een stuk lager is geworden, afvallers het niet meer redden. Is dat toeval?

Lijkt me niet; is volgens mij al jaren zo. In het begin is er wat nieuwe aanwas, die ook op andere nummers stemt. Naar verloop van tijd haakt een aantal af en zitten we weer met voornamelijk de harde kern, en dus logischerwijs ook veelal dezelfde nummers. Zal weer enigszins aantrekken richting het eind van het jaar.

Titmeister schreef:
(quote)

Lijkt me niet; is volgens mij al jaren zo. In het begin is er wat nieuwe aanwas, die ook op andere nummers stemt. Naar verloop van tijd haakt een aantal af en zitten we weer met voornamelijk de harde kern, en dus logischerwijs ook veelal dezelfde nummers. Zal weer enigszins aantrekken richting het eind van het jaar.

Maar dan zou je verwachten dat nieuwe nominaties het niet redden, maar dat is bepaald niet het geval.

El Ninjo schreef:

Spinvis - Club Insomnia

Dit meesterwerk van Spinvis na amper 1 jaar gewipt. kaj_666 zeg er eens iets van

Omg, ook de ladder gemist maar Earl die het na jaren nomineren redt is wel even een feestje hoor. Trots op jullie.

Ronde 1 - Ladder 69

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Massive Attack Feat. Elizabeth Fraser - Teardrop [84] 555
2. U2 - I Will Follow [323] 504
3. Curtis Mayfield - Pusherman [449] 491
4. Tim Buckley - Pleasant Street [1180] 431
5. Queen & David Bowie - Under Pressure [672] 416
6. Led Zeppelin - Whole Lotta Love [529] 401
7. Holden - The Caterpillar's Intervention [863] 388
8. Nas - N.Y. State of Mind [129] 358
9. Tanita Tikaram - Twist In My Sobriety [776] 353
10. Pet Shop Boys - Left To My Own Devices [1636] 310
11. Dead Can Dance - Summoning of The Muse [1779] 281
12. The Bluetones - Slight Return [50tracks] 255
13. Talk Talk - April 5th [1459] 252
14. Patti Smith - Gloria [1030] 248
15. Sonic Youth - Superstar [1693] 243

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Public Enemy - Fight The Power [1248] 242
17. Coldplay - Spies [1528] 223
18. The Alan Parsons Project - Don’t Answer Me [dynamo d] 197
19. Freddie Gibbs & The Alchemist feat. Tyler, The Creator - Something to Rap About [Coma Cat] 152
20. Drake - Hold On, We're Going Home [Johnny Marr] 100

64 stemmers deze ronde.

The Bluetones komen de lijst weer binnen dit jaar, voor Alan Parsons, Freddie Gibbs en Drake is dat niet weggelegd. Verder verliezen we Coldplay ook uit de eindlijst en gaat van de afvallers alleen Public Enemy het redden.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Darude - Sandstorm
Salt-N-Pepa - Push It
The Alan Parsons Project - Don’t Answer Me
Freddie Gibbs & The Alchemist feat. Tyler, The Creator - Something to Rap About
Drake - Hold On, We're Going Home

Jammer van de beste van Drake, maar mooi van de keiharde terugkeer van The Bluetones!

Fight the Power bij de onderste vijf? Bizar...

Casartelli (moderator)
En zo ligt de mooiste van Coldplay er ineens uit. Gekkigheid...

Oef, niet gestemd en nu ligt Spies eruit. Inderdaad misschien wel de mooiste van Coldplay en een oude nominatie van mij.

Edgar18 schreef:

Dit. Maar kennelijk is 3 hiphopnummers te veel, Nas en Gibbs scoren ook slecht.

Edgar18 schreef:

Drakes mooiste laatste? Bizar...

Johnny Marr schreef:
(quote)

Drakes mooiste laatste? Bizar...

I got my eyes on you

Misschien een keer tijd voor een Drake KO om z'n nummers wat meer onder de aandacht te brengen?

Oei, wat een afstraffing van Drake vind ik meer bizar dan het resultaat van Public Enemy. Kan niet zoveel met die ekte old skool jaren 80 hiphop en ik zal vast niet de enige zijn. Het klinkt zo ongelofelijk gedateerd. Wereld van verschil met bijvoorbeeld A Tribe Called Quest niet veel later.

Mausie schreef:
Oei, wat een afstraffing van Drake vind ik meer bizar dan het resultaat van Public Enemy. Kan niet zoveel met die ekte old skool jaren 80 hiphop en ik zal vast niet de enige zijn. Het klinkt zo ongelofelijk gedateerd. Wereld van verschil met bijvoorbeeld A Tribe Called Quest niet veel later.

Ik heb precies hetzelfde ja. Voor mij wordt hip-hop interessant vanaf begin jaren '90.

Voor mij niet, Fight The Power is geweldig, top dat dit monumentale hiphopnummer nog een jaartje mee mag.

123poetertjes schreef:
Misschien een keer tijd voor een Drake KO om z'n nummers wat meer onder de aandacht te brengen?

Meest legendarische KO op deze site, mensen hebben het er nog steeds over

Ik kan dan weer helemaal niks met artiesten als Drake...zal de leeftijd wel zijn

Gast
geplaatst: vandaag om 16:20 uur

geplaatst: vandaag om 16:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.