Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2022) FINALE
zoeken in:
1
geplaatst: 6 november 2022, 04:54 uur
21.0 ▸ Been Stellar - Ohm ▸ 6.7
19.0 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸ 6.7
18.5 ▸ blink-182 - Edging ▸ 7.0
18.5 ▸ Boston Manor - Crocus ▸ 6.5
17.0 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸ 7.0
18.0 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸ 7.0
19.0 ▸ feeble little horse - Chores ▸ 5.5
20.5 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 7.0
18.5 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸ 8.5
21.5 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸ 6.5
17.0 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸ 6.0
20.0 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸ 6.0
24.0 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 7.0
15.0 ▸ TESSEL - Together ▸ 6.0
15.0 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸ 5.5
19.5 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸ 5.5
Helaas is er Wies. (kidding, kidding)
Weinig te klagen over de laatste lichting van oktober. Toch even zitten twijfelen bij Blink 182. Stiekem heb ik er gewoon plezier in om die mannen hun geluid nog eens terug te horen, denk ik, veel eerder dan dat ik het nummer een 7 waard zou vinden. Het is eigenlijk te veel, I know.
Bij Måneskin geen schuldgevoel daarentegen. Een schaamteloos toegankelijke rockbalade die zó goed gemaakt is? Da's echt wel een zeldzaamheid geworden. Laat het aan deze Italianen om daar met verve in te slagen. Het heerlijke gitaarstukje op de derde minuut maakt het af. Knippen ze dat deeltje gewoon weg bij Q-Music ... Sono dei deboli!
19.0 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸ 6.7
18.5 ▸ blink-182 - Edging ▸ 7.0
18.5 ▸ Boston Manor - Crocus ▸ 6.5
17.0 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸ 7.0
18.0 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸ 7.0
19.0 ▸ feeble little horse - Chores ▸ 5.5
20.5 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 7.0
18.5 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸ 8.5
21.5 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸ 6.5
17.0 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸ 6.0
20.0 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸ 6.0
24.0 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 7.0
15.0 ▸ TESSEL - Together ▸ 6.0
15.0 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸ 5.5
19.5 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸ 5.5
Helaas is er Wies. (kidding, kidding)
Weinig te klagen over de laatste lichting van oktober. Toch even zitten twijfelen bij Blink 182. Stiekem heb ik er gewoon plezier in om die mannen hun geluid nog eens terug te horen, denk ik, veel eerder dan dat ik het nummer een 7 waard zou vinden. Het is eigenlijk te veel, I know.
Bij Måneskin geen schuldgevoel daarentegen. Een schaamteloos toegankelijke rockbalade die zó goed gemaakt is? Da's echt wel een zeldzaamheid geworden. Laat het aan deze Italianen om daar met verve in te slagen. Het heerlijke gitaarstukje op de derde minuut maakt het af. Knippen ze dat deeltje gewoon weg bij Q-Music ... Sono dei deboli!
1
geplaatst: 8 november 2022, 09:32 uur
28.5 ▸ Been Stellar - Ohm ▸ 7,5
25.5 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸ 6,5
26.0 ▸ blink-182 - Edging ▸ 7,5
25.5 ▸ Boston Manor - Crocus ▸ 7,0
23.5 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸ 6,5
26.0 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸ 8,0
25.0 ▸ feeble little horse - Chores ▸ 6,0
27.0 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 6,5
25.5 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸ 7,0
28.5 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸ 7,0
20.5 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸ 3,5
26.5 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸ 6,5
33.0 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 9,0
21.0 ▸ TESSEL - Together ▸ 6,0
20.5 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸ 5,5
26.0 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸ 6,5
Heel aardige lichting, met maar één draak gelukkig. Been Stellar bevalt me goed en ook Boston Manor, Mood Bored en zelfs Måneskin luisterden lekker weg. De rest hoef ik op zich niet weer te horen.
25.5 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸ 6,5
26.0 ▸ blink-182 - Edging ▸ 7,5
25.5 ▸ Boston Manor - Crocus ▸ 7,0
23.5 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸ 6,5
26.0 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸ 8,0
25.0 ▸ feeble little horse - Chores ▸ 6,0
27.0 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 6,5
25.5 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸ 7,0
28.5 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸ 7,0
20.5 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸ 3,5
26.5 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸ 6,5
33.0 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 9,0
21.0 ▸ TESSEL - Together ▸ 6,0
20.5 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸ 5,5
26.0 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸ 6,5
Heel aardige lichting, met maar één draak gelukkig. Been Stellar bevalt me goed en ook Boston Manor, Mood Bored en zelfs Måneskin luisterden lekker weg. De rest hoef ik op zich niet weer te horen.
1
geplaatst: 8 november 2022, 10:17 uur
28.0 ▸ Been Stellar - Ohm ▸ 7
26.0 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸ 7
25.5 ▸ blink-182 - Edging ▸ 7
26.5 ▸ Boston Manor - Crocus ▸ 8
24.0 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸ 7
25.0 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸ 7
25.0 ▸ feeble little horse - Chores ▸ 6
27.5 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 7
25.5 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸ 7
27.5 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸ 6
24.0 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸ 7
27.0 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸7
32.0 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 8
21.0 ▸ TESSEL - Together ▸ 6
20.0 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸ 5
24.5 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸ 5
Eigenlijk weinig soeps deze week. Crocus vond ik nog het beste nummer. De rest doet me niet zo veel. En die twee laatste nummers zorgen dan nog voor een negatieve afsluiter. Next please...
26.0 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸ 7
25.5 ▸ blink-182 - Edging ▸ 7
26.5 ▸ Boston Manor - Crocus ▸ 8
24.0 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸ 7
25.0 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸ 7
25.0 ▸ feeble little horse - Chores ▸ 6
27.5 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 7
25.5 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸ 7
27.5 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸ 6
24.0 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸ 7
27.0 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸7
32.0 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 8
21.0 ▸ TESSEL - Together ▸ 6
20.0 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸ 5
24.5 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸ 5
Eigenlijk weinig soeps deze week. Crocus vond ik nog het beste nummer. De rest doet me niet zo veel. En die twee laatste nummers zorgen dan nog voor een negatieve afsluiter. Next please...
2
geplaatst: 8 november 2022, 12:19 uur
marsupilami heeft de punten van Simon77 niet opgeteld, dat heb ik dus maar meteen erbij gedaan:
39.9 ▸ Been Stellar - Ohm ▸ 4.4
37.8 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸ 5.3
40.5 ▸ blink-182 - Edging ▸ 7.5
40.5 ▸ Boston Manor - Crocus ▸ 7.0
36.0 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸ 5.5
37.8 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸ 4.8
35.4 ▸ feeble little horse - Chores ▸ 4.4
35.5 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 8.0
39.6 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸ 7.1
38.7 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸ 4.2
32.4 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸ 4.9
40.2 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸6.7
44.1 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 3.1
31.5 ▸ TESSEL - Together ▸ 4.5
30.0 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸ 4.5
39.6 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸ 8.6
Stone stijgt momenteel qua totaalpunten er bovenuit en lijkt de finale te gaan halen, ik vind dat jammer, want ik vind deze een heel stuk minder als hun vorige songs.
Blink-182, Boston Manor, Maneskin, Somebody's Child en vooral Wies hadden, imho, wel naar de finale gemogen, maar lijken dat ook niet te gaan redden.
Leap - Sick Sense heeft daar gelukkig wel nog een kans op, even afwachten wat de laatste stemmers daarmee gaan doen!
Ik ben meestal de eerste die zijn punten geeft, dat is me de laatste tijd slecht bevallen, omdat ik het idee heb, dat latere stemmers daardoor extremere punten geven aan hun favorieten en vooral ook aan songs, die hoog staan in een negatieve manier, ik ga er voorlopig voor kiezen om dus wat later te stemmen.
39.9 ▸ Been Stellar - Ohm ▸ 4.4
37.8 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸ 5.3
40.5 ▸ blink-182 - Edging ▸ 7.5
40.5 ▸ Boston Manor - Crocus ▸ 7.0
36.0 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸ 5.5
37.8 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸ 4.8
35.4 ▸ feeble little horse - Chores ▸ 4.4
35.5 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 8.0
39.6 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸ 7.1
38.7 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸ 4.2
32.4 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸ 4.9
40.2 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸6.7
44.1 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 3.1
31.5 ▸ TESSEL - Together ▸ 4.5
30.0 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸ 4.5
39.6 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸ 8.6
Stone stijgt momenteel qua totaalpunten er bovenuit en lijkt de finale te gaan halen, ik vind dat jammer, want ik vind deze een heel stuk minder als hun vorige songs.
Blink-182, Boston Manor, Maneskin, Somebody's Child en vooral Wies hadden, imho, wel naar de finale gemogen, maar lijken dat ook niet te gaan redden.
Leap - Sick Sense heeft daar gelukkig wel nog een kans op, even afwachten wat de laatste stemmers daarmee gaan doen!
Ik ben meestal de eerste die zijn punten geeft, dat is me de laatste tijd slecht bevallen, omdat ik het idee heb, dat latere stemmers daardoor extremere punten geven aan hun favorieten en vooral ook aan songs, die hoog staan in een negatieve manier, ik ga er voorlopig voor kiezen om dus wat later te stemmen.
0
geplaatst: 8 november 2022, 12:53 uur
SBube schreef:
Zodat jij nu een extreem laag cijfer kan geven aan STONE.. Ik ben meestal de eerste die zijn punten geeft, dat is me de laatste tijd slecht bevallen, omdat ik het idee heb, dat latere stemmers daardoor extremere punten geven aan hun favorieten en vooral ook aan songs, die hoog staan in een negatieve manier, ik ga er voorlopig voor kiezen om dus wat later te stemmen.

1
geplaatst: 8 november 2022, 12:57 uur
Ik heb me door zijn (te) hoge score, misschien enigszins negatief laten beïnvloeden qua score, maar zoals gezegd, die gaat het redden naar de finale!
0
geplaatst: 8 november 2022, 22:22 uur
SBube schreef:
Bij mij speelde net het omgekeerde. Ik durfde soms mijn hogere punten niet te vroeg posten, omdat ik het gevoel had dat er dan afstraffing-scores volgden. Maar volgens mij speelt zich dat eerder in ons eigen hoofd af.
Als ik er dan later nuchter op terugkijk, kloppen de scores meestal wel met de smaak van de deelnemer in kwestie. Want na enkele jaren van deze thread valt dat wel enigszins in te schatten. Bij de ene al wat beter dan bij de andere weliswaar.Ik kan natuurlijk enkel voor mezelf spreken, maar wanneer een nummer het niet goed doet en ik uit sympathie toch een kleine push wil geven -we zijn allemaal maar mens- , zal ik er hoogstens een half of volledig punt extra aan geven. Meer niet. Omgekeerd doe ik in ieder geval niet. In tegendeel, mijn negatieve scores liggen vaak net iets hoger dan mijn gevoel aangeeft, daar ben ik eerder mild in. Als ik dus uitzonderlijk een 9 of 9.5 uitdeel, kan je ervan uitgaan dat ik dit oprecht één van dé nummers van het jaar vind. Komt er een 3.5 (ofzo) van mijn kant, is het vast en zeker en nummer waar ik zenuwen van krijg of wat ik écht niet kan hebben, iets wat ik gewoon wil afzetten eigenlijk.
0
geplaatst: 9 november 2022, 21:29 uur
SBube schreef:
...omdat ik het idee heb, dat latere stemmers daardoor extremere punten geven aan hun favorieten en vooral ook aan songs, die hoog staan in een negatieve manier
...omdat ik het idee heb, dat latere stemmers daardoor extremere punten geven aan hun favorieten en vooral ook aan songs, die hoog staan in een negatieve manier
Ik ben totaal niet bezig met finales, songs van het jaar of soortgelijke wedstrijden.
Ik heb hooguit de neiging om de tienden dusdanig te kiezen dat er in de totaalscore hele of halve punten ontstaan. Maar daar is daarna inmiddels alweer korte metten mee gemaakt...
2
geplaatst: 9 november 2022, 21:41 uur
chartsmaster schreef:
Ik heb hooguit de neiging om de tienden dusdanig te kiezen dat er in de totaalscore hele of halve punten ontstaan.
(quote)
Ik heb hooguit de neiging om de tienden dusdanig te kiezen dat er in de totaalscore hele of halve punten ontstaan.
Ha! Herkenbaar. Die neiging heb ik ook heel soms, want dan gaat het meestal toch maar om 0,2 of 0,3 puntjes. Vooral omdat ik denk dat het makkelijker rekenen is voor de volgende eigenlijk.
't Is eerlijk gezegd ook een kantje van mij. Ik ben zo iemand die er niet tegen kan wanneer mijn boeken niet op nummer, per soort, grootte etc. gerangschikt staan, of wanneer ruggen (lay-out) binnen een reeks plots afwijkend zijn. En dat uit zich ook bij andere zaken. Volume op de radio / televisie zal nooit op een oneven getal staan, tenzij het de helft van een tiental is, vijf dus. Verder val ik best mee hoor.

0
geplaatst: 9 november 2022, 23:19 uur
https://i.imgur.com/ssgaaos.jpg
Movember, No Nut November, ... Voor mij staat de maand vooral gelijk aan melancholische muziek. En die vinden we ook in de eerste lichting terug. Ook al is het buiten nog veel te warm voor de tijd van 't jaar. Misschien zit het zomerse buitenbeentje in dit lijstje daar voor iets tussen? Aan jullie om het nummer te ontdekken en te beoordelen.
De TOP 10 van oktober volgt nog. De grote finale is alweer in zicht. Eind deze maand zal ik alle finale-deelnemers en mogelijk geïnteresseerden een eerste keer taggen. 't Gaat snel jongens, 't gaat snel.
6.65 ▸ Been Stellar - Ohm ▸
6.30 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸
6.75 ▸ blink-182 - Edging ▸
6.75 ▸ Boston Manor - Crocus ▸
6.00 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸
6.30 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸
5.90 ▸ feeble little horse - Chores ▸
5.91 ▸ LEAP - Sick Sense ▸
6.60 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸
6.45 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸
5.40 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸
6.70 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸
7.35 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸
5.25 ▸ TESSEL - Together ▸
5.00 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸
6.60 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2022 ◂ MusicMeter on Spotify - open.spotify.com
0.0 ▸ Alex G - Miracles ▸
0.0 ▸ All The Witches - Tour Death Song ▸
0.0 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸
0.0 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸
0.0 ▸ girl in red - October Passed By Me ▸
0.0 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸
0.0 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸
0.0 ▸ Portland - Sensational ▸
0.0 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸
0.0 ▸ Sorry - Closer ▸
0.0 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸
0.0 ▸ Teleman - Short Life ▸
0.0 ▸ Triptych - Means to an End ▸
0.0 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸
0.0 ▸ Vistas - Follow You Down ▸
0.0 ▸ Young Fathers - I Saw ▸
Movember, No Nut November, ... Voor mij staat de maand vooral gelijk aan melancholische muziek. En die vinden we ook in de eerste lichting terug. Ook al is het buiten nog veel te warm voor de tijd van 't jaar. Misschien zit het zomerse buitenbeentje in dit lijstje daar voor iets tussen? Aan jullie om het nummer te ontdekken en te beoordelen.
De TOP 10 van oktober volgt nog. De grote finale is alweer in zicht. Eind deze maand zal ik alle finale-deelnemers en mogelijk geïnteresseerden een eerste keer taggen. 't Gaat snel jongens, 't gaat snel.
▶ UITSLAG VORIGE RONDE
6.65 ▸ Been Stellar - Ohm ▸
6.30 ▸ Billy Howerdel - Ani ▸
6.75 ▸ blink-182 - Edging ▸
6.75 ▸ Boston Manor - Crocus ▸
6.00 ▸ Die Nerven - Alles Reguliert Sich Selbst ▸
6.30 ▸ DIRK. - Idiot Paradise ▸
5.90 ▸ feeble little horse - Chores ▸
5.91 ▸ LEAP - Sick Sense ▸
6.60 ▸ Måneskin - The Loneliest ▸
6.45 ▸ Mood Bored - Pour Into Me ▸
5.40 ▸ Shervin Hajipour - Baraye ▸
6.70 ▸ Somebody's Child - Sell Out ▸
7.35 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸
5.25 ▸ TESSEL - Together ▸
5.00 ▸ Weval, Eefje de Visser - Never Stay For Love ▸
6.60 ▸ WIES - Ik Zie Ik Zie ▸
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫
▶ NIEUWE LICHTING ▸ NOV - WEEK 1/4 ▸ 16 NUMMERS
0.0 ▸ Alex G - Miracles ▸
0.0 ▸ All The Witches - Tour Death Song ▸
0.0 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸
0.0 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸
0.0 ▸ girl in red - October Passed By Me ▸
0.0 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸
0.0 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸
0.0 ▸ Portland - Sensational ▸
0.0 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸
0.0 ▸ Sorry - Closer ▸
0.0 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸
0.0 ▸ Teleman - Short Life ▸
0.0 ▸ Triptych - Means to an End ▸
0.0 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸
0.0 ▸ Vistas - Follow You Down ▸
0.0 ▸ Young Fathers - I Saw ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 16 NOV ▸ 23u
2
geplaatst: 10 november 2022, 17:01 uur
chartsmaster schreef:
Ik ben totaal niet bezig met finales, songs van het jaar of soortgelijke wedstrijden.
Ik heb hooguit de neiging om de tienden dusdanig te kiezen dat er in de totaalscore hele of halve punten ontstaan. Maar daar is daarna inmiddels alweer korte metten mee gemaakt...
(quote)
Ik heb altijd de neiging dat het (op 2 cijfers achter de komma) moet uitkomen op een rond getal als je het deelt door het aantal deelnemers, dus zeg maar die eindscores, maar daar komen daarna dan ook meestal nog een paar stemmers achter die dat 'verpesten'!
Deze keer is het echter wel gelukt, omdat niemand na mij meer stemde, daarom zie ik ook dat ik een fout heb gemaakt bij Leap - Sick Sense, dat totaal moet 42 zijn en dus gemiddeld een 7 esteban!, dat komt doordat ik daar wel het totaalcijfer van Marsupilami heb gepakt en de mijne daarbij optelde, maar Marsupilami had Simon77 niet meegeteld, die een 6.5 gaf voor dat nummer.
Bij de anderen heb ik het wel goed opgeteld, mooie ronde cijfers

0
geplaatst: 10 november 2022, 17:14 uur
Meteen weer eerst de cijfers voor de nieuwkomers in de alternatieve lijsten, die de selectie niet gehaald hebben:
6.5 ▸ Asylums - Spat Out The Other Side ▸6.5
4.0 ▸ Traumahelikopter - Sarah ▸4.0
5.5 ▸ Youth Sector - The Ball ▸5.5
6.5 ▸ Asylums - Spat Out The Other Side ▸6.5
4.0 ▸ Traumahelikopter - Sarah ▸4.0
5.5 ▸ Youth Sector - The Ball ▸5.5
1
geplaatst: 10 november 2022, 17:49 uur
5.5 ▸ Alex G - Miracles ▸
6.5 ▸ All The Witches - Tour Death Song ▸
4.0 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸
7.0 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸
4.5 ▸ girl in red - October Passed By Me ▸
7.7 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸
4.0 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸
6.7 ▸ Portland - Sensational ▸
7.2 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸
7.5 ▸ Sorry - Closer ▸
7.0 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸
7.2 ▸ Teleman - Short Life ▸
6.5 ▸ Triptych - Means to an End ▸
6.0 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸
7.6 ▸ Vistas - Follow You Down ▸
8.4 ▸ Young Fathers - I Saw ▸
6.5 ▸ All The Witches - Tour Death Song ▸
4.0 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸
7.0 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸
4.5 ▸ girl in red - October Passed By Me ▸
7.7 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸
4.0 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸
6.7 ▸ Portland - Sensational ▸
7.2 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸
7.5 ▸ Sorry - Closer ▸
7.0 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸
7.2 ▸ Teleman - Short Life ▸
6.5 ▸ Triptych - Means to an End ▸
6.0 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸
7.6 ▸ Vistas - Follow You Down ▸
8.4 ▸ Young Fathers - I Saw ▸
0
geplaatst: 10 november 2022, 21:34 uur
SBube schreef:
Ik heb altijd de neiging dat het (op 2 cijfers achter de komma) moet uitkomen op een rond getal als je het deelt door het aantal deelnemers, dus zeg maar die eindscores, ...
(quote)
Ik heb altijd de neiging dat het (op 2 cijfers achter de komma) moet uitkomen op een rond getal als je het deelt door het aantal deelnemers, dus zeg maar die eindscores, ...
Héhé. Dat heb ik dan weer niet. Zo hebben we elk onze bijzondere kantjes.

... daarom zie ik ook dat ik een fout heb gemaakt bij Leap - Sick Sense, dat totaal moet 42 zijn en dus gemiddeld een 7 esteban!
Goed dat je 't zelf nog gezien hebt, dank om het te melden.
Af en toe doe ik eens een steekproef, zo zie je maar dat die ook niet waterdicht zijn. Heel uitzonderlijk, maar dat is minder dan op één hand te tellen in een volledig jaar, haal ik er eens een telfoutje uit.
1
geplaatst: 12 november 2022, 17:07 uur
14.0 ▸ Alex G - Miracles ▸8.5
15.0 ▸ All The Witches - Tour Death Song ▸8.5
12.5 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸8.5
14.0 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸7.0
9.5 ▸ girl in red - October Passed By Me ▸5.0
13.5 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸5.8
10.5 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸6.5
13.0 ▸ Portland - Sensational ▸6.3
12.0 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸4.8
14.5 ▸ Sorry - Closer ▸7.0
13.5 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸6.5
13.0 ▸ Teleman - Short Life ▸5.8
14.0 ▸ Triptych - Means to an End ▸7.5
14.0 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸8.0
14.0 ▸ Vistas - Follow You Down ▸6.4
15.5 ▸ Young Fathers - I Saw ▸7.1
De eerste drie had ik al in m'n lijstje genoteerd staan; geen wonder dus dat ik die hier het hoogst beloon. (Overigens, esteban: nummer 2 is All Them Witches, met een extra M dus).
Verder maakt Triptych wel lekkere herrie, heeft Van Morrison een bijzonder prettig orgeltje meegenomen en kan ik Young Fathers inmiddels beter hebben dan een paar weken terug, toen esteban ze al oppikte in het 'Maak kennis met'-topic.
15.0 ▸ All The Witches - Tour Death Song ▸8.5
12.5 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸8.5
14.0 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸7.0
9.5 ▸ girl in red - October Passed By Me ▸5.0
13.5 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸5.8
10.5 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸6.5
13.0 ▸ Portland - Sensational ▸6.3
12.0 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸4.8
14.5 ▸ Sorry - Closer ▸7.0
13.5 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸6.5
13.0 ▸ Teleman - Short Life ▸5.8
14.0 ▸ Triptych - Means to an End ▸7.5
14.0 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸8.0
14.0 ▸ Vistas - Follow You Down ▸6.4
15.5 ▸ Young Fathers - I Saw ▸7.1
De eerste drie had ik al in m'n lijstje genoteerd staan; geen wonder dus dat ik die hier het hoogst beloon. (Overigens, esteban: nummer 2 is All Them Witches, met een extra M dus).
Verder maakt Triptych wel lekkere herrie, heeft Van Morrison een bijzonder prettig orgeltje meegenomen en kan ik Young Fathers inmiddels beter hebben dan een paar weken terug, toen esteban ze al oppikte in het 'Maak kennis met'-topic.
0
geplaatst: 13 november 2022, 03:29 uur
20.0 ▸ Alex G - Miracles ▸ 6.0
21.0 ▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸ 6.0
18.0 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸ 5.5
20.5 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸ 6.5
16.5 ▸ girl in red - October Passed By Me ▸ 7.0
20.5 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸ 7.0
15.0 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸ 4.5
20.0 ▸ Portland - Sensational ▸ 7.0
18.0 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸ 6.0
19.0 ▸ Sorry - Closer ▸ 4.5
20.0 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸ 6.5
19.5 ▸ Teleman - Short Life ▸ 6.5
21.0 ▸ Triptych - Means to an End ▸ 7.0
20.5 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸ 6.5
20.5 ▸ Vistas - Follow You Down ▸ 6.5
23.0 ▸ Young Fathers - I Saw ▸ 7.5
'k Snap de populariteit van Caroline Polachek op het MuMe-forum niet. Dit klinkt als een matig, of in ieder geval doordeweeks, zomerdeuntje uit de TOP 40. Waarbij de woorden vaak heel erg geforceerd binnen het ritme werden geperst. Maar zelfs in de muzikale snob-threads lusten ze Sunset. Can't wrap my head around it. Ook de aanwezigheid hier voelt wat vreemd aan, voor mij althans.
De vorige Spangled vond ik redelijk geweldig. 'k Was dan ook blij dat Good Life Better na lang volhouden alsnog door anderen opgepikt werd in De Gezamenlijke en het -met enige vertraging- zelfs goed deed in de lijst. Hier dook die tot mijn verbazing niet op. De nieuwste is zéker OK, zonder meer.
21.0 ▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸ 6.0
18.0 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸ 5.5
20.5 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸ 6.5
16.5 ▸ girl in red - October Passed By Me ▸ 7.0
20.5 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸ 7.0
15.0 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸ 4.5
20.0 ▸ Portland - Sensational ▸ 7.0
18.0 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸ 6.0
19.0 ▸ Sorry - Closer ▸ 4.5
20.0 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸ 6.5
19.5 ▸ Teleman - Short Life ▸ 6.5
21.0 ▸ Triptych - Means to an End ▸ 7.0
20.5 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸ 6.5
20.5 ▸ Vistas - Follow You Down ▸ 6.5
23.0 ▸ Young Fathers - I Saw ▸ 7.5
'k Snap de populariteit van Caroline Polachek op het MuMe-forum niet. Dit klinkt als een matig, of in ieder geval doordeweeks, zomerdeuntje uit de TOP 40. Waarbij de woorden vaak heel erg geforceerd binnen het ritme werden geperst. Maar zelfs in de muzikale snob-threads lusten ze Sunset. Can't wrap my head around it. Ook de aanwezigheid hier voelt wat vreemd aan, voor mij althans.
De vorige Spangled vond ik redelijk geweldig. 'k Was dan ook blij dat Good Life Better na lang volhouden alsnog door anderen opgepikt werd in De Gezamenlijke en het -met enige vertraging- zelfs goed deed in de lijst. Hier dook die tot mijn verbazing niet op. De nieuwste is zéker OK, zonder meer.
1
geplaatst: 15 november 2022, 04:57 uur
De maandwinnaars van oktober hadden jullie nog te goed.
https://i.imgur.com/qMaVhKM.jpg
De #1 zal automatisch geselecteerd worden voor de eerstvolgende editie van De Witte Trui.
De 10 maandwinnaars zijn aan de FINALE-lijst op Spotify toegevoegd. Helemaal mee zijn tegen de tijd dat een TOP 100 samengesteld moet worden? Dan vallen de nummers hier alvast te beluisteren.
https://i.imgur.com/qMaVhKM.jpg
TOP 10 ▸ OKTOBER ▸ 86 Nieuwkomers
De #1 zal automatisch geselecteerd worden voor de eerstvolgende editie van De Witte Trui.
01 ▸ Girl Scout - Do You Remember Sally Moore? ▸ 7.58
02 ▸ The War On Drugs - Oceans of Darkness ▸ 7.50
03 ▸ The Reytons - Avalanche ▸ 7.35
04 ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone) ▸ 7.35
05 ▸ The Katuns - Disguise ▸ 7.25
06 ▸ Bruce Springsteen - Do I Love You (Indeed I Do) ▸ 7.08
07 ▸ Sprints - Literary Mind ▸ 7.08
08 ▸ Circa Waves - Do You Wanna Talk ▸ 7.00
09 ▸ LEAP - Sick Sense ▸ 7.00
10 ▸ Suede - Turn off Your Brain and Yell ▸ 7.00
De 10 maandwinnaars zijn aan de FINALE-lijst op Spotify toegevoegd. Helemaal mee zijn tegen de tijd dat een TOP 100 samengesteld moet worden? Dan vallen de nummers hier alvast te beluisteren.
1
geplaatst: 15 november 2022, 09:24 uur
27.0 ▸ Alex G - Miracles ▸ 7,0
28.0▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸ 7,0
22.0▸ Caroline Polachek - Sunset ▸ 4,0
28.0▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸ 7,5
25.5▸ girl in red - October Passed Me By ▸ 9,0
27.0▸ Jaws the Shark - Reno ▸ 6,5
22.0▸ POM - Just (Good) Enough ▸ 7,0
26.5▸ Portland - Sensational ▸ 6,5
24.0▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸ 6,0
26.0▸ Sorry - Closer ▸ 7,0
26.5▸ Spangled - Charlie Hills ▸ 6,5
26.0▸ Teleman - Short Life ▸ 6,5
27.5▸ Triptych - Means to an End ▸ 6,5
26.0▸ Van Morrison - Streamline Train ▸ 5,5
27.0▸ Vistas - Follow You Down ▸ 6,5
27.0▸ Young Fathers - I Saw ▸ 4,0
Met Caroline en Young Fathers twee draakjes deze week. Jammer dat mijn liefde voor October Passed Me By (niet By Me), hier niet wordt gedeeld, maar dan houd ik die toch lekker voor mijzelf
! Verder geen uitschieters en veel aardige tot redelijk goede nummers.
28.0▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸ 7,0
22.0▸ Caroline Polachek - Sunset ▸ 4,0
28.0▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸ 7,5
25.5▸ girl in red - October Passed Me By ▸ 9,0
27.0▸ Jaws the Shark - Reno ▸ 6,5
22.0▸ POM - Just (Good) Enough ▸ 7,0
26.5▸ Portland - Sensational ▸ 6,5
24.0▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸ 6,0
26.0▸ Sorry - Closer ▸ 7,0
26.5▸ Spangled - Charlie Hills ▸ 6,5
26.0▸ Teleman - Short Life ▸ 6,5
27.5▸ Triptych - Means to an End ▸ 6,5
26.0▸ Van Morrison - Streamline Train ▸ 5,5
27.0▸ Vistas - Follow You Down ▸ 6,5
27.0▸ Young Fathers - I Saw ▸ 4,0
Met Caroline en Young Fathers twee draakjes deze week. Jammer dat mijn liefde voor October Passed Me By (niet By Me), hier niet wordt gedeeld, maar dan houd ik die toch lekker voor mijzelf
! Verder geen uitschieters en veel aardige tot redelijk goede nummers.
1
geplaatst: 15 november 2022, 17:12 uur
31.5 ▸Alex G - Miracles ▸ 4.5
35.5▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸ 7.5
27.0▸ Caroline Polachek - Sunset ▸ 5.0
35.5▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸ 7.5
30.0▸ girl in red - October Passed Me By ▸ 4.5
31.5▸ Jaws the Shark - Reno ▸ 4.5
26.0▸ POM - Just (Good) Enough ▸ 4.0
31.5▸ Portland - Sensational ▸ 5.0
30.5▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸ 6.5
30.0▸ Sorry - Closer ▸ 4.0
31.5▸ Spangled - Charlie Hills ▸ 5.0
31.0▸ Teleman - Short Life ▸ 5.0
34.5▸ Triptych - Means to an End ▸ 7.0
30.5▸ Van Morrison - Streamline Train ▸ 4.5
34.5▸ Vistas - Follow You Down ▸ 7.5
32.0▸ Young Fathers - I Saw ▸ 5.0
35.5▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸ 7.5
27.0▸ Caroline Polachek - Sunset ▸ 5.0
35.5▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸ 7.5
30.0▸ girl in red - October Passed Me By ▸ 4.5
31.5▸ Jaws the Shark - Reno ▸ 4.5
26.0▸ POM - Just (Good) Enough ▸ 4.0
31.5▸ Portland - Sensational ▸ 5.0
30.5▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸ 6.5
30.0▸ Sorry - Closer ▸ 4.0
31.5▸ Spangled - Charlie Hills ▸ 5.0
31.0▸ Teleman - Short Life ▸ 5.0
34.5▸ Triptych - Means to an End ▸ 7.0
30.5▸ Van Morrison - Streamline Train ▸ 4.5
34.5▸ Vistas - Follow You Down ▸ 7.5
32.0▸ Young Fathers - I Saw ▸ 5.0
1
geplaatst: 16 november 2022, 08:16 uur
36.5▸ Alex G - Miracles ▸ 5
40.5▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸ 5
33.0▸ Caroline Polachek - Sunset ▸ 6
42.5▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸ 7
36.0▸ girl in red - October Passed Me By ▸ 6
38.5▸ Jaws the Shark - Reno ▸ 7
32.0▸ POM - Just (Good) Enough ▸ 6
38.5▸ Portland - Sensational ▸ 7
38.5▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸ 8
35.0▸ Sorry - Closer ▸ 5
38.5▸ Spangled - Charlie Hills ▸ 7
38.0▸ Teleman - Short Life ▸ 7
41.5▸ Triptych - Means to an End ▸ 7
38.5▸ Van Morrison - Streamline Train ▸ 8
42.5▸ Vistas - Follow You Down ▸ 8
39.0▸ Young Fathers - I Saw ▸ 7
Gek genoeg vond ik in deze selectie Van Morrison nu net het beste nummer en dat is nu inderdaad niet het meest trendy of hippe nummer, eigenlijk sowieso al vreemd dat die in een alternatieve lijst terechtkomt. Maar toch een fijn nummer. De rest, op een paar uitzonderingen na, was niet echt geweldig.
40.5▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸ 5
33.0▸ Caroline Polachek - Sunset ▸ 6
42.5▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸ 7
36.0▸ girl in red - October Passed Me By ▸ 6
38.5▸ Jaws the Shark - Reno ▸ 7
32.0▸ POM - Just (Good) Enough ▸ 6
38.5▸ Portland - Sensational ▸ 7
38.5▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸ 8
35.0▸ Sorry - Closer ▸ 5
38.5▸ Spangled - Charlie Hills ▸ 7
38.0▸ Teleman - Short Life ▸ 7
41.5▸ Triptych - Means to an End ▸ 7
38.5▸ Van Morrison - Streamline Train ▸ 8
42.5▸ Vistas - Follow You Down ▸ 8
39.0▸ Young Fathers - I Saw ▸ 7
Gek genoeg vond ik in deze selectie Van Morrison nu net het beste nummer en dat is nu inderdaad niet het meest trendy of hippe nummer, eigenlijk sowieso al vreemd dat die in een alternatieve lijst terechtkomt. Maar toch een fijn nummer. De rest, op een paar uitzonderingen na, was niet echt geweldig.
2
geplaatst: 17 november 2022, 11:54 uur
De 16 nieuwkomers staan bij deze in de Spotify-lijst, zo kan er alvast naar geluisterd worden door wie dat wil. De update-post volgt later vandaag nog, denk ik. Geen nummers uit De Afrekening, want The Greatest Switch liep toen op StuBru.
JoaMuse mocht je eventueel nog willen stemmen op de voorbije lichting, kan dat nog.
De 16 nieuwkomers staan bij deze in de Spotify-lijst, zo kan er alvast naar geluisterd worden door wie dat wil. De update-post volgt later vandaag nog, denk ik. Geen nummers uit De Afrekening, want The Greatest Switch liep toen op StuBru.
JoaMuse mocht je eventueel nog willen stemmen op de voorbije lichting, kan dat nog.
0
geplaatst: 17 november 2022, 15:21 uur
Okee, dan alvast mijn punten voor de liedjes, die de selectie voorlopig niet haalden:
4.5 ▸ Banji - Tired ▸4.5
5.0 ▸ Black Honey - Heavy ▸5.0
6.5 ▸ dEUS - Must Have Been New ▸6.5
7.0 ▸ Frank Carter & The Rattlesnakes - Parasite ▸7.0
6.0 ▸ George Hennessey - Prisoner ▸6.0
5.5 ▸ The Rills - Landslide ▸5.5
4.5 ▸ Banji - Tired ▸4.5
5.0 ▸ Black Honey - Heavy ▸5.0
6.5 ▸ dEUS - Must Have Been New ▸6.5
7.0 ▸ Frank Carter & The Rattlesnakes - Parasite ▸7.0
6.0 ▸ George Hennessey - Prisoner ▸6.0
5.5 ▸ The Rills - Landslide ▸5.5
0
geplaatst: 17 november 2022, 23:39 uur
6.08 ▸ Alex G - Miracles ▸
6.75 ▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸
5.50 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸
7.08 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸
6.00 ▸ girl in red - October Passed Me By ▸
6.41 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸
5.33 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸
6.41 ▸ Portland - Sensational ▸
6.41 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸
5.83 ▸ Sorry - Closer ▸
6.41 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸
6.33 ▸ Teleman - Short Life ▸
6.91 ▸ Triptych - Means to an End ▸
6.41 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸
7.08 ▸ Vistas - Follow You Down ▸
6.50 ▸ Young Fathers - I Saw ▸
0.0 ▸ Broken Bells - Love On The Run ▸
0.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸
0.0 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸
0.0 ▸ James' Room - Glass Cards ▸
0.0 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸
0.0 ▸ lostboy - The Wake Up ▸
0.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸
0.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸
0.0 ▸ PEER - Thinking About You ▸
0.0 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸
0.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸
0.0 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸
0.0 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸
0.0 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸
0.0 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸
0.0 ▸ Van Common - Human ▸
▶ UITSLAG VORIGE RONDE
6.08 ▸ Alex G - Miracles ▸
6.75 ▸ All Them Witches - Tour Death Song ▸
5.50 ▸ Caroline Polachek - Sunset ▸
7.08 ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend ▸
6.00 ▸ girl in red - October Passed Me By ▸
6.41 ▸ Jaws the Shark - Reno ▸
5.33 ▸ POM - Just (Good) Enough ▸
6.41 ▸ Portland - Sensational ▸
6.41 ▸ Rats and Daggers - Monophobia ▸
5.83 ▸ Sorry - Closer ▸
6.41 ▸ Spangled - Charlie Hills ▸
6.33 ▸ Teleman - Short Life ▸
6.91 ▸ Triptych - Means to an End ▸
6.41 ▸ Van Morrison - Streamline Train ▸
7.08 ▸ Vistas - Follow You Down ▸
6.50 ▸ Young Fathers - I Saw ▸
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫
▶ NIEUWE LICHTING ▸ NOV - WEEK 2/4 ▸ 16 NUMMERS
0.0 ▸ Broken Bells - Love On The Run ▸
0.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸
0.0 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸
0.0 ▸ James' Room - Glass Cards ▸
0.0 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸
0.0 ▸ lostboy - The Wake Up ▸
0.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸
0.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸
0.0 ▸ PEER - Thinking About You ▸
0.0 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸
0.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸
0.0 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸
0.0 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸
0.0 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸
0.0 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸
0.0 ▸ Van Common - Human ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 23 NOV ▸ 23u
1
geplaatst: 19 november 2022, 23:11 uur
https://media0.giphy.com/media/l2JdVlvzw4tpxnXLW/giphy.gif
7.0 ▸ Broken Bells - Love On The Run ▸
6.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸
5.5 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸
6.5 ▸ James' Room - Glass Cards ▸
4.5 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸
7.5 ▸ lostboy - The Wake Up ▸
6.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸
4.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸
6.5 ▸ PEER - Thinking About You ▸
6.0 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸
8.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸
7.0 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸
6.0 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸
6.0 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸
6.0 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸
6.0 ▸ Van Common - Human ▸
7.0 ▸ Broken Bells - Love On The Run ▸
6.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸
5.5 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸
6.5 ▸ James' Room - Glass Cards ▸
4.5 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸
7.5 ▸ lostboy - The Wake Up ▸
6.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸
4.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸
6.5 ▸ PEER - Thinking About You ▸
6.0 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸
8.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸
7.0 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸
6.0 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸
6.0 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸
6.0 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸
6.0 ▸ Van Common - Human ▸
1
geplaatst: 20 november 2022, 10:43 uur
13.0 ▸ Broken Bells - Love On The Run ▸6
14.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸8
10.5 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸5
12.0 ▸ James' Room - Glass Cards ▸5.5
9.0 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸4.5
15.0 ▸ lostboy - The Wake Up ▸7.5
10.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸4
9.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸5
11.5 ▸ PEER - Thinking About You ▸5
12.5 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸6.5
14.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸6
12.5 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸5.5
13.5 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸7.5
12.0 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸6
11.5 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸5.5
11.0 ▸ Van Common - Human ▸5
MEROL, als ik je écht mag kussen wil ik wel overwegen om wat punten bij te geven
14.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸8
10.5 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸5
12.0 ▸ James' Room - Glass Cards ▸5.5
9.0 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸4.5
15.0 ▸ lostboy - The Wake Up ▸7.5
10.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸4
9.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸5
11.5 ▸ PEER - Thinking About You ▸5
12.5 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸6.5
14.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸6
12.5 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸5.5
13.5 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸7.5
12.0 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸6
11.5 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸5.5
11.0 ▸ Van Common - Human ▸5
MEROL, als ik je écht mag kussen wil ik wel overwegen om wat punten bij te geven

1
geplaatst: 21 november 2022, 09:50 uur
20.0 ▸ Broken Bells - Love On The Run ▸ 7
21.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸ 7
16.5 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸ 6
20.0 ▸ James' Room - Glass Cards ▸ 8
17.0 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸ 8
22.0 ▸ lostboy - The Wake Up ▸ 7
14.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸ 4
17.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸ 8
18.5 ▸ PEER - Thinking About You ▸ 7
19.5 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸ 7
21.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸ 7
19.5 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸ 7
20.5 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸ 7
20.0 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸ 8
18.5 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ 7
17.0 ▸ Van Common - Human ▸ 6
Wederom weinig wat er voor mij echt uitspingt. Wel een aantal fijne nummers, maar weinig bijzonders.
21.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸ 7
16.5 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸ 6
20.0 ▸ James' Room - Glass Cards ▸ 8
17.0 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸ 8
22.0 ▸ lostboy - The Wake Up ▸ 7
14.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸ 4
17.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸ 8
18.5 ▸ PEER - Thinking About You ▸ 7
19.5 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸ 7
21.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸ 7
19.5 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸ 7
20.5 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸ 7
20.0 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸ 8
18.5 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ 7
17.0 ▸ Van Common - Human ▸ 6
Wederom weinig wat er voor mij echt uitspingt. Wel een aantal fijne nummers, maar weinig bijzonders.
1
geplaatst: 21 november 2022, 13:57 uur
28.5 ▸ Broken Bells - Love On The Run ▸ 8.5
28.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸ 7.0
20.5 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸ 4.0
27.5 ▸ James' Room - Glass Cards ▸ 7.5
24.0 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸ 7.0
28.5 ▸ lostboy - The Wake Up ▸ 6.5
19.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸ 5.0
24.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸ 7.0
25.0 ▸ PEER - Thinking About You ▸ 6.5
26.5 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸ 7.0
30.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸ 9.0
27.5 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸ 8.0
26.0 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸ 5.5
23.5 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸ 3.5
25.5 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ 7.0
21.5 ▸ Van Common - Human ▸ 4.5
Uitschieters naar boven zijn wat mij betreft de lekker gladde soulslijper van Broken Bells, de branie van the Reytons en de Aussie-indie van Spacey Jane.
Uitschieters naar beneden: de herrie van de Suspects en ach, Wannes... Je hoopt toch altijd weer op een tweede Ploegsteert en tegelijkertijd weet je dat dat nooit meer kan komen.
28.0 ▸ CIEL - Back to the Feeling ▸ 7.0
20.5 ▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸ 4.0
27.5 ▸ James' Room - Glass Cards ▸ 7.5
24.0 ▸ Kerala Dust - Red Light ▸ 7.0
28.5 ▸ lostboy - The Wake Up ▸ 6.5
19.0 ▸ MEROL - Kus Me Even ▸ 5.0
24.0 ▸ Moss - The Way You Are ▸ 7.0
25.0 ▸ PEER - Thinking About You ▸ 6.5
26.5 ▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸ 7.0
30.0 ▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸ 9.0
27.5 ▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸ 8.0
26.0 ▸ Surf Curse - Self Portrait ▸ 5.5
23.5 ▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸ 3.5
25.5 ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ 7.0
21.5 ▸ Van Common - Human ▸ 4.5
Uitschieters naar boven zijn wat mij betreft de lekker gladde soulslijper van Broken Bells, de branie van the Reytons en de Aussie-indie van Spacey Jane.
Uitschieters naar beneden: de herrie van de Suspects en ach, Wannes... Je hoopt toch altijd weer op een tweede Ploegsteert en tegelijkertijd weet je dat dat nooit meer kan komen.
1
geplaatst: 22 november 2022, 10:30 uur
35.5▸ Broken Bells - Love On The Run ▸ 7,0
34.5▸ CIEL - Back to the Feeling ▸ 6,5
27.0▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸ 6,5
35.0▸ James' Room - Glass Cards ▸ 7,5
29.0▸ Kerala Dust - Red Light ▸ 5,0
35.5▸ lostboy - The Wake Up ▸ 7,0
23.5▸ MEROL - Kus Me Even ▸ 4,5
31.0▸ Moss - The Way You Are ▸ 7,0
32.0▸ PEER - Thinking About You ▸ 7,0
34.0▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸7,5
37.5▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸ 7,5
34.0▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸ 6,5
33.0▸ Surf Curse - Self Portrait ▸ 7,0
31.0▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸ 7,5
32.0▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ 6,5
26.5▸ Van Common - Human ▸ 5,0
James' Room en Suspects waren de positieve verrassingen deze week. Op de drie onvoldoendes na een heel aardig weekje.
34.5▸ CIEL - Back to the Feeling ▸ 6,5
27.0▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸ 6,5
35.0▸ James' Room - Glass Cards ▸ 7,5
29.0▸ Kerala Dust - Red Light ▸ 5,0
35.5▸ lostboy - The Wake Up ▸ 7,0
23.5▸ MEROL - Kus Me Even ▸ 4,5
31.0▸ Moss - The Way You Are ▸ 7,0
32.0▸ PEER - Thinking About You ▸ 7,0
34.0▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸7,5
37.5▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸ 7,5
34.0▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸ 6,5
33.0▸ Surf Curse - Self Portrait ▸ 7,0
31.0▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸ 7,5
32.0▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ 6,5
26.5▸ Van Common - Human ▸ 5,0
James' Room en Suspects waren de positieve verrassingen deze week. Op de drie onvoldoendes na een heel aardig weekje.
1
geplaatst: 23 november 2022, 10:25 uur
41.1▸ Broken Bells - Love On The Run ▸ 5.6
39.6▸ CIEL - Back to the Feeling ▸ 5.1
28.2▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸ 1.2
41.1▸ James' Room - Glass Cards ▸ 6.1
33.6▸ Kerala Dust - Red Light ▸ 4.6
42.9▸ lostboy - The Wake Up ▸ 7.4
27.6▸ MEROL - Kus Me Even ▸ 4.1
35.4▸ Moss - The Way You Are ▸ 4.4
38.1▸ PEER - Thinking About You ▸ 6.1
38.1▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸4.1
44.1▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸ 6.6
40.2▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸ 6.2
39.0▸ Surf Curse - Self Portrait ▸ 6.0
38.4▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸ 7.4
39.0▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ 7.0
31.5▸ Van Common - Human ▸ 5.0
Wat mij betreft leverden dus Lostboy, Suspects, Taylor Swift en The Reytons de betere songs hier af, die 4 haalden mijn persoonlijke luisterlijsten, 2 daarvan lijken ook op weg naar de finale hier!
39.6▸ CIEL - Back to the Feeling ▸ 5.1
28.2▸ Flip Kowlier, Wannes Cappelle - In de vaert ▸ 1.2
41.1▸ James' Room - Glass Cards ▸ 6.1
33.6▸ Kerala Dust - Red Light ▸ 4.6
42.9▸ lostboy - The Wake Up ▸ 7.4
27.6▸ MEROL - Kus Me Even ▸ 4.1
35.4▸ Moss - The Way You Are ▸ 4.4
38.1▸ PEER - Thinking About You ▸ 6.1
38.1▸ Personal Trainer - Former Puppy ▸4.1
44.1▸ The Reytons - Cash In Hand & Fake IDs ▸ 6.6
40.2▸ Spacey Jane - Lots of Nothing ▸ 6.2
39.0▸ Surf Curse - Self Portrait ▸ 6.0
38.4▸ Suspects - Wasted Precious Time ▸ 7.4
39.0▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ 7.0
31.5▸ Van Common - Human ▸ 5.0
Wat mij betreft leverden dus Lostboy, Suspects, Taylor Swift en The Reytons de betere songs hier af, die 4 haalden mijn persoonlijke luisterlijsten, 2 daarvan lijken ook op weg naar de finale hier!
* denotes required fields.