Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
6
geplaatst: 6 februari 2022, 23:14 uur
Ik denk dat het een leeftijds-issue is. Met brede smaak heeft het weinig te maken, Er zijn veel grotere extreme verschillen die de lijst wel halen.
Madrugada is een vrij grote band met internationaal uitverkochte tournees enzo. Maar het is ook een jaren '90/00's band en geen band die erg met zijn tijd meegaat of erg van nu is. En ik denk dat het grootste deel van de fans 35-50 jaar is en al minimaal 15 jaar naar die band luistert.
Vrouwenstemmen staan er behoorlijk wat in de lijst, ook hoge, Een van de enige nummers die eigenlijk altijd de finale haalde heeft een hoge vrouwenstem. Met baanbrekend heeft het ook niet zoveel te maken, want erg baanbrekend vind ik ik You Lose nou ook weer niet. Muzikaal is er zowel een stevige early 90's-tik als behoorlijk wat synthpop (80's) referenties . Wel is presentatie heel erg van nu en vind de promotie voor een groot deel via tiktok plaats. Dat zorgt voor een waarschijnlijk grotendeels erg jonge fanbase (onder de 21 denk ik) en waarschijnlijk wordt RYM vooral gevuld door dezelfde leeftijdsgroep en vooral door de VS merk ik vaak (wat Madrugada kan verklaren, dat is een Noorse band en heel erg een Europees ding), Ik denk ook dat de namen die goed scoren op RYM en die populair zijn in de wat alternatievere kringen op tiktok grotendeels overeen zullen komen. Ik denk dat het publiek zo''n 20 jaar jonger is dan de gemiddelde leeftijd hier (die denk ik rond de 40 zal zitten).
Nog een ding is dat je hier wel twee soorten stemmers hebt en dat is me heel duidelijk nu ik al het hele bestaan van dit spel (en dat is sinds 2007) al af en toe meedoe. Het soort stemmers dat erg aan nieuwe dingen moet wennen en pas als ze iets jaren achter elkaar horen het misschien in hun lijstje zetten. Niet per se omdat ze niet open staan voor iets nieuws, maar omdat het niet zo snel zo goed vinden dat het oude verdringt. En mensen (en daar reken ik mezelf toe) die juist op bepaalde nummers niet stemt omdat ik ze al 10 miljoen keer gehoord heb en best een nummer in mijn top 7 kan stemmen dat ik die dag voor het eerst hoorde. Die eerste groep zal je niet met een nieuwe naam overtuigen, maar de tweede groep is groot genoeg dat het best wel lukt om bepaalde muziek in dit spel groot te krijgen die het eerst niet was. Er zijn nummers die het vele keren niet haalden en nu al jarenlang wel in de lijst staan. Of nummers die eerst in de onderste helft zaten en inmiddels altijd bij de eerste 300 zitten.
Madrugada is een vrij grote band met internationaal uitverkochte tournees enzo. Maar het is ook een jaren '90/00's band en geen band die erg met zijn tijd meegaat of erg van nu is. En ik denk dat het grootste deel van de fans 35-50 jaar is en al minimaal 15 jaar naar die band luistert.
Vrouwenstemmen staan er behoorlijk wat in de lijst, ook hoge, Een van de enige nummers die eigenlijk altijd de finale haalde heeft een hoge vrouwenstem. Met baanbrekend heeft het ook niet zoveel te maken, want erg baanbrekend vind ik ik You Lose nou ook weer niet. Muzikaal is er zowel een stevige early 90's-tik als behoorlijk wat synthpop (80's) referenties . Wel is presentatie heel erg van nu en vind de promotie voor een groot deel via tiktok plaats. Dat zorgt voor een waarschijnlijk grotendeels erg jonge fanbase (onder de 21 denk ik) en waarschijnlijk wordt RYM vooral gevuld door dezelfde leeftijdsgroep en vooral door de VS merk ik vaak (wat Madrugada kan verklaren, dat is een Noorse band en heel erg een Europees ding), Ik denk ook dat de namen die goed scoren op RYM en die populair zijn in de wat alternatievere kringen op tiktok grotendeels overeen zullen komen. Ik denk dat het publiek zo''n 20 jaar jonger is dan de gemiddelde leeftijd hier (die denk ik rond de 40 zal zitten).
Nog een ding is dat je hier wel twee soorten stemmers hebt en dat is me heel duidelijk nu ik al het hele bestaan van dit spel (en dat is sinds 2007) al af en toe meedoe. Het soort stemmers dat erg aan nieuwe dingen moet wennen en pas als ze iets jaren achter elkaar horen het misschien in hun lijstje zetten. Niet per se omdat ze niet open staan voor iets nieuws, maar omdat het niet zo snel zo goed vinden dat het oude verdringt. En mensen (en daar reken ik mezelf toe) die juist op bepaalde nummers niet stemt omdat ik ze al 10 miljoen keer gehoord heb en best een nummer in mijn top 7 kan stemmen dat ik die dag voor het eerst hoorde. Die eerste groep zal je niet met een nieuwe naam overtuigen, maar de tweede groep is groot genoeg dat het best wel lukt om bepaalde muziek in dit spel groot te krijgen die het eerst niet was. Er zijn nummers die het vele keren niet haalden en nu al jarenlang wel in de lijst staan. Of nummers die eerst in de onderste helft zaten en inmiddels altijd bij de eerste 300 zitten.
0
geplaatst: 6 februari 2022, 23:28 uur
De laatste alinea is een spijker op de kop, starbright boy. Legio voorbeelden daarvan: ik heb bv Shook Ones 3x moeten nomineren, maar die stond afgelopen jaar in de finale; Silent Shout stond in het begin ook in de staart van de lijst; Sunglasses haalde het de eerste ook niet. Of Magdalena Bay in dat rijtje gaat komen, betwijfel ik, maar de tijd zal het leren...
2
geplaatst: 6 februari 2022, 23:56 uur
Everything now is trouwens ook heel eenvoudig te verklaren. Daar kom je altijd tegenstellingen bij tegen. Het is namelijk het bekendste Arcade Fire-nummer (bijvoorbeeld ook het enige in de top 2000) en gewoon hun grootste internationale hit en eigenlijk het enige nummer dat mainstreamradio haalde. Maar tegelijk is het ook het nummer waardoor veel Arcade Fire fans afhaakten en dat door een behoorlijk aantal mensen gehaat wordt. RYM rekent het gemiddelde uit, dus telt de haters mee. De witte trui telt de stemmen van een populair nummer en heeft geen anti-stemmen. Dan kom je anders uit.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 02:32 uur
Titmeister schreef:
Ik lees regelmatig met enige verwondering je betogen hier, TornadoEF5, maar je slaat wat mij betreft de plank volledig mis. Je gebruikt de ene subjectieve bron (RYM) om de collectieve waardering op een andere subjectieve bron (MusicMeter) langs een meetlat te leggen.
Ik lees regelmatig met enige verwondering je betogen hier, TornadoEF5, maar je slaat wat mij betreft de plank volledig mis. Je gebruikt de ene subjectieve bron (RYM) om de collectieve waardering op een andere subjectieve bron (MusicMeter) langs een meetlat te leggen.
Ik zei ook dit over RYM in mijn betoog. "RYM is zeker niet perfect. Daar heb je het gevoel dat iets baanbrekend/revolutionair moet zijn voor het op waarde geschat wordt." Maar je hebt verder wel gelijk. Ik zie RYM ook niet als absolute waarheid, ben het ook vaak niet eens met een rating enzovoort.
Oké bedankt starbright boy voor de toelichting. Die had ik wel nodig. Ik denk dat het inderdaad duidelijk is dat RYM een stuk jonger is dan hier. En dat de gemiddelde leeftijd rond 20 ligt, ga ik mee akkoord. Ik volg veel gebruikers en eigenlijk zijn ze vaak wel "jonger" dan ik zelfs, zelfs vaak nog jonger dan 20. Maar de uitschieters naar boven zullen de gemiddelde leeftijd wel iets omhoog trekken. En hier had ik het niet direct 40 ingeschat, eerder 30/35 maar ik denk wel dat je gelijk hebt.
Madrugada tot op een paar dagen geleden heb ik nog nooit van gehoord, dus dat het iets van 'vroeger' is leek mij duidelijk. En ik zag dat het Noors was, dus toen ik het verschil zag dacht ik dat dat wel meespeelde. Maar toch vond ik het nog steeds frappant. Aziatische muziek bijvoorbeeld doet het op RYM eigenlijk dan best wel weer goed (maar dat is misschien omdat er heel veel Japanofielen op RYM of het "internet" actief zijn). En een aanzienlijk deel van de gebruikers lijkt mij wel Aziatisch, vooral Zuid-Korea zie ik geregeld terugkeren. Misschien dat Europese gebruikers minder bezig zijn met Europese muziek. Ik zelf luister eigenlijk niet specifiek naar BE/NL muziek.
Ik draai ook nog niet zo lang in dit spelletje mee, dus de evoluties ken ik niet.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 08:40 uur
Mooie ontdekking van Cannonball Adderley, top dat die de lijst binnenkomt! Verder zie ik genoeg doorgaan wat ik graag voor de afvallers had ingeruild...
0
geplaatst: 7 februari 2022, 10:06 uur
TornadoEF5 schreef:
Bij filmsites is alles in lijn, zie ik weinig verschillen in rating of het nu letterboxd, imdb of moviemeter is. Maar bij MuMe en RYM heb je soms het gevoel dat ze op 2 andere werelden leven.
Qua moderne muziek is MuMe sowieso een beetje een vreemde eend in de bijt vind ik.Bij filmsites is alles in lijn, zie ik weinig verschillen in rating of het nu letterboxd, imdb of moviemeter is. Maar bij MuMe en RYM heb je soms het gevoel dat ze op 2 andere werelden leven.
Hoewel je toch moeilijk kunt ontkennen dat Everything Now een vrij goed onthaalde single is. Wat dat betreft is RYM een vreemde eend in de bijt. Naast hiphop en wat niches scoort moderne muziek op RYM vrij belabberd.
0
geplaatst: 7 februari 2022, 18:32 uur
Arrie schreef:
Lijkt me gewoon een geval van een nieuwe naam die het lastig heeft om meteen een hoop mensen te overtuigen, plus dat de RYM-positie me ook weer wat overdreven lijkt
Lijkt me gewoon een geval van een nieuwe naam die het lastig heeft om meteen een hoop mensen te overtuigen, plus dat de RYM-positie me ook weer wat overdreven lijkt
Ik heb dat liedje 1 keer gehoord. En leek me iets te veel een Grimes copycat. Misschien te voorbarig, maar ga toch graag af op mijn 1ste oordeel.
1
geplaatst: 7 februari 2022, 23:47 uur
Moderne muziek scoort overal belabberend, maar dat is een cultureel fenomeen. Je hebt enerzijds mensen die altijd zeggen dat het vroeger beter was, en anderzijds de mensen die wel vaak naar muziek van vandaag luisteren komen ook niet overeen, juist doordat iedereen naar een eigen stijl luistert of zijn eigen smaak heeft. In de jaren '60 had je niet veel keuze. Je hoort The Beatles op de radio. Je beste vriend luisterde naar The Beatles, en dus ging iedereen een plaat van The Beatles halen. Wou je cool doen, dan kon je de plaat van The Velvet Underground of Simon & Garfunkel. Muziek was minder verspeid, want minder stijlen waren ontwikkeld, en er waren minder mensen die rondliepen op de Aarde, ook waren de waardes wat conservatiever en een groter percentage van de kleinere wereldbevolking was minder welvarend. Ook was de muziekindustrie een stuk duurder relatief. Nu heb je met 9 euro per maand toegang tot de meest obscure muziek dat je maar wilt, als die maar akkoord gaan met de streaming service. Toen betaalde je misschien je zakgeld van een maand aan een nieuwe plaat. En in feite is dat nog steeds zo voor de jaren '70, jaren '80. Je kan zelfs zeggen dat de muziekindustrie de toegenomen traditionele conservatieve waarden die heersten toen in vraag heeft gesteld met bijvoorbeeld de hippie era die samenvalt met een periode van onrust (Vietnam, civil rights movement, hier mei 1968 die het groter religieuze element enzovoort allemaal in vraag stelden).
Vandaag heb je streaming services enzovoort, is muziek voor veel meer mensen toegankelijk, en mijn grootste punt van allemaal is: iedereen luistert naar wat hij/zij wilt. Er is zodanig veel keuze dat een bepaald album in het algemeen door minder mensen en ook minder vaker wordt beluisterd. Vroeger moest je wel je 7 platen die je had grijsdraaien of je moest naar de radio luisteren. De muziekindustrie evolueert, maar daardoor zijn er minder nummers "die iedereen kent", want iedereen luistert naar wat hij wilt en kan dat nu heel eenvoudig doen, en vele subculturen of substijlen in muziek worden verder ontwikkeld en onderhouden. Kijk je naar jazz, dan zie je dat vandaag dat het genre meer releases heeft dan ooit, ook tijdens de gouden era van jazz. Maar één van de laagste percentages ooit heeft wat betreft in beslag nemen van de totale koek onder muziekreleases die verdeeld wordt. Het is ook 'makkelijker' om zelf iets te releasen, te produceren of te maken. Het verspreiden kan misschien wat lastig zijn, maar er zijn manieren bekend.
Dat is wat ik denk dat je nu ziet. Muzieknerds of muziekliefhebbers, die gaan vandaag zelden naar de radio luisteren of een plaat nog gaan kopen specifiek. Er zijn er wel die het doen, maar heel velen (zeker jongere generaties) luisteren gewoon via Spotify/Apple Music/YT enzovoort. Hetgeen dat op de radio overblijft is commercieel en mainstream. Dat is niet meer de markt voor indie/alternatief/experimenteel enzovoort. Verder hebben we gezien dat alt-rock/indie rock uit de mainstream is verdwenen vandaag. Dat is wat overgenomen vooral in de US maar ook elders lichtjes aan door hip hop dat nu een boom kent. Dat zie je ook aan de muziekladder in enige mate waar hip hop het beter doet dan bijvoorbeeld 10-15 jaar geleden.
Dat is dus een min of meer "sociologische verklaring" waarom muziek van vandaag het moeilijker heeft om een consensus te bereiken, omdat je als generatie opgroeit met de muziek (meestal of vaak) waarin je opgroeit en mee gevormd wordt, en de generatie van vandaag niet met één specifieke stijl of met de specifieke albumhits opgroeit, en als dat wel al het geval is dat eerder electropop, hip hop en Tomorrowlandmuziek. Waarbij de alt-variaties dan eerder experimentele hip hop, cloud rap, hyperpop en glitch zijn bijvoorbeeld, soms ook door TikTok en dat je via Spotify betaald wordt op basis van nummer ipv nummerlengte beinvloed naar korte(re) songs die social media friendly zijn. En ook is dit een soort van ADD-generatie omdat mensen zoals wij opgroeiden achter een scherm en gewend zijn van iets te krijgen als we het willen, waar mensen van vroeger wat meer actief moeite voor moesten doen. Wilde je iets opzoeken, dan moest je naar de bibliotheek, nu een klik op wereld's grootste zoekmachine. Wilde je een plaat dan moest je naar de platenwinkel, nu kan dat via een klik op Spotify in een paar seconden tot een minuut (als je Spotify nog moet openen). Iedereen evolueert daarin mee, maar als je opgroeit past je brein daar ook aan aan.
Zonder een kwaad woord te spreken over iets of iemand of een groep natuurlijk. Het biedt voor-en nadelen (ik noem een generatie zeker niet lui of verwend ofzo. Zeker niet.) maar wel is het zo dat er nieuwe uitdagingen aan het licht komen, maar dat is dan een andere discussie.
tl;dr er is minder consensus-building bij muziek van vandaag, en dat is mijn poging tot een verklaring uit sociologisch perspectief.
Vandaag heb je streaming services enzovoort, is muziek voor veel meer mensen toegankelijk, en mijn grootste punt van allemaal is: iedereen luistert naar wat hij/zij wilt. Er is zodanig veel keuze dat een bepaald album in het algemeen door minder mensen en ook minder vaker wordt beluisterd. Vroeger moest je wel je 7 platen die je had grijsdraaien of je moest naar de radio luisteren. De muziekindustrie evolueert, maar daardoor zijn er minder nummers "die iedereen kent", want iedereen luistert naar wat hij wilt en kan dat nu heel eenvoudig doen, en vele subculturen of substijlen in muziek worden verder ontwikkeld en onderhouden. Kijk je naar jazz, dan zie je dat vandaag dat het genre meer releases heeft dan ooit, ook tijdens de gouden era van jazz. Maar één van de laagste percentages ooit heeft wat betreft in beslag nemen van de totale koek onder muziekreleases die verdeeld wordt. Het is ook 'makkelijker' om zelf iets te releasen, te produceren of te maken. Het verspreiden kan misschien wat lastig zijn, maar er zijn manieren bekend.
Dat is wat ik denk dat je nu ziet. Muzieknerds of muziekliefhebbers, die gaan vandaag zelden naar de radio luisteren of een plaat nog gaan kopen specifiek. Er zijn er wel die het doen, maar heel velen (zeker jongere generaties) luisteren gewoon via Spotify/Apple Music/YT enzovoort. Hetgeen dat op de radio overblijft is commercieel en mainstream. Dat is niet meer de markt voor indie/alternatief/experimenteel enzovoort. Verder hebben we gezien dat alt-rock/indie rock uit de mainstream is verdwenen vandaag. Dat is wat overgenomen vooral in de US maar ook elders lichtjes aan door hip hop dat nu een boom kent. Dat zie je ook aan de muziekladder in enige mate waar hip hop het beter doet dan bijvoorbeeld 10-15 jaar geleden.
Dat is dus een min of meer "sociologische verklaring" waarom muziek van vandaag het moeilijker heeft om een consensus te bereiken, omdat je als generatie opgroeit met de muziek (meestal of vaak) waarin je opgroeit en mee gevormd wordt, en de generatie van vandaag niet met één specifieke stijl of met de specifieke albumhits opgroeit, en als dat wel al het geval is dat eerder electropop, hip hop en Tomorrowlandmuziek. Waarbij de alt-variaties dan eerder experimentele hip hop, cloud rap, hyperpop en glitch zijn bijvoorbeeld, soms ook door TikTok en dat je via Spotify betaald wordt op basis van nummer ipv nummerlengte beinvloed naar korte(re) songs die social media friendly zijn. En ook is dit een soort van ADD-generatie omdat mensen zoals wij opgroeiden achter een scherm en gewend zijn van iets te krijgen als we het willen, waar mensen van vroeger wat meer actief moeite voor moesten doen. Wilde je iets opzoeken, dan moest je naar de bibliotheek, nu een klik op wereld's grootste zoekmachine. Wilde je een plaat dan moest je naar de platenwinkel, nu kan dat via een klik op Spotify in een paar seconden tot een minuut (als je Spotify nog moet openen). Iedereen evolueert daarin mee, maar als je opgroeit past je brein daar ook aan aan.
Zonder een kwaad woord te spreken over iets of iemand of een groep natuurlijk. Het biedt voor-en nadelen (ik noem een generatie zeker niet lui of verwend ofzo. Zeker niet.) maar wel is het zo dat er nieuwe uitdagingen aan het licht komen, maar dat is dan een andere discussie.
tl;dr er is minder consensus-building bij muziek van vandaag, en dat is mijn poging tot een verklaring uit sociologisch perspectief.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 00:46 uur
Ronde 1 - Ladder 35
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [5] 970
2. A Tribe Called Quest - We The People… [407] 667
3. Keane - Bedshaped [238] 664
4. David Bowie - Changes [304] 647
5. PJ Harvey - To Bring You My Love [528] 517
6. Kim Wilde - Cambodia [688] 491
7. A Tribe Called Quest - Jazz (We've Got) [Choconas] 449
8. Al Stewart - On The Border [1439] 443
9. Teenage Fanclub - The Concept [1356] 429
10. Shearwater - Rooks [1368] 410
11. Lou Reed - Vicious [1644] 402
12. George Michael - Jesus To A Child [950] 396
13. Neneh Cherry - Buffalo Stance [829] 394
14. Eddie Vedder - Society [989] 389
15. KH - Only Human [1979] 330
Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Tom Petty - A Face In The Crowd [1836] 309
17. Beth Gibbons,Rustin Man - Mysteries [the viking] 272
18. Fun Fun - Color my love [1767] 258
19. Steely Dan - Kid Charlemagne [Grafmat] 251
20. John Prine - Angel From Montgomery [Bartjeking] 212
89 stemmers deze ronde.
Radiohead gaat in deze ladder richting de 1000 pt, dat lijkt veel, dat is ook veel natuurlijk, maar we hadden deze ladder ineens maar liefst 89 stemmers. Street Spirit staat dan ook niet 1e maar voorlopig 3e in de virtuele ranglijst achter de 2 nummers van Kate Bush die nog steeds de beste score in handen heeft.
Verder loodst alleen Choconas een nominatie de eindlijst in, vallen alle afvallers definitief af en dat betekent dus dat Tom Petty en de italo disco van Fun Fun uit de lijst vallen.
We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:
John Prine - Angel From Montgomery
Strand of Oaks - Weird Ways
Queens of The Stone Age - Make It Wit Chu
Magdalena Bay - You Lose!
Everything Everything - No Reptiles
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [5] 970
2. A Tribe Called Quest - We The People… [407] 667
3. Keane - Bedshaped [238] 664
4. David Bowie - Changes [304] 647
5. PJ Harvey - To Bring You My Love [528] 517
6. Kim Wilde - Cambodia [688] 491
7. A Tribe Called Quest - Jazz (We've Got) [Choconas] 449
8. Al Stewart - On The Border [1439] 443
9. Teenage Fanclub - The Concept [1356] 429
10. Shearwater - Rooks [1368] 410
11. Lou Reed - Vicious [1644] 402
12. George Michael - Jesus To A Child [950] 396
13. Neneh Cherry - Buffalo Stance [829] 394
14. Eddie Vedder - Society [989] 389
15. KH - Only Human [1979] 330
16. Tom Petty - A Face In The Crowd [1836] 309
17. Beth Gibbons,Rustin Man - Mysteries [the viking] 272
18. Fun Fun - Color my love [1767] 258
19. Steely Dan - Kid Charlemagne [Grafmat] 251
20. John Prine - Angel From Montgomery [Bartjeking] 212
89 stemmers deze ronde.
Radiohead gaat in deze ladder richting de 1000 pt, dat lijkt veel, dat is ook veel natuurlijk, maar we hadden deze ladder ineens maar liefst 89 stemmers. Street Spirit staat dan ook niet 1e maar voorlopig 3e in de virtuele ranglijst achter de 2 nummers van Kate Bush die nog steeds de beste score in handen heeft.
Verder loodst alleen Choconas een nominatie de eindlijst in, vallen alle afvallers definitief af en dat betekent dus dat Tom Petty en de italo disco van Fun Fun uit de lijst vallen.
We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:
John Prine - Angel From Montgomery
Strand of Oaks - Weird Ways
Queens of The Stone Age - Make It Wit Chu
Magdalena Bay - You Lose!
Everything Everything - No Reptiles
0
geplaatst: 8 februari 2022, 00:47 uur
Mooie prestatie van de Tribe en fijn dat KH het weer gehaald heeft! Daar was ik niet zo zeker van
0
geplaatst: 8 februari 2022, 06:50 uur
Arrie schreef:
Mooie prestatie van de Tribe en fijn dat KH het weer gehaald heeft! Daar was ik niet zo zeker van
Precies dit. Verder had ik het afscheid van Fun Fun wel verwacht en blijkt Steely Dan en de ladder maar weer een slecht huwelijk...
1
geplaatst: 8 februari 2022, 07:19 uur
Spijtig van Fun Fun. Ook verdient Steely Dan minstens 1 notering in de lijst. Kid Charlemagne liever dan Do It Again. Voor mij is K.C. hun signature song en bevat het alle elementen waar je als SD-luisteraar van opveert: geweldige instrumentatie, komische tekst, koortjes, Fagen vocaal op z’n best. Als je dan ziet dat zo’n matige remix van Nelly Furtado het wel redt….
Grafmat bedankt voor de moedige poging.
Grafmat bedankt voor de moedige poging.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 07:43 uur
AstroStart, ik ben het met je eens vwb Steely Dan - evenals Cocteau Twins typisch een artiest die om onverklaarbare redenen niet goed scoort hier - maar met het nummer van KH een matige remix van Furtado noemen, sla je de plank finaal mis 

0
geplaatst: 8 februari 2022, 08:26 uur
Het is ook zeker geen slecht nummer hoor, maar 'Loose' is voor mij een 00's klassieker waar je eigenlijk niet zomaar aan mag komen. Ik had het wat beter kunnen verdragen als Afraid hoger zou staan dan Only Human 

0
geplaatst: 8 februari 2022, 08:45 uur
Four Tet heeft beter spul en ook vergeleken met andere dance/electronic in deze ladders is Only Human voor mij een van de zwakkere broeders. Nog steeds een lekker nummer, maar voor mij ook geen top 2000 spul. Maar binnen deze ladder hoort ie dan weer wel bij de beste tien wat mij betreft, dus terecht door.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 14:17 uur
Als er een Steely Dan in de lijst moet, zou ik juist Do It Again de beste optie vinden, persoonlijk. Maar dat is dus als niet-fan.
Edit: ik zie nu dat die er ook niet instaat.
Edit: ik zie nu dat die er ook niet instaat.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 14:24 uur
Nou, toen Do It Again nog een van de twee nummers was van Steely Dan die ik kende, zou ik ook al voor die andere zijn gegaan (Rikki Don't Lose That Number).
Maar tegenwoordig zou mijn voorkeur echt wel naar Kid Charlemagne gaan (of anders Bodhisattva). Helaas had ik geen plek meer in mijn lijstje.
Speaking of which: wat jammer van Mysteries.
Maar tegenwoordig zou mijn voorkeur echt wel naar Kid Charlemagne gaan (of anders Bodhisattva). Helaas had ik geen plek meer in mijn lijstje.
Speaking of which: wat jammer van Mysteries.
1
geplaatst: 8 februari 2022, 16:44 uur
Mijn hart huilt een beetje om John Prine; nog een jaartje missie-werk en volgend jaar weer 

0
geplaatst: 8 februari 2022, 16:49 uur
Bartjeking schreef:
Mijn hart huilt een beetje om John Prine; nog een jaartje missie-werk en volgend jaar weer
Tja, zelfs zijn klassieker Hello in There werd genadeloos weggestemd ruim een jaar geleden.
2
geplaatst: 8 februari 2022, 19:27 uur
Arrie schreef:
Als er een Steely Dan in de lijst moet, zou ik juist Do It Again de beste optie vinden, persoonlijk. Maar dat is dus als niet-fan.
Ik zou ook zeggen dat Do It Again hun meest kansrijke nummer is, maar Kid Charlemagne vind ik persoonlijk beter. Of Aja, Babylon Sisters, Dirty Work of Peg.
1
geplaatst: 8 februari 2022, 20:09 uur
Bartjeking schreef:
Ja, in 2020 nomineerde ik nog Hello in There en in 2021 Paradise. Ook allebei roemloos onderaan.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 21:38 uur
Dat Steely Dan het zo slecht doet verbaasd me wel, hoewel ik altijd bar weinig met die band heb gekund.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 23:18 uur
Ronde 1 - Ladder 36
1. Bill Withers - Ain't No Sunshine [251] 753
2. Red House Painters - Katy Song [77] 709
3. Sufjan Stevens - Should Have Known Better [410] 683
4. Phosphorescent - Song For Zula [146] 643
5. Bruce Springsteen - Badlands [590] 614
6. Jefferson Airplane - Somebody To Love [1540] 496
7. New Order - Age Of Consent [733] 496
8. Love - You Set The Scene [1366] 479
9. Etta James - I'd Rather Go Blind [1395] 472
10. My Bloody Valentine - When You Sleep [1583] 461
11. The Strokes - Last Nite [1006] 448
12. Coldplay - Politik [1338] 370
13. Paul Simon - You Can Call Me Al [1154] 367
14. Lorde - Green Light [1953] 365
15. Snow Patrol - Chasing Cars [971] 345
16. Alcest - Sur L'océan Couleur De Fer [Hedser] 320
17. Queen - I Want To Break Free [1522] 314
18. Darude - Sandstorm [mauricedegier] 294
19. Joan As Policewoman - I Defy [tafkat] 187
20. Harry Styles - Sign Of The Times [kaj_666] 184
90 stemmers deze ronde.
Lasitige ladder voor de nieuwkomers want ze liggen er alle 4 uit...Alcest mag nog wel licht hopen op een vervolg via de afvallerslijst maar dan zal de virtuele scheidslijn nog net wat verder omlaag moeten. Van Queen gaan we afscheid nemen dit jaar.
Elbow - This Blue World
Hooverphonic - Eden
Jeru The Damaja - You Can't Stop The Prophet
Joan As Policewoman - I Defy
Harry Styles - Sign Of The Times
1. Bill Withers - Ain't No Sunshine [251] 753
2. Red House Painters - Katy Song [77] 709
3. Sufjan Stevens - Should Have Known Better [410] 683
4. Phosphorescent - Song For Zula [146] 643
5. Bruce Springsteen - Badlands [590] 614
6. Jefferson Airplane - Somebody To Love [1540] 496
7. New Order - Age Of Consent [733] 496
8. Love - You Set The Scene [1366] 479
9. Etta James - I'd Rather Go Blind [1395] 472
10. My Bloody Valentine - When You Sleep [1583] 461
11. The Strokes - Last Nite [1006] 448
12. Coldplay - Politik [1338] 370
13. Paul Simon - You Can Call Me Al [1154] 367
14. Lorde - Green Light [1953] 365
15. Snow Patrol - Chasing Cars [971] 345
16. Alcest - Sur L'océan Couleur De Fer [Hedser] 320
17. Queen - I Want To Break Free [1522] 314
18. Darude - Sandstorm [mauricedegier] 294
19. Joan As Policewoman - I Defy [tafkat] 187
20. Harry Styles - Sign Of The Times [kaj_666] 184
90 stemmers deze ronde.
Lasitige ladder voor de nieuwkomers want ze liggen er alle 4 uit...Alcest mag nog wel licht hopen op een vervolg via de afvallerslijst maar dan zal de virtuele scheidslijn nog net wat verder omlaag moeten. Van Queen gaan we afscheid nemen dit jaar.
Elbow - This Blue World
Hooverphonic - Eden
Jeru The Damaja - You Can't Stop The Prophet
Joan As Policewoman - I Defy
Harry Styles - Sign Of The Times
2
geplaatst: 8 februari 2022, 23:27 uur
Super sterke ladder, met een logische uitslag. Had wel gehoopt dat Alcest Paul Simon eruit zou gaan wippen, maar helaassch.
0
geplaatst: 8 februari 2022, 23:47 uur
Geweldig dat het Lorde in zo'n sterke ladder is gelukt om megagrote namen als Queen en Snow Patrol achter zich te houden en zich tenminste nog 1 jaar handhaaft in het instituut. En bijna net zoveel punten gescoord als Coldplay. Wie weet is dan top 1000 met een gunstige loting ook wel mogelijk. Zou sowieso mooi zijn als ze met meer dan 1 nummer in de lijst der lijsten komt
Grote hedendaagse popzangeressen hebben het lang erg lastig gehad om in de MuMeLadder te overtuigen, maar de laatste jaren is er wel een kentering gekomen (zie bijvoorbeeld ook de nieuwe noteringen voor Taylor Swift, Amy Macdonald en Nelly Furtado). Ik voorspel alvast dat Dua Lipa in 2023 ook haar entree maakt.
https://c.tenor.com/Ah_I_3akAzcAAAAC/lorde-greenlight.gif
Grote hedendaagse popzangeressen hebben het lang erg lastig gehad om in de MuMeLadder te overtuigen, maar de laatste jaren is er wel een kentering gekomen (zie bijvoorbeeld ook de nieuwe noteringen voor Taylor Swift, Amy Macdonald en Nelly Furtado). Ik voorspel alvast dat Dua Lipa in 2023 ook haar entree maakt. https://c.tenor.com/Ah_I_3akAzcAAAAC/lorde-greenlight.gif
0
geplaatst: 8 februari 2022, 23:53 uur
Aan de hand van de oude witte man Elton John, dat dan weer wel

* denotes required fields.