Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2022) FINALE
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2022, 22:27 uur
We hebben toch nog een prima top 3 weten te fabriceren in april, met z'n allen 
Deze week sla ik over.

Deze week sla ik over.
0
geplaatst: 15 mei 2022, 22:52 uur
Allee, we hebben net een goede week.
(vindekik)
Nuja, of toch zeker OK. In tegenstelling tot wat er woensdag aankomt.
Ondanks de uiteenlopende smaken alhier, komen we inderdaad steeds tot een mooie TOP 10.
(vindekik) Nuja, of toch zeker OK. In tegenstelling tot wat er woensdag aankomt.
Ondanks de uiteenlopende smaken alhier, komen we inderdaad steeds tot een mooie TOP 10.
0
geplaatst: 15 mei 2022, 23:07 uur
weer arcade fire, weer rammstein, weer war on drugs, geen behoefte aan (nadeel is wel dat ze nu hoger gemiddelde zullen krijgen, maar so be it)
0
geplaatst: 16 mei 2022, 03:56 uur
10.0 ▸ All Them Witches - Fall Into Place ▸ 6.5
10.5 ▸ Angèle - Libre ▸ 6.0
14.8 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 7.0
14.5 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 7.0
16.0 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 7.5
10.0 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 7.0
13.0 ▸ High Hi - Due Date ▸ 6.0
09.0 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 5.5
10.5 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 5.5
09.5 ▸ Loupe - 21 ▸ 5.5
16.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 6.5
13.2 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 6.5
12.0 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 10
14.0 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 7.0
10.5 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 5.5
14.1 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 7.0
High Hi en Kids With Buns wisten met eerdere nummers mijn persoonlijke weeklijst te halen, dat zie ik met deze worpen helaas niet gebeuren. The Dangerous Summer, een band die niet meteen een belletje doet rinkelen, doet dat mogelijk wél met deze plezante cliché-rockplaat.
Is de nieuwe Tamino het nummer dat ik veelvuldig spontaan opzet, eender wanneer? Neen, dat niet. Daar is een zekere mood voor nodig. Wel is The First Disciple één van de meest fascinerende en meeslepende nummers die ik in 2022 al gehoord heb, als een doorleefde vertelling. Een slow-burner die opbouwt naar een turbulente periode om op 4:05 dan weer een sprankeltje hoop te geven.
10.5 ▸ Angèle - Libre ▸ 6.0
14.8 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 7.0
14.5 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 7.0
16.0 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 7.5
10.0 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 7.0
13.0 ▸ High Hi - Due Date ▸ 6.0
09.0 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 5.5
10.5 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 5.5
09.5 ▸ Loupe - 21 ▸ 5.5
16.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 6.5
13.2 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 6.5
12.0 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 10
14.0 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 7.0
10.5 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 5.5
14.1 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 7.0
High Hi en Kids With Buns wisten met eerdere nummers mijn persoonlijke weeklijst te halen, dat zie ik met deze worpen helaas niet gebeuren. The Dangerous Summer, een band die niet meteen een belletje doet rinkelen, doet dat mogelijk wél met deze plezante cliché-rockplaat.
Is de nieuwe Tamino het nummer dat ik veelvuldig spontaan opzet, eender wanneer? Neen, dat niet. Daar is een zekere mood voor nodig. Wel is The First Disciple één van de meest fascinerende en meeslepende nummers die ik in 2022 al gehoord heb, als een doorleefde vertelling. Een slow-burner die opbouwt naar een turbulente periode om op 4:05 dan weer een sprankeltje hoop te geven.
1
geplaatst: 16 mei 2022, 09:56 uur
16.0 ▸ All Them Witches - Fall Into Place ▸ 6
17.5 ▸ Angèle - Libre ▸ 7
21.8 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 7
22.5 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 8
24.0 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 8
17.0 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 7
20.0 ▸ High Hi - Due Date ▸ 7
16.0 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 7
16.5 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 6
15.5 ▸ Loupe - 21 ▸ 6
24.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 8
20.2 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 7
19.0 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 7
22.0 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 8
17.5 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 7
21.1 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 7
We beginnen nogal twijfelachtig, Angèle en Arcade Fire zijn zeker niet slecht. Boston Manor en The Dangerous Summer leveren goede standaard rocknummers af. High Hi heeft een goede bass sound, maar kan me niet helemaal overtuigen. Leuke samenwerking tussen Isabella A en Aafke Romijn, de stemmen klinken zeer complimentair. De zangkunsten van Kids With Buns en Loupe vallen me dan weer wat tegen. Angst is één van de betere nummers van het album, prima Rammstein nummer, die mag wel naar de jaarfinale. Bij SONS weet ik niet helemaal. Tamino heeft zeker een prachtige stem alleen laat de muziek het wat afweten. The Thieves deden dan wel weer beter hun best.
17.5 ▸ Angèle - Libre ▸ 7
21.8 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 7
22.5 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 8
24.0 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 8
17.0 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 7
20.0 ▸ High Hi - Due Date ▸ 7
16.0 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 7
16.5 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 6
15.5 ▸ Loupe - 21 ▸ 6
24.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 8
20.2 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 7
19.0 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 7
22.0 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 8
17.5 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 7
21.1 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 7
We beginnen nogal twijfelachtig, Angèle en Arcade Fire zijn zeker niet slecht. Boston Manor en The Dangerous Summer leveren goede standaard rocknummers af. High Hi heeft een goede bass sound, maar kan me niet helemaal overtuigen. Leuke samenwerking tussen Isabella A en Aafke Romijn, de stemmen klinken zeer complimentair. De zangkunsten van Kids With Buns en Loupe vallen me dan weer wat tegen. Angst is één van de betere nummers van het album, prima Rammstein nummer, die mag wel naar de jaarfinale. Bij SONS weet ik niet helemaal. Tamino heeft zeker een prachtige stem alleen laat de muziek het wat afweten. The Thieves deden dan wel weer beter hun best.
1
geplaatst: 17 mei 2022, 12:02 uur
23.0 ▸ All Them Witches - Fall Into Place ▸ 7,0
24.0 ▸ Angèle - Libre ▸ 6,5
30.0 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 8,2
29.5 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 7,0
31.0▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 7,0
22.5 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 5,5
26.5 ▸ High Hi - Due Date ▸ 6,5
22.0 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 6,0
24.0 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 7,5
22.3 ▸ Loupe - 21 ▸ 6,8
32.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 8,0
26.5 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 6,3
26.0 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 7,0
28.5 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 6,5
23.5 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 6,0
27.9 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 6,8
Arcade Fire en Rammstein steken er bovenuit deze week en hoewel Kids With Buns mijn weeklijst niet haalde met the snakes staan ze nog wel op het 'podium' deze lichting. Habibi en Cigar vind ik prachtige nummers van Tamino, deze kabbelt me iets teveel door om me echt te grijpen. Misschien dat het nog komt.
24.0 ▸ Angèle - Libre ▸ 6,5
30.0 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 8,2
29.5 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 7,0
31.0▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 7,0
22.5 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 5,5
26.5 ▸ High Hi - Due Date ▸ 6,5
22.0 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 6,0
24.0 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 7,5
22.3 ▸ Loupe - 21 ▸ 6,8
32.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 8,0
26.5 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 6,3
26.0 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 7,0
28.5 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 6,5
23.5 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 6,0
27.9 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 6,8
Arcade Fire en Rammstein steken er bovenuit deze week en hoewel Kids With Buns mijn weeklijst niet haalde met the snakes staan ze nog wel op het 'podium' deze lichting. Habibi en Cigar vind ik prachtige nummers van Tamino, deze kabbelt me iets teveel door om me echt te grijpen. Misschien dat het nog komt.
1
geplaatst: 17 mei 2022, 13:19 uur
esteban
Even een tip voor komende week ivm de Outlaw 41:
Wet Leg - Ur Mum staat als hoogste nieuwe op 6 in de Outlaw 41, maar staat er al 5 weken in, ze hebben nu wel eindelijk de goede titel (Mum met een u ipv een o), maar denken daardoor dat de song nieuw is, hij stond vorige week op 39. Hij kwam sowieso niet in aanmerking voor jouw/onze selectie, omdat hij daar al langs is geweest.
Ook Interpol en Eno op 33 en 39 zijn niet nieuw, maar wederom re-entries, blijkbaar beschouwen ze re-entries ook als nieuwelingen aldaar.
Even een tip voor komende week ivm de Outlaw 41:
Wet Leg - Ur Mum staat als hoogste nieuwe op 6 in de Outlaw 41, maar staat er al 5 weken in, ze hebben nu wel eindelijk de goede titel (Mum met een u ipv een o), maar denken daardoor dat de song nieuw is, hij stond vorige week op 39. Hij kwam sowieso niet in aanmerking voor jouw/onze selectie, omdat hij daar al langs is geweest.
Ook Interpol en Eno op 33 en 39 zijn niet nieuw, maar wederom re-entries, blijkbaar beschouwen ze re-entries ook als nieuwelingen aldaar.
0
geplaatst: 17 mei 2022, 13:46 uur
Dank voor de waarschuwing, Sbube. 
Toeval wil dat al die songs reeds langsgekomen zijn in deze thread en dus sowieso aan de kant werden geschoven. Het is inderdaad blijkbaar extra opletten vanaf nu bij Kink. Lastig wel. Voorheen hadden ze dit niet, denk ik. Of ik heb het nooit opgemerkt, dat kan ook.

Toeval wil dat al die songs reeds langsgekomen zijn in deze thread en dus sowieso aan de kant werden geschoven. Het is inderdaad blijkbaar extra opletten vanaf nu bij Kink. Lastig wel. Voorheen hadden ze dit niet, denk ik. Of ik heb het nooit opgemerkt, dat kan ook.
1
geplaatst: 17 mei 2022, 17:22 uur
30.5 ▸ All Them Witches - Fall Into Place ▸ 7.5
30.0 ▸ Angèle - Libre ▸ 6.0
37.5 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 7.5
36.5 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 7.0
37.5 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 6.5
31.0 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 8.5
32.5 ▸ High Hi - Due Date ▸ 6.0
26.5 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 4.5
30.0 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 6.0
27.0 ▸ Loupe - 21 ▸ 4.7
36.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 4.0
28.5 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 2.0
32.5 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 6.5
36.5 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 8.0
26.5 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 3.0
36.0 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 8.1
All them witches: het dreutelt wat voort; prima achtergrondje voor op een relaxte vakantiebestemming. En laat ik nou net op een relaxte vakantiebestemming zijn; alles valt op z'n plaats, zou All them witches zeggen.
Angèle: prima achtergrondje voor op een relaxte vakantiebestemming in de jaren '80, maar inmiddels zijn we al weer veertig jaar verder.
Arcade Fire: in het algemeen is er weinig goeds te verwachten van artiesten die over hun opgroeiende kinderen gaan zingen. En inderdaad: zo te horen bezingt Win Butler zijn negenjarige zoon; tekstueel vliegen de clichés je om de oren en muzikaal is het suikerzoet dichtgeplamuurd met strijkers. Daar waar 'The lightning II' mij nog dwong te blijven luisteren, dwaal ik bij 'Unconditional I' af. Aan de andere kant: het is wel Arcade Fire, dus het steekt nog altijd boven de middelmaat uit hoor.
Boston manor: middelmatig doordreunende rockmuziek; ik kan er niet echt iets slechts aan ontdekken, maar ik raak er ook niet opgewonden van.
the Dangerous summer: idem, maar dan net een tikje minder.
Gabriels: Soul die in mijn straatje ligt: retro-sixties geluid, niet te moeilijk, lekker tempo. De lekkerste Gabriels-release die ik ken. Allemaal nog keurig binnen de lijntjes hoor, maar gelukkig wel twaalf in een dozijn, geen dertien.
High hi: Van High hi heb ik ze daarentegen wel eens beter gehoord. Geen slechte track, maar niet een nummer dat mij erg aanspreekt. Te poppy denk ik, zonder echt op te vallen.
Isabelle & Aafke: 'Hé lekker beest' maakte mij in 1990 ogenblikkelijk fan van Isabelle A, maar nee, dit is 'm niet. Is vast de schuld van Aafke.
Kids with buns: Een onschadelijk anoniempje
Loupe: Hun vorige single, 'Too soon', kon ik prima hebben. Deze boeit mij voor geen meter. Jammer dit.
Rammstein: Erg sterke tekst, erg vervelende clichémuziek. Hun debuutsingle 'Wollt ihr das Bett in Flammen sehen' was, vanuit een humoristisch standpunt bezien, een voltreffer, maar daarna was het keer op keer een combinatie van lompheid en effectbejag.
Sons: Klinkt eerder als een angry boy dan als een sweet boy. Ik heb het niet zo op boze jongetjes. Vreselijk dit.
Tamino: het kabbelt voort, maar wel de goede kant op.
the Thieves: Al honderd keer eerder gedaan, en dan heb ik het alleen nog maar over dit jaar. Maar ja, ik heb ook al honderd zakken pinda's op en toch vind ik die nog steeds lekker.
Totally etc.: De groepsnaam is stukken indrukwekkender dan de muziek. Ik vind dit een vervelend en oninteressant deuntje.
the War on drugs: Tsja, het is inderdaad alwéér War on Drugs, en het is zeker niet gloednieuw, maar op zichzelf staand is dit gewoon weer een prima track.
30.0 ▸ Angèle - Libre ▸ 6.0
37.5 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 7.5
36.5 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 7.0
37.5 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 6.5
31.0 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 8.5
32.5 ▸ High Hi - Due Date ▸ 6.0
26.5 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 4.5
30.0 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 6.0
27.0 ▸ Loupe - 21 ▸ 4.7
36.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 4.0
28.5 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 2.0
32.5 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 6.5
36.5 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 8.0
26.5 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 3.0
36.0 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 8.1
All them witches: het dreutelt wat voort; prima achtergrondje voor op een relaxte vakantiebestemming. En laat ik nou net op een relaxte vakantiebestemming zijn; alles valt op z'n plaats, zou All them witches zeggen.
Angèle: prima achtergrondje voor op een relaxte vakantiebestemming in de jaren '80, maar inmiddels zijn we al weer veertig jaar verder.
Arcade Fire: in het algemeen is er weinig goeds te verwachten van artiesten die over hun opgroeiende kinderen gaan zingen. En inderdaad: zo te horen bezingt Win Butler zijn negenjarige zoon; tekstueel vliegen de clichés je om de oren en muzikaal is het suikerzoet dichtgeplamuurd met strijkers. Daar waar 'The lightning II' mij nog dwong te blijven luisteren, dwaal ik bij 'Unconditional I' af. Aan de andere kant: het is wel Arcade Fire, dus het steekt nog altijd boven de middelmaat uit hoor.
Boston manor: middelmatig doordreunende rockmuziek; ik kan er niet echt iets slechts aan ontdekken, maar ik raak er ook niet opgewonden van.
the Dangerous summer: idem, maar dan net een tikje minder.
Gabriels: Soul die in mijn straatje ligt: retro-sixties geluid, niet te moeilijk, lekker tempo. De lekkerste Gabriels-release die ik ken. Allemaal nog keurig binnen de lijntjes hoor, maar gelukkig wel twaalf in een dozijn, geen dertien.
High hi: Van High hi heb ik ze daarentegen wel eens beter gehoord. Geen slechte track, maar niet een nummer dat mij erg aanspreekt. Te poppy denk ik, zonder echt op te vallen.
Isabelle & Aafke: 'Hé lekker beest' maakte mij in 1990 ogenblikkelijk fan van Isabelle A, maar nee, dit is 'm niet. Is vast de schuld van Aafke.
Kids with buns: Een onschadelijk anoniempje
Loupe: Hun vorige single, 'Too soon', kon ik prima hebben. Deze boeit mij voor geen meter. Jammer dit.
Rammstein: Erg sterke tekst, erg vervelende clichémuziek. Hun debuutsingle 'Wollt ihr das Bett in Flammen sehen' was, vanuit een humoristisch standpunt bezien, een voltreffer, maar daarna was het keer op keer een combinatie van lompheid en effectbejag.
Sons: Klinkt eerder als een angry boy dan als een sweet boy. Ik heb het niet zo op boze jongetjes. Vreselijk dit.
Tamino: het kabbelt voort, maar wel de goede kant op.
the Thieves: Al honderd keer eerder gedaan, en dan heb ik het alleen nog maar over dit jaar. Maar ja, ik heb ook al honderd zakken pinda's op en toch vind ik die nog steeds lekker.
Totally etc.: De groepsnaam is stukken indrukwekkender dan de muziek. Ik vind dit een vervelend en oninteressant deuntje.
the War on drugs: Tsja, het is inderdaad alwéér War on Drugs, en het is zeker niet gloednieuw, maar op zichzelf staand is dit gewoon weer een prima track.
1
geplaatst: 18 mei 2022, 17:40 uur
38.1 ▸ All Them Witches - Fall Into Place ▸7.6
35.4 ▸ Angèle - Libre ▸5.4
44.4 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸7.9
44.9 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸8.4
46.4 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸8.9
36.0 ▸ Gabriels - One and Only ▸5
40.1 ▸ High Hi - Due Date ▸7.6
30.0 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸3.5
35.3 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸5.3
31.6 ▸ Loupe - 21 ▸4.6
41.5 ▸ Rammstein - Angst ▸5.5
34.4 ▸ SONS - Sweet Boy ▸5.9
39.7 ▸ Tamino - The First Disciple ▸7.2
42.7 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸6.2
32.9 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸6.4
43.7 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸7.7
35.4 ▸ Angèle - Libre ▸5.4
44.4 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸7.9
44.9 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸8.4
46.4 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸8.9
36.0 ▸ Gabriels - One and Only ▸5
40.1 ▸ High Hi - Due Date ▸7.6
30.0 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸3.5
35.3 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸5.3
31.6 ▸ Loupe - 21 ▸4.6
41.5 ▸ Rammstein - Angst ▸5.5
34.4 ▸ SONS - Sweet Boy ▸5.9
39.7 ▸ Tamino - The First Disciple ▸7.2
42.7 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸6.2
32.9 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸6.4
43.7 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸7.7
1
geplaatst: 18 mei 2022, 20:37 uur
43.6 ▸ All Them Witches - Fall Into Place ▸ 5,5
41.9 ▸ Angèle - Libre ▸ 6,5
50.9 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 6,5
50.9 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 6
52.4 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 6
41.5 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 5,5
46.6 ▸ High Hi - Due Date ▸ 6,5
35.5 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 5,5
41.3 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 6
37.6 ▸ Loupe - 21 ▸ 6
48.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 6,5
39.9 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 5,5
44.9 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 5,5
48.7 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 6
38.4 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 5,5
49.2 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 5,5
41.9 ▸ Angèle - Libre ▸ 6,5
50.9 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸ 6,5
50.9 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸ 6
52.4 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸ 6
41.5 ▸ Gabriels - One and Only ▸ 5,5
46.6 ▸ High Hi - Due Date ▸ 6,5
35.5 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸ 5,5
41.3 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸ 6
37.6 ▸ Loupe - 21 ▸ 6
48.0 ▸ Rammstein - Angst ▸ 6,5
39.9 ▸ SONS - Sweet Boy ▸ 5,5
44.9 ▸ Tamino - The First Disciple ▸ 5,5
48.7 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸ 6
38.4 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸ 5,5
49.2 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸ 5,5
0
geplaatst: 18 mei 2022, 23:31 uur
https://i.imgur.com/ssgaaos.jpg
De tweede uitslag van mei heeft zo goed als zeker enkele finalisten meegebracht. De derde lichting bevat dan wel 17 nummers, toch zitten we nog een paar minuten onder het uur qua luistertijd. Dat is te danken aan de korte speelduur van verscheidene songs. Bij enkele exemplaren is dat maar goed ook imo, anderen mogen dan weer eeuwig doorgaan.
6.22 ▸ All Them Witches - Fall Into Place ▸
5.98 ▸ Angèle - Libre ▸
7.27 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸
7.27 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸
7.48 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸
5.92 ▸ Gabriels - One and Only ▸
6.65 ▸ High Hi - Due Date ▸
5.07 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸
5.90 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸
5.37 ▸ Loupe - 21 ▸
6.85 ▸ Rammstein - Angst ▸
5.70 ▸ SONS - Sweet Boy ▸
6.41 ▸ Tamino - The First Disciple ▸
6.95 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸
5.48 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸
7.02 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2022 ◂ MusicMeter on Spotify - open.spotify.com
0.0 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸
0.0 ▸ Bongloard - The Gram ▸
0.0 ▸ Chillow - Dichter ▸
0.0 ▸ Citizen - Bash Out ▸
0.0 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸
0.0 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸
0.0 ▸ The K's - Hometown ▸
0.0 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸
0.0 ▸ Novastar - Wild Years ▸
0.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸
0.0 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸
0.0 ▸ POM - Earth Sick ▸
0.0 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸
0.0 ▸ Sea Girls - DNA ▸
0.0 ▸ Sir Chloe - Company ▸
0.0 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸
0.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸
De tweede uitslag van mei heeft zo goed als zeker enkele finalisten meegebracht. De derde lichting bevat dan wel 17 nummers, toch zitten we nog een paar minuten onder het uur qua luistertijd. Dat is te danken aan de korte speelduur van verscheidene songs. Bij enkele exemplaren is dat maar goed ook imo, anderen mogen dan weer eeuwig doorgaan.
▶ UITSLAG VORIGE RONDE
6.22 ▸ All Them Witches - Fall Into Place ▸
5.98 ▸ Angèle - Libre ▸
7.27 ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid) ▸
7.27 ▸ Boston Manor - Foxglove ▸
7.48 ▸ The Dangerous Summer - Coming Home ▸
5.92 ▸ Gabriels - One and Only ▸
6.65 ▸ High Hi - Due Date ▸
5.07 ▸ Isabelle A, Aafke Romeijn - Zoals Je Bent ▸
5.90 ▸ Kids With Buns - the snakes ▸
5.37 ▸ Loupe - 21 ▸
6.85 ▸ Rammstein - Angst ▸
5.70 ▸ SONS - Sweet Boy ▸
6.41 ▸ Tamino - The First Disciple ▸
6.95 ▸ The Thieves - Get Down Low ▸
5.48 ▸ Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Crosswalk ▸
7.02 ▸ The War On Drugs - I Don't Wanna Wait ▸
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫
▶ NIEUWE LICHTING ▸ MEI - WEEK 3/5 ▸ 17 NUMMERS
0.0 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸
0.0 ▸ Bongloard - The Gram ▸
0.0 ▸ Chillow - Dichter ▸
0.0 ▸ Citizen - Bash Out ▸
0.0 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸
0.0 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸
0.0 ▸ The K's - Hometown ▸
0.0 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸
0.0 ▸ Novastar - Wild Years ▸
0.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸
0.0 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸
0.0 ▸ POM - Earth Sick ▸
0.0 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸
0.0 ▸ Sea Girls - DNA ▸
0.0 ▸ Sir Chloe - Company ▸
0.0 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸
0.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 25 Mei ▸ 23u
1
geplaatst: 19 mei 2022, 12:05 uur
9.0 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸
6.0 ▸ Bongloard - The Gram ▸
8.0 ▸ Chillow - Dichter ▸
8.5 ▸ Citizen - Bash Out ▸
8.5 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸
8.0 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸
9.0 ▸ The K's - Hometown ▸
5.0 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸
8.0 ▸ Novastar - Wild Years ▸
8.5 ▸ Pentire - Fading Out ▸
7.5 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸
8.0 ▸ POM - Earth Sick ▸
7.5 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸
7.0 ▸ Sea Girls - DNA ▸
5.5 ▸ Sir Chloe - Company ▸
6.0 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸
7.5 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸
Absoluut geen wanklanken deze week! Er zitten ongetwijfeld een paar tracks tussen waarover het gros van de beoordelaars genadeloos gaan struikelen, maar ik kon het prima hebben; ik zie er de humor en originaliteit wel van in. Afghan Whigs en the K's zijn wat mij betreft de toppers deze week, Machine Gun Kelly de enige die echt door het spreekwoordelijke ijs zakt.
Afghan Whigs: Na hun doorbraakalbum 'Gentlemen' uit 1993 ben ik de band onmiddellijk uit het oog verloren, maar wát een singles leveren ze dit jaar af! Dit is toch ook weer gewoon een lekker nummer met alles erop en eraan. Toptrack.
Bongloard: Ach ja, schreeuwerige punk, je moet er van houden zullen we maar zeggen. Het downtempo tussenstukje is eigenlijk nog het leukst.
Chillow: Hiphop op z'n West-Vlaams. Erg origineel dit! Hopelijk ben ik de eerste die z'n puntenlijstje plaatst deze week, dan start Chillow tenminste met een voldoende; er zullen er, pappenheimers kennende, weinig bij komen.
Citizen: Ongecompliceerde gitaarpop, ik hou er van. Lekkere drive, vakkundig in elkaar gezet. Weinig nieuws onder de zon, maar lekker is lekker.
Flip Kowlier: Lekker dit! En humor ook! Ook Flip mag nog even genieten van een hoog cijfertje, voordat de drieën en vieren hem om de oren gaan vliegen. Misschien gaat de lol er snel af na een paar luisterbeurten, maar mijn zegen heeft ie.
Kasabian: Jammer van die rap die mij niet aanspreekt, want de rest van de track is lekker gedreven en vol geproduceerd.
the K's: Drive is wel m'n stopwoordje vandaag. The K's kunnen er ook wat van; ze komen op mij over of alles wat ze doen belangrijk en urgent is. Een aanstekelijke gedrevenheid die ik ook herken in de muziek van pak 'm beet Bruce Springsteen of Gaslight Anthem. Alles van the K's klinkt zo'n beetje hetzelfde, dus speel geen tien tracks achter elkaar af van die mannen, maar los klinken de nummers super.
Machine gun Kelly: Vermoeiend dit, die stoere praatjes...
Novastar: Nederbelg Joost Zweegers heeft weer iets fraais neergezet. Z'n muziek komt vaak nogal weeïg over, maar blijft toch interessant.
Pentire: Mensen, wat komt er toch veel lekkere gitaarmuziek uit Engeland dit jaar! Het barst van de nieuwe indiebandjes die single na single uitbrengen waar ik niet omheen kan. Hier, Pentire, weer zo eentje. Nooit van gehoord, maar wel meteen een blijvertje.
Personal trainer: Tongue-in-cheek humor met een rauw randje.
Pom: Blijkbaar komt er toch nog íets goeds uit Amsterdam
Royel Otis: Oesters, lekker! Aanstekelijk muziekje, maar van de zang ben ik niet zo weg.
Sea girls: Met de Sea Girls heb ik altijd een beetje moeite; ze maken af en toe van die net-niet nummers. Hun vorige single, 'Lonely', was een zeker-wel nummer, maar deze spreekt me weer wat minder aan.
Sir Chloe: Hmmm. Nogal lomp en lelijk. Niet mijn ding dit.
Working men's club: Tsja, electroplaatje. Doet mij niet zoveel.
Σtella: Grieks-traditioneel gemengd met retro-indiepop, nee die hadden we nog niet. Leuk en luchtig voor op vakantie. En dat ben ik, zij het niet in Griekenland. Prima te doen dit.
6.0 ▸ Bongloard - The Gram ▸
8.0 ▸ Chillow - Dichter ▸
8.5 ▸ Citizen - Bash Out ▸
8.5 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸
8.0 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸
9.0 ▸ The K's - Hometown ▸
5.0 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸
8.0 ▸ Novastar - Wild Years ▸
8.5 ▸ Pentire - Fading Out ▸
7.5 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸
8.0 ▸ POM - Earth Sick ▸
7.5 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸
7.0 ▸ Sea Girls - DNA ▸
5.5 ▸ Sir Chloe - Company ▸
6.0 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸
7.5 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸
Absoluut geen wanklanken deze week! Er zitten ongetwijfeld een paar tracks tussen waarover het gros van de beoordelaars genadeloos gaan struikelen, maar ik kon het prima hebben; ik zie er de humor en originaliteit wel van in. Afghan Whigs en the K's zijn wat mij betreft de toppers deze week, Machine Gun Kelly de enige die echt door het spreekwoordelijke ijs zakt.
Afghan Whigs: Na hun doorbraakalbum 'Gentlemen' uit 1993 ben ik de band onmiddellijk uit het oog verloren, maar wát een singles leveren ze dit jaar af! Dit is toch ook weer gewoon een lekker nummer met alles erop en eraan. Toptrack.
Bongloard: Ach ja, schreeuwerige punk, je moet er van houden zullen we maar zeggen. Het downtempo tussenstukje is eigenlijk nog het leukst.
Chillow: Hiphop op z'n West-Vlaams. Erg origineel dit! Hopelijk ben ik de eerste die z'n puntenlijstje plaatst deze week, dan start Chillow tenminste met een voldoende; er zullen er, pappenheimers kennende, weinig bij komen.
Citizen: Ongecompliceerde gitaarpop, ik hou er van. Lekkere drive, vakkundig in elkaar gezet. Weinig nieuws onder de zon, maar lekker is lekker.
Flip Kowlier: Lekker dit! En humor ook! Ook Flip mag nog even genieten van een hoog cijfertje, voordat de drieën en vieren hem om de oren gaan vliegen. Misschien gaat de lol er snel af na een paar luisterbeurten, maar mijn zegen heeft ie.
Kasabian: Jammer van die rap die mij niet aanspreekt, want de rest van de track is lekker gedreven en vol geproduceerd.
the K's: Drive is wel m'n stopwoordje vandaag. The K's kunnen er ook wat van; ze komen op mij over of alles wat ze doen belangrijk en urgent is. Een aanstekelijke gedrevenheid die ik ook herken in de muziek van pak 'm beet Bruce Springsteen of Gaslight Anthem. Alles van the K's klinkt zo'n beetje hetzelfde, dus speel geen tien tracks achter elkaar af van die mannen, maar los klinken de nummers super.
Machine gun Kelly: Vermoeiend dit, die stoere praatjes...
Novastar: Nederbelg Joost Zweegers heeft weer iets fraais neergezet. Z'n muziek komt vaak nogal weeïg over, maar blijft toch interessant.
Pentire: Mensen, wat komt er toch veel lekkere gitaarmuziek uit Engeland dit jaar! Het barst van de nieuwe indiebandjes die single na single uitbrengen waar ik niet omheen kan. Hier, Pentire, weer zo eentje. Nooit van gehoord, maar wel meteen een blijvertje.
Personal trainer: Tongue-in-cheek humor met een rauw randje.
Pom: Blijkbaar komt er toch nog íets goeds uit Amsterdam
Royel Otis: Oesters, lekker! Aanstekelijk muziekje, maar van de zang ben ik niet zo weg.
Sea girls: Met de Sea Girls heb ik altijd een beetje moeite; ze maken af en toe van die net-niet nummers. Hun vorige single, 'Lonely', was een zeker-wel nummer, maar deze spreekt me weer wat minder aan.
Sir Chloe: Hmmm. Nogal lomp en lelijk. Niet mijn ding dit.
Working men's club: Tsja, electroplaatje. Doet mij niet zoveel.
Σtella: Grieks-traditioneel gemengd met retro-indiepop, nee die hadden we nog niet. Leuk en luchtig voor op vakantie. En dat ben ik, zij het niet in Griekenland. Prima te doen dit.
1
geplaatst: 19 mei 2022, 13:34 uur
Allereerst een cijfermatig overzicht van de songs, die nieuw binnenkwamen in de Outlaw 41 en de Free40, die niet geselecteerd werden voor dit overzicht, en esteban dat vind ik vooral raar bij Jamie T, aangezien dat op 7 de hoogste nieuwe in de Outlaw 41 was, over het hoofd gezien?
6.5 ▸ Fuzzboar - Braindead ▸6.5
5.5 ▸ The Hilder - Call It What You Want ▸5.5
6.7 ▸ Jamie T - The Old Style Raiders ▸6.7
3.0 ▸ KEG - Kids ▸3.0
3.5 ▸ Sorry - There's So Many People That Want To Be Loved ▸3.5
7.3 ▸ Turnstile - Mystery▸7.3
Dan de selectie:
13.5 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸4.5
11.0 ▸ Bongloard - The Gram ▸5.0
10.5 ▸ Chillow - Dichter ▸2.5
13.0 ▸ Citizen - Bash Out ▸4.5
10.5 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸2.0
14.6 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸6.6
16.8 ▸ The K's - Hometown ▸7.8
10.5 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸5.5
12.5 ▸ Novastar - Wild Years ▸4.5
13.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸4.5
11.5 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸4.0
12.5 ▸ POM - Earth Sick ▸4.5
12.5 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸5.0
14.5 ▸ Sea Girls - DNA ▸7.5
10.5 ▸ Sir Chloe - Company ▸5.0
10.5 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸4.5
11.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸3.5
Ik vond het eigenlijk maar een matige lichting, The K's zijn idd veruit het beste, Sea Girls weer heel degelijk en ook Kasabian haalde mijn lijsten nog, deze van The Afghan Whigs vind ik, zeker in vergelijking met de voorganger heel erg tegenvallen, ook Machine Gun Kelly heeft recent al veel en veel beter gedaan, de rest is het vermelden niet waard.
6.5 ▸ Fuzzboar - Braindead ▸6.5
5.5 ▸ The Hilder - Call It What You Want ▸5.5
6.7 ▸ Jamie T - The Old Style Raiders ▸6.7
3.0 ▸ KEG - Kids ▸3.0
3.5 ▸ Sorry - There's So Many People That Want To Be Loved ▸3.5
7.3 ▸ Turnstile - Mystery▸7.3
Dan de selectie:
13.5 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸4.5
11.0 ▸ Bongloard - The Gram ▸5.0
10.5 ▸ Chillow - Dichter ▸2.5
13.0 ▸ Citizen - Bash Out ▸4.5
10.5 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸2.0
14.6 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸6.6
16.8 ▸ The K's - Hometown ▸7.8
10.5 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸5.5
12.5 ▸ Novastar - Wild Years ▸4.5
13.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸4.5
11.5 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸4.0
12.5 ▸ POM - Earth Sick ▸4.5
12.5 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸5.0
14.5 ▸ Sea Girls - DNA ▸7.5
10.5 ▸ Sir Chloe - Company ▸5.0
10.5 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸4.5
11.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸3.5
Ik vond het eigenlijk maar een matige lichting, The K's zijn idd veruit het beste, Sea Girls weer heel degelijk en ook Kasabian haalde mijn lijsten nog, deze van The Afghan Whigs vind ik, zeker in vergelijking met de voorganger heel erg tegenvallen, ook Machine Gun Kelly heeft recent al veel en veel beter gedaan, de rest is het vermelden niet waard.
0
geplaatst: 19 mei 2022, 14:31 uur
Zo, beide zijn er snel bij.
Een zeer positief rijtje scores en ééntje die daar pal tegenover staat. Zelf neig ik op het eerste gehoor naar die laatste. Een paar songs buiten beschouwing gelaten misschien wel de minste 2022-lichting tot nu toe. 'k Zal het merendeel nog een paar kansen geven in de komende dagen, you never know.
Missed it by that much! Ik bekijk 't volgende week.
* Turnstile deed in juni 2021 al mee. Vreemd dat ze daar nu nog (opnieuw) mee afkomen. Waarschijnlijk naar aanleiding van de recente videoclip.
Een zeer positief rijtje scores en ééntje die daar pal tegenover staat. Zelf neig ik op het eerste gehoor naar die laatste. Een paar songs buiten beschouwing gelaten misschien wel de minste 2022-lichting tot nu toe. 'k Zal het merendeel nog een paar kansen geven in de komende dagen, you never know.SBube schreef:
... over het hoofd gezien?
... over het hoofd gezien?
Missed it by that much! Ik bekijk 't volgende week.
* Turnstile deed in juni 2021 al mee. Vreemd dat ze daar nu nog (opnieuw) mee afkomen. Waarschijnlijk naar aanleiding van de recente videoclip.
1
geplaatst: 22 mei 2022, 18:03 uur
Hellup! Deze lijst levert zo maar extra 5 kanshebbers (alles wat boven de 7.5 scoort) op voor mijn weeklijst, misschien moet ik toch maar voor die top 50 gaan als dat zo blijft verder duren 
(Royal Otis had ik dus al)
20.5 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸7
17.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸6.9
13.5 ▸ Chillow - Dichter ▸3
20.6 ▸ Citizen - Bash Out ▸7.6
14.1 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸3.6
20.3 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸5.7
26.0 ▸ The K's - Hometown ▸9.2
16.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸6.4
18.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸6.1
19.7 ▸ Pentire - Fading Out ▸6.7
17.8 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸6.3
16.2 ▸ POM - Earth Sick ▸5.7
20.2 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸7.7
23.1 ▸ Sea Girls - DNA ▸8.6
18.3 ▸ Sir Chloe - Company ▸7.8
18.5 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸8
16.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸5

(Royal Otis had ik dus al)
20.5 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸7
17.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸6.9
13.5 ▸ Chillow - Dichter ▸3
20.6 ▸ Citizen - Bash Out ▸7.6
14.1 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸3.6
20.3 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸5.7
26.0 ▸ The K's - Hometown ▸9.2
16.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸6.4
18.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸6.1
19.7 ▸ Pentire - Fading Out ▸6.7
17.8 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸6.3
16.2 ▸ POM - Earth Sick ▸5.7
20.2 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸7.7
23.1 ▸ Sea Girls - DNA ▸8.6
18.3 ▸ Sir Chloe - Company ▸7.8
18.5 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸8
16.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸5
1
geplaatst: 22 mei 2022, 21:15 uur
28.7 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸8.2
25.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸8.0
14.5 ▸ Chillow - Dichter ▸1.0
27.4 ▸ Citizen - Bash Out ▸6.8
16.1 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸2.0
21.8 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸1.5
33.0 ▸ The K's - Hometown ▸7.0
21.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸5.0
21.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸3.0
25.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸5.3
22.6 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸4.8
25.7 ▸ POM - Earth Sick ▸9.5
23.7 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸3.5
26.3 ▸ Sea Girls - DNA ▸3.2
25.6 ▸ Sir Chloe - Company ▸7.3
23.9 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸5.4
23.5 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸7.5
Pom, heerlijk nummer, beste die ik van ze ken tot nu toe. Zeker dat stukje instrumentaal tegen het eind geeft het nog net wat extra's. Hopelijk ga ik die dit jaar nog ergens zien.
Afghan Whigs wel goed maar toch behoorlijk minder dan de vorige. Bongloard goede ontdekking. Stella met griekse S best ok, nieuwste single volgens spotify is recenter dan deze en die viel wel tegen dus een toevalstreffer misschien.
25.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸8.0
14.5 ▸ Chillow - Dichter ▸1.0
27.4 ▸ Citizen - Bash Out ▸6.8
16.1 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸2.0
21.8 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸1.5
33.0 ▸ The K's - Hometown ▸7.0
21.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸5.0
21.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸3.0
25.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸5.3
22.6 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸4.8
25.7 ▸ POM - Earth Sick ▸9.5
23.7 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸3.5
26.3 ▸ Sea Girls - DNA ▸3.2
25.6 ▸ Sir Chloe - Company ▸7.3
23.9 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸5.4
23.5 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸7.5
Pom, heerlijk nummer, beste die ik van ze ken tot nu toe. Zeker dat stukje instrumentaal tegen het eind geeft het nog net wat extra's. Hopelijk ga ik die dit jaar nog ergens zien.
Afghan Whigs wel goed maar toch behoorlijk minder dan de vorige. Bongloard goede ontdekking. Stella met griekse S best ok, nieuwste single volgens spotify is recenter dan deze en die viel wel tegen dus een toevalstreffer misschien.
1
geplaatst: 23 mei 2022, 10:09 uur
35.7 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸ 7
33.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸ 8
19.5 ▸ Chillow - Dichter ▸ 5
35.4 ▸ Citizen - Bash Out ▸ 8
23.1 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸ 7
29.8 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸ 8
41.0 ▸ The K's - Hometown ▸ 8
27.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸ 6
29.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸ 8
31.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸ 6
28.6 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸ 6
32.7 ▸ POM - Earth Sick ▸ 7
30.7 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸ 7
34.3 ▸ Sea Girls - DNA ▸ 8
32.6 ▸ Sir Chloe - Company ▸ 7
30.9 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸ 7
30.5 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸ 7
The K's gaan we vast op het einde van het jaar weerzien. Voor de rest nogal wisselvallig, maar zeker beter dan de voorbij weken. Bij de Sea Girls verwachtte ik toch wel een vrouwenstem, dus dat was enigszins verrassend.
33.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸ 8
19.5 ▸ Chillow - Dichter ▸ 5
35.4 ▸ Citizen - Bash Out ▸ 8
23.1 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸ 7
29.8 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸ 8
41.0 ▸ The K's - Hometown ▸ 8
27.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸ 6
29.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸ 8
31.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸ 6
28.6 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸ 6
32.7 ▸ POM - Earth Sick ▸ 7
30.7 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸ 7
34.3 ▸ Sea Girls - DNA ▸ 8
32.6 ▸ Sir Chloe - Company ▸ 7
30.9 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸ 7
30.5 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸ 7
The K's gaan we vast op het einde van het jaar weerzien. Voor de rest nogal wisselvallig, maar zeker beter dan de voorbij weken. Bij de Sea Girls verwachtte ik toch wel een vrouwenstem, dus dat was enigszins verrassend.
1
geplaatst: 23 mei 2022, 11:34 uur
De Sea Girls hebben al twee keer de pech gehad om af te vallen dit jaar. Zowel met Lonely als met Paracetamol Blues. Een combinatie van te laag binnen komen met een teveel aan nieuwe nummers. Jammer, want beide draaien mee in mijn weeklijst en had ik graag in de finale gezien. Die zouden zeker kans gemaakt hebben, denk ik. DNA vind ik ook goed, maar wel de minste van de drie, net die haalde de selectie wel.
3
geplaatst: 23 mei 2022, 13:50 uur
marsupilami schreef:
Bij de Sea Girls verwachtte ik toch wel een vrouwenstem, dus dat was enigszins verrassend.
Bij de Sea Girls verwachtte ik toch wel een vrouwenstem, dus dat was enigszins verrassend.
Dan zullen de Sisters of Mercy, de Barenaked Ladies, Twisted Sister, the Mothers of Invention en Queens of the Stone Age nog wel voor meer verrassingen gaan zorgen...
1
geplaatst: 23 mei 2022, 14:52 uur
chartsmaster schreef:
Dan zullen de Sisters of Mercy, de Barenaked Ladies, Twisted Sister, the Mothers of Invention en Queens of the Stone Age nog wel voor meer verrassingen gaan zorgen...
(quote)
en wat te denken van de Monkees en Fish

0
geplaatst: 24 mei 2022, 22:46 uur
't Moet gezegd. Vaak loont het wel om meerdere luistersessies te ondergaan, al is dat bij sommige nummers met wat tegenstribbelen. Het merendeel is er al minder beroerd aan toe dan voorheen wat hun voorlopige score betreft. Dan toch niet de slechtste lichting van 't jaar tot nu toe? Waarschijnlijk geef ik het morgenavond nog een laatste beurt. That's what she said.
1
geplaatst: 25 mei 2022, 20:10 uur
42.7 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸ 7,0
40.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸ 7,0
23.0 ▸ Chillow - Dichter ▸ 3,5
42.4 ▸ Citizen - Bash Out ▸ 7,0
26.6 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸ 3,5
34.8 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸ 5,0
48.5 ▸ The K's - Hometown ▸ 7,5
32.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸ 5,0
36.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸ 7,0
38.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸ 7,0
35.9 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸ 7,3
41.0 ▸ POM - Earth Sick ▸ 8,3
37.2 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸ 6,5
42.8 ▸ Sea Girls - DNA ▸ 8,5
39.6 ▸ Sir Chloe - Company ▸ 7,0
36.9 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸ 6,0
37.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸ 6,5
Een paar leuke ontdekkingen gedaan die na een paar keer luisteren, vooralsnog, net niet mijn tiplijst halen. Bij The K's stond het me deze keer wat tegen dat de nummers wel veel op elkaar lijken, Hometown haalde mijn weeklijkst daardoor net niet, maar die mogen we begin volgend jaar nog eens beoordelen in de grote finale.
40.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸ 7,0
23.0 ▸ Chillow - Dichter ▸ 3,5
42.4 ▸ Citizen - Bash Out ▸ 7,0
26.6 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸ 3,5
34.8 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸ 5,0
48.5 ▸ The K's - Hometown ▸ 7,5
32.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸ 5,0
36.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸ 7,0
38.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸ 7,0
35.9 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸ 7,3
41.0 ▸ POM - Earth Sick ▸ 8,3
37.2 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸ 6,5
42.8 ▸ Sea Girls - DNA ▸ 8,5
39.6 ▸ Sir Chloe - Company ▸ 7,0
36.9 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸ 6,0
37.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸ 6,5
Een paar leuke ontdekkingen gedaan die na een paar keer luisteren, vooralsnog, net niet mijn tiplijst halen. Bij The K's stond het me deze keer wat tegen dat de nummers wel veel op elkaar lijken, Hometown haalde mijn weeklijkst daardoor net niet, maar die mogen we begin volgend jaar nog eens beoordelen in de grote finale.

0
geplaatst: 25 mei 2022, 22:51 uur
Dank om het te laten weten, JoaMuse. Geen plobreem.
47.7 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸ 5.0
43.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸ 3.0
27.0 ▸ Chillow - Dichter ▸ 5.0
48.9 ▸ Citizen - Bash Out ▸ 6.5
31.6 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸ 5.0
41.8 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸ 7.0
55.0 ▸ The K's - Hometown ▸ 6.5
39.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸ 7.0
41.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸ 5.0
45.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸ 7.0
38.4 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸ 2.5
44.0 ▸ POM - Earth Sick ▸ 3.0
46.7 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸ 9.5
49.3 ▸ Sea Girls - DNA ▸ 6.5
43.1 ▸ Sir Chloe - Company ▸ 3.5
41.9 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸ 5.0
41.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸ 4.0
47.7 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸ 5.0
43.9 ▸ Bongloard - The Gram ▸ 3.0
27.0 ▸ Chillow - Dichter ▸ 5.0
48.9 ▸ Citizen - Bash Out ▸ 6.5
31.6 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸ 5.0
41.8 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸ 7.0
55.0 ▸ The K's - Hometown ▸ 6.5
39.9 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸ 7.0
41.6 ▸ Novastar - Wild Years ▸ 5.0
45.0 ▸ Pentire - Fading Out ▸ 7.0
38.4 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸ 2.5
44.0 ▸ POM - Earth Sick ▸ 3.0
46.7 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸ 9.5
49.3 ▸ Sea Girls - DNA ▸ 6.5
43.1 ▸ Sir Chloe - Company ▸ 3.5
41.9 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸ 5.0
41.0 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸ 4.0
0
geplaatst: 25 mei 2022, 23:47 uur
https://i.imgur.com/ssgaaos.jpg
The K's komen met Hometown voorlopig aan de leiding in de ranking van mei.
Ik ervaar wat moeilijkheden met Spotify momenteel, desktop app. Nummers worden voortdurend als dubbel aangegeven wanneer ik ze wil toevoegen, terwijl dat helemaal niet zo is. Ook na 't herstarten. Nog mensen die dat hebben? Zo krijg je vergissingen natuurlijk. Vorige week werd een nummer gemist, die zit bij deze lichting.
6.81 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸
6.27 ▸ Bongloard - The Gram ▸
3.85 ▸ Chillow - Dichter ▸
6.98 ▸ Citizen - Bash Out ▸
4.51 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸
5.97 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸
7.85 ▸ The K's - Hometown ▸
5.70 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸
5.94 ▸ Novastar - Wild Years ▸
6.42 ▸ Pentire - Fading Out ▸
5.48 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸
6.28 ▸ POM - Earth Sick ▸
6.67 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸
7.04 ▸ Sea Girls - DNA ▸
6.15 ▸ Sir Chloe - Company ▸
5.98 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸
5.85 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸
0.0 ▸ Arcade Fire - Age of Anxiety I ▸
0.0 ▸ Berre - Say My Name ▸
0.0 ▸ Bonnie Raitt - Made Up Mind ▸
0.0 ▸ Coach Party - Shit TV ▸
0.0 ▸ Coely, ALBI X - Run It Up ▸
0.0 ▸ Crystal Tides - I Don't Wanna Wait ▸
0.0 ▸ Jamie T - The Old Style Raiders ▸
0.0 ▸ Kendrick Lamar - The Heart Part 5 ▸
0.0 ▸ Lila Dupont - Just My Luck ▸
0.0 ▸ The Lounge Society - Blood Money ▸
0.0 ▸ MEROL - gemengde signalen ▸
0.0 ▸ Milow - How Love Works ▸
0.0 ▸ MJ Lenderman - Tastes Just Like It Costs ▸
0.0 ▸ Paolo Nutini - Through The Echoes ▸
0.0 ▸ Sports Team - The Game ▸
0.0 ▸ Tom A. Smith - Could I Live With Being Fake ▸
The K's komen met Hometown voorlopig aan de leiding in de ranking van mei.
Ik ervaar wat moeilijkheden met Spotify momenteel, desktop app. Nummers worden voortdurend als dubbel aangegeven wanneer ik ze wil toevoegen, terwijl dat helemaal niet zo is. Ook na 't herstarten. Nog mensen die dat hebben? Zo krijg je vergissingen natuurlijk. Vorige week werd een nummer gemist, die zit bij deze lichting.
▶ UITSLAG VORIGE RONDE
6.81 ▸ The Afghan Whigs - The Getaway ▸
6.27 ▸ Bongloard - The Gram ▸
3.85 ▸ Chillow - Dichter ▸
6.98 ▸ Citizen - Bash Out ▸
4.51 ▸ Flip Kowlier - De broere van ▸
5.97 ▸ Kasabian - SCRIPTVRE ▸
7.85 ▸ The K's - Hometown ▸
5.70 ▸ Machine Gun Kelly, Blackbear - make up sex ▸
5.94 ▸ Novastar - Wild Years ▸
6.42 ▸ Pentire - Fading Out ▸
5.48 ▸ Personal Trainer - Rug Busters ▸
6.28 ▸ POM - Earth Sick ▸
6.67 ▸ Royel Otis - Oysters In My Pocket ▸
7.04 ▸ Sea Girls - DNA ▸
6.15 ▸ Sir Chloe - Company ▸
5.98 ▸ Working Men's Club - Circumference ▸
5.85 ▸ Σtella, Redinho - Up and Away ▸
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫
▶ NIEUWE LICHTING ▸ MEI - WEEK 4/5 ▸ 16 NUMMERS
0.0 ▸ Arcade Fire - Age of Anxiety I ▸
0.0 ▸ Berre - Say My Name ▸
0.0 ▸ Bonnie Raitt - Made Up Mind ▸
0.0 ▸ Coach Party - Shit TV ▸
0.0 ▸ Coely, ALBI X - Run It Up ▸
0.0 ▸ Crystal Tides - I Don't Wanna Wait ▸
0.0 ▸ Jamie T - The Old Style Raiders ▸
0.0 ▸ Kendrick Lamar - The Heart Part 5 ▸
0.0 ▸ Lila Dupont - Just My Luck ▸
0.0 ▸ The Lounge Society - Blood Money ▸
0.0 ▸ MEROL - gemengde signalen ▸
0.0 ▸ Milow - How Love Works ▸
0.0 ▸ MJ Lenderman - Tastes Just Like It Costs ▸
0.0 ▸ Paolo Nutini - Through The Echoes ▸
0.0 ▸ Sports Team - The Game ▸
0.0 ▸ Tom A. Smith - Could I Live With Being Fake ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 1 JUNI ▸ 23u
0
geplaatst: 26 mei 2022, 12:20 uur
Mag ik vragen waarom de nieuwkomers op 34 t/m 36 in de Outlaw 41 wel worden meegenomen, maar de nieuwkomers op 13, 14, 24, 30 en 34 in de Free40 niet?
Hoe is die keuze bepaald? Gewoon eigen voorkeur? (Dat mag, het is jouw spelletje!)
Hoe is die keuze bepaald? Gewoon eigen voorkeur? (Dat mag, het is jouw spelletje!)
2
geplaatst: 26 mei 2022, 15:57 uur
SBube schreef:
Mag ik vragen ...
Mag ik vragen ...
Jazeker.

Te weten: Ik probeer de speelduur van de verzamelde nieuwkomers steeds zo dicht mogelijk bij 1 uur te houden. Liefst niet langer, het moet doenbaar blijven. Dat komt meestal neer op 16 nummers. De totale speelduur is ook een handige en neutrale manier om de afvallers te bepalen. Een duidelijke stop.
Eerst worden alle nieuwkomers uit De Afrekening, De Graadmeter en VOX geselecteerd. Doorgaans zijn dan 9 a 10 plaatsen ingenomen. Dat komt ongeveer neer op gemiddeld 3 deelnemers per lijst.
Vervolgens gaan de overige plaatsen naar de Outlaw 41 en Free 40. Vroeger was dat enkel Outlaw, maar dat blok werd om de gekende redenen dus vervangen door een mix van beide, een zo eerlijk mogelijke verdeling. Eveneens een gemiddelde van 3 deelnemers per lijst, ook al vormt deze mix procentueel gezien wel vaker het grootste blok.
Het principe van deze selectie is vrij simpel: De hoogste binnenkomers per lijst worden meegenomen. Nummers die al in de lijst staan, worden daarbij uiteraard overgeslagen en zo gaan we naar de eerstvolgende.
Zijn er na het toevoegen van de AFR, VOX en GRM nog 6 plaatsen over, dan komen zowel de 3 hoogste nieuwkomers uit de Outlaw41 als die van de Free40 er in. Zijn er 7 plaatsen over, oneven verdeling, komen er 4 uit de Outlaw41 en 3 uit de Free40. Of omgekeerd, ik probeer dat soms wel eens af te wisselen, puur willekeurig.
Eigen voorkeur is er in geen geval, absoluut te vermijden. Dat doe ik heel bewust niet
Anders zou de selectie er al een paar keer heel anders uit gezien hebben, denk ik. In het voordeel van Sea Girls bijvoorbeeld, die tot mijn grote spijt twee maal de selectie niet haalden. Bovendien is het merendeel van de nummers mij nog onbekend op dat moment, ik ontdek ze meestal zelf pas na het bundelen.Specifiek deze week:
Dit zijn de hoogste nieuwkomers uit de Outlaw 41 (4 plaatsen) : 10, 34, 35 en 36 *
Dit zijn de hoogste nieuwkomers uit de Free40 (3 plaatsen) : 4, 5 en 7
* 18 stond al in de lijst via de VOX
Eerlijk en correct, vind ik persoonlijk.
* denotes required fields.