MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
vigil schreef:
(quote)

Aan de hand van de oude witte man Elton John, dat dan weer wel

Nou liever gewoon met Don't Start Now, Break My Heart, Physical of Love Again (en zo kan ik nog wel even doorgaan, want bijna elk nummer op Future Nostalgia is Ladderwaardig, niet waar Johnny Marr)

De samenwerking met Elton heeft een van de laagste gemiddeldes op RYM

Gretz schreef:
(quote)

Nou liever gewoon met Don't Start Now, Break My Heart, Physical of Love Again (bijna elk nummer op Future Nostalgia is Ladderwaardig, niet waar Johnny Marr)

Future Nostalgia is een tijdloos meesterwerk dat in het rijtje Pet Sounds-Abbey Road-OK Computer-The Dark Side of the Moon past.

Kom dan, boomers

De samenwerking met Elton is heerlijk, RYM weet niks! Maar het liefst gewoon New Rules natuurlijk, of Levitating

Er zitten op RYM veel mensen met een koud hart, denk ik.

Sur L'océan Couleur De Fer was een schitterende nominatie, jammer dat deze zich niet heeft weten te plaatsen. Nu maar duimen dat deze het wonder boven wonder toch nog gaat redden via de afvallerslijst.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Future Nostalgia is een tijdloos meesterwerk dat in het rijtje Pet Sounds-Abbey Road-OK Computer-The Dark Side of the Moon past.

Aaaaaah het gaat dit jaar al gebeuren met Don't Start Now, eindelijk! Met dank aan catdog! 75 is een mooie boomerladder waar Dua kan stunten.
Ronde 1 - Ladder 75: [18/03/2022]

Al Stewart - Year of The Cat
Charli XCX - Visions
Cody Jinks - Colorado
De La Soul - Me, Myself and I
Dua Lipa - Don't Start Now
Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
Fairport Convention - Matty Groves
Janelle Monáe - Cold War
Jeff Buckley - Grace
Joy Division - Isolation
Pure Reason Revolution - Deus ex Machina
Sam Dees - Child of The Streets
Strand of Oaks - JM
T.C. Matic - O La La La
The Beach Boys - Sloop John B
The House of Love - Christine
The Waterboys - The Whole Of The Moon
The Who - Baba O'Riley
Townes van Zandt - If I Needed You
Wilco - One Sunday Morning (Song For Jane Smiley's Boyfriend)

Jammer, want de nieuwe nominaties waren sterk deze keer. Had Joan, Darude en Alcest graag geruild voor nummers 12, 14 en 15.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Kom dan, boomers

Ah ik dacht dat dit muziek voor op de kermis was.

Vraag is of ik die nu ga zien dit jaar. In Barcelona dan nog, of all places.

Heb een zwak voor deze Queen, zonde daar kan het kuiken Lorde echt niet aan tippen, zou ze graag omruilen.

Jammer dat Joan as Policewoman het niet gehaald heeft, blijft een mooi nummer en een mooi debuut album ook en bewaar goede herinneringen aan haar concert in de Melkweg ergens in de jaren '10.

Casartelli (moderator)
I Want to Break Free wordt inderdaad node gemist - stiekem een van Queens beste nummers. Ook Alcest en Darude waren leuke toevoegingen geweest.

Dat je dan van die nikserigheid als Red House Painters, Sufjan Stevens en The Strokes wel in de lijst hebt...

Casartelli schreef:

Dat je dan van die nikserigheid als Red House Painters, Sufjan Stevens en The Strokes wel in de lijst hebt...

Spreken is zilver, zwijgen is goud...

gerre schreef:
(quote)

Vraag is of ik die nu ga zien dit jaar. In Barcelona dan nog, of all places.

#poptimism #50-50genderequality #Primavera<3

Wow, 50 50, zo woke.

Lorde een kuiken?

Jammer dat de betere Sign of the Times niet op waarde wordt geschat. Maar ja, zijn verleden zal Harry altijd blijven achtervolgen.

Mexicanobakker schreef:
Jammer dat de betere Sign of the Times niet op waarde wordt geschat. Maar ja, zijn verleden zal Harry altijd blijven achtervolgen.
Echt he. Topsong, telkens weer kippenvel. Onbegrijpelijke laatste plaats.

Zijn verleden is het probleem niet voor mij. Ik vind zijn tweede soloplaat heerlijk. Sign of the Times en de rest van zijn debuutplaat vind ik matige classic rock zonder enige eigenheid. Dan vind ik zijn muziek met One Direction leuker.

Casartelli (moderator)
Zijn verleden... ik dacht even dat hij een moord had gepleegd of zo. Maar goed, hij heeft in een boyband gezeten. Ook heftig.

Nouja, meiden vallen wel in katzwijm als ze hem zien, dus close enough.

Casartelli schreef:
Zijn verleden... ik dacht even dat hij een moord had gepleegd of zo. Maar goed, hij heeft in een boyband gezeten. Ook heftig.

Ik moest lachen. Overigens scoort Noir Desir prima, dus daaruit kunnen we wel opmaken wat het ernstigste feit is, ben ik bang.

gerre schreef:
Lorde een kuiken?

In ieder geval geen boomer.

Niet dat er meer mannelijke artiesten in de lijst moeten staan, maar hedendaagse mannelijke artiesten hebben moeite in de lijst te komen. Getuige Harry Styles zijn laatste plaats. Ik kan ook geen andere hedendaagse mannelijke popartiest opnoemen die er wel in staat. Of ik moet ik iemand over het hoofd zien.

Heel jammer dat Alcest het (waarschijnlijk) niet heeft gehaald. Tot nu toe nog weinig geluk met mijn nominaties.

MRDammann schreef:
Niet dat er meer mannelijke artiesten in de lijst moeten staan, maar hedendaagse mannelijke artiesten hebben moeite in de lijst te komen. Getuige Harry Styles zijn laatste plaats. Ik kan ook geen andere hedendaagse mannelijke popartiest opnoemen die er wel in staat. Of ik moet ik iemand over het hoofd zien.

Staat Ed Sheeran er nog ergens in?

MRDammann schreef:

Als je specifiek doelt op hedendaagse mainstream popzangers heb je vermoedelijk gelijk. Meer algemener zijn er wel een paar te vinden:

- Thom Yorke (2x)
- Paolo Nutini (1x) -> al is dat best een grote naam geworden met die ene monsterhit
- Woodkid (1x)
- Matt Berninger (1x)

Ronde 1 - Ladder 37
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Radiohead - Fake Plastic Trees [165] 777
2. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) [122] 667
3. Kraftwerk - The Model [437] 605
4. Silversun Pickups - Lazy Eye [1023] 543
5. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle [285] 503
6. King Crimson - Starless [504] 449
7. Lana Del Rey - Born To Die [868] 434
8. Archive - Lights [637] 404
9. Prince and The New Power Generation - Cream [1300] 402
10. The Stone Roses - Love Spreads [1623] 374
11. The Antlers - Kettering [1078] 365
12. The Roots Feat. Erykah Badu & Eve - You Got Me [1212] 346
13. Foo Fighters - The Pretender [1973] 341
14. Daft Punk - Rollin' & Scratchin' [dumb_helicopter] 338
15. The Veils - The Leavers Dance [1587] 330

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Lee Morgan - The Sidewinder [jeroentjuhh] 282
17. A Tribe Called Quest - Excursions [1152] 277
18. Regina Spektor - All The Rowboats [1980] 254
19. Brian Eno & David Byrne - The Jezebel Spirit [Klassiekers 22] 200
20. The Kooks - Around Town [Spul] 109

80 stemmers deze ronde.

Daft Punk komt als enige nieuwkomer uit deze ladder de eindlijst binnen dit jaar. Lee Morgan gaat net te kort komen om zich via de afvallerslijst te gaan plaatsen. A Tribe Called Quest en Regina Spektor gaan de lijst dit jaar verlaten.

We nemen ondertussen definitief afscheid van weer 5 nummers die het nu ook echt niet meer kunnen halen en dat zijn:

Brian Eno & David Byrne - The Jezebel Spirit
Lucy Dacus - Thumbs
Charli XCX - Track 10
Richard Hawley - The Ocean
The Kooks - Around Town

Mooi dat deze classic van Daft Punk eindelijk in de lijst staat, jammer van Lee Morgan, ATCQ en Eno & Byrne.

Excursions is jammer maar werd gelukkig opgevangen door de eerdere entree van Jazz (We’ve Got)

Gast
geplaatst: vandaag om 06:29 uur

geplaatst: vandaag om 06:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.