MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Teunnis schreef:
Je ziet bij hiphopnominaties vaak dat wanneer het geen MuMe-certified classic is, dat het dan kansloos is. Als het eenmaal wel dat stempel heeft, kan het plots hard gaan. Zie bijvoorbeeld in dezelfde ladder Angel Duster. Volgens mij heb ik die minstens tweemaal kansloos genomineerd (en in andere jaren nomineerden anderen hem wel), maar pas vorig jaar voor het eerst de ladder gehaald. En nu dus gemakkelijk stand weten te houden.

Is het ook niet gewoon zo dat dit een redelijk obscuur Nas-nummer is? Nummer 132 vd Nas-nummers op Last.fm... Ik kende het zelf ook nog niet (heb er wel op gestemd).

Ja, dat idee heb ik ook wel. Maar het punt was meer dat het heel erg hit-or-miss is bij hiphopnominaties.

Gewoon zodat de goegemeente het weet: First Person van CYNE (mijn nominatie) is vanaf nu een certified MuMe-classic. Gelieve altijd punten voor vrij te maken

ArthurDZ schreef:
Gewoon zodat de goegemeente het weet: First Person van CYNE (mijn nominatie) is vanaf nu een certified MuMe-classic. Gelieve altijd punten voor vrij te maken

Ja dag, met jouw recente verlies van geloofwaardigheid werken dit soort claims alleen maar averechts

Cave is echter ook gewoon een Muse classic

Titmeister schreef:
(quote)

Ja dag, met jouw recente verlies van geloofwaardigheid werken dit soort claims alleen maar averechts

Ben jij niet die user die Take Five vergeleek met My Little Pony? Ik zou niet te hard dingen roepen over geloofwaardigheid

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ben jij niet die user die Take Five vergeleek met My Little Pony? Ik zou niet te hard dingen roepen over geloofwaardigheid

Het is maar goed dat Onweerwolf niet zo'n jazzliefhebber is, anders had ik ongetwijfeld ook wat compromitterend materiaal voor m'n kiezen gehad

Ronde 1 - Ladder 81

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Pink Floyd - Comfortably Numb [95] 731
2. Portishead - Machine Gun [191] 560
3. Editors - Smokers Outside The Hospital Doors [268] 529
4. Roxy Music - If There Is Something [1127] 492
5. Crowded House - Don't Dream It's Over [468] 485
6. Sufjan Stevens - Mystery of Love [1054] 470
7. Built to Spill - I Would Hurt A Fly [744] 380
8. Novastar - Wrong [1150] 373
9. Makthaverskan - Asleep [1167] 360
10. The Who - Pinball Wizard [1296] 355
11. Little Simz - Woman [AstroStart] 344
12. Nick Cave & The Bad Seeds - Do You Love Me? [607] 332
13. Jon Hopkins - Emerald Rush [1190] 291
14. Leonard Cohen - Sisters of Mercy [1863] 276
15. John Cougar Mellencamp - Jack And Diane [1549] 272

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Japan - Adolescent Sex [1764] 271
17. Damien Rice - It Takes A Lot To Know A Man [cosmic kid] 269
18. Midnight Oil - The Dead Heart [Frenkie!] 269
19. 10cc - Dreadlock Holiday [1877] 261
20. Takashi Kokubo - Dawn of The Forest [Johnny Marr] 180

75 stemmers deze ronde.

Little Simz haalt het makkelijk als nieuwkomer in een ladder waarin de afvallers hoog scoren want er gaan er maar liefst 3 door via de afvallerslijst ofwel ook de nominaties van cosmic kid en Frenkie redden het gewoon. Alleen de nominatie van Johnny Marr was voorlopig nog iets te ambitieus voor het ladder publiek. Verder nemen we afscheid van 10cc.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Sam Fender - Seventeen Going Under
The Scene - Blauw
Sinéad O'Connor - Mandinka
Suede - Saturday Night
Takashi Kokubo - Dawn of The Forest

Het gaat heel hard de verkeerde kant op met die scheidslijn

Takashi Kokubo was een mooie ontdekking!

Fijn om te lezen Mausie, wel zwakke afvallers die doorgaan vind ik, no offence.

Ronde 1 - Ladder 82

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Cure - A Forest [2] 802
2. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime [126] 497
3. Joy Division - The Eternal [352] 447
4. The Shins - New Slang [480] 390
5. Massive Attack - Risingson [1024] 385
6. BAP - Kristallnaach [588] 383
7. Sufjan Stevens - The Man of Metropolis Steals Our Hearts [885] 369
8. The Police - So Lonely [1019] 339
9. Oasis - Wonderwall [682] 332
10. Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) [yeahyeahyeah] 317
11. Queensrÿche - Silent Lucidity [1429] 308
12. The Primitives - Crash [1372] 291
13. Throwing Muses - Bright Yellow Gun [1738] 277
14. Angel Olsen - White Fire [Choconas] 262
15. Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Club Mix) [1531] 241

16. Paul Simon - The Boy In The Bubble [1935] 239
17. The Afghan Whigs - Gentlemen [1371] 231
18. Snail Mail - Pristine [1991] 184
19. Grizzly Bear - Yet Again [tafkat] 150
20. Shack - Comedy [mol] 56

65 stemmers deze ronde.

A Forest laat er direct in Ronde 1 geen gras over groeien en nestelt zich meteen bovenaan de virtuele ranglijst. Low en Angel Olsen zijn de 2 nieuwkomers die het redden, Paul Simon handhaaft zich via de afvallerslijst. Dat laatste zouden The Afghan Whigs ook nog kunnen doen maar voorlopig staat Gentlemen nog wel 2 plekjes onder de virtuele scheidslijn (nestelt zich tussen Alcest en Spinvis in). We nemen afscheid van Snail Mail in de lijst.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Dominica - Gotta Let You Go
Other Lives - Tamer Animals
Snail Mail - Pristine
Grizzly Bear - Yet Again
Shack - Comedy

Johnny Marr schreef:
Fijn om te lezen Mausie, wel zwakke afvallers die doorgaan vind ik, no offence.

Ja, het gaat de laatste dagen hélemaal mis met allemaal relatief matige afvallers die doorgaan ten koste van de sterke namen die om en nabij de virtuele scheidslijn stonden.

EDIT: Ik moet niet zo zuur doen, want met Low en Angel Olsen hebben we twee prachtige nieuwkomers.

El Ninjo schreef:
Dominica - Gotta Let You Go
Other Lives - Tamer Animals
Snail Mail - Pristine
Grizzly Bear - Yet Again

Dit rijtje

White Fire ❤️❤️❤️

Ronde 1 - Ladder 83

1. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil [85] 622
2. Joy Division - She's Lost Control [142] 564
3. Van Morrison - Astral Weeks [857] 428
4. New Order - Bizarre Love Triangle [647] 409
5. The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties [383] 392
6. Four Tet - Locked [371] 362
7. Jacques Brel - Amsterdam [1542] 346
8. Roxy Music - Do The Strand [507] 336
9. Bloc Party - Helicopter [1359] 318
10. Run The Jewels - Oh My Darling Don't Cry [yeahyeahyeah] 291
11. Nirvana - Polly [997] 284
12. James - Laid [Frenkie!] 275
13. Patti Smith Group - Because The Night [1076] 259
14. Baby Huey - Hard Times [1199] 256
15. The Black Keys - Lonely Boy [1176] 254

16. Heather Nova - Maybe an Angel [1985] 251
17. Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All Right [1990] 204
18. The Mountain Goats - No Children [ArthurDZ] 193
19. The Prodigy - Breathe [1972] 182
20. The Weeknd - Kiss Land [The Eraser] 174

64 stemmers deze ronde.

Zowel Run the Jewels als James plaatsen zich direct voor de volgende ronde en dus de eindlijst. Heather Nova verlengt haar verblijf ook nog met een jaar, voor de rest van de afvallers houdt het hier op, sterker nog, ze kunnen het ook theoretisch al niet meer halen.

Wim Sonneveld - Het Dorp
Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All Right
The Mountain Goats - No Children
The Prodigy - Breathe
The Weeknd - Kiss Land

Zo, dat is een behoorlijke klassieker van Dylan die eruit vliegt.

Het Dorp is een grotere klassieker, maar ook die ligt er nu uit.

Laid

Gisteren al Snail Mail eruit en nu Breathe van The Prodigy ook. Heel jammer allemaal.

Hilarisch bijna hoe weinig de Mountain Goats hier gesnapt/gevoeld worden. Maar jullie zijn nog niet van ze af hoor, volgend jaar doe ik een nieuwe poging

Iedereen klaagt over dat er weinig verandering is in de ladder met steeds dezelfde nummers en wat lees ik hier constant dat iedereen de nummers die het niet halen of er uit vallen opnieuw gaan nomineren

vigil schreef:
Iedereen klaagt over dat er weinig verandering is in de ladder met steeds dezelfde nummers en wat lees ik hier constant dat iedereen de nummers die het niet halen of er uit vallen opnieuw gaan nomineren

Ik weet niet naar wie je hier allemaal nog refereert maar wat mezelf betreft: ik zal waarschijnlijk kiezen voor een ander nummer van dezelfde band nummers die het niet halen opnieuw nomineren heeft trouwens geen effect op de diversiteit van de top 2000, want die nummers hebben er nooit ingestaan

ArthurDZ schreef:
Hilarisch bijna hoe weinig de Mountain Goats hier gesnapt/gevoeld worden. Maar jullie zijn nog niet van ze af hoor, volgend jaar doe ik een nieuwe poging

No Children volgend jaar weer nomineren, je weet namelijk maar nooit hoeveel relaties van mume-ers zullen sneuvelen aankomend jaar

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ik weet niet naar wie je hier allemaal nog refereert maar wat mezelf betreft: ik zal waarschijnlijk kiezen voor een ander nummer van dezelfde band nummers die het niet halen opnieuw nomineren heeft trouwens geen effect op de diversiteit van de top 2000, want die nummers hebben er nooit ingestaan

Sterker nog: ik heb het ooit een tijdje volgehouden met N.Y. State of Mind van Nas telkens opnieuw nomineren en uiteindelijk haalde ie het. Dan draagt het juist bij aan de diversiteit. Ik heb het idee dat een nummer dan bij mensen kan landen/groeien.

aerobag schreef:
(quote)

No Children volgend jaar weer nomineren, je weet namelijk maar nooit hoeveel relaties van mume-ers zullen sneuvelen aankomend jaar

Maar hopelijk gaat het bij sommigen ook niet zo ontzettend mis dat ik straks in de plaats zelfs The Mess Inside moet nomineren

Arrie schreef:
(quote)

Sterker nog: ik heb het ooit een tijdje volgehouden met N.Y. State of Mind van Nas telkens opnieuw nomineren en uiteindelijk haalde ie het. Dan draagt het juist bij aan de diversiteit. Ik heb het idee dat een nummer dan bij mensen kan landen/groeien.

Ik heb Shook Ones, Pt. II 3x genomineerd; vorig jaar stond ie in de finale. Ook nummers als Sunglasses en The Trip haalden het eerst niet en staan er nu ruimschoots in. Hernomineren kan gewoon zinvol zijn, het is nou eenmaal normaal dat mensen eerder punten geven aan nummers die ze kennen...

Titmeister schreef:

Ik heb Shook Ones, Pt. II 3x genomineerd; vorig jaar stond ie in de finale. Ook nummers als Sunglasses en The Trip haalden het eerst niet en staan er nu ruimschoots in. Hernomineren kan gewoon zinvol zijn, het is nou eenmaal normaal dat mensen eerder punten geven aan nummers die ze kennen...

Sommige oudere users (ik refereer naar mezelf) doen er tegenwoordig soms gewoon wat langer over om nummers die buiten hun "comfortzone" liggen te omarmen

Mooie entry van Run The Jewels, die gaan wel lekker dit jaar geloof ik

Ronde 1 - Ladder 84

1. Joy Division - Atmosphere [91] 624
2. Midlake - Roscoe [427] 565
3. Bob Dylan - Like A Rolling Stone [208] 559
4. The Smashing Pumpkins - Cherub Rock [341] 530
5. Nick Cave & The Bad Seeds & Kylie Minogue - Where The Wild Roses Grow [558] 436
6. Sam Cooke - (What A) Wonderful World [825] 411
7. The Chameleons - Second Skin [1282] 397
8. Bauhaus - Bela Lugosi's Dead [TornadoEF5] 389
9. Boards of Canada - In A Beautiful Place Out In The Country [1113] 387
10. Rainbow - Stargazer [673] 354
11. Louis Armstrong - What A Wonderful World [1533] 318
12. Suede - Europe Is Our Playground [1493] 314
13. Tom Waits - Alice [1659] 305
14. Julia Holter - I Shall Love 2 [1375] 302
15. Lana Del Rey - Summertime Sadness [903] 276

16. LCD Soundsystem - Daft Punk Is Playing At My House [1845] 257
17. Lana Del Rey - California [1715] 211
18. Van Jets - Two Tides of Ice [Spul] 134
19. Brad - The day brings [Curufin] 123
20. After Forever - Dreamflight [remcodulac] 108

70 stemmers deze ronde.

Bauhaus doet een geslaagde re-entry in de lijst, de overige nominaties redden het niet. Lana del Rey verliest 1 nummer in de lijst, de andere redt het ook maar net trouwens. LCD Soundsystem handhaaft zich via de afvallerslijst.

Doe Maar - Belle Hélène
Lana Del Rey - California
Van Jets - Two Tides of Ice
Brad - The day brings
After Forever - Dreamflight

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.