MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2022) FINALE

zoeken in:
Ik moet op mijn beurt eerlijk bekennen dat ik Blood Red Shoes, denk ik, niet kende voor ze bij ons langskwamen.

Bij dit vijftal stuiten we op de 4de 🃏 JOKER. Wat wil zeggen dat alle overige exemplaren binnen de TOP 50 zitten. Toch niet slecht voor platen die de selectie oorspronkelijk niet haalden.

055 ▶ Paolo Nutini ▸ Shine A Light ◂ 49 P | x 3 | HP 4

054 ▶ First Aid Kit ▸ Angels◂ 51 P | x 3 | HP 3

053 ▶ Bill Callahan ▸ Coyotes ◂ 51 P | x 4 | HP 6

🃏 JOKER van chartsmaster

052 ▶ Airways ▸ Out of Control ◂ 51 P | x 4 | HP 4

052 ▶ Bear's Den ▸ Stitch In Time ◂ 51 P | x 7 | HP 5

5 nummers uit mijn top 10 zijn ondertussen al gepasseerd. Hopelijk houden de overige 5 zich schuil in de uiteindelijke top 10.

esteban schreef:
... De essentie van de finale is en blijft natuurlijk de uiteindelijke TOP 100, dus daar gaan we dan ook metéén mee van start. De 23 posities die daar buiten vallen, komen we later in het spel te weten. ...

Met mijn nummer 1 reeds gepasseerd (The K's op 61 ) zal de hoofdmoot van die 23 outkasts wel van mijn lijstje komen zeker?

We komen het langzaamaan te weten. Blijven geloven!

Deze pipo kruipt onder de wol. Volgende update in de namiddag.

Ik moest voor mijn joker diep graven (mijn persoonlijke #21 over 2022), omdat mijn jaarfavorieten óf al in de eindlijst stonden, óf nooit een alternatieve weeklijst hebben bereikt (en dan vooral dat laatste...). Ik had me dan ook beter retro-lover dan chartsmaster kunnen noemen (de naam is nog vrij).
Waar al mijn favo's in deze jaarlijst terecht zijn gekomen dat maakt me niet zo gek veel uit; ik heb mijn eigen muzikale voorkeuren en dat mag best afwijken van de rest van de wereld. Maar een leuke jaarlijst is het zeker!

chartsmaster schreef:
Ik moest voor mijn joker diep graven (mijn persoonlijke #21 over 2022), omdat mijn jaarfavorieten óf al in de eindlijst stonden, óf nooit een alternatieve weeklijst hebben bereikt (en dan vooral dat laatste...).

Desalniettemin deed jouw joker het beter dan de mijne

Aan de finalist met de kortste speelduur om de TOP 50 te openen, slechts 1:07 minuten. En ook een 5de 🃏 JOKER is van de partij. De comeback van K's Choice scoort niet slecht, benieuwd of we die in 2023 zullen terugzien. Al deed Sam Bettens het ook solo ook wel goed bij DAH.

On a personal note: Met Warhaus en High Hi ben ik alweer 2 songs kwijt, 11 in totaal. Warhaus heeft wat langer geduurd om mij te overtuigen, maar die heerlijk lang uitgesponnen outro is absoluut bijgebleven.

050 ▶ WIES ▸ Bandje ◂ 54 P | x 5 | HP 3

049 ▶ K's Choice ▸ Time is a Parasite◂ 54 P | x 5 | HP 2

048 ▶ Nothing But Thieves ▸ Life's Coming in Slow ◂ 55 P | x 6 | HP 7

047 ▶ High Hi ▸ All Cool All Fine ◂ 56 P | x 4 | HP 5

046 ▶ Warhaus ▸ Open Window ◂ 57 P | x 5 | HP 3

🃏 JOKER van kaj_666

Met Warhaus ben ik nu op 10/25. Nog 5 uit de top 10, 7 te gaan uit 10-20 en nog 3 tussen 21-25.

Ik zit op 14/25, nog 5 uit de top 10 - maar dan wel de nrs 2-6 dus niet de minste.

Ahh daar gaat mijn nummer 3 (WIES) als ik me niet vergis.

En yup, de oplettende volger heeft door dat de resterende JOKERS dus allemaal binnen de TOP 40 vallen, samen met nog heel wat #1 posities.

On a personal note: Burning van de Yeah Yeah Yeahs ben ik pas na verloop van tijd ten volle gaan waarderen, zoveel zelfs dat ze mijn lijstje haalden. Samen met The Sherlocks, die we voor de tweede en laatste maal tegenkomen, kan ik er nu 13 schrappen.

045 ▶ A Slice of Life ▸ Seven Days ◂ 58 P | x 5 | HP 5

044 ▶ Florence + The Machine ▸ My Love◂ 59 P | x 4 | HP 2

043 ▶ The Sherlocks ▸ On the Run ◂ 60 P | x 5 | HP 7

042 ▶ Yeah Yeah Yeahs ▸ Burning ◂ 63 P | x 8 | HP 5

041 ▶ The Wombats ▸ Is This What It Feels Like to Feel Like This? ◂ 64 P | x 4 | HP 3

[quote]esteban schreef:
Zeg mannekes, geef toe, deze TOP 100 zou toch wel een mooie radio-uitzending kunnen zijn, niet Eigenwijze 30? Enfin, dat was in ieder geval mijn indruk bij het (her)beluisteren van alle voorgaande nummers na elkaar.

Zeker!
Dus nodig ik iedereen uit om mee te stemmen voor de lijst van volgende week!
QuestionPro Poll - Stemlijst Eigenwijze 30 voor week 7 van 2023

Ik heb toch niet het idee dat heel veel van deze lijst in de eigenwijze 30 gestaan heeft,
In elk geval de 25 waar ik op het gestemd zo goed als zeker al niet.

Eigenwijze 30 schreef:

Dus nodig ik iedereen uit om mee te stemmen voor de lijst van volgende week!
QuestionPro Poll - Stemlijst Eigenwijze 30 voor week 7 van 2023

Oe, beetje chaotische lijst... hetzelfde Souad Massi liedje staat er 3x in geloof ik??

Wel leuk dat Jane Remover erin staat trouwens.

De eerste groep binnen de TOP 40 brengt meteen twee nummer ÉÉN posities mee! Twee artiesten zien we weldra terug.

On a personal note: Metallica mag ik bij deze afvinken, 14 down.

040 ▶ Suede ▸ Turn off Your Brain and Yell ◂ 64 P | x 7 | HP 6

039 ▶ Brutus ▸ Liar◂ 67 P | x 4 | HP 2

038 ▶ Manchester Orchestra ▸ No Rule ◂ 67 P | x 5 | HP 1

#1 van Sundance

037 ▶ Metallica ▸ Lux Æterna ◂ 67 P | x 6 | HP 1

#1 van Simon77

036 ▶ The Clockworks ▸ Blood on the Mind ◂ 68 P | x 4 | HP 5

voskat schreef:
(quote)

Oe, beetje chaotische lijst... hetzelfde Souad Massi liedje staat er 3x in geloof ik??

Wel leuk dat Jane Remover erin staat trouwens.

Bedankt voor je opmerking, ik heb het aangepast!

Met Metallica (16), Brutus (21), The Wombats (24) ben ik er weer 3 kwijt. The Sherlocks vielen hier net buiten de top 25. Nog 12 te gaan...

Nu de #1 van Chartsmaster afgevinkt is, hebben we nog 1 x Florence en 2 x Mysterines te gaan. Welke nominatie-Queen grijpt de kroon? En wie zou zich nominatie-King mogen noemen aan 't eind van de rit? Ook de #1 van Spul duikt op, met Avalanche nemen we afscheid van The Reytons.

PS: Bill Nighy in de videoclip van Free!

On a personal note: 16 down met het knallende Avalanche en de aanstekelijke Bloc Party.

035 ▶ Florence + The Machine ▸ Free ◂ 68 P | x 5 | HP 1

#1 van chartsmaster

034 ▶ Editors ▸ Karma Climb◂ 69 P | x 4 | HP 2

033 ▶ The Reytons ▸ Avalanche◂ 73 P | x 4 | HP 1

#1 van Spul

032 ▶ Death Cab for Cutie ▸ Here to Forever ◂ 73 P | x 5 | HP 4

031 ▶ Bloc Party ▸ If We Get Caught ◂ 73 P | x 6 | HP 2

Nog steeds geen pronostiekjes?

De TOP 30 binnen met een #1, tevens JOKER. Rammstein haalde door het jaar heen de eindmeet niet, maar komt hier mede dankzij SBube alsnog op 28 terecht! En ja hoor, daar zijn The Mysterines met hun 3de nominatie. Nog één nummer te gaan. Komt die wel of niet eerder dan de 4de en laatste Florence?

On a personal note: Vandaag niet veel kans gehad om de updates in elkaar te flansen of te posten, dus de ontknoping valt vermoedelijk op zaterdag.

030 ▶ The War On Drugs ▸ Oceans of Darkness ◂ 73 P | x 8 | HP 8

029 ▶ Sprints ▸ Litterary Mind◂ 74 P | x 4 | HP 3

028 ▶ Rammstein ▸ Zeit ◂ 77 P | x 6 | HP 1

JOKER van SBube
#1 van SBube

027 ▶ The Mysterines ▸ Life's a Bitch (But I Like it So Much) ◂ 79 P | x 6 | HP 4

026 ▶ Gang of Youths ▸ in the wake of your leave ◂ 80 P | x 4 | HP 2

Ik vermoed dat mijn nummers 19 en 22 in limbo zijn beland, 2-6 en 10 verwacht ik nog wel.

Sprints heb ik een paar weken geleden nog live gezien, eigenlijk hoefde dat niet zo maar aangezien een hoop vrienden gingen en er nog 2 bands speelden, Poodle en Fiep, toch gegaan. Dat ze dan bij mij slechts op 17 staan zegt wel iets; beetje vergelijkbaar met Amyl & The Sniffers, overdreven cq gemaakt ruig.

The Mysterines staan nog steeds in de goede volgorde wat mij betreft en dat blijft ook zo mits de 4e natuurlijk nog wel gewoon komt.

Een optreden dat wat tegenviel dan? Of begrijp ik het verkeerd? Toegegeven, het is één van de nummers dat ik totaal vergeten was. Tijdens de finale leek het wel een nieuwkomer in m'n hoofd, vandaag zou die ook net iets meer punten ontvangen van mij.

Even gekeken wat jouw 19, 22, enz ook weer waren. Tjah, ik kan natuurlijk niets zeggen. Verrassing of teleurstelling, wat zal het worden?

Afscheid van Florence, die met haar 4de en hoogst scorende nominatie de TOP 25 mag openen. Dat wil zeggen dat de frontvrouw van The Mysterines de scepter zwaait dit jaar. Rest alleen nog de vraag op welke hoogte. Ook Coach Party zien we een laatste keer met hun derde nominatie. Toch zijn ze niet de best scorende (mannelijke) band met evenveel nominaties.

On a personal note: Nooit eerder beelden van STONE gezien, ik schrok van het feit dat dit een jong gastje blijkt te zijn. Didn't know. In mijn hoofd waren dat kerels tussen de 30 en 40, deze lijkt wel 19 ofzo.

025 ▶ Florence + The Machine ▸ King ◂ 84 P | x 5 | HP 6

024 ▶ Coach Party ▸ Weird Me Out◂ 84 P | x 5 | HP 2

023 ▶ STONE ▸ Money (Hope Ain't Gone) ◂ 84 P | x 6 | HP 4

022 ▶ First Aid Kit ▸ Out of My Head ◂ 84 P | x 7 | HP 5

021 ▶ The Afghan Whigs ▸ I'll Make You See God ◂ 85 P | x 5 | HP 2

Mijn volledige TOP 13 is er al aan, geen idee wat die top 3 hier zou kunnen zijn.. misschien The Bets (mijn #16) maar voor de rest?

Mijn nummers 2 (coach party( en 6 (afghan whigs) er uit, dus nog 3,4,5 over (en 10 en 19)
En mijn nummer 22 hier ook op 22, toch nog dus.
Verder ook geen idee wat er verder nog gaat komen,.

esteban schreef:
Een optreden dat wat tegenviel dan? Of begrijp ik het verkeerd?

Eigenlijk voldeed het aan de niet al te hoge verwachtingen Muzikaal wel strak maar die zangeres wil wel heel graag heel stoer overkomen en overschreeuwt zich regelmatig.
Dat vind ik bv. een van de sterkste punten van Coach Party, dat kan muzikaal soms best hard gaan maar die stem doet daar niet in mee, blijft goed.

Wacht es, natuurlijk, THY zal wel op 1 en 2 staan

Ik heb nog 4 nummers uit mijn top 10 over. Dat gaat lekker. Die verwacht ik eigenlijk alle 4 nog wel.

Volgens mij komt Muse ook nog wel 3 keer. The Mysterines (die mag wel all the way gaan). Suede, Placebo, Arcade Fire, Stromae, Fontaines D.C. en Brutus. Voila, da's de helft. De andere helft vind ik wat moeilijker om te gokken

Twee #1 posities en een 🃏 JOKER bij het eerste vijftal binnen de TOP 20. Zelf geen kandidaten verloren hier, maar heel wat deelnemers kunnen weer afvinken.

020 ▶ Fontaines D.C. ▸ Roman Holiday ◂ 86 P | x 6 | HP 1
🃏 JOKER van Simon77
#1 van Mausie

019 ▶ beabadoobee ▸ Talk◂ 88 P | x 6 | HP 7

018 ▶ King Buffalo ▸ Mammoth ◂ 88 P | x 6 | HP 2

017 ▶ Suede ▸ It's Always the Quiet Ones ◂ 89 P | x 6 | HP 4

016 ▶ Sam Fender ▸ Wild Grey Ocean ◂ 89 P | x 6 | HP 1

#1 van Bucquoy

Klopt het dat er nog 2 jokers moeten komen? Hoe zijn die dan gesneuveld destijds? Paar stevige tegenstanders, of zo? Want medestanders genoeg blijkbaar

Gast
geplaatst: vandaag om 03:03 uur

geplaatst: vandaag om 03:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.