Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2022) FINALE
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2022, 19:50 uur
https://i.imgur.com/JVlyIqB.jpg
Ook in 2022 mogen jullie wekelijks de meest recente nieuwkomers beoordelen. De 2 vorige edities hebben aangetoond dat elk van deze alternatieve hitlijsten relevant zijn. Ze leverden alle vier de nodige maandwinnaars op. Daarom gaan we ook dit jaar verder met ...
+ Outlaw 41 (Kink)
+ De Afrekening (StuBru)
+ De Graadmeter (Pinguin Radio)
+ VOX (Radio 1)
Aan het eind van elke maand gaan de 10 best scorende nummers door naar de finalelijst. Welke nummers dat worden, bepalen jullie dus mee door punten uit te delen. De finalelijst zal uiteindelijk uit 120 nummers bestaan. Aan het eind van het jaar hebben jullie de keuze uit deze 120 nummers om een persoonlijke TOP 25 samen te stellen en in te sturen. Eens die resultaten verwerkt zijn, volgt de Definitieve Alternatieve Hitlijst van MusicMeter 2022.
Onze maandwinnaars en de TOP van de finale nemen voortaan ook deel aan De Witte Trui!
Elk nummer beoordeel je met punten van 0 tem 10. Zet je eigen score achter het laatste pijltje en tel die op bij het totaal vóór het eerste pijltje.
Voorbeeld:
User 1:
7.0 ▸ Sea Girls - Hometown ▸ 7.0
6.0 ▸ The Slow Show - Weightless ▸6.0
User 2:
13.5 ▸ Sea Girls - Hometown ▸6.5
13.0 ▸ The Slow Show - Weightless ▸7.0
User 3:
17.5 ▸ Sea Girls - Hometown ▸4.0
21.5 ▸ The Slow Show - Weightless ▸8.5
Nummers staan op dezelfde volgorde van de bijhorende Spotify-playlist. Ze dienen dus niet op score gesorteerd te worden.
WOENSDAG (23u00) - Zo heeft iedereen de kans vóór, tijdens en / of na het weekend te luisteren. Elke woensdag zal de vorige lichting afgesloten worden. In de uren daarna komt de nieuwe lichting online. Te late stemmen worden niet meer verwerkt. Deelnemers krijgen namelijk een volledige week luistertijd, dat lijkt me ruim voldoende.
Alle nummers worden wekelijks toegevoegd aan de Spotify luisterlijst. De nieuwste nummers staan steeds bovenaan.
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2022 ◂ MusicMeter on Spotify - open.spotify.com
Ook in 2022 mogen jullie wekelijks de meest recente nieuwkomers beoordelen. De 2 vorige edities hebben aangetoond dat elk van deze alternatieve hitlijsten relevant zijn. Ze leverden alle vier de nodige maandwinnaars op. Daarom gaan we ook dit jaar verder met ...
+ Outlaw 41 (Kink)
+ De Afrekening (StuBru)
+ De Graadmeter (Pinguin Radio)
+ VOX (Radio 1)
Waarom punten uitdelen?
Aan het eind van elke maand gaan de 10 best scorende nummers door naar de finalelijst. Welke nummers dat worden, bepalen jullie dus mee door punten uit te delen. De finalelijst zal uiteindelijk uit 120 nummers bestaan. Aan het eind van het jaar hebben jullie de keuze uit deze 120 nummers om een persoonlijke TOP 25 samen te stellen en in te sturen. Eens die resultaten verwerkt zijn, volgt de Definitieve Alternatieve Hitlijst van MusicMeter 2022.
Onze maandwinnaars en de TOP van de finale nemen voortaan ook deel aan De Witte Trui!

Hoe punten uitdelen?
Elk nummer beoordeel je met punten van 0 tem 10. Zet je eigen score achter het laatste pijltje en tel die op bij het totaal vóór het eerste pijltje.
Voorbeeld:
User 1:
7.0 ▸ Sea Girls - Hometown ▸ 7.0
6.0 ▸ The Slow Show - Weightless ▸6.0
User 2:
13.5 ▸ Sea Girls - Hometown ▸6.5
13.0 ▸ The Slow Show - Weightless ▸7.0
User 3:
17.5 ▸ Sea Girls - Hometown ▸4.0
21.5 ▸ The Slow Show - Weightless ▸8.5
Nummers staan op dezelfde volgorde van de bijhorende Spotify-playlist. Ze dienen dus niet op score gesorteerd te worden.
Deadline
WOENSDAG (23u00) - Zo heeft iedereen de kans vóór, tijdens en / of na het weekend te luisteren. Elke woensdag zal de vorige lichting afgesloten worden. In de uren daarna komt de nieuwe lichting online. Te late stemmen worden niet meer verwerkt. Deelnemers krijgen namelijk een volledige week luistertijd, dat lijkt me ruim voldoende.
Spotify
Alle nummers worden wekelijks toegevoegd aan de Spotify luisterlijst. De nieuwste nummers staan steeds bovenaan.
0
geplaatst: 4 januari 2022, 00:41 uur
https://i.imgur.com/ssgaaos.jpg
In 2021 hebben we maar liefst 594 nieuwkomers beoordeeld, waaruit 120 finalisten. Benieuwd hoeveel nummers er dit jaar voorbij zullen komen en vooral wie zal doorstoten naar de Finale-lijst.
De start van 2022 lijkt even het cliché te bevestigen dat De Alternatieve Hitlijst alléén maar uit stevige gitaarplaten zou bestaan, maar vaste deelnemers weten na 2 edities wel dat er zeker ook wat anders te rapen valt.
PS1: Eigenlijk zeer uitzonderlijk in deze thread, maar we stuiten meteen op een nummer dat ik nergens kan vinden. POM is met het nummer Toni de Outlaw41 binnen gekomen. Noch op YouTube, noch op Spotify. Van zodra die song via de gangbare kanalen beschikbaar is, nemen we hem mee in de eerstvolgende ronde.
PS2: Wat nieuwkomers betreft die we vorig jaar al voorbij zagen komen, heb ik de termijn ingekort tot december. Enkel nummers die in december 2021 langskwamen, kunnen dit jaar terugkeren wanneer ze alsnog een andere lijst binnen komen. Dat zijn immers de randgevallen.
0.0 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸
0.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸
0.0 ▸ Best Coast - Leading ▸
0.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸
0.0 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸
0.0 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸
0.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸
0.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸
0.0 ▸ Loupe - IDWE ▸
0.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸
0.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸
0.0 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸
In 2021 hebben we maar liefst 594 nieuwkomers beoordeeld, waaruit 120 finalisten. Benieuwd hoeveel nummers er dit jaar voorbij zullen komen en vooral wie zal doorstoten naar de Finale-lijst.
De start van 2022 lijkt even het cliché te bevestigen dat De Alternatieve Hitlijst alléén maar uit stevige gitaarplaten zou bestaan, maar vaste deelnemers weten na 2 edities wel dat er zeker ook wat anders te rapen valt.

PS1: Eigenlijk zeer uitzonderlijk in deze thread, maar we stuiten meteen op een nummer dat ik nergens kan vinden. POM is met het nummer Toni de Outlaw41 binnen gekomen. Noch op YouTube, noch op Spotify. Van zodra die song via de gangbare kanalen beschikbaar is, nemen we hem mee in de eerstvolgende ronde.
PS2: Wat nieuwkomers betreft die we vorig jaar al voorbij zagen komen, heb ik de termijn ingekort tot december. Enkel nummers die in december 2021 langskwamen, kunnen dit jaar terugkeren wanneer ze alsnog een andere lijst binnen komen. Dat zijn immers de randgevallen.
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫
▶ NIEUWE LICHTING ▸ JANUARI - WEEK 1/5 ▸ 12 NUMMERS
0.0 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸
0.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸
0.0 ▸ Best Coast - Leading ▸
0.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸
0.0 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸
0.0 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸
0.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸
0.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸
0.0 ▸ Loupe - IDWE ▸
0.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸
0.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸
0.0 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 12 JAN ▸ 23u
0
geplaatst: 4 januari 2022, 01:56 uur
EENMALIGE TAGRONDE
Leden die in 2021 deelgenomen hebben en/of een lijst instuurden voor de finale:
Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie
Mogelijk geïnteresseerd:
Edgar18 - Pepino - ArthurDZ - dumb_helicopter - LucM - Scorpion_21 - Glen Hansard - AstroStart - zaaf - aerobag - Rudi S - andré - motel matches - Arrie - AOVV - catdog - pureshores - blur8 - musician - Mausie - SanderT - Sundance - MRDammann - nico1616 - aerobag - RadioMad - iamsander - Titmeister - Vince vega - Dance Lover - Dim
1
geplaatst: 4 januari 2022, 10:34 uur
8.0 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸ 8
8.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 8
8.0 ▸ Best Coast - Leading ▸ 8
8.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸ 8
7.0 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸ 7
7.0 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸ 7
5.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸ 5
6.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸ 6
7.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 7
9.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸ 9
7.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸ 7
7.0 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸ 7
We beginnen het jaar stevig met Bandit, fijn nummer. En ook de volgende drie nummers gaan op dat elan verder. Dan stokt het een beetje. Die van Ist Ist is niet zo goed als de vorige. Het Karaoke nummer had wel achterwege mogen blijven. Het instrumentale van Los Bitchos heb ik ook al beter gehoord. Gelukkig zijn er dan The Mysterines die alweer een lekker nummer brengen.
8.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 8
8.0 ▸ Best Coast - Leading ▸ 8
8.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸ 8
7.0 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸ 7
7.0 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸ 7
5.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸ 5
6.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸ 6
7.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 7
9.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸ 9
7.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸ 7
7.0 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸ 7
We beginnen het jaar stevig met Bandit, fijn nummer. En ook de volgende drie nummers gaan op dat elan verder. Dan stokt het een beetje. Die van Ist Ist is niet zo goed als de vorige. Het Karaoke nummer had wel achterwege mogen blijven. Het instrumentale van Los Bitchos heb ik ook al beter gehoord. Gelukkig zijn er dan The Mysterines die alweer een lekker nummer brengen.
1
geplaatst: 4 januari 2022, 16:26 uur
13.5 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸ 5.5
13.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 5
14.0 ▸ Best Coast - Leading ▸ 6
13.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸ 5
12.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸ 5.5
13.0 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸ 6
11.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸ 6
9.5 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸ 3.5
11.5 ▸ Loupe - IDWE ▸ 4.5
14.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸ 5.5
12.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸ 5
11.0 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸ 4
13.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 5
14.0 ▸ Best Coast - Leading ▸ 6
13.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸ 5
12.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸ 5.5
13.0 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸ 6
11.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸ 6
9.5 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸ 3.5
11.5 ▸ Loupe - IDWE ▸ 4.5
14.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸ 5.5
12.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸ 5
11.0 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸ 4
1
geplaatst: 4 januari 2022, 18:08 uur
20.5 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸7.0
19.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸6.0
22.5 ▸ Best Coast - Leading ▸8.5
17.5 ▸ Hands Off - Of Me ▸4.5
19.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸7.0
19.7 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸6.7
13.5 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸2.5
14.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸4.5
14.5 ▸ Loupe - IDWE ▸3.0
19.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸4.5
15.5 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸3.5
14.5 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸3.5
Bandit kende ik nog niet, verrassend lekker, toegevoegd aan mijn playlist
Bears in Trees, mij ook onbekend, aardig, voldoende, maar niet toegevoegd aan mijn playlist
Best Coast, daar ben ik al een paar jaren fan van, hele fijne nieuwe single, de topper van de week, overigens met backgroundzang van The Linda Lindas, die vaak erbij genoemd worden
Hands Off, 2de beluistering, het raakt me niet, kort nummer, de video zijn zelfs 2 nummers
The Haunted Youth krijgt dezelfde beoordeling als vorig jaar, de edit kan ik nu ook goed hebben
Ist Ist, heeft soms heel leuke nummers, deze zit ertussenin, bij een overdosis 'Joy Division-esque' muziek haak ik echter af
Judy Blank, te kinderachtig,
Los Bitchos, de dames willen stoer overkomen, de clip doet me enigszins aan die 2de van de Spice Girls denken (Say you'll be there), maar het is toch te min
Loupe, irritant
The Mysterines, deze rammelt mij te veel, Hung Up vond ik heel aardig, hier mis ik melodie
De laatste 2, Prima Queen en Youth Sector, is van hetzelfde laken een pak, niks noemenswaardigs
19.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸6.0
22.5 ▸ Best Coast - Leading ▸8.5
17.5 ▸ Hands Off - Of Me ▸4.5
19.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸7.0
19.7 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸6.7
13.5 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸2.5
14.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸4.5
14.5 ▸ Loupe - IDWE ▸3.0
19.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸4.5
15.5 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸3.5
14.5 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸3.5
Bandit kende ik nog niet, verrassend lekker, toegevoegd aan mijn playlist
Bears in Trees, mij ook onbekend, aardig, voldoende, maar niet toegevoegd aan mijn playlist
Best Coast, daar ben ik al een paar jaren fan van, hele fijne nieuwe single, de topper van de week, overigens met backgroundzang van The Linda Lindas, die vaak erbij genoemd worden
Hands Off, 2de beluistering, het raakt me niet, kort nummer, de video zijn zelfs 2 nummers
The Haunted Youth krijgt dezelfde beoordeling als vorig jaar, de edit kan ik nu ook goed hebben
Ist Ist, heeft soms heel leuke nummers, deze zit ertussenin, bij een overdosis 'Joy Division-esque' muziek haak ik echter af
Judy Blank, te kinderachtig,
Los Bitchos, de dames willen stoer overkomen, de clip doet me enigszins aan die 2de van de Spice Girls denken (Say you'll be there), maar het is toch te min
Loupe, irritant
The Mysterines, deze rammelt mij te veel, Hung Up vond ik heel aardig, hier mis ik melodie
De laatste 2, Prima Queen en Youth Sector, is van hetzelfde laken een pak, niks noemenswaardigs
1
geplaatst: 5 januari 2022, 01:01 uur
SBube schreef:
Heel fijn, dat de YouTube-links terug zijn!
Heel fijn, dat de YouTube-links terug zijn!
Het is alles behalve evident en nogal tijdrovend met een pruttelende laptop, maar ik beloof mijn best te doen om de YouTube-links vol te houden.

0
geplaatst: 5 januari 2022, 13:36 uur
Overigens heb je één nieuwe binnenkomer gemist in de Outlaw 41, volgende keer maar dan:
20 -- 1 Tom Southern Tongue Tied
Foals was idd een re-entry en van Hands Off zijn wel degelijk beide nummers genoteerd als nieuweling! (Of Me / To Be Old)!
20 -- 1 Tom Southern Tongue Tied
Foals was idd een re-entry en van Hands Off zijn wel degelijk beide nummers genoteerd als nieuweling! (Of Me / To Be Old)!
0
geplaatst: 5 januari 2022, 17:49 uur
Zuidelijke Tom stond inderdaad klaar voor volgende week.
Reden: Ik heb haast letterlijk een seconde na 't verschijnen van de lijst alles wat als "nieuw" aangegeven stond in mijn tussenstop-lijst gestoken. Kink heeft het artikel nog aangepast na publicatie. Komt wel eens voor heb ik al gemerkt. Want ook 'To be Told' stond er toen nog niet bij. Ik heb dat onmiddellijk gecontroleerd toen ik zag dat de YouTube video twee songs bevatte. Enkel 'Of Me' stond op dat moment aangegeven bij Kink.
Ondertussen weten we dat dit soms eens in 't oog gehouden moet worden, dus komt zeker aan bod in volgende ronde. Dank voor 't melden, Sbube! Met twee weet je altijd meer dan alleen.
De nummers van Foals en The War on Drugs kwamen vóór december al de 2021-editie binnen, dus doen om die reden inderdaad niet meer mee.
Reden: Ik heb haast letterlijk een seconde na 't verschijnen van de lijst alles wat als "nieuw" aangegeven stond in mijn tussenstop-lijst gestoken. Kink heeft het artikel nog aangepast na publicatie. Komt wel eens voor heb ik al gemerkt. Want ook 'To be Told' stond er toen nog niet bij. Ik heb dat onmiddellijk gecontroleerd toen ik zag dat de YouTube video twee songs bevatte. Enkel 'Of Me' stond op dat moment aangegeven bij Kink.
Ondertussen weten we dat dit soms eens in 't oog gehouden moet worden, dus komt zeker aan bod in volgende ronde. Dank voor 't melden, Sbube! Met twee weet je altijd meer dan alleen.

De nummers van Foals en The War on Drugs kwamen vóór december al de 2021-editie binnen, dus doen om die reden inderdaad niet meer mee.
2
geplaatst: 6 januari 2022, 11:51 uur
27.0 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸6.5
23.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸4.0
27.5 ▸ Best Coast - Leading ▸5.0
22.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸4.5
26.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸7.0
26.2 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸6.5
19.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸5.5
20.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸6.0
18.5 ▸ Loupe - IDWE ▸4.0
24.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸5.5
20.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸4.5
19.5 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸5.0
23.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸4.0
27.5 ▸ Best Coast - Leading ▸5.0
22.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸4.5
26.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸7.0
26.2 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸6.5
19.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸5.5
20.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸6.0
18.5 ▸ Loupe - IDWE ▸4.0
24.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸5.5
20.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸4.5
19.5 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸5.0
1
geplaatst: 6 januari 2022, 22:00 uur
34.5 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸7.5
30.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 7.0
35.5 ▸ Best Coast - Leading ▸8.0
28.5 ▸ Hands Off - Of Me ▸6.5
34.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸8.0
31.7 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸5.5
25.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸6.0
24.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸4.0
24.0 ▸ Loupe - IDWE ▸5.5
32.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸8.0
25.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸5.0
27.0 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸7.5
Bandit: Ja, bij zo'n schreeuwlelijk heb je misschien een klein beetje de neiging om 'm in de brandnetels te duwen, om er even van af te zijn... Wat een druk baasje! Lekker punky hoor, maar ik had nog niet ontbeten dus dan valt 't wat rauw op de maag. Wel leuk, dat stukje 'Teddybear's Picknick' ertussendoor.
Bears in Trees: Over 'Teddybear's Picknick' gesproken... Je zou er maar eentje in de boom vinden waaronder je net een kleedje hebt uitgespreid. Nou ja, als ie maar op grote hoogte blijft zitten, zoals ze zelf al zeggen, dan gaat 't misschien nog. Of anders komt ie maar mee broodjes smeren. Dit hele stukje gaat nergens over de muziek. Nou ja, volgende dan maar.
Best Coast: Deze gaat bij mij al een tijdje op rotatie. Prima, lekker, verzorgd, meezingbaar gitaarplaatje. Honderd keer eerder gedaan, maar zolang het goed gedaan is hoor je mij niet klagen.
Hands Off: 'Of me' kan ik prima hebben, maar 't is geen blijvertje. Ik heb 'To be told' er nog even achteraan beluisted, want anders was het wel érg kort. Die was van hetzelfde laken een pak. Lekker punky plaatje, maar het beklijft nog even niet.
Haunted Youth: Heb ik deze al eens eerder beoordeeld? Geen idee wat ie toen van mij kreeg. Waarschijnlijk lager dan nu, want inmiddels heb ik 'm al bewaard in m'n afspeellijstje '2022', en dat betekent: 8 of hoger. In dit geval een 8, vanwege het mooie sfeertje dat wordt neergezet, maar niet hoger, want ze hebben wel een heel goedkope synthesizer uitgekozen om het themaatje mee te spelen.
Ist Ist: Fijn voor de fans van Ian Curtis. Maar ja, die is niet voor niets al ruim veertig jaar dood.
Judy Blank: Breekbaar, zou je kunnen zeggen. Of: kneuterig. Ik neig naar het laatste.
Los Bitchos: Zo'n groepsnaam en zo'n titel, dat belooft een hoop! Maar gutteguttegut, wat valt dat tegen. Het eerste gedeelte is al erg dunnetjes, en die versnelling komt ook zomaar opeens uit de lucht vallen. En waar blijven die bitches nou?
Loupe: 'IDWE'? Wat is dat? Opgezocht: Infectuous Disease Week Ending. Heel eigenaardig onderwerp om een liedje over te maken, maar goed, er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de muziekwereld. Aan het liedje zelf is ook niet echt een touw vast te knopen trouwens.
the Mysterines: Begint erg lelijk, maar eenmaal op stoom komt er een lekker vuig gitaargeluid uit. Mooi woord trouwens, vuig; hoor je niet vaak meer. De mevrouw moet misschien nog wat mooier leren zingen, maar al gedurende het nummer begin ik er meer en meer aan te wennen.
Prima Queen: Nou ja, niet zo prima eigenlijk. Beetje futloos eerlijk gezegd.
Youth Sector: Ja, dit vind ik dan wel weer wat hebben. Funk met een maffe twist erin. Gek genoeg voor een 7,5, ik betwijfel of het door gaat groeien naar een 8, maar interessant genoeg om op een later tijdstip nog eens te beluisteren.
30.0 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 7.0
35.5 ▸ Best Coast - Leading ▸8.0
28.5 ▸ Hands Off - Of Me ▸6.5
34.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸8.0
31.7 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸5.5
25.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸6.0
24.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸4.0
24.0 ▸ Loupe - IDWE ▸5.5
32.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸8.0
25.0 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸5.0
27.0 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸7.5
Bandit: Ja, bij zo'n schreeuwlelijk heb je misschien een klein beetje de neiging om 'm in de brandnetels te duwen, om er even van af te zijn... Wat een druk baasje! Lekker punky hoor, maar ik had nog niet ontbeten dus dan valt 't wat rauw op de maag. Wel leuk, dat stukje 'Teddybear's Picknick' ertussendoor.
Bears in Trees: Over 'Teddybear's Picknick' gesproken... Je zou er maar eentje in de boom vinden waaronder je net een kleedje hebt uitgespreid. Nou ja, als ie maar op grote hoogte blijft zitten, zoals ze zelf al zeggen, dan gaat 't misschien nog. Of anders komt ie maar mee broodjes smeren. Dit hele stukje gaat nergens over de muziek. Nou ja, volgende dan maar.
Best Coast: Deze gaat bij mij al een tijdje op rotatie. Prima, lekker, verzorgd, meezingbaar gitaarplaatje. Honderd keer eerder gedaan, maar zolang het goed gedaan is hoor je mij niet klagen.
Hands Off: 'Of me' kan ik prima hebben, maar 't is geen blijvertje. Ik heb 'To be told' er nog even achteraan beluisted, want anders was het wel érg kort. Die was van hetzelfde laken een pak. Lekker punky plaatje, maar het beklijft nog even niet.
Haunted Youth: Heb ik deze al eens eerder beoordeeld? Geen idee wat ie toen van mij kreeg. Waarschijnlijk lager dan nu, want inmiddels heb ik 'm al bewaard in m'n afspeellijstje '2022', en dat betekent: 8 of hoger. In dit geval een 8, vanwege het mooie sfeertje dat wordt neergezet, maar niet hoger, want ze hebben wel een heel goedkope synthesizer uitgekozen om het themaatje mee te spelen.
Ist Ist: Fijn voor de fans van Ian Curtis. Maar ja, die is niet voor niets al ruim veertig jaar dood.
Judy Blank: Breekbaar, zou je kunnen zeggen. Of: kneuterig. Ik neig naar het laatste.
Los Bitchos: Zo'n groepsnaam en zo'n titel, dat belooft een hoop! Maar gutteguttegut, wat valt dat tegen. Het eerste gedeelte is al erg dunnetjes, en die versnelling komt ook zomaar opeens uit de lucht vallen. En waar blijven die bitches nou?
Loupe: 'IDWE'? Wat is dat? Opgezocht: Infectuous Disease Week Ending. Heel eigenaardig onderwerp om een liedje over te maken, maar goed, er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de muziekwereld. Aan het liedje zelf is ook niet echt een touw vast te knopen trouwens.
the Mysterines: Begint erg lelijk, maar eenmaal op stoom komt er een lekker vuig gitaargeluid uit. Mooi woord trouwens, vuig; hoor je niet vaak meer. De mevrouw moet misschien nog wat mooier leren zingen, maar al gedurende het nummer begin ik er meer en meer aan te wennen.
Prima Queen: Nou ja, niet zo prima eigenlijk. Beetje futloos eerlijk gezegd.
Youth Sector: Ja, dit vind ik dan wel weer wat hebben. Funk met een maffe twist erin. Gek genoeg voor een 7,5, ik betwijfel of het door gaat groeien naar een 8, maar interessant genoeg om op een later tijdstip nog eens te beluisteren.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 00:52 uur
Ik heb het even via facebook bij POM nagevraagd en dit is hun antwoord:
"Toni komt 21 januari online. Voorlopig kun je hem alleen op onze fysieke release beluisteren, een double single geproduceerd in samenwerking met Paradiso Vinyl Club en te verkrijgen op www.pomband.com !"
"Toni komt 21 januari online. Voorlopig kun je hem alleen op onze fysieke release beluisteren, een double single geproduceerd in samenwerking met Paradiso Vinyl Club en te verkrijgen op www.pomband.com !"
0
geplaatst: 9 januari 2022, 01:06 uur
chartsmaster The Mysterines zijn al vaker in dit topic lang gekomen, ze staan zelfs in de finale van 2021 dus je zou ze toch al moeten kennen eigenlijk...
0
geplaatst: 9 januari 2022, 03:06 uur
chartsmaster schreef:
Elders ook zoiets gelezen, maar had geen idee of het waar was. Bij deze weten we dus zeker dat den Toni nog net op tijd kan meedoen in januari.

0
geplaatst: 9 januari 2022, 11:24 uur
ranja schreef:
chartsmaster The Mysterines zijn al vaker in dit topic lang gekomen, ze staan zelfs in de finale van 2021 dus je zou ze toch al moeten kennen eigenlijk...
Als ik ze al eerder gehoord heb, dan heeft dat geen blijvende indruk achtergelaten...
Ik ken wel de Mysterons, van een paar jaar terug, met bv 'Turkish delight'. Maar dat was andere koek
0
geplaatst: 9 januari 2022, 11:30 uur
chartsmaster schreef:
Als ik ze al eerder gehoord heb, dan heeft dat geen blijvende indruk achtergelaten...
Ik ken wel de Mysterons, van een paar jaar terug, met bv 'Turkish delight'. Maar dat was andere koek
(quote)
Klopt, heel andere band, ook heel gaaf (paar keer live gezien). Zangeres Josephine Odhill maakt solo ook goede dingen (is hier ook al eens voorbij gekomen volgens mij)
0
geplaatst: 9 januari 2022, 11:33 uur
The Mysterons zag ik ook een keer live. Het leek wel een schoolbandje, met zo ongeveer alleen maar vrienden en familieleden in de zaal. En ik dus.
1
geplaatst: 9 januari 2022, 12:21 uur
chartsmaster schreef:
The Mysterons zag ik ook een keer live. Het leek wel een schoolbandje, met zo ongeveer alleen maar vrienden en familieleden in de zaal. En ik dus.
Feitelijk was het dat ook, maar die 'school' is dan wel een conservatorium

Ik zag ze de 1e keer in Utrecht op Neude (festival Tweetakt). Ik twijfel of ik daar de debuut ep heb gekocht of dat die toen nog net niet uit was.
Ik heb nog even gekeken naar Mysterines en zag dat je Hung Up een 6.5 had gegeven. Ik verwacht daar weinig van qua finalellijst bij jou (Bad Thing vind ik wel veel beter overigens)
0
geplaatst: 9 januari 2022, 12:29 uur
ranja schreef:
Ik heb nog even gekeken naar Mysterines en zag dat je Hung Up een 6.5 had gegeven. Ik verwacht daar weinig van qua finalellijst bij jou (Bad Thing vind ik wel veel beter overigens)
Ik heb mijn finalelijst al ingeleverd en 'Hung up' redde het idd niet tot de shortlist...
2
geplaatst: 9 januari 2022, 20:58 uur
41.4 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸6.9
37.2 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 7.2
44.3 ▸ Best Coast - Leading ▸8.8
37.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸8.5
37.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸3.0
39.2 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸7.5
32.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸7.0
30.5 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸6.5
31.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 9.0
42.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸10.0
32.8 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸7.8
33.4 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸6.4
Grappig, Prima Queen kende ik blijkbaar al. Ik wilde 't toevoegen aan m;n 2021 lijst en kreeg de melding 'staat er al in' Dat geldt niet voor Hands Off wat ik natuurlijk al l ang had moeten kennen, helemaal in mijn straatje.
Er is een video van Loupe, wel live. IDWE staat voor I Dont Wanna End blijkbaar, dat zingt ze ook een paar keer. Gaaf nummer wel net als de rest van ze die ik ken; of het echt als single is gereleased betwijfel ik maar dat maakt voor het cijfer niet uit. Mooie flonkerende gitaar.
Best Coast is een van m'n favorite bands van de 10s; hun vorige album stond zelfs op 1 in mijn jaarlijst van 2020 albums. Dit nummer hoort niet bij hun beste maar blijft wel gewoon goed.
The Mysterines is m'n huidige nummer 1 in mijn weeklijst, vanaf de eerste keer dat ik die hoorde vind ik het al geweldig. Het lijkt wel stonerrock in het begin, lekker zwaar en langzaam, doet ook wel denken aan het Nederlandse Drive By Wire (ook qua zang) maar dan komt er toch al vrij snel een versnelling en wordt het helemaal geweldig.
37.2 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 7.2
44.3 ▸ Best Coast - Leading ▸8.8
37.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸8.5
37.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸3.0
39.2 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸7.5
32.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸7.0
30.5 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸6.5
31.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 9.0
42.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸10.0
32.8 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸7.8
33.4 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸6.4
Grappig, Prima Queen kende ik blijkbaar al. Ik wilde 't toevoegen aan m;n 2021 lijst en kreeg de melding 'staat er al in' Dat geldt niet voor Hands Off wat ik natuurlijk al l ang had moeten kennen, helemaal in mijn straatje.
Er is een video van Loupe, wel live. IDWE staat voor I Dont Wanna End blijkbaar, dat zingt ze ook een paar keer. Gaaf nummer wel net als de rest van ze die ik ken; of het echt als single is gereleased betwijfel ik maar dat maakt voor het cijfer niet uit. Mooie flonkerende gitaar.
Best Coast is een van m'n favorite bands van de 10s; hun vorige album stond zelfs op 1 in mijn jaarlijst van 2020 albums. Dit nummer hoort niet bij hun beste maar blijft wel gewoon goed.
The Mysterines is m'n huidige nummer 1 in mijn weeklijst, vanaf de eerste keer dat ik die hoorde vind ik het al geweldig. Het lijkt wel stonerrock in het begin, lekker zwaar en langzaam, doet ook wel denken aan het Nederlandse Drive By Wire (ook qua zang) maar dan komt er toch al vrij snel een versnelling en wordt het helemaal geweldig.
1
geplaatst: 10 januari 2022, 15:17 uur
48.2 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸6,8
43.7 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 6,5
52.3 ▸ Best Coast - Leading ▸8,0
44.5 ▸ Hands Off - Of Me ▸7,5
44.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸7,0
46.2 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸7,0
39.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸7,0
36.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸5,5
38.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 7,0
51.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸9,0
39.8 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸7,0
39.9 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸6,5
Bandit is idd wel een lekkere opener en ook Bears in Trees luistert lekker weg. Best Coast kwam eind vorig jaar binnen in mijn weeklijst, maar ik twijfel of Leading nog veel verder zal stijgen. Hands Off is heel prima nummer en dat geldt ook voor The Haunted Youth, IST IST en Judy Blank. Los Bitchos doet me weinig, Loupe is dan wel weer aardig en The Bad Thing is het beste 'ding' van de week. Afsluiters Prima Queen en Youth Sector zijn ook de moeite. Een prima eerste week
43.7 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 6,5
52.3 ▸ Best Coast - Leading ▸8,0
44.5 ▸ Hands Off - Of Me ▸7,5
44.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸7,0
46.2 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸7,0
39.0 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸7,0
36.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸5,5
38.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 7,0
51.5 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸9,0
39.8 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸7,0
39.9 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸6,5
Bandit is idd wel een lekkere opener en ook Bears in Trees luistert lekker weg. Best Coast kwam eind vorig jaar binnen in mijn weeklijst, maar ik twijfel of Leading nog veel verder zal stijgen. Hands Off is heel prima nummer en dat geldt ook voor The Haunted Youth, IST IST en Judy Blank. Los Bitchos doet me weinig, Loupe is dan wel weer aardig en The Bad Thing is het beste 'ding' van de week. Afsluiters Prima Queen en Youth Sector zijn ook de moeite. Een prima eerste week
1
geplaatst: 11 januari 2022, 17:20 uur
55.2 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸7.0
50.2 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 6.5
58.8 ▸ Best Coast - Leading ▸ 6.5
51.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸ 6.5
54.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸ 10
52.7 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸ 6.5
46.5 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸ 7.5
43.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸ 7.0
44.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 6.0
59.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸ 7.5
45.8 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸ 6.0
45.9 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸ 6.0
Het woord vuig, wat Chartsmaster gebruikte, was mij onbekend. Een samentrekking van vuil en ruig, dacht ik zo, want dat is exact hoe ik het geluid van deze Mysterines zou omschrijven. Eigenlijk valt er niet veel meer te zeggen over deze lichting. Het is in ieder geval geen slecht lijstje om het jaar mee te openen. Merk trouwens hoe vlot Leading van Best Coast en Of Me van Hands Off in elkaar overlopen. De ene song lijkt gewoon de tweede helft van de andere. The Haunted Youth dan, tjah, die staat nog steeds op #1 in mijn weeklijst en de adoratie is nog niet verdwenen.
50.2 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 6.5
58.8 ▸ Best Coast - Leading ▸ 6.5
51.0 ▸ Hands Off - Of Me ▸ 6.5
54.5 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸ 10
52.7 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸ 6.5
46.5 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸ 7.5
43.0 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸ 7.0
44.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 6.0
59.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸ 7.5
45.8 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸ 6.0
45.9 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸ 6.0
Het woord vuig, wat Chartsmaster gebruikte, was mij onbekend. Een samentrekking van vuil en ruig, dacht ik zo, want dat is exact hoe ik het geluid van deze Mysterines zou omschrijven. Eigenlijk valt er niet veel meer te zeggen over deze lichting. Het is in ieder geval geen slecht lijstje om het jaar mee te openen. Merk trouwens hoe vlot Leading van Best Coast en Of Me van Hands Off in elkaar overlopen. De ene song lijkt gewoon de tweede helft van de andere. The Haunted Youth dan, tjah, die staat nog steeds op #1 in mijn weeklijst en de adoratie is nog niet verdwenen.
1
geplaatst: 11 januari 2022, 17:54 uur
'Vuig' betekent 'gemeen', 'smerig', 'laaghartig'. Dat laatste kun je over muziek niet zeggen, maar die eerste twee betekenissen komen erg overeen met de pakkende uitleg die jij er aan geeft. Vind ik erg mooi gevonden!
1
geplaatst: 12 januari 2022, 20:34 uur
61.4 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸ 6,2
56.2 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 6
64.3 ▸ Best Coast - Leading ▸ 5,5
57.2 ▸ Hands Off - Of Me ▸ 6,2
62.0 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸ 7,5
59.2 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸ 6,5
51.5 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸ 5
49.2 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸ 6,2
50.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 6
65.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸ 6
52.8 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸ 7
51.7 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸ 5,8
56.2 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸ 6
64.3 ▸ Best Coast - Leading ▸ 5,5
57.2 ▸ Hands Off - Of Me ▸ 6,2
62.0 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸ 7,5
59.2 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸ 6,5
51.5 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸ 5
49.2 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸ 6,2
50.0 ▸ Loupe - IDWE ▸ 6
65.0 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸ 6
52.8 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸ 7
51.7 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸ 5,8
0
geplaatst: 13 januari 2022, 10:29 uur
https://i.imgur.com/ssgaaos.jpg
Eerst en vooral: Dank aan ieder wie zich geëngageerd heeft om opnieuw of voor 't eerst mee te doen.
Misschien iets minder talrijk dan stiekem gehoopt, maar ah, kwaliteit boven kwantiteit. 
De eerste lichting heeft geen potten gebroken. Best Coast en The Mysterines maken mooi kans om naar de finale te gaan, al hangt alles natuurlijk af van wat de rest van januari nog allemaal in petto heeft.
PS: Toni van POM (1ste lichting) hebben we nog steeds te goed, ondertussen is bekend dat de song deze maand nog beschikbaar zal zijn om te beluisteren.
6.82 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸
6.24 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸
7.14 ▸ Best Coast - Leading ▸
6.35 ▸ Hands Off - Of Me ▸
6.88 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸
6.57 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸
5.72 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸
5.46 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸
5.55 ▸ Loupe - IDWE ▸
7.22 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸
5.86 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸
5.74 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸
0.0 ▸ Blood Red Shoes - MORBID FASCINATION ▸
0.0 ▸ Bonobo, Jordan Rakei - Shadows ▸
0.0 ▸ The Brkn Record - Break the Chains ▸
0.0 ▸ The Divine Comedy - The Best Mistakes ▸
0.0 ▸ Hands Off - To Be Told ▸
0.0 ▸ Khruangbin, Leon Bridges - B-Side ▸
0.0 ▸ Marble Sounds - Never Leave My Heart ▸
0.0 ▸ Tessa Rose Jackson, Someone - Empathy ▸
0.0 ▸ Thom Southern - Tongue Tied ▸
0.0 ▸ Yin Yin - Nautilus ▸
0.0 ▸ Yong Yello - Super Mario ▸
Eerst en vooral: Dank aan ieder wie zich geëngageerd heeft om opnieuw of voor 't eerst mee te doen.
Misschien iets minder talrijk dan stiekem gehoopt, maar ah, kwaliteit boven kwantiteit. 
De eerste lichting heeft geen potten gebroken. Best Coast en The Mysterines maken mooi kans om naar de finale te gaan, al hangt alles natuurlijk af van wat de rest van januari nog allemaal in petto heeft.
PS: Toni van POM (1ste lichting) hebben we nog steeds te goed, ondertussen is bekend dat de song deze maand nog beschikbaar zal zijn om te beluisteren.
▶ UITSLAG VORIGE RONDE
6.82 ▸ Bandit - Would You Push Me in the Nettles? ▸
6.24 ▸ Bears in Trees - Great Heights ▸
7.14 ▸ Best Coast - Leading ▸
6.35 ▸ Hands Off - Of Me ▸
6.88 ▸ The Haunted Youth - Gone ▸
6.57 ▸ Ist Ist - Fat Cats Drown in Milk ▸
5.72 ▸ Judy Blank - Karaoke ▸
5.46 ▸ Los Bitchos - Las Panteras ▸
5.55 ▸ Loupe - IDWE ▸
7.22 ▸ The Mysterines - The Bad Thing ▸
5.86 ▸ Prima Queen - Chew My Cheeks ▸
5.74 ▸ Youth Sector - No.1 Bestseller ▸
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫
▶ NIEUWE LICHTING ▸ JANUARI - WEEK 2/5 ▸ 11 NUMMERS
0.0 ▸ Blood Red Shoes - MORBID FASCINATION ▸
0.0 ▸ Bonobo, Jordan Rakei - Shadows ▸
0.0 ▸ The Brkn Record - Break the Chains ▸
0.0 ▸ The Divine Comedy - The Best Mistakes ▸
0.0 ▸ Hands Off - To Be Told ▸
0.0 ▸ Khruangbin, Leon Bridges - B-Side ▸
0.0 ▸ Marble Sounds - Never Leave My Heart ▸
0.0 ▸ Tessa Rose Jackson, Someone - Empathy ▸
0.0 ▸ Thom Southern - Tongue Tied ▸
0.0 ▸ Yin Yin - Nautilus ▸
0.0 ▸ Yong Yello - Super Mario ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 19 JAN ▸ 23u
1
geplaatst: 16 januari 2022, 01:57 uur
6.5 ▸ Blood Red Shoes - MORBID FASCINATION ▸
6.0 ▸ Bonobo, Jordan Rakei - Shadows ▸
6.0 ▸ The Brkn Record - Break the Chains ▸
5.0 ▸ The Divine Comedy - The Best Mistakes ▸
5.0 ▸ Hands Off - To Be Told ▸
6.0 ▸ Khruangbin, Leon Bridges - B-Side ▸
7.0 ▸ Marble Sounds - Never Leave My Heart ▸
6.5 ▸ Tessa Rose Jackson, Someone - Empathy ▸
7.0 ▸ Thom Southern - Tongue Tied ▸
7.5 ▸ Yin Yin - Nautilus ▸
7.0 ▸ Yong Yello - Super Mario ▸
Marble Sounds, Thom Southern en -tot mijn eigen grote verbazing- Yong Yello halen zeventjes, maar wel vrij nipt. Dan weet Yin Yin mij nog het meest aangenaam te verrassen, die krijgt een halfje extra. Volgende lichting graag wat meer pit. Dat moet haast wel.
6.0 ▸ Bonobo, Jordan Rakei - Shadows ▸
6.0 ▸ The Brkn Record - Break the Chains ▸
5.0 ▸ The Divine Comedy - The Best Mistakes ▸
5.0 ▸ Hands Off - To Be Told ▸
6.0 ▸ Khruangbin, Leon Bridges - B-Side ▸
7.0 ▸ Marble Sounds - Never Leave My Heart ▸
6.5 ▸ Tessa Rose Jackson, Someone - Empathy ▸
7.0 ▸ Thom Southern - Tongue Tied ▸
7.5 ▸ Yin Yin - Nautilus ▸
7.0 ▸ Yong Yello - Super Mario ▸
Marble Sounds, Thom Southern en -tot mijn eigen grote verbazing- Yong Yello halen zeventjes, maar wel vrij nipt. Dan weet Yin Yin mij nog het meest aangenaam te verrassen, die krijgt een halfje extra. Volgende lichting graag wat meer pit. Dat moet haast wel.
1
geplaatst: 16 januari 2022, 16:52 uur
Precies zoals ik er over dacht esteban. Ik had na één luisterbeurt een hele rij met zesenhalfjes staan. Morgen nog maar een keer luisteren dus.
0
geplaatst: 16 januari 2022, 18:37 uur
14.0 ▸Blood Red Shoes - Morbid Fascination ▸7.5
9.0 ▸Bonobo, Jordan Rakei - Shadows ▸3.0
12.0 ▸The Brkn Record - Break the Chains ▸6.0
8.5 ▸The Divine Comedy - The Best Mistakes ▸3.5
9.0 ▸Hands Off - To Be Told ▸4.0
13.0 ▸Khruangbin, Leon Bridges - B-Side ▸7.0
11.5 ▸Marble Sounds - Never Leave My Heart ▸4.5
12.6 ▸Tessa Rose Jackson, Someone - Empathy ▸6.1
13.7 ▸Thom Southern - Tongue Tied ▸6.7
13.8 ▸YĪN YĪN - Nautilus ▸6.3
9.0 ▸Yong Yello - Super Mario ▸2.0
Idd geen uitschieters, zeker niet naar boven, waarin Blood Red Shoes dan nog mijn favoriet is, ook Khruangbin & Leon Bridges en Thom Southern (nipt) hebben mijn playlists gehaald.
9.0 ▸Bonobo, Jordan Rakei - Shadows ▸3.0
12.0 ▸The Brkn Record - Break the Chains ▸6.0
8.5 ▸The Divine Comedy - The Best Mistakes ▸3.5
9.0 ▸Hands Off - To Be Told ▸4.0
13.0 ▸Khruangbin, Leon Bridges - B-Side ▸7.0
11.5 ▸Marble Sounds - Never Leave My Heart ▸4.5
12.6 ▸Tessa Rose Jackson, Someone - Empathy ▸6.1
13.7 ▸Thom Southern - Tongue Tied ▸6.7
13.8 ▸YĪN YĪN - Nautilus ▸6.3
9.0 ▸Yong Yello - Super Mario ▸2.0
Idd geen uitschieters, zeker niet naar boven, waarin Blood Red Shoes dan nog mijn favoriet is, ook Khruangbin & Leon Bridges en Thom Southern (nipt) hebben mijn playlists gehaald.
0
geplaatst: 16 januari 2022, 19:55 uur
21.5 ▸Blood Red Shoes - Morbid Fascination ▸7.5
14.0 ▸Bonobo, Jordan Rakei - Shadows ▸5.0
16.2 ▸The Brkn Record - Break the Chains ▸4.2
22.1 ▸The Divine Comedy - The Best Mistakes ▸3.8
18.2 ▸Hands Off - To Be Told ▸9.2
17.0 ▸Khruangbin, Leon Bridges - B-Side ▸4.0
13.5 ▸Marble Sounds - Never Leave My Heart ▸2.0
20.4 ▸Tessa Rose Jackson, Someone - Empathy ▸7.8
20.2 ▸Thom Southern - Tongue Tied ▸6.5
18.2 ▸YĪN YĪN - Nautilus ▸4.3
10.5 ▸Yong Yello - Super Mario ▸1.5
Je zal toch maar voor je nieuwe muziek afhankelijk zijn van de zenders die deze muziek uitkiezen voor hun lijsten uit het enorme aanbod dat er is... gelukkig is er tegenwoordig zelf keus te maken via tig websites en tips van youtube en spotify e.d....
Voor Blood Red Shoes heb ik nog niet zolang geleden ook al gezegd dat het best aardig is maar toch niet in de buurt komt van hun oudere werk. Ik had vrijdag het album beluisterd, best aardig inderdaad maar bedacht me na een paar nummers wel dat als het een nieuwe band was geweest ik ze nauwelijks meer aandacht zou geven en zeker niet tig keer live zou gaan zien wat in de 00s en 10s wel gebeurd is.
Iets vergelijkbaars ook voor Someone al blijft die muziek wel intrigerend. Als losse nummers echter vaak niet iets wat ik in m'n playlists zet en daarmee dus ook niet in m'n weeklijst.
Hands Off dan gelukkig nog hiertussen; vorig week de ene 'kant' van de single en deze week de andere; samen hebben ze één clip (van nog geen 5 minuten totaal) en dat klinkt wel erg lekker. Dit nummer heb ik inmiddels ook in m'n weeklijst gezet, zat even te twijfelen of ik ze er samen in zou zetten maar qua clip kan dat wel, qua spotify krijg je dan toch 41 nummers in de top 40 dus toch maar niet gedaan.
14.0 ▸Bonobo, Jordan Rakei - Shadows ▸5.0
16.2 ▸The Brkn Record - Break the Chains ▸4.2
22.1 ▸The Divine Comedy - The Best Mistakes ▸3.8
18.2 ▸Hands Off - To Be Told ▸9.2
17.0 ▸Khruangbin, Leon Bridges - B-Side ▸4.0
13.5 ▸Marble Sounds - Never Leave My Heart ▸2.0
20.4 ▸Tessa Rose Jackson, Someone - Empathy ▸7.8
20.2 ▸Thom Southern - Tongue Tied ▸6.5
18.2 ▸YĪN YĪN - Nautilus ▸4.3
10.5 ▸Yong Yello - Super Mario ▸1.5
Je zal toch maar voor je nieuwe muziek afhankelijk zijn van de zenders die deze muziek uitkiezen voor hun lijsten uit het enorme aanbod dat er is... gelukkig is er tegenwoordig zelf keus te maken via tig websites en tips van youtube en spotify e.d....
Voor Blood Red Shoes heb ik nog niet zolang geleden ook al gezegd dat het best aardig is maar toch niet in de buurt komt van hun oudere werk. Ik had vrijdag het album beluisterd, best aardig inderdaad maar bedacht me na een paar nummers wel dat als het een nieuwe band was geweest ik ze nauwelijks meer aandacht zou geven en zeker niet tig keer live zou gaan zien wat in de 00s en 10s wel gebeurd is.
Iets vergelijkbaars ook voor Someone al blijft die muziek wel intrigerend. Als losse nummers echter vaak niet iets wat ik in m'n playlists zet en daarmee dus ook niet in m'n weeklijst.
Hands Off dan gelukkig nog hiertussen; vorig week de ene 'kant' van de single en deze week de andere; samen hebben ze één clip (van nog geen 5 minuten totaal) en dat klinkt wel erg lekker. Dit nummer heb ik inmiddels ook in m'n weeklijst gezet, zat even te twijfelen of ik ze er samen in zou zetten maar qua clip kan dat wel, qua spotify krijg je dan toch 41 nummers in de top 40 dus toch maar niet gedaan.
* denotes required fields.