MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
In The Land Of Grey And Pink stond er in 2012 voor het laatst in (plek 980!). Iets eerder verdween Golf Girl ook uit de lijst. Twee toppers!

Volgens mij was het zelfs mijn nominatie. Ik zal hem - net als Drip Drip - eens heroverwegen.

Ik begrijp uit de discussie hierboven dat de belangrijkste reden dat niet iedereen regelmatig punten aan Muse geeft de angst voor reputatieschade is. Dat verklaart een hoop

Stiekem hebben we hier allemaal een poster van Matthew Bellamy boven ons bed hangen. Mijn gehele account hier is enkel en alleen de perfecte dekmantel voor dit feit.

Ronde 1 - Ladder 79

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street [39] 817
2. Radiohead - Pyramid Song [260] 597
3. The Doors - Light My Fire [188] 581
4. Dusty Springfield - Son Of A Preacher Man [565] 490
5. Scott Walker - The Old Man's Back Again (Dedicated To The Neo-Stalinist Regime) [648] 472
6. Gorky - Ooit Was Ik Een Soldaat (Live '92) [784] 452
7. Simple Minds - Waterfront [789] 415
8. Grauzone - Eisbär [392] 404
9. Garbage - Stupid Girl [1431] 402
10. Run The Jewels - Angel Duster [1256] 373
11. Eefje de Visser - De Bedoeling [1708] 358
12. they Might Be Giants - Birdhouse In Your Soul [1702] 346
13. CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown [Gebruiker43757] 334
14. Junip - Line of Fire [1134] 322
15. Chromatics - These Streets Will Never Look The Same [1724] 320

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Killing Joke - Eighties [vigil] 306
17. Beck - Loser [1242] 292
18. The Tallest Man on Earth - Love Is All [1959] 252
19. King Gizzard & The Lizard Wizard - Gamma Knife [sj0n88] 155
20. Nas Feat. Large Professor - Loco-Motive [dynamo d] 112

78 stemmers deze ronde.

CHVRCHES en Killing Joke komen als nieuwelingen de ladder binnen, KJ via de afvallerslijst. Ook Beck red zich via de achterdeur.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Pulp - Razzmatazz
Mark Morrison - Return of The Mack
The Tallest Man on Earth - Love Is All
King Gizzard & The Lizard Wizard - Gamma Knife
Nas Feat. Large Professor - Loco-Motive

Goede uitslag, maar Razzmatazz, hoe dan?

Yeah, Eighties

El Ninjo schreef:
77 Super Mama Djombo - Festival
78 Nujabes feat. Shing02 - Luv(Sic.) pt3
79 Digable Planets - Black Ego
80 Lee Morgan - The Sidewinder

Begint er somber uit te zien voor dit schitterend rijtje met al die extra doorstromende afvallers.

Neemt niet weg dat ik het leuk vind dat Eighties weer terug in de lijst is.

Goede uitslag, maar Gamma Knife, Loco-Motive en Return of the Mack hoe dan?

Ah, fijn dat deze erg sterke plaat van CHVRCHES binnenkomt. Eén van hun beste eigenlijk wel.

Jeuj, nog een matige CHVRCHES in de lijst. Verder de virtuele scheidslijn weer verder omhoog

Ik kijk alvast uit naar de terugkeer van de Mack in 2023.

Ronde 1 - Ladder 80

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Nirvana - Smells Like Teen Spirit [140] 616
2. The Knife - Silent Shout [67] 599
3. Wilco - Impossible Germany [597] 490
4. Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine [303] 489
5. The Smiths - The Headmaster Ritual [420] 476
6. The Box Tops - The Letter [699] 442
7. Courtney Barnett - Pedestrian At Best [832] 408
8. Orbital - Halcyon + On + On [816] 385
9. Neneh Cherry - Manchild [1221] 379
10. Massive Attack Feat. Hope Sandoval - Paradise Circus [1253] 353
11. Taylor Swift Feat. Bon Iver - Exile [1918] 328
12. The Smiths - Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me [1333] 323
13. Placebo - Special K [1781] 305
14. Manchester Orchestra - The Alien [1701] 304
15. Queen - The Prophet's Song [Bartjeking] 301

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. The Triffids - Wide Open Road [1448] 299
17. Sufjan Stevens - Seven Swans [Hedser] 264
18. The National - Light Years [1966] 261
19. Haley Heynderickx - The Bug Collector [hoi123] 233
20. Stevie Ray Vaughan - Tin Pan Alley (AKA Roughest Place in Town) [Marco dB] 145

74 stemmers deze ronde.

Bartjeking brengt the Prophet Song de lijst binnen maar ook Hedser heeft succes met Seven Swans want die staat een plaats of 6 boven de virtuele scheidslijn nu dus zal het denk ik ook wel gaan redden. Dat betekent ook dat we The Triffids in de lijst behouden. The National daarentegen staat nu 10 plaatsen onder de virtuele scheidslijn (die na ladder 75 verrassend genoeg met elke ladder hoger is komen te liggen, inmiddels ligt die bij Spinvis en valt Don McLean met Vincent net buiten de boot).

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Rammstein - Mutter
Nick Cave & The Bad Seeds - Papa Won't Leave You, Henry
Brandi Carlile - The Joke
Haley Heynderickx - The Bug Collector
Stevie Ray Vaughan - Tin Pan Alley (AKA Roughest Place in Town)

Arno schreef:
Ik kijk alvast uit naar de terugkeer van de Mack in 2023.

Nou, ik nomineer m gewoon opnieuw hoor. Dit kan écht niet.

The Prophet's Song weer terug in de lijst

Fijn inderdaad! Nipt, maar vertrouwen in de mensheid is enigszins terug.

El Ninjo schreef:
12. they Might Be Giants - Birdhouse In Your Soul [1702] 346

Het is vast geen toeval dat wel They Might Be Giants als Therapy? met een kleine t in je bestand staan?

Poek schreef:
(quote)

Het is vast geen toeval dat wel They Might Be Giants als Therapy? met een kleine t in je bestand staan?
Vast een voorziening om te zorgen dat "the" niet ergens met een hoofdletter staat, ja.

Leuk nummer van CHVRCHES, maar top 2000 is wel iets teveel van het goede ja. Verwacht ook niet dat dit nummer lang zal meedraaien in de lijst. Zonde dat we dan The Tallest Man On Earth hiervoor verliezen

The Bug Collector gewoon volgend jaar weer nomineren zou ik zeggen. Die gaat wel groeien bij de folkliefhebbers gok ik zo, in ieder geval bij mij!

Smells Like Teen Spirit bovenaan, hoe dan?

Geheel terecht natuurlijk!
De voorsprong zou eigenlijk veel groter moeten zijn.

Johnny Marr schreef:
Smells Like Teen Spirit bovenaan, hoe dan?

Ruim 2x zoveel punten als Light Years en De Insectenverzamelaar, hoe dan?

Zo'n extra Queen is ook goed voor de Veronicasering van de Ladder, maar imo nogal een overbodige toevoeging

Casartelli (moderator)
Hoop heisa over een nogal flauwe ladder. Zo flauw dat ik zelfs punten aan Nirvana moest geven. En ja, die eindigt dan bovenaan.

Met een beetje mazzel schuift de scheidslijn nog wat opwaarts, want we kunnen echt uitstekend zonder nog zo'n extra Sufjan Stevens.

Gretz schreef:
(quote)

Zo'n extra Queen is ook goed voor de Veronicasering van de Ladder, maar imo nogal een overbodige toevoeging

Tja, Geert, met jou kun je praten man. Punten als kolen maak je hier.

Gretz schreef:
(quote)

Een nummer dat vorig jaar op 140 stond en een nummer dat op 1966 stond vorig jaar dus zo vreemd is dat niet.

Verder denk ik niet dat ze deze track van Queen vaak op Veronica (door de komst van Stenders een hele fijne zender geworden) of waar dan ook hoort.

Ja, idd een echte Veronica track

Verder snap Ik kwalitatief gezien de winst van Nirvana ook niet helemaal maar dat de nr 140 2x zoveel punten heeft dan de nummer 1966 (uitslagen vorig jaar) lijkt mij nou niet echt een hersenbrekertje.

Onweerwolf
Ik denk dat ze op Veronica nog eerder Fake Empire draaien dan The Prophets Song.

Laatste plek in ladder 79 voor Nas Feat. Large Professor - Loco-Motive [dynamo d]. Teleurstellend, ik had echt meer verwacht van deze nominatie want een super lekker nummer. Heb ook het gevoel vaak pech te hebben dat mijn nominaties in sterke ladders zitten maar wellicht heeft iedereen dat met haar/zijn nominaties die het niet halen

Je ziet bij hiphopnominaties vaak dat wanneer het geen MuMe-certified classic is, dat het dan kansloos is. Als het eenmaal wel dat stempel heeft, kan het plots hard gaan. Zie bijvoorbeeld in dezelfde ladder Angel Duster. Volgens mij heb ik die minstens tweemaal kansloos genomineerd (en in andere jaren nomineerden anderen hem wel), maar pas vorig jaar voor het eerst de ladder gehaald. En nu dus gemakkelijk stand weten te houden.

Gretz schreef:
(quote)

Ik heb niet zoveel tegen generatieklassieker Teen Spirit, al zal ie zelf niet snel in mijn ladderstemmen belanden. The Prophet's Song had dan weer écht niet gehoeven.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.