Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 22 maart 2022, 06:36 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
13 Van der Graaf Generator - Scorched Earth 2
7 Magnum - Les Morts Dansant 1
5 Meat Loaf - For Crying out Loud
5 Rachel Flowers - Goes to Eleven
Deadline dinsdag 22 maart om 19.00
13 Van der Graaf Generator - Scorched Earth 2
7 Magnum - Les Morts Dansant 1
5 Meat Loaf - For Crying out Loud
0
geplaatst: 22 maart 2022, 07:54 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
13 Van der Graaf Generator - Scorched Earth
9 Magnum - Les Morts Dansant +2
5 Meat Loaf - For Crying out Loud +1
13 Van der Graaf Generator - Scorched Earth
9 Magnum - Les Morts Dansant +2
5 Meat Loaf - For Crying out Loud +1
0
geplaatst: 22 maart 2022, 08:26 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
15 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
9 Magnum - Les Morts Dansant
7 Meat Loaf - For Crying out Loud +1 (inclusief het punt dat mulver65 wel aan dit nummer toekende maar niet bij de totaalscore ervan optelde)
Wellicht al bekend bij velen, maar altijd goed om nog even de aandacht te vestigen op deze hilarische film: de titel van het nummer van Rachel Flowers is een knipoog naar dit fragment (vanaf ongeveer 1:15).
15 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
9 Magnum - Les Morts Dansant
7 Meat Loaf - For Crying out Loud +1 (inclusief het punt dat mulver65 wel aan dit nummer toekende maar niet bij de totaalscore ervan optelde)
Wellicht al bekend bij velen, maar altijd goed om nog even de aandacht te vestigen op deze hilarische film: de titel van het nummer van Rachel Flowers is een knipoog naar dit fragment (vanaf ongeveer 1:15).
0
geplaatst: 22 maart 2022, 08:32 uur
Van der Graaf Generator is ook zo'n band waar ik mij al jaren eens verder in wil verdiepen, maar daar nooit toe kom. Dit nummer brengt daar ook niet direct verandering in eigenlijk. Het is ok, maar me wat te langdradig.
Magnum levert hier best een chill nummer af, niet super bijzonder maar wel fijn om te horen. Datzelfde geldt ook voor Rachel Flowers en Meat Loaf. Geen bijzondere ladder verder.
Ronde 0 - Ladder 60:
15 Van der Graaf Generator - Scorched Earth
10 Magnum - Les Morts Dansant +1
7 Meat Loaf - For Crying out Loud
7 Rachel Flowers - Goes to Eleven +2
Magnum levert hier best een chill nummer af, niet super bijzonder maar wel fijn om te horen. Datzelfde geldt ook voor Rachel Flowers en Meat Loaf. Geen bijzondere ladder verder.
Ronde 0 - Ladder 60:
15 Van der Graaf Generator - Scorched Earth
10 Magnum - Les Morts Dansant +1
7 Rachel Flowers - Goes to Eleven +2
4
geplaatst: 22 maart 2022, 08:36 uur
EvilDrSmith schreef:
Het klinkt wat schellig en als een ongeïnspireerde Spock's Beard met teelbalkanker.
Het klinkt wat schellig en als een ongeïnspireerde Spock's Beard met teelbalkanker.
Ik zal nu vast een tere ziel hebben net zoals de algehele huidige maatschappij waarin niets meer gezegd mag worden maar ik vind het toch een wat misplaatste vergelijking.
1
geplaatst: 22 maart 2022, 08:51 uur
vigil schreef:
Ik zal nu vast een tere ziel hebben net zoals de algehele huidige maatschappij waarin niets meer gezegd mag worden maar ik vind het toch een wat misplaatste vergelijking.
(quote)
#TeamTereZiel. Ik snap eigenlijk niet zo waarom het nodig is om zo 'scherp' te formuleren. Het is niet alsof er iemand overtuigd hoeft te worden ofzo, we hebben immers allemaal zelf de nummers al geluisterd...
Ronde 0 - Ladder 60:
17 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
10 Magnum - Les Morts Dansant
8 Rachel Flowers - Goes to Eleven +1
Na een paar mindere ladders is dit in ieder geval een hele fijne luisterbeurt. Magnum en Meat Loaf doen hier beiden mee met nummers die tot hun sterkste behoren, maar de punten gaan hier naar de - naar mijn mening - progwaardigere bijdragen van VdGG en Rachel Flowers.
0
geplaatst: 22 maart 2022, 09:13 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
17 Van der Graaf Generator - Scorched Earth
12 Magnum - Les Morts Dansant 2
8 Rachel Flowers - Goes to Eleven
8 Meat Loaf - For Crying out Loud 1
17 Van der Graaf Generator - Scorched Earth
12 Magnum - Les Morts Dansant 2
8 Rachel Flowers - Goes to Eleven
8 Meat Loaf - For Crying out Loud 1
1
geplaatst: 22 maart 2022, 09:16 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
19 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
12 Magnum - Les Morts Dansant
9 Rachel Flowers - Goes to Eleven +1
8 Meat Loaf - For Crying out Loud
Na een paar prima ladders, wat mij betreft een wat mindere. Meat Loaf pompeuze (niet altijd een negatieve kwalificatie), classic rock waarbij ik Paradise By The Dashboard Light altijd blijf horen. Magnum, klinkt voor mij als AOR met een Tolkien hoes, iets wat altijd voor een disconnect zorgt bij mij. De punten gaan naar mevrouw Bloemen die een lekker stukje muziek neerzet en VdGG. Dat laatste is een beetje een verrassing omdat deze band meestal niet landt bij mij. Nogmaals, misschien begint het kwartje te vallen na 2 jaar Prog Ladder
.
19 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
9 Rachel Flowers - Goes to Eleven +1
Na een paar prima ladders, wat mij betreft een wat mindere. Meat Loaf pompeuze (niet altijd een negatieve kwalificatie), classic rock waarbij ik Paradise By The Dashboard Light altijd blijf horen. Magnum, klinkt voor mij als AOR met een Tolkien hoes, iets wat altijd voor een disconnect zorgt bij mij. De punten gaan naar mevrouw Bloemen die een lekker stukje muziek neerzet en VdGG. Dat laatste is een beetje een verrassing omdat deze band meestal niet landt bij mij. Nogmaals, misschien begint het kwartje te vallen na 2 jaar Prog Ladder
.
0
geplaatst: 22 maart 2022, 10:20 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
20 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +1
11 Rachel Flowers - Goes to Eleven +2
20 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +1
11 Rachel Flowers - Goes to Eleven +2
0
geplaatst: 22 maart 2022, 10:29 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
22 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
13 Magnum - Les Morts Dansant +1
11 Rachel Flowers - Goes to Eleven
22 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
13 Magnum - Les Morts Dansant +1
0
geplaatst: 22 maart 2022, 11:20 uur
vigil schreef:
Ok ok, ik trek het boetekleed aan. Ik zal nu vast een tere ziel hebben net zoals de algehele huidige maatschappij waarin niets meer gezegd mag worden maar ik vind het toch een wat misplaatste vergelijking.
Vervang Spock's Beard dan maar voor Flying Colors.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 maart 2022, 11:22 uur
EvilDrSmith schreef:
Ok ok, ik trek het boetekleed aan.
Vermoedelijk ook komisch bedoeld, maar door de volgende ziektevergelijking gaat een streep.Ok ok, ik trek het boetekleed aan.
0
geplaatst: 22 maart 2022, 12:00 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
23 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +1
15 Magnum - Les Morts Dansant +2
57
Deadline dinsdag 22 maart om 19.00 uur
VDGG: heel hoog oud-Genesis gehalte, en lekker in dat opzicht
Magnum: ook een lekker epische ballade
Rachel Flowers: een jam-sessie, niet slecht, maar niet goed genoeg voor de punten
Meat heeft betere en meer prog-songs gemaakt/uitgevoerd
23 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +1
15 Magnum - Les Morts Dansant +2
57
Deadline dinsdag 22 maart om 19.00 uur
VDGG: heel hoog oud-Genesis gehalte, en lekker in dat opzicht
Magnum: ook een lekker epische ballade
Rachel Flowers: een jam-sessie, niet slecht, maar niet goed genoeg voor de punten
Meat heeft betere en meer prog-songs gemaakt/uitgevoerd
1
geplaatst: 22 maart 2022, 12:08 uur
Casartelli schreef:
Vermoedelijk ook komisch bedoeld, maar door de volgende ziektevergelijking gaat een streep.
Sterker nog, hij er hier uit of ik. I rest my case.Vermoedelijk ook komisch bedoeld, maar door de volgende ziektevergelijking gaat een streep.
0
geplaatst: 22 maart 2022, 12:22 uur
is het weer zover.De ronde is bijna voorbij mensen, nog eventjes en dan mag je een maand bijkomen. Dat moet toch wel te halen zijn zonder problemen?
1
geplaatst: 22 maart 2022, 12:34 uur
legian schreef:
is het weer zover.
De ronde is bijna voorbij mensen, nog eventjes en dan mag je een maand bijkomen. Dat moet toch wel te halen zijn zonder problemen?
is het weer zover.De ronde is bijna voorbij mensen, nog eventjes en dan mag je een maand bijkomen. Dat moet toch wel te halen zijn zonder problemen?
Ik vrees van niet, "grappen" maken met kanker en geen enkele zelfreflectie. Sterker nog het ligt altijd aan het inlevingsvermogen van een ander.
Maar goed, jij kan er enorm om lachen. Toch nog iets bereikt
0
geplaatst: 22 maart 2022, 12:35 uur
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Ok ok, ik trek het boetekleed aan. Vervang Spock's Beard dan maar voor Flying Colors.
Toen ik schreef dacht ik nog, hij zal toch niet... maar toch wel.
Hopelijk vind jij jezelf een hele stoere vent
1
geplaatst: 22 maart 2022, 13:43 uur
Zagato schreef:
.
. Af en toe kunnen we het behoorlijk met elkaar eens zijn; en dit is hier een mooi voorbeeld van

Dat hoeft niet altijd of bij iedereen zo te zijn, sterker nog: je mag het hardgrondig niet met elkaar eens zijn, maar dat dat nou tot dit soort escalaties moet leiden is wel een beetje triest...

0
geplaatst: 22 maart 2022, 13:48 uur
vigil schreef:
Ik vrees van niet, "grappen" maken met kanker en geen enkele zelfreflectie. Sterker nog het ligt altijd aan het inlevingsvermogen van een ander.
(quote)
Dat zou toch zonde zijn in mijn optiek. De afgelopen paar maanden helemaal doorgekomen om in de laatste week met problemen te eindigen.
Maar goed, jij kan er enorm om lachen. Toch nog iets bereikt
Zo daar mag wel eventjes wat nuance in hoor. Mijn '
' gebruik is vanwege het feit dat EvilDrSmith weer eens hard is en daar direct kritiek op geuit wordt (en opnieuw mensen dreigen op te stappen). Het is haast een patroon aan het worden. Niet vanwege de uitzonderlijk sterke komische kwaliteiten van de vergelijking.
7
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 maart 2022, 14:02 uur
legian schreef:
Dat zou toch zonde zijn in mijn optiek. De afgelopen paar maanden helemaal doorgekomen om in de laatste week met problemen te eindigen.
Ik mis ook wel eens iets, maar volgens mij was gisteren de eerste keer dat er een ernstige ziekte bij gehaald moest worden om een retorisch punt te maken. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij en in mijn omgeving is dat een grens voorbij. En zo te lezen geldt dat voor meer mensen hier.Dat zou toch zonde zijn in mijn optiek. De afgelopen paar maanden helemaal doorgekomen om in de laatste week met problemen te eindigen.
Ik weet dat er ook mensen zijn die daar niet zo zwaar aan tillen en vinden dat je over alles van mening mag verschillen. In het algemeen ben ik ook een groot liefhebber van de vrijheid van meningsuiting, maar dit soort beeldspraak houd je gewoon voor je. Dus nogmaals: dit was de laatste keer.
0
geplaatst: 22 maart 2022, 16:39 uur
Casartelli schreef:
...een ernstige ziekte...
Dat valt, verhoudingsgewijs, gelukkig reuze mee, Casper. De kans op genezing bedraagt zonder uitzaaiing 97% tot 100%. Het ingrijpende zit 'em vooral in de nazorg, net als bij mensen die Frost* hebben moeten doorstaan....een ernstige ziekte...
Info voor #TeamZereZiel
Ronde 0 - Ladder 60:
25 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
16 Magnum - Les Morts Dansant +1
60
4
geplaatst: 22 maart 2022, 16:58 uur
Ronde 0 - Ladder 60:
27 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
17 Magnum - Les Morts Dansant +1
63
Op bovenstaande discussie ga ik verder niet in, ik zou me er wel door aangesproken kunnen voelen omdat ik begin volgende maand opgenomen en behandeld wordt in het ziekenhuis voor een prostaataandoening. Maar dat terzijde.
Ook als ik sommige conferenciers en televisiemakers hier in NL hoor bekruipt me wel eens het gevoel van 'dat zou ik zo niet gezegd hebben'.
Ondanks alle commotie hier en uiteraard ieders mening hierover, houd ik EvilDrSmith de hand boven het hoofd, omdat hij in zijn bijdragen en opmerkingen altijd hele leuke speciale stukjes maakt en niet schuwt om de randjes op te zoeken, dat siert hem vind ik.
Ik zou het dan ook jammer vinden dat hij zijn stukjes hierdoor zou beëindigen of uit het topic gezet wordt. Ik zie het meer als een uitglijder van zijn flamboyant taalgebruik dan dat hij werkelijk iemand wil kwetsen.
27 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
17 Magnum - Les Morts Dansant +1
63
Op bovenstaande discussie ga ik verder niet in, ik zou me er wel door aangesproken kunnen voelen omdat ik begin volgende maand opgenomen en behandeld wordt in het ziekenhuis voor een prostaataandoening. Maar dat terzijde.
Ook als ik sommige conferenciers en televisiemakers hier in NL hoor bekruipt me wel eens het gevoel van 'dat zou ik zo niet gezegd hebben'.
Ondanks alle commotie hier en uiteraard ieders mening hierover, houd ik EvilDrSmith de hand boven het hoofd, omdat hij in zijn bijdragen en opmerkingen altijd hele leuke speciale stukjes maakt en niet schuwt om de randjes op te zoeken, dat siert hem vind ik.
Ik zou het dan ook jammer vinden dat hij zijn stukjes hierdoor zou beëindigen of uit het topic gezet wordt. Ik zie het meer als een uitglijder van zijn flamboyant taalgebruik dan dat hij werkelijk iemand wil kwetsen.
4
geplaatst: 22 maart 2022, 18:04 uur
De eerste keer kan wellicht nog worden afgedaan als een uitglijder, maar dat dan nog twee keer herhalen - ook nadat er toch meerdere signalen zijn geweest dat andere deelnemers niet gediend zijn van de ziektevergelijkingen - getuigt op zijn minst van het reeds eerder genoemde gebrek aan zelfreflectie.
Sterkte overigens alvast, Jacoto!
Sterkte overigens alvast, Jacoto!
2
geplaatst: 22 maart 2022, 18:23 uur
Pff. Ik snap oprecht niet wat de moeite is van desgevraagd een beetje rekening houden met wat je opmerkingen oproepen bij anderen en wat de lol is van het verpesten van andermans plezier.
Ronde 0 - Ladder 60:
29 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
18 Magnum - Les Morts Dansant +1
66
Ronde 0 - Ladder 60:
29 Van der Graaf Generator - Scorched Earth +2
18 Magnum - Les Morts Dansant +1
66
2
geplaatst: 22 maart 2022, 18:45 uur
EvilDrSmith schreef:
Info voor #TeamZereZiel
(quote)
Dat valt, verhoudingsgewijs, gelukkig reuze mee, Casper. De kans op genezing bedraagt zonder uitzaaiing 97% tot 100%. Het ingrijpende zit 'em vooral in de nazorg, net als bij mensen die Frost* hebben moeten doorstaan.Info voor #TeamZereZiel
Mocht dit verhuld over je eigen ballen gaan
dan bij voorbaat mijn excuses....Maar deelnemers aan deze ladder die jouw stukjes waarderen en graag lezen bestaat nu mogelijk een grote behoefte aan ontvangen van nazorg

Mijn prostaat is vorig jaar 2x gecontroleerd en alles is prima maar menig oudere progger heeft mogelijk niet dat geluk. Ik zou zeggen hou daar een beetje rekening mee met wat je zoal schrijft
Dan kunnen wij hopelijk nog lang van je bijdrages hier genieten!
0
geplaatst: 22 maart 2022, 19:48 uur
Ronde 0 - Ladder 61:
Frost* - Day and Age
Silver Lake By Esa Holopainen - Sentiment
Kingston Wall - Shine on Me
Godspeed You! Black Emperor - Sleep
Deadline woensdag 23 maart om 19.00
Frost* - Day and Age
Silver Lake By Esa Holopainen - Sentiment
Kingston Wall - Shine on Me
1
geplaatst: 22 maart 2022, 19:53 uur
Ronde 0 - Ladder 61:
2 Kingston Wall - Shine on Me +2
1 Silver Lake By Esa Holopainen - Sentiment +1
Frost* - Day and Age
Omdat ik na het aanklikken van het nummer van Kingston Wall niet meer naar mijn scherm keek, had ik niet door dat er eerst nog een korte reclame kwam voordat het nummer begon. Die reclame had als begeleiding een licht reggae-deuntje, en in combinatie met de naam van de band dacht ik: "Wàt? Weer een nieuw subgenre, reggaeprog?!?"
2 Kingston Wall - Shine on Me +2
1 Silver Lake By Esa Holopainen - Sentiment +1
Frost* - Day and Age
Omdat ik na het aanklikken van het nummer van Kingston Wall niet meer naar mijn scherm keek, had ik niet door dat er eerst nog een korte reclame kwam voordat het nummer begon. Die reclame had als begeleiding een licht reggae-deuntje, en in combinatie met de naam van de band dacht ik: "Wàt? Weer een nieuw subgenre, reggaeprog?!?"

0
geplaatst: 22 maart 2022, 20:03 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Die reclame had als begeleiding een licht reggae-deuntje, en in combinatie met de naam van de band dacht ik: "Wàt? Weer een nieuw subgenre, reggaeprog?!?"
Die reclame had als begeleiding een licht reggae-deuntje, en in combinatie met de naam van de band dacht ik: "Wàt? Weer een nieuw subgenre, reggaeprog?!?"
Kingston,

0
geplaatst: 22 maart 2022, 20:04 uur
Ronde 0 - Ladder 61:
2 Kingston Wall - Shine on Me
1 Silver Lake By Esa Holopainen - Sentiment
4 Frost* - Day and Age (+2 razzamp) +2
2 Godspeed You! Black Emperor - Sleep (+1 razzamp) +1
Deadline woensdag 23 maart om 19.00.
9
Prima ladder waarin Frost* als winnaar buiten kijf staat, maar de 2e plek in tegenstelling tot mijn verwachting vooraf gaat naar deze verrassend sfeervolle post-rock klassieker van Godspeed You! Black Emperor.
Helaas gaat dit ten koste van Sentiment van het prima recente solo album van de gitarist van Amorphis met ook nog eens de mooie gastbijdrage van Jonas Renske
Kingston Wall kende ik niet, en was ook zeker geen straf; sterker: had in menig ander ladder waarschijnlijk wel een puntje verdient...
(en blijkbaar dacht razzamp daar toevalligerwijze net zo over, dus dubbele punten
)
2 Kingston Wall - Shine on Me
4 Frost* - Day and Age (+2 razzamp) +2
2 Godspeed You! Black Emperor - Sleep (+1 razzamp) +1
9
Prima ladder waarin Frost* als winnaar buiten kijf staat, maar de 2e plek in tegenstelling tot mijn verwachting vooraf gaat naar deze verrassend sfeervolle post-rock klassieker van Godspeed You! Black Emperor.
Helaas gaat dit ten koste van Sentiment van het prima recente solo album van de gitarist van Amorphis met ook nog eens de mooie gastbijdrage van Jonas Renske

Kingston Wall kende ik niet, en was ook zeker geen straf; sterker: had in menig ander ladder waarschijnlijk wel een puntje verdient...
(en blijkbaar dacht razzamp daar toevalligerwijze net zo over, dus dubbele punten
)
0
geplaatst: 22 maart 2022, 20:18 uur
Ronde 0 - Ladder 61:
3 Kingston Wall - Shine on Me 1
6 Frost* - Day and Age +2
2 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
Prima laddertje
3 Kingston Wall - Shine on Me 1