MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2022

zoeken in:
Ja, het lijkt hier wel een herfstdepressie.
Net als dit nummer.
Wel een erg fraaie depressie.
8

odi
7,5

30/10: Doodseskader - Alive & Not Well (AOVV / 8 / 6,54)
03/11: Disillusion - Tormento (Dieter / 7 / 6,79)
08/11: Bark - Are You With Me? (Dieter / 8 / 6,89)
14/11: Hei'An - In the Cold (Dieter / 8 / 7,25)
17/11 Constellatia - Paean Emerging (ranboy / / )

Constellatia is in dit decennium mijn favoriete metal band. Hun tweede album Magisterial Romance (nog niet op de site) lijkt de vorige nog te overtreffen... Voorlopig lijk ik wel de enige die er zo over denkt.

Dit klinkt goed hoor. Ken het niet.

8

Klinkt inderdaad goed, had weet van hun debuut (via de puike track In Acclamation), maar dat volledige album nog niet beluisterd.

8

Nog even de top 10 na de maand oktober:

01. Messa - Rubedo (Don Cappuccino / 12 / 8,17)
02. Ultha - Bathed in Lightning, Bathed in Heat (Odi / 13 / 8,15)
03. White Ward - Leviathan (Don Cappuccino / 9 / 8,12)
04. Firtan - Amor Fati (Dieter / 8 / 8,06)
04. An Abstract Illusion - In The Heavens Above, You Will Become A Monster (Don Cappuccino / 8 / 8,06)
06. Brutus - Dust (AOVV / 7 / 7,97)
07. Ashenspire - The Law of Asbestos (Don Cappuccino / 8 / 7,94)
08. Sum of R - Lust (Odi / 11 / 7,92)
09. Perturbator x Johannes Persson - In The Void (Interlude / 10 / 7,89)
10. Entheogen - Journey (Dieter / 6 / 7,87)

Ik ben helaas wat minder enthousiast. De bedoeling en toon spreken me erg aan, maar ik vind de grunt nogal geforceerd klinken en het klinkt allemaal een beetje onrustig, zelfs op de rustige momenten, en ietwat "rommelig" qua (drum)sound/productie. Maar misschien is dat een kwestie van erin groeien?
Vooralsnog een 7-minnetje: 6,8.

17/11: Constellatia - Paean Emerging (ranboy / 6 / 7,80)
21/11: In The Woods... - The Malevent God (Dieter / / )

Constellatia - 8,5 - goede band dit
In The Woods... - 7,5

Er was een tijd dat ...In The Woods spannend, vernieuwend en inspirerend was.
Dat klinkt op dit nummer inmiddels als verleden tijd, maar toch nog fraai genoeg om als degelijk en vertrouwd in de positieve, niet belegen zin des woords te omschrijven.
De schrille screams klinken echter wel een beetje als "dat had niet per se gehoeven".

7,3

17/11: Constellatia - Paean Emerging (ranboy / 6 / 7,80)
21/11: In The Woods... - The Malevent God (Dieter / 7 / 7,4)
24/11: Marc Urselli´s SteppenDoom - Tamag & Ocmah (EvilDrSmith / / )

Niet alleen met Matt Pike (High On Fire/Sleep) en Steve von Till (Neurosis), maar op dit album doet Yat-Kha ook mee én mijn favoriete keelzangband Huun-Huur-Tu én de amazing keelzangeres/stemkunstenaar Tanya Tagaq (denk je dat Diamanda Galás extreem is? Zij kan er ook wat van!).
Eindelijk metalthroatsinging op niveau!

Haha, best goed eigenlijk. Een heel album is een beetje te veel van het goede denk ik.
Een ruime voldoende voor dit metalthroatsingingfeest!

7

8,5

Ja wel lekker dit. Meteen maar even toegevoegd: Marc Urselli’s SteppenDoom - SteppenDoom (2022)

SteppenDoom by Marc Urselli’s SteppenDoom (Album; Magnetic Eye): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Marc Urselli's SteppenDoom - Metal Storm - metalstorm.net

Zie maar even of er ruimte voor verbeteringen is. Marc Urselli is in Zwitserland geboren maar de tweede link geeft de USA als land van dit project. Voor namen als Альберт Кувезин [Albert Kuvezin] is de transliteratie ingevoerd.

B.Robertson schreef:
Zie maar even of er ruimte voor verbeteringen is.
Top, bedankt!
Je mag bij het tweede nummer 'Garuda Khuresh' ook nog het gezelschap Huun-Huur-Tu toevoegen (gek genoeg alleen op MM te vinden als je Huun Huur Tu typt, dus zónder verbindingsstreepjes, terwijl de band wel op de correcte schrijfwijze vermeld staat): Huun-Huur-Tu - MusicMeter.nl.

Gastartiest Huun-Huur-Tu toegevoegd. Het zoeksysteem van MuMe reageert soms slecht op koppeltekens/verbindingsstreepjes en komma's.

Zeer intrigerend, deze wat zweverige doom met vooral sterk uit de verf komende vocalen. Apart, maar het wérkt wel.

8

Gast
geplaatst: vandaag om 05:53 uur

geplaatst: vandaag om 05:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.